Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Jezdím po celý Evropě a i když vždy vím kam jedu, tak z vody to vypadá úplně jinak než ze břehu . Takže si několika hodinový ježdění dokola(který jsem s mapou zažil) rád odpustím a zapnu navi.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 585
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Já kolikrát zapínám navi mapu, když si nejsem jistý, jaká je zrovna povolená rychlost
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Navigaci používám při každé své cestě mimo Hradubice. Hlavně kvůli tomu, abych věděl, zda budu časově stíhat naplánovaný příjezd a potom v neznámém prostředí, abych věděl o případné prudké zatáčce.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Zdravím všechny, hlásím prvních 1000 km, kterých dostáhnu zítra ráno do práce. Dnes cestou z práce se mi pořád lepila na prdel octávie (určitě byla v plný palbě a v TDi), už mě trošku štvala, tak jsem si řekl, že zkusím co auto umí. Řadil jsem postupně dvojku, trojku a čtyřku vše ke 4000ot./min a najednou jsem zjistil že jedu 120 a octávie je daleko za mnou. Musím říct, že jsem si ten zvuk motoru úplně užíval a blbě se usmíval. Zbytek cesty jsem jel už dle předpisů, ale pořád mě to lákalo na to šlápnout, ale držel jsem se. Jinak jsem zjistil, že ta spotřeba 8,6 je taky asi kvůli tomu, že možná jezdím trochu svižněji, než jsem kdy jezdil, ale v tom autě mi to tak prostě nepřipadá, všechno je takový tichý. Musím začít víc sledovat rychloměr.
Subaru Forester SJ, 2,0i, MY 2018
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Vám majitelům nových forejsů do toho s dovolením vstoupím.Zjistil jsem,je to už hodně dávno,že neumím nějak jezdit a rozjíždět se ve městě podobně jako drtivá většina jiných řidičů,spíše majitelů jiných značek aut.Tedy i s mým starým SG atmosférou.Nevím jestli je to stálým čtyřnáhonem,lepším záběrem na jakémkoliv povrchu hlavně včil v zimě,nebo i tím,že forejs jakoby třebuje,víc se mu líbí a je mu lépe,když se na to víc šlápne,nebo v součtu více příčinami,ale opravdu všem ujíždím z křižovatek a obecně ve městě při rozjezdech a zrychleních.Ne,že nějak rapidně,ale docela dost teda ujíždím těm za mnou a ihned mě blokují ti přede mnou.Tím nemyslím teď překračování rychlosti.Možná je to taky tím,že podvědomě nerad blokuju a zpomaluju dopravu,asi je to fakt souhrn různých faktorů.
Ale je to tak Spotřebu neřeším,navíc s tou Vervou,když jí občas vezmu je to jakoby nutnost,jet rychleji,forejs chce víc uhánět,má větší chuť poslouchat to si forejs fakt chrochtá a daleko líp zabírá i od nižšších otáček,to není jen můj postřech,ale i spolujezdců a nejen na Vervu.Možná taky ti vnímavější spolujezdci cítí ten rozdíl při záběru 4x4,je to možné...a je to fakt jiné,stabilnější.
No určitě mě nějaká fabka htp nezostudí,či jiné silnější "normální"motory,chce to jen využívat možnosti boxera,které jsou v jiném pásmu,než běžnější motorizace,je to pravda a čím déle to auto mám,tím víc to vnímám.A podobně je tomu i mimo město,forejs i ten starý se nemá rozhodně za co stydět,jak to píšou i někteří zdejší zkušení uživatelé
Musel jsem to napsat,když jsem četl jta
Ale je to tak Spotřebu neřeším,navíc s tou Vervou,když jí občas vezmu je to jakoby nutnost,jet rychleji,forejs chce víc uhánět,má větší chuť poslouchat to si forejs fakt chrochtá a daleko líp zabírá i od nižšších otáček,to není jen můj postřech,ale i spolujezdců a nejen na Vervu.Možná taky ti vnímavější spolujezdci cítí ten rozdíl při záběru 4x4,je to možné...a je to fakt jiné,stabilnější.
No určitě mě nějaká fabka htp nezostudí,či jiné silnější "normální"motory,chce to jen využívat možnosti boxera,které jsou v jiném pásmu,než běžnější motorizace,je to pravda a čím déle to auto mám,tím víc to vnímám.A podobně je tomu i mimo město,forejs i ten starý se nemá rozhodně za co stydět,jak to píšou i někteří zdejší zkušení uživatelé
Musel jsem to napsat,když jsem četl jta
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
[quote="sima"] quote]
Už jsem měl pocit, že z cest zmizelo zlobivé Subaru
Tak aspoň někdo
Mimochodem minulý týden někdo večer driftoval pod sjezdovkou na Bílé (asi starší legacy outback) . Tak snad drzí subaristi nevymřeli
Už jsem měl pocit, že z cest zmizelo zlobivé Subaru
Tak aspoň někdo
Mimochodem minulý týden někdo večer driftoval pod sjezdovkou na Bílé (asi starší legacy outback) . Tak snad drzí subaristi nevymřeli
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Zdravím, jenom takový dotázek, jak vysoko vám zabírá spojka. Pořád s tím bojuju, že zabírá hodně nízko. Ať se snažím sebevíc, tak když řadím z jedničky na dvojku, tak mi to skoro vždycky cukne. Necukne to jenom v případě, že se rozjížídm jako šnej. Když dám jedničku, tak totiž strašně rychle letí nahoru otáčky a přeřazuji v cca 3 až 4000 ot./s. Když jsou otáčky nižší, tak má zase problém dvojka se rozjet. Najeto mám 1000 km, tak doufám, že to toršku ještě sedne.n Díky.
Subaru Forester SJ, 2,0i, MY 2018
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Malinko si to sedne
Ale spíše si na to budeš muset zvyknout
Holt todle se japonským inženýrům nepovedlo
Netuším přesně proč. Ale napadá mě , že v souvislosti s pohonem všech kol se jim to nedaří vychytat
Osobně jsem horší spojku zatím nejezdil. Ale jsem ještě mlád, ještě jsem v životě nezkusil všechno
)))
Ale spíše si na to budeš muset zvyknout
Holt todle se japonským inženýrům nepovedlo
Netuším přesně proč. Ale napadá mě , že v souvislosti s pohonem všech kol se jim to nedaří vychytat
Osobně jsem horší spojku zatím nejezdil. Ale jsem ještě mlád, ještě jsem v životě nezkusil všechno
)))
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
To nemá s pohonem všech kol nic společného. U nového auta zabírá spojka dole, protože opotřebením lamely, přítlačného kotouče a setrvačníku se ta "vůle spojky" postupně zmenšuje. Dříve byla tato vůle spojky běžně seřiditelná, ale dost dlouho se to dělá neseřiditelné.PetrAT píše: Netuším přesně proč. Ale napadá mě , že v souvislosti s pohonem všech kol se jim to nedaří vychytat
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Na Sieře byl samostav. To se už nenosí? Ale tam bylo teda lanko. U hydraulický by se to vůbec dalo vymyslet, aby to fungovalo, nehledě na opotřebení, stále stejně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Máš pravdu s pohonem 4x4 ten záběr hned dole u podlahy nesouvisímnov píše:
Spíše jsem chtěl zmínit nejasné dávkování spojky u SJéčka
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
U SG spojka také zabírá na krátké dráze, pokud to srovnám třeba se služebníma Škodovkama. Ale to je jen o zvyku a asi je to i schválně.
S tím "samostavem" jsem se osobně nesetkal. Se Sierou mám zkušenost jen v automatu. Ale např. všechny služební Fabie a Oktávky se chovají tak, že se s opotřebením zvedá záběr na spojce. Třeba Nubira se chovala obráceně, ale to bylo dáno uchycením čepu vystavovací páky na druhá straně. Tam pak stačilo dát mezi tyčku prasátka a páku podložku.
S tím "samostavem" jsem se osobně nesetkal. Se Sierou mám zkušenost jen v automatu. Ale např. všechny služební Fabie a Oktávky se chovají tak, že se s opotřebením zvedá záběr na spojce. Třeba Nubira se chovala obráceně, ale to bylo dáno uchycením čepu vystavovací páky na druhá straně. Tam pak stačilo dát mezi tyčku prasátka a páku podložku.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Služebně jezdím focus s hydraulikou
A spojka zabírá pořád ve stejném místě
Navíc dráha záběru je hodně dlouhá, takže jde velice jemně dávkovat.
.
U SJéčkae to je navíc kombinace krátkého záběru spojky a delší prodlevy elektronického plynu
Občas si připadám jako blondýn v autoškole
A spojka zabírá pořád ve stejném místě
Navíc dráha záběru je hodně dlouhá, takže jde velice jemně dávkovat.
.
U SJéčkae to je navíc kombinace krátkého záběru spojky a delší prodlevy elektronického plynu
Občas si připadám jako blondýn v autoškole
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Další problém je, že pokud jezdíš hodně služebním, tak pak se zvyk udělá, ale na něco jiného. To sám znám, že přechody po jízdě z jednoho auta na jiné jsou znát.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů
Sierra tam měla takovou ozubenou výseč, do který při našlápnutí pedálu zapadly ozuby a pak to zabralo. Zabíralo to teda vždycky stejně, pokud byla poloha lanka v rámci nějakýho rozpětí. Viz https://www.google.cz/search?q=sierra+c ... 69#imgrc=_mnov píše:U SG spojka také zabírá na krátké dráze, pokud to srovnám třeba se služebníma Škodovkama. Ale to je jen o zvyku a asi je to i schválně.
S tím "samostavem" jsem se osobně nesetkal. Se Sierou mám zkušenost jen v automatu. Ale např. všechny služební Fabie a Oktávky se chovají tak, že se s opotřebením zvedá záběr na spojce. Třeba Nubira se chovala obráceně, ale to bylo dáno uchycením čepu vystavovací páky na druhá straně. Tam pak stačilo dát mezi tyčku prasátka a páku podložku.
Ohledně tý hydrauliky - přeci u brzd se taky pedál chová pořád stejně nehledě na opotřebení obložení/kotoučů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno