Opouštím SJ a jdu do PHEV

Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od mnov »

Jsem rád za ten report. Je to zkušenost uživatele a ne novinářů, co to dostanou zdarma k testování.
Ta technika se mi moc líbí, ale dát za to meloun a nahradit tím Forestera SG se mi nechce. Já jezdím s Foresterem za 10l/100km LPG. To je na peníze asi srovnatelná cena s tím PHEV spotřebou a nic doma nenabíjím.
Jo do práce už s tím jezdím jen o víkendech, kdy je parkování zdarma.
Ale projet se MHD jsou také zajímavé zážitky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od romull »

Tak jsem se začal o tu elektrifikaci víc zajímat, dřív jsem se za ni bil, líbila se mi ta její jednoduchost, síla, skoro žádný servis, má svoje nesporné plusy, ale bohužel i spoustu mínusů a nejspíš tak budu jako další povoz hledat charakterní spalovák, což znamená zase šestiválec.
Cestou PHVE jít nechci, nějak se mi to pod kůži nedostalo a vidím tak spíše hodně nedostatků. Pravda, nejsou s tím zatím dlouhodobější zkušenosti a jsem třeba zvědavý jak na tom ta auta budou třeba po 10 letech se servisními náklady, když je tam na palubě spalovák i elektrika a jak na tom budou ceny těchto aut jako ojetin.
Pokukovat jsem začal po Tesle 3, která je cenově jiná než modely S a X, nevypadá zle, má i 4x4, záruku na baterie 8 let, slibovaný dojezd přes 500 km a bez DPH se vejde do 1,2 mega. To je ale to jediné, vlastně ještě kromě toho "šíleného" zrychlení co je na ní fajn. Zbytek stojí jednoduše a navíc slušně řečeno za hovno, a to jsem ještě slušný. Elon je podle mě celkem kabrňák, ale jak si někdo při cenovce 1,5 mega může dovolit prodávat něco tak ledabyle slícovaného v interiéru ale i v exteriéru, dát do auta tak pitomé sedačky a doprostřed palubky "přibít" noťas, ty materiály jsou zkrátka hrozný, nechápu. Navíc je to i oproti BMW kostitřas. Za tohle bych dal tak možná půlku a doufám, že až se do toho pořádně opřou MB, BMW, Volvo a další, tak pokud se Tesla nechytne za nos a nezlepší se, tak zkrachuje.
Nově teď mám za rohem Jaguar i-Pace a to je paráda, oproti Tesle je zpracování a vůbec interiér i exteriér o světelné roky jinde, ale cenovka 1,8 mega bez DPH je už trošku brutus. Navíc mi bylo řečeno že nabíjet jej doma moc nejde, protože do plného nabití to z domácí nabíječky trvá 35 hodin 8() , což je šílený a z rychlonabíječky ČEZu skoro 4, což je taky hrozný. Navíc tam chtějí za kWh 7,50 a tak prý vychází 1 km na skoro 2,50. Dokud se nabíjelo skoro zadarmo, za stovku do plna tak to šlo, ale bylo jasný že to dlouho nevydrží.
Takže přes elektriku zatím cesta nevede, protože dát přes mega za Hnojdé Kona jako švagr a najet s ním 300 kkm aby se mi ta šílená nákupka vrátila je totální pitomost.
Takže když to shrnu, no budu rád, pokud to ještě vydrží pár let tak jak to je teď, pak už mi asi stejně vezmou noty :-/
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Hoki »

Myslím ,že to již dlouho nevydrží , Škodě jde dobře na odbyt EV CityGo i PHEV Superb. Já jsem uvedl spotřebu v dané situaci 4,2 l , ale předpokládám nižší spotřebu (sice né 1,8L) , neboť jezdím po honitbě a do blízkého městečka , tedy často, ale spíše kratší vzdálenosti, za což se mi Forester odvděčoval velkou spotřebou. Nyní mohu prakticky jezdit jenom více méně na elektřinu. Dobíjet mohu kdykoliv a mám nízkou sazbu pro TČ , navíc v létě pomůže (ale málo) fotovoltaika , mám 3F měnič a nabíječka je jen 1F , takže využiji pouze jen 1/3 vyrobené energie.
K tomu pohonu AWD , tak u Forestera IV. gen. , CVT, to až tak sofistikovaný stálý pohon všech kol zase není, jak známo, spíše běžná klasika. Zde elektrický pohon všech kol rozděluje aktivně sílu motorů ( přední 82k a zadní 95k + v případě nutnosti se může připojit i spalovací motor přímo na přední nápravu) mezi nápravy a současně disponuje i funkcí vektorového řízení dynamiky, ovladačem lze i uzamknout virtuální mezinápravový diferenciál . Tak k tomu má současný Forester ještě daleko, ale v brzké době se Subaru chystá masivně elektrifikovat, takže komu to nevyhovuje, tak už za chvíli nebude žádná klasika k dispozici .
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od VDC »

Hoki ať to slouží k tvé spokojenosti. Evidentně podmínky, pro které sis to auto vybral jsou přesně podle jeho i tvého gusta. Ta spotřeba je prostě super. To je jednoznačné a bez debat. Jsem rád, že jsi tu s námi zůstal a že se s námi budeš dělit o zkušenosti. Vývoj je bohužel takový, že pro spoustu lidí to bude důležitá informace, zda se toho bát či nikoliv. A bohužel vzhledem k vývoji a nabízenému portfoliu u Subaru, jsou zkušenosti odjinud prostě nutné. Navíc zkušenosti předané normálně, bez namyšlenosti a despektu. Takhle podáno to má zcela jinou váhu, než když nám tu občas někdo nafrněně tvrdí, jací jsme pitomci...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Hoki »

VDC píše:Hoki ať to slouží k tvé spokojenosti. Evidentně podmínky, pro které sis to auto vybral jsou přesně podle jeho i tvého gusta. Ta spotřeba je prostě super. To je jednoznačné a bez debat. Jsem rád, že jsi tu s námi zůstal a že se s námi budeš dělit o zkušenosti. Vývoj je bohužel takový, že pro spoustu lidí to bude důležitá informace, zda se toho bát či nikoliv. A bohužel vzhledem k vývoji a nabízenému portfoliu u Subaru, jsou zkušenosti odjinud prostě nutné. Navíc zkušenosti předané normálně, bez namyšlenosti a despektu. Takhle podáno to má zcela jinou váhu, než když …
OK, se Subaru jsem prožil šest krásných roků bez jediné závady , nebo problému a to často jezdím mimo asfalt. Vývoj sleduji a jsem zvědav ,jak se Subaru se současným trendem popasuje. Instinktivně zatím zdravím protijedoucí vozy Subaru, manželka se ptá "ty ho znáš? " , já odpovídám ne , vždyť my subaristi se zdravíme , tak abyste se někdo nedivil , že vás někdo z outlanderu pozdraví.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od romull »

Hoki píše:Myslím ,že to již dlouho nevydrží , .........
Já myslím že to ještě vydrží, někteří už zahazují tříválce a vyvíjejí nové šestiválce. Na elektrifikaci asi fakt není ještě vhodná doba, snad jen ve velkých městech a na nějaké ty Citi eGo. Děláme teď rozvody optických kabelů po vsích a menších městečkách a podle techniků EON, kteří tak pokládají nová vedení elektřiny je to kapacitně už mnohdy tak na hraně, že už se nepovoluje ani elektrické vytápění a kdyby si ty elektromobily koupilo trošku více lidí, tak by se museli v jejich nabíjení střídat, takže by jezdili stejně většinou na benzín. Postavit v našem okrese rychlonabíječku 150 kW by prý snad mimo oblastí u velkých rozvoden ani nešlo. Připravit to tak aby to trochu fungovalo bude prý trvat nejmíň 10 let. Jo ve velkých městech je asi situace trošku jiná, ale jezdit nabíjet do Jihlavy je blbost, to by tam musel člověk dělat a já zatím auto používám tak, že jednou nebo dvakrát v týdnu jedu někam dál, cesty jsou mezi 100 - 600 km a pohybuji se po celé ČR. Tady se mi ten zatracovaný dehet odvděčí dlouhodobou spotřebou pod 7 l/100 při rychlostním průměru 72 km/h a na km to tak vychází bez DPH 1,8 Kč, což docela jde.

Každopádně jsem moc zvědavý na zkušenosti třeba po 4 letech, jak ti to bude fungovat a těším se na další příspěvky. =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4939
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Makovica »

Este na vysvetlenie, preco sa mi nepaci ten pohon, aby som nebol za hejtera :)
Toto je pre mna "no go"
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bfga7bHUniA[/youtube]
Tu je k tomu dalsi pokec
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7FAZwGEkg18[/youtube]
Su aj dalsie testy, co ukazuju na nevyladenost a naviac neschopnost zabrat vzadu.
Aj ked uznavam, ze v realnej premavke sa to neprejavi. Avsak je to raz Outlander, takto sa spravat nemoze.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od romull »

Zvláštní, ale co jsem si všiml, tak největší potíže měly právě Mišáci, a to i staré ASX :-/
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od mnov »

Já tam nevidím, že by to neumělo "zabrat vzadu". Prostě je tam diferenciál. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4939
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Makovica »

Problemy zadku su viditelne inde (myslim, ze Rasto Chvala to vo svojom teste pekne zahovoril :). Tuto je problem, ze bez ohladu na nastavenie nepohne ani s jednym kolesom. Bez ohladu na TC off. Aj ine auta maju otvorene diff a spravaju sa normalnejsie. Je to fail.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Subaru70 »

..mě se Micina docela líbila a svého času jsem o ní uvažoval neboť mám 3 děti a prostorově je auto v zavazadelníku větší...ale, to co mě pak částečně odradilo byl ten pohon, který v terénu nebyl uplně jistý..Když jsem to pak projel s manuálem ve Foresteru, kde je to natvrdo 50:50 tak jsem měl jasno...Ale nejspíše pro denní používání nebo lehčí terén bude Míca naprosto optimální auto....
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Hoki »

Při každé jízdě podvědomě porovnávám jízdní vlastnosti a schopnosti Forestera i Outlandera. Snažím se o to ve srovnatelných podmínkách ve kterých se několik posledních let pohybuji. Jako dílčí nevýhodu vidím nižší světlou výšku, zde je 190 mm , naopak baterie snižuje podstatně těžiště a jízda serpentinami je v pohodě. Co se týče terénu, tak vzhledem k deštivému počasí se moc do polí a luk nepouštím . Nyní ,kdy napadlo trochu sněhu, tak jsem testoval různé (některé) režimy, které vůz nabízí. Normálně každý el. motor řeší separátně svoji hnací nápravu, přepnutí do režimu LOCK simuluje uzamčení centrálního diferenciálu a "nějak" rozděluje točivý moment na všechny kola ve prospěch lepší trakce. Na zasněžené louce to funguje dobře, po vypnutí TCL jsem se prohrabal hodně hluboko.
Se zájmem jsem shlédl to video, písek tu nikde nemáme, ale je to dost podobné sněhu a auto hrabalo brutálně při každém rozjezdu s vypnutým TCL. Proč se protáčí více přední než zadní náprava , to asi řídí elektronika trakce, možná se to přepnulo do paralelního režimu ,kdy se do trakce přední nápravy zapojuje i spalovací motor 2,4L . To musím ještě otestovat zda a kdy se tak v terénu děje, neměl jsem totiž přepnutý displej , abych sledoval co je aktuálně aktivní. Při vysoké rychlosti na dálnici to tak funguje, ale tam nemám vypnutý TCL a zapnutý Lock. Škoda ,že na tom videu není uvedeno o jaký modelový rok se jedná, od 2019 došlo k dílčímu vylepšení , přepracování systému pohonu a jejich funkcí, rovněž zvýšení výkonu všech tří motorů.
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Hoki »

https://www.facebook.com/MitsubishiCZ/v ... 171160492/

Není to písek, ale taky to o něčem vypovídá, za mě dobrý, škoda ,že tu skoro žádný sníh již nemáme, snad se ještě dočkáme.
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Subaru70 »

..mě docela překvapilo, že Micina měla i na válcích takovou potíž...ze tří válců se prakticky nehnula...
https://www.youtube.com/watch?v=swXwSQoToj4
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV

Příspěvek od Hoki »

Zajímavé video, škoda ,že to není srovnání s variantou MY 19 , kdy pohon 4x4 prošel upgradem a přibyly nové funkce.
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. SJ (13-18)“