Opouštím SJ a jdu do PHEV

outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od outback »

Makovica píše:
Inak auto ok, da sa tym evidentne jazdit usporne.
Tak bohužel, možná zatím v Česku, ale já platím za kWh 30 centů, což 7,50 Kč, a levnější to vzhledem k vypnutí všech jaderných a uhelných elektráren v rámci projektu Energieende nebude. Nějaká úspora oproti benzínu tam samozřejmě zbývá, ale za ten vopruz s dobíjením a nutnost koupit SUV co se mi vlastně nelíbí to mně osobně nestojí.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od námořník »

No a to je přesně to, co mi na tom vadí. Ten motor bude mít najeto reálně 10t km a tím stalým startováním, neohřátím atp opotřebení jako 100t. Je to jen moje, ničím nepodložená, domněnka. Tak jsem zvědav jak to bude v budoucnu fungovat. To je taky můj důvod, proč o takovýmhle autě v současné době vůbec neuvažuju. Ani v teoretické rovině :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od Hoki »

Jízdních režimů je několik, pouze EV do 135 km/h , SAVE během jízdy udržuje nabití akumulátoru na stanovené hodnotě, CHARGE vynucené dobíjení spalovacím motorem + REKUPERACE v 6 stupních. Jízdní stavy jsou tři - čistě EV , nebo seriový hybrid , nebo paralelní hybrid. Tyto varianty nemá zatím žádný jiný vůz, ale příští rok asi nějaké přibudou. Pohon všech kol s jakoby závěrem mezinápravového diferenciálu + SPORT a SNOW. atd. atd. Studený start motoru v zimně je běžný u všech spalovacích motoru, u Forestra jsem to řešil nezávislým topením, ale to má taky svoje specifika, navíc to kupující neocení, byť to stálo cca. 50 tis.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od námořník »

Já to neodsuzuju, uvidíme jak to bude fungovat a dej vědět jak jsi spokojenej. Jinak předehřev motoru bych u Subaru, díky inteligentnímu nabíjení řešil na elektriku. Samozřejmě pokud je možnost :-) to napíchnout do zásuvky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11890
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od Traveller »

Také jsem zvědav na recenze při skutečném používání. To žádný test v tisku nenahradí, ať v něm píšou cokoliv.
Co se týká ukončení činnosti zde, tak nesubaristů je tady skutečně fůra a myslím, že to tu celkem obohacují. :-) A nakonec, není to tu jenom o autech. Třeba taková kutilská sekce či zahradničení... ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od romull »

Praktické zkušenosti jsou vždycky k nazaplacení. Bude potřeba se s tím naučit jezdit a na těch krátkých trasách to zkusit bez spalovacího motoru. Určitě si na to brzy zvykneš, mě by to asi moc pod vousy ale nešlo, tyhle novoty sice vůbec neodsuzuji a je jasný, že spalovací motor musíš taky startovat když je zima. Tady to ale probíhá tak nějak hlavou, nastartuji, než zavřu vrata a sundám si bundu tak to klape na volnoběh, potom jedu opatrněn 20 km s otáčkami okolo 2 tis. a teprve po prohřátí motoru, AT, rozvodovek a vlastně všeho si už troufnu zatlačit na pilu. U toho hybridu když pojedu a budu chtít předjet po 10 km třeba traktor a něco mi tam vyjede, sešlápnu plyn abych to stihl a on naskočí studený a ztuhlý spalovák a ještě ho vyženu do otáček a po tom předjetí zase zhasne, tak bych to rozbil kladivem [FUCK PC] . Alespoň takhle to může udělat, jestli to správně chápu :-( . To už teda raději buď spalovák, nebo nějaký prcek a čistě elektromobil do práce =) .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od námořník »

Přesně takhle to vnímám já. A další věc, asi těžko si budu kupovat auto s 5 let starejma baterkama, jejichž výměna bude stát sto? tisíc. Takže jako ojetina neprodejný.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od outback »

Projeď si mobile.de, drží si cenu i po letech slušně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20621
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od námořník »

Já bych si to nekoupil :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 562
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od milan74ma »

Ani ja by som nekupil jazdene auto s baterkami s najazdom okolo 150tkm+. Toto bol dovod preco som nesiel ja do Outlandera PHEV. Bal som sa pripadneho predaja. A investiciu do bateriek by som nedaval.

Este tym baterkam neverim. A kedze chcem auto na dlhsie a nabijacie cykly pri tych km nepustia, bohvie aka by bola kapacita po 4-och rokoch. Ja si pockam na novu verziu baterii co ma byt v autach masovo cca o 3 - 4 roky a nemala by mat tu nabijaciu pamat ci ako sa to vola. Outback ostane potom druhe auto v rodine a mozno uz aj Subaru bude nieco mat.

Inak tiez som zvedavy na skusenosti a hlavne na kapacitne skusky po 3-4 rokoch a denno dennych nabijaniach pri jazdach cca 120Km do prace a spat, ja cakam na taketo testy, skor nez si to kupim. Inak je to paradne auto a rozhodovanie nebolo lahke :)
Subaru Outback 2019 (Comfort)
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od masha »

Ve zkratce... Sestra chtela kupovat outlandera phev, bylo to 1-2 lete auto tusim (proste nebylo nove), vsechno bylo super a nadherny a pred podpisem smlouvy jim to jeste nekdo extra proklepl a to auto nejakou delsi dobu stalo a pravidelne se nedobijelo a baterka byla prakticky na vymenu. To samozrejme nebylo moc fajn takze misto toho koupila Land Rovera ;-) Bylo to teda v Anglii, ale predpokladam ze jsou ty auta stejny...
A jen tlumocim co vim od ni.. Ja ji od toho zrazoval od zacatku ObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od mnov »

Hoki zůstaň tu na foru a přejmenuj toto vláhno na něco jako přecházím na phev.
Je to zajímavé čtení. Ty názory, že pohon 4x4 nemůže fungovat nechápu. Naopak si myslím, že to bude fungovat mnohem lépe, než klasický mechanický pohon.
Jo ty baterky jsou problém. To delší odstavení bez dobíjení je opravdu pro baterky kritické.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16147
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od quickly »

Upravil jsem název vlákna
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od mnov »

Koukám, že Dan ten název už pořešil a nyní se můžeme jen těšit na zkušenosti s novým pohonem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1302
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu

Příspěvek od PeteBiggy »

mnov píše:Ty názory, že pohon 4x4 nemůže fungovat nechápu. Naopak si myslím, že to bude fungovat mnohem lépe, než klasický mechanický pohon.
Tak pro představu např. třeba tady porovnání atmo CVT Forestera (tedy s vydechlým motorem a MPT spojkou, nikoli střed. difem a viskózou) a RAV4 s tímto řešením čtyřkolky:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qnND_lDNwUQ[/youtube]
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. SJ (13-18)“