Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Subaru zakazuje použití jiných než výrobcem schválených aditiv nebo jak to tam stálo.
Ale to neznamená, že ti tvůj prodejce vozu nedoporučí aditivovat. Prostě je nutno to brát jako "informaci" a hotovo.
Ale to neznamená, že ti tvůj prodejce vozu nedoporučí aditivovat. Prostě je nutno to brát jako "informaci" a hotovo.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
V C&K mi doporučili aditiva u plečky použít nejdřív po ujetí 2000 km. Potom jsem používal normální N95 + aditiva od MO. Teď tankuji Ultra95 u Teska (s aditivy), protože mne přestalo bavit kupování nových lahviček od MO.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Jasně, že aditivovat. VIF+obyč 95ku tam, kde je výtoč a dobrá cena = nej řešení. A samo i 100 Verva, ta je taky dobrá, je z rafinérky z Rakouska, oktanové číslo od 99,5 do 101,6, dle konkrétní dodávky. Čas od času není špatné na to vyjet nádrž. Když mi začne Peugeot cukat, tak natankuju "stovku" a hned je to o něčem jiném. Jinak pravidelně jezdit na to má smysl spíš jen u motorů s větším kompresním poměrem, což atmo dvoulitr boxer zrovna až tak není. Když jsem přebíral XTčko, tak mi prodejce doporučoval tankovat víceoktanový benál, ale nevím nevím no. Zas tak velký kompres tam nemám, i když jde o turbomotor a u toho to zas zrovna málo není no. Budu to muset vysledovat. Jinak aditivovat základní benzín určitě ano, již aditivovaný ne.
A co se týče toho, jak psal Tráva, že Subaru nedoporučuje, jen nějaké originál či schválené...mám za to, že tady jde o aditiva do oleje, nikoli paliva. Ty bych ani nedoporučoval, dnešní oleje jsou již dostatečně aditivované a míchat do toho další extra "zvenčí", to by dle mě mohlo být spíš na škodu....
A co se týče toho, jak psal Tráva, že Subaru nedoporučuje, jen nějaké originál či schválené...mám za to, že tady jde o aditiva do oleje, nikoli paliva. Ty bych ani nedoporučoval, dnešní oleje jsou již dostatečně aditivované a míchat do toho další extra "zvenčí", to by dle mě mohlo být spíš na škodu....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Že bych si spletl aditivování benzínu s aditivováním oleje?!? To se mi nějak nezdá?!? Ale roky přibývají a už si taky prd pamatuji, tak to úplně vyloučit nemůžu.
Návod mám zahrabaný v kufru auta v garáži, takže mi něco říká, že hledat to v dohledné době nepůjdu.
Návod mám zahrabaný v kufru auta v garáži, takže mi něco říká, že hledat to v dohledné době nepůjdu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
PeteBiggy-musím říct,že i na obyč atmo dvoulitr jede forejs na Vervu lépe,opravdu je to živější,říznější,v koloně se s tím absolutně v pohodě popojíždí,nemusím volit redukce.A taky ten pocit,že tomu dáváš něco kvalitnějšího je fajn.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Traveller určitě myslel aditiva do benzínu. Subaru je "zakazuje" nedoporučením. V autorizáku mi to 3x vymlouvali.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Dobře,ponechme stranou opatrnost Subaru,ale přeci aditivum je lepší volba než volba samotné bio příměsi v palivech ne?S tímhletím když už ne dnes,tak rozhodně dřív ani japonec nemohl počítat,s tím co se budou míchat za sračky do paliv.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Traveller, quickly: Chlapi, já neříkám, že to nemůže být. Dneska se zakazuje kde co, výrobci/prodejci se prostě jistí. Ale u aditiva do paliva typu VIF mi jakékoliv obavy prostě přijdou zcela zbytečné. To v dnešní době opravdu jen prospěje a k obavám nevidím důvod. Když jsem měl XVčko a tudíž ještě český návod , tak jsem si ho občas pročítal a máte pravdu, že něco s adit. tam snad i bylo. Ale fakt by mě nenapadlo, že by měli na mysli aditiva do benzínu, u těch do oleje bych to naopak absolutně chápal...
sima: Jasně, věřím, u tvého staršího motoru může klidně být stovka Verva poznat. Ono paradoxně u starších aut jde někdy rozdíl více poznat než u nových. Já u XV (se stejným motorem jako má současný atmo Forejs) jsem žádný rozdíl nikdy nezaznamenal, ať už v živosti motoru či spotřebě. Ale jak už jsem psal, u Pažouta se mi hnedle zklidní chod. Je to auto z roku 2007, s minimálním nájezdem po staré paní, více stálo než jezdilo... A prostě čas od času začne motor po startu za studena poškubávat a to už je znamení, že je potřeba natankovat nádrž "stovky, ať se to vypálí" a pak je zase na chvíli klid.
Jinak já dávám aditiva dobré čtyři roky. Jak do Subaru, tak do Pažouta, tak do mašiny a dříve i do Dustera. To byl diesel a u těch bych to viděl skoro jako nutnost a nejlépe teda samozřejmě naftu bez biosložky, tedy Eurooil. To u benzínu bohužel není na výběr nikde, kde by to garantovali. U EuroOilu sice dle zkušeností mají ty podíly menší a ne blížící se těm 5% co povoluje technická norma. Holt Čepro je velkododavatel, tak si to může na svých benzínkách dovolit, jelikož ty limity na biosložku splní jinde že Ono i jinde se může objevit klasická 95 bez biosložky, ale je to o náhodě a to člověk samozřejmě neví. Ta garance prostě u klasického Naturalu 95 bohužel nikde není, aspoň co je mi známo. Vysokooktanové benzíny mají většinou ETBE, což je již bio "reprodukt" vyrobený z klasického bioethanolu. Ten už je pro motor samozřejmě lepší, nemá negativa v takové míře jako klasický biolíh a jako plus má to zvyšující oktanové číslo...
sima: Jasně, věřím, u tvého staršího motoru může klidně být stovka Verva poznat. Ono paradoxně u starších aut jde někdy rozdíl více poznat než u nových. Já u XV (se stejným motorem jako má současný atmo Forejs) jsem žádný rozdíl nikdy nezaznamenal, ať už v živosti motoru či spotřebě. Ale jak už jsem psal, u Pažouta se mi hnedle zklidní chod. Je to auto z roku 2007, s minimálním nájezdem po staré paní, více stálo než jezdilo... A prostě čas od času začne motor po startu za studena poškubávat a to už je znamení, že je potřeba natankovat nádrž "stovky, ať se to vypálí" a pak je zase na chvíli klid.
Jinak já dávám aditiva dobré čtyři roky. Jak do Subaru, tak do Pažouta, tak do mašiny a dříve i do Dustera. To byl diesel a u těch bych to viděl skoro jako nutnost a nejlépe teda samozřejmě naftu bez biosložky, tedy Eurooil. To u benzínu bohužel není na výběr nikde, kde by to garantovali. U EuroOilu sice dle zkušeností mají ty podíly menší a ne blížící se těm 5% co povoluje technická norma. Holt Čepro je velkododavatel, tak si to může na svých benzínkách dovolit, jelikož ty limity na biosložku splní jinde že Ono i jinde se může objevit klasická 95 bez biosložky, ale je to o náhodě a to člověk samozřejmě neví. Ta garance prostě u klasického Naturalu 95 bohužel nikde není, aspoň co je mi známo. Vysokooktanové benzíny mají většinou ETBE, což je již bio "reprodukt" vyrobený z klasického bioethanolu. Ten už je pro motor samozřejmě lepší, nemá negativa v takové míře jako klasický biolíh a jako plus má to zvyšující oktanové číslo...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
A důvod ti řekli???quickly píše:Traveller určitě myslel aditiva do benzínu. Subaru je "zakazuje" nedoporučením. V autorizáku mi to 3x vymlouvali.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
PeteBiggy: přímo neřekli, pouze, že je to doporučení Subaru.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Prostě se chrání, protože není aditivum jako aditivum. Někdo bude zase šetřit a naleje tam nějakou sračku nebo to špatně nadavkuje a pak bude říkat že aditivum je povolený. No a problém bude mít Subaru. Takhle bude mít člověk, když bude tak blbej a řekne že aditivoval, problém sám.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Tak dnes natankována druhá plná. Spotřeba dle PP 8,6 na sto a dle plné nádrže mi to program Fuelio vypočítal na 8,697 na sto, takže PP moc nekecá. Doufám, že to klesne aspoň pod 8, ale musím se s tím naučit.
Subaru Forester SJ, 2,0i, MY 2018
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6347
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
To je přes zimu normální spotřeba, aspoň u mne, jak se oteplí, jde to pod 8
Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
Odesláno z mého founu pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
jta: u mne si spotřeba sedla cca po 12 tkm, přes zimu je 8.5 úplně normální
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Nedělám si z toho hlavu, to jenom tak, že PP je celkem přesný. Jinak jsem si u sebe všimnul, že když jedu, tak se opravdu občas usmívám jak debil. To jsem nikdy nezažil a přišlo mi divný, když jsem to občas četl. Už to chápu, i když jezdím zatím celkem opatrně. Občas to protáhnu ke 4000 ot./min a zvuk je super.
Subaru Forester SJ, 2,0i, MY 2018