To není pohon co si pořídil Hoki. On tam má vzadu 70 kW motor.PeteBiggy píše: Tak pro představu např. třeba tady porovnání atmo CVT Forestera (tedy s vydechlým motorem a MPT spojkou, nikoli střed. difem a viskózou) a RAV4 s tímto řešením čtyřkolky:
Opouštím SJ a jdu do PHEV
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Ukončení členství v Subaru Fan Clubu
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Neříkám, že to je úplně stejné, ale na podobném principu nebo ne? Aspoň měl jsem teda za to, že to je obdobný systém, nicméně asi mnohem slabší co do výkonu, to je fakt. Jinak tyhle ty fičůry jdou mimo mě, tohle bych fakt v autě nechtěl, jen mi prostě tohle video utkvělo v paměti a říkal jsem si, že to bude podobné....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
To je naprosto jiný pohon. Prostě to má vzadu trvale 70 kW el. motor.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Lefie
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 434
- Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
- Bydliště: Východně od Brna
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Jak funguje PHEV je celkem dobře popsáno v tomto videu. Vím, není úplně stejné, ale jde o to jak to funguje a spolupracuje. To že si auto samo připne úplně studený motor s turbem na pár sekund a nebo ho zase vypne po zátěži, no já vám nevím
Škoda Superb iV PHEV 1,4 TSI - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1ZEBgrvo6hM[/youtube]
Škoda Superb iV PHEV 1,4 TSI - TEST - GARAZ.TV - Rasťo Chvála
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1ZEBgrvo6hM[/youtube]
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Inak toto ma celkom prekvapilo, na valcoch nič moc ale v realite to až taký prepadák nebol.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vdjb8CrAA6w[/youtube]
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vdjb8CrAA6w[/youtube]
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Mě by zajímalo, jak to auto bude v zimě topit..to bez spalováku asi půjde, ale při zapnutí veškeré elektroniky, světel , vyhřívaní sicny a čeho všeho co dnes je v autech a např při zatížení auta určitě nebude dojezd 54 km....a se stářím auta to bude ještě klesat. Obávám se, že auto je vyrobeno na životnost 5-8 let a konec...
A ano, jsem obrovský odpůrce baterek v autě
A ano, jsem obrovský odpůrce baterek v autě
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
To křížení nevypadalo moc dobředanielo píše:ale v realite to až taký prepadák nebol.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Ale zas prínos v prekonávaní prekážok tá elektrika má, ono to asi nie je úplne jednoduché vyladiť... Ale smeruje to k postupnej elektrifikacii či sa nám to páči alebo nie...quickly píše: To křížení nevypadalo moc dobře
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Pokud PHEV u Subaru bude mít maximálně stejné omezení jako eBoxer, tak bych problém v terénu neviděl. Současný X-mode křížení zvládá krásně a elektrika k tomu může dobře pomoci. necháme se překvapit.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Já jsem absolvoval v podstatě opačný myšlenkový pochod - původně se mi Outlander phev celkem líbil a pro moji běžnou skladbu denních tras mi připadal i zajímavý. V servisu Mitsubishi jsem si povídal s technikem a říkal, že nové kousky servisně skoro nevidí a v poslední době sem začaly ve větším množství vozit ojeté z Holandska. 4-6 let kolem 150k najeto a že byl hodně překvapený v jak dobrém stavu jsou. Dojezd na baterky reálných 30 km, možnost výměny i jednotlivých článků a v podstatě brzdy jako nový. Žádný větší problém. Projel jsem se a ok, ale nadšení nepřišlo. Navíc nové a do 20kkm v ČR žádné nebylo, jen starší a to jsem nechtěl.
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Baterek na výměnu bych se nebál, následného prodeje taky ne. Lexusy a priusy jsou i po deseti letech žádané a drží si cenu. Spíše mě děsí + 375 kg a + 400 tkč oproti běžnému outlanderovi.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Nadešel čas kdy se mohu podělit o dílčí zkušenosti s provozem Outlander PHEV , když jsem dospěl k rozhodnutí , že Forester nebude moje poslední auto, tak jsem se začal poohlížet po něčem srovnatelném ve schopnostech , ale poněkud úspornějším. Nebyla jiná volba než Outlander PHEV , splňuje všechny moje požadavky a je výrazně úspornější. Jezdím v podstatě stejné trasy ,jak po silnici , tak v "terénu" v honitbě. Pohon 4x4 je poněkud sofistikovanější než u Forestera a umožňuje více přizpůsobení konkrétním jízdním podmínkám, tj. rozvážel jsem krmení v honitbě a naprosto bez problémů mokrá tráva , sníh. Elektronikou řízený pohon kol pomocí elektromotorů je jistě pokrokovější systém než AWD . Jízdní vlastnosti srovnatelné, sice nemá plochý motor ,ale těžiště je nízko díky baterii 230 kg , průjezd stejné trasy po silnici tedy srovnatelný v zatáčkách. Spalovací motor žije vlastním životem, spouští se podle potřeby , většinou pracuje v Atkinsonově cyklu při dobíjení baterii, čiže v optimálních otáčkách a úsporně . Spotřeba 4,2 l ,teplota 1°C , čtyři dospělé osoby, topení . Režim sport u Forester nic prakticky neřeší , zde režim sport okamžitě poznáte na zrychlování vozu a pružných reakcích na "plynový pedál" , navíc jízdních režimů je několik. Při potřebě max. výkonu , např. na D1 jsem zrychlil na 150 do mírného stoupání a připojil se spalovací motor k pření nápravě. Auto je podstatně tišší, bohužel o něco delší a v místě řidiče je méně místa , respektive nejde více zvednout volant , pokud jste vyšší postavy a chcete sedět trochu výše ,tak se při vystupování dotýkám nohami volantu. Karoserie (vzhled) je dost konzervativní , ale docela elegantní , akčnější model nové gen. 4 bude na jaře 2021. Zatím se pořád seznamuji a objevuji, ale jsem docela příjemně překvapován. Dobíjím doma na chalupě , kdo takovou možnost nemá , tak koupě PHEV je blbost , mový Forester mild hybrid je taky blbost, nemusíte sice nabíjet , ale taky žádný velký přínos nedostáváte a cena je v základu jen o 50 tis. nižší. Nemusím mít dálniční známku a v Praze mohu parkovat na modrých a fialových zónách zdarma. O čistě EV autu ani nemluvě. Minulý týden byl článek ,že do roku 2030 bude mít Subaru většinu modelů elektrických, takže to potká všechny značky, jde o to jak ,která k tomu přistoupí. To co nabízí Outlander , zatím nenabízí nikdo, chystá se na to RAV 4 a možná i další, protože PHEV s jedním motorem , maloobjemovým turbo motorem 1,4 a CVT je dle mě taky blbost. Tolik moje první seznamování se s novým strojem zcela nové koncepce.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
To jsem rád, že jsi nás neopustil. Zajímavý report, já věřil, že to bude fungovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Super report, vďaka za zdieľanie, asi aj moje kroky budú smerovať k PHEV. Uvidím s čím príde Toyota, prípadne ďalší.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Ja sa zopakujem PHEV isto nema sofistikovanejsie AWD ako Subaru. Resp. mozno tak na papieri a v propagacnych materialoch, ale realita a vyladenost pohonu je inde. Vyhody PHEV voci napr. Foresteru su inde ako AWD. Inak bol som teraz par dni v Londyne a jazdia ich tam mraky, vela ako taxi. Zato Subaru som nevidel ani jedine. Zrejme tam bude nejake brutal zvyhodnenie EV.