Stránka 4 z 5

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: sob zář 09, 2017 12:10 am
od mata
KoX píše:Přede dvěma měsíci jsem dával na XV kotouče a desky v 60000 a to jsem se ještě divil, že vydržely tak moc. Byl jsem svědkem jak jedné paní v servisu řekli, že potřebuje také oboje, ale měla jen 45000. Sami se tomu divili a to neměla žádné zuřidlo, Outbacka, myslím. Prostě Fitipaldi v sukních
Mojí ženě měnili v AWD kotouče i desky ve 110 tis. a říkali jí, že s tím najezdila hodně. Tak jim odvětila: "kdo brzdí nevyhrává"...použila rčení naší party z chalupy. ;-D

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 9:24 am
od plukovník
danielo píše: ...nechám vymeniť len kompresor klimatizácie, ešte že to ide na predĺženú záruku.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Co máš s tím kompresorem klimatizace po pouhých 3 letech provozu ????

Já jsem na minulém autě najel bez nejmenší poruchy klimatizace a to i bez jakéhokoliv doplnění nebo výměny média 150 000 km !!!
Možná to bylo tím, že mám jednu (z mnoha) zásadu. Automatickou klimatizaci mám stále zapnutou a nikdy, zdůrazňuji NIKDY !, ji nevypínám. A to ani, když je venku -27 stupňů :-DDD ;-D
(důvod- udržení těsnosti chladící soustavy)

Stejně jako během jedné jízdy, nikdy nevypínám motor (systém S-S vždy deaktivovaný), a to ani v dlouhých stáních v kolonách, nebo na železničních přejezdech se staženými závorami.
(důvod- obava, že motor už nenaskočí :-DDD )

Stejně jako velmi málo používám brzdy. Jezdím s neustálým řazením MT nahoru a dolu, s dvojím vymačkáváním spojky, nebo přesným meziplynem, a bržděním z 90 % výhradně motorem. ;-D
(důvod- slastný pocit sounáležitosti s vozidlem ;-D )

Stejně jako vždy, když množství paliva v nádrži klesne na 50%, tankuji do plné.
(důvod- obava před natankováním kontaminovaného paliva)

Spotřeba paliva :*) , nebo emise CO2 mně může být ukradená. [3GEARS]
(důvod- protest proti diktátu EU)

....to jsou některé z mých zásad
(jak by řekl Tráva,
"dědek nad hrobem" může mít své vrtochy) [BANANA]
:-DDD :-DDD :-DDD :-DDD

(důvod- dědek tady bude ještě za dvacet, třicet i za padesát let /°b"\ )

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 11:19 am
od quickly
Já třeba s dehtovym forestikem najel 218 tkm a klimacka bez doplňování. S pleckou mám 180 tkm za 4 roky a taky bez doplňování. Klimacku používám jen když se mi mlží okna, celkově asi 15 procent. Díky deflektorum mohu větrat i za deště. Nádrž dojizdim bez problémů na dojezd 50 km, ale tankuji jen v hk u teska nebo euroiol černá za Bory. Je to prostě o zvyku.

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 2:18 pm
od Mira
Některé ze zásad mi připadají jako fóbie. S tím bych žít nechtěl.

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 3:15 pm
od VDC
Každý máme nějaké ty fobie. :-)

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 6:25 pm
od plukovník
Mira píše:Některé ze zásad mi připadají jako fóbie. S tím bych žít nechtěl.
Tak to ti připadá správně, protože můj vzor je přítel Adrian Monk.

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 6:39 pm
od outback
Náhodou, jak jste tady diskutovali o ruční brzdě, mně to pomohlo. Měl jsem různé problémy s nedostatečnou účinností - stání v prudkém kopci s přívěsem na světlech kde mi to samotná ručka neudržela, zastavení ve vjezdu do garáže kde jsem to musel rvát hodně silou. A to jsem nedávno normálně prošel technickou. Týden jsem se ručce věnoval, napřed ji nechával zataženou při rozjezdu a prvních metrech, postupně i při dobržďování na semafory atd., a účinnost se velmi zlepšila - na tom dříve kritickém sjezdu do garáže teď stačí zatáhnout normální silou a i na D to zaflekuje a nehne se ani o milimetr. Ale až to budete zkoušet za jízdy, nezapomeňte vždy lehce podržet normální brzdu - ručka nerozsvítí brzdová světla ani nevypne tempomat, naopak na tempomat se s motorem nehezky přetahuje.

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 8:20 pm
od danielo
Tak mne začala strašne pískať ta spojka na klimatizáciu, a aj keď som to vyčistil a len tak na slepo nastriekal silikónový olej tak bol kľud len na chvíľu. A v tých horúčavách čo boli toto leto to pískanie už bolo fakt otrasné, keď som naštartoval tak ľudia sa za mnou otacali. A vraj treba vymeniť komplet kompresor, našťastie to ide na predĺženú záruku, cena je 1500eur. Keď som to čistil tak tam bola akoby medená vazelina vyhadzana na tom plastovom kryte motora, na baterke a motore v okolí tej spojky. Tak boh vie čo sa stalo. Ináč klímu mám stále zapnutu v automatike a chladí v pohode. Dufam ze sa to opakovat nebude, rozhodne to nie je lacna sranda.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: ned zář 10, 2017 10:45 pm
od spm
outback píše:Náhodou, jak jste tady diskutovali o ruční brzdě, mně to pomohlo. Měl jsem různé problémy s nedostatečnou účinností - stání v prudkém kopci s přívěsem na světlech kde mi to samotná ručka neudržela, zastavení ve vjezdu do garáže kde jsem to musel rvát hodně silou. A to jsem nedávno normálně prošel technickou. Týden jsem se ručce věnoval, napřed ji nechával zataženou při rozjezdu a prvních metrech, postupně i při dobržďování na semafory atd., a účinnost se velmi zlepšila - na tom dříve kritickém sjezdu do garáže teď stačí zatáhnout normální silou a i na D to zaflekuje a nehne …
Já to měl nějak tak, že ručka začínala něco dělat až hodně nahoře, v kopci typu ten sjezd do garáže se musela zarvat až silou, aby to drželo. Když se to rozebíralo poprvý, tak to servisák právě nechtěl přitahovat s tím, že je to orezlý a když se přitáhne, tak se to utaví. Tak jsem s tím nějakou dobu jezdil (já jsem se teda radši nepokoušel to zatahovat za jízdy). Teď se dělaly komplet brzdy na zadku a přitom se ty pakny obrousily, dotáhly. Prý to furt není ideální, ale mě ta ručka teď přijde víceméně normální. Jako je na ní pořád nějaký mrtvý chod, kdy nedělá nic, ale pak o pár zubů dál už minimálně na rovině normálně udrží, takže proti minulému stavu tu ručku teď stačí zatahovat normální silou a neni to potřeba páčit až kam ta páka jde zvednout :-)

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 5:05 am
od plukovník
danielo píše:Tak mne začala strašne pískať ta spojka na klimatizáciu, a aj keď som to vyčistil a len tak na slepo nastriekal silikónový olej tak bol kľud len na chvíľu. A v tých horúčavách čo boli toto leto to pískanie už bolo fakt otrasné, keď som naštartoval tak ľudia sa za mnou otacali. A vraj treba vymeniť komplet kompresor, našťastie to ide na predĺženú záruku, cena je 1500eur. Keď som to čistil tak tam bola akoby medená vazelina vyhadzana na tom plastovom kryte motora, na baterke a motore v okolí tej spojky. Tak boh vie čo sa stalo. Ináč klímu mám …
To, že se údajně nedá vyměnit el.mag spojka samostatně je velká lumpárna, ale ta cena 1500 € je dost nemravná, vzhledem k tomu, že jakýkoliv kompresor klimatizace dnes přijde tak na 500 €.
Jaké tam máš chladící médium?
Je to uvedeno na štítku v levém dolním okraji na kapotě motoru.
(to nové HFO1234yf je totiž mnohonásobně dražší než to původní 134a)

Pískalo to jenom při sepnuté spojce, nebo i v případě, když jsi klimu vypnul a řemenice běžela naprázdno ????

V kolika najetých km to začalo pískat.

Jaký výrobce je uveden na štítku kompresoru ?

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 6:19 am
od outback
spm: já se taky bál to zatahovat za jízdy, takže jsem začínal několikrát rozjetím se s ručkou a uvolněním až po sto metrech, s automatem se to dělá dobře...teď už za to můžu vzít kdykoliv, trocha mrtvého chodu tam je, ale nic dramatického

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 7:15 am
od danielo
plukovník píše:
To, že se údajně nedá vyměnit el.mag spojka samostatně je velká lumpárna, ale ta cena 1500 € je dost nemravná, vzhledem k tomu, že jakýkoliv kompresor klimatizace dnes přijde tak na 500 €.
Jaké tam máš chladící médium?
Je to uvedeno na štítku v levém dolním okraji na kapotě motoru.
(to nové HFO1234yf je totiž mnohonásobně dražší než to původní 134a)

Pískalo to jenom při sepnuté spojce, nebo i v případě, když jsi klimu vypnul a řemenice běžela naprázdno ????

V kolika najetých km to začalo pískat.

Jaký výrobce je uveden na štítku kompresoru ?
No úprimne tiež sa mi to nezdá, reklamoval som to aj minulý rok ked som mal tak o cca 25000 km menej a auto bolo v tovarenskej záruke. Stále mi vraveli že to je normálne. Pískalo to iba v momente keď bola spojka zopnuta, ako keď sa niečo, ložisko, točí na sucho. Ako som písal, keď som tam nastriekal silikónový olej, tak na chvíľu bol kľud.

Mám tam už to nové chladivo, žiaľ, a to ta predĺžená záruka nekryje... rozdiel medzi tým čo odcerpaju a čo naplnia budem musieť zaplatiť ja.

Výrobcu kompresora neviem, dnes skúsim pozrieť, odfotim štítok, a dám to tu.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 11:41 am
od HonzaCZ
Ještě k tý ruční brzdě, tak je taky vedená jako nouzová. Takže by asi trochu brzdit měla.

Jinak modely s automatem, ať už s 3 diferákama nebo jenom se spojkou nemají problém zablokovat zadní kola ručkou. Stačí se nedotýkat plynu. Potom je uzavírací spojka na diffu nebo spojka pro přenos momentu na zadní nápravu prakticky uvolněná a na přední kola se to nepřenáší. A u manuálu to jde taky, ale tam je potřeba větší síla, aby se přemohla viskospojka a samozřejmě nějaký ten brzdný moment se pak přenese i na přední nápravu.

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 12:03 pm
od plukovník
danielo píše:No úprimne tiež sa mi to nezdá, reklamoval som to aj minulý rok ked som mal tak o cca 25000 km menej a auto bolo v tovarenskej záruke. Stále mi vraveli že to je normálne. Pískalo to iba v momente keď bola spojka zopnuta, ako keď sa niečo, ložisko, točí na sucho. Ako som písal, keď som tam nastriekal silikónový olej, tak na chvíľu bol kľud.

Mám tam už to nové chladivo, žiaľ, a to ta predĺžená záruka nekryje... rozdiel medzi tým čo odcerpaju a čo naplnia budem musieť zaplatiť ja.

Výrobcu kompresora neviem, dnes skúsim pozrieť, odfotim štítok, a …
No tak, jestli tam máš Valeo, typ 73111FJ051 Z0021227B Made in Japan, tak to ty kurvy šikmooké zase pěkně odflákly !!! >:-&

Možná by stálo za to se zajímat, jestli tento typ kompresoru náhodou nevyrábí také pobočka Valeo Made in Czech rep., která vyrábí pro automobilový průmysl kdeco :-DDD
Ne že by byl levnější, ale třeba ty "zlaté české ručičky" :-DDD ....

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Napsal: pon zář 11, 2017 1:30 pm
od danielo
plukovník píše:
No tak, jestli tam máš Valeo, typ 73111FJ051 Z0021227B Made in Japan, tak to ty kurvy šikmooké zase pěkně odflákly !!!

Možná by stálo za to se zajímat, jestli tento typ kompresoru náhodou nevyrábí také pobočka Valeo Made in Czech rep., která vyrábí pro automobilový průmysl kdeco
Ne že by byl levnější, ale třeba ty "zlaté české ručičky" ....
Tak tu sú fotky kompresora, na tej fotke kde je vidno remenicu tak vidno aj takú akoby medenú farbu, co vyzerá na vazelinu, asi z nejakého loziska tej elmag. spojky.
ObrázekObrázek

Sent from my SM-G930F using Tapatalk