Narast spotreby nafty
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Narast spotreby nafty
Taky by mě zajímalo, proč 10% sleva pro uživatele fóra neplatí na Slovensku??? :670: Jsi si tím opravdu jist??? :655:
Já vždycky objednám 2 půllitrovky, napíšu do poznámky "Subarufanclub" a Traveller a to je celé. Ono se to sice při potvrzení objednávky od Millersu tváří, že tam sleva není, ale když příjde oznámení, že balíkovka převzala balíček a že mi ho přivezou dne..., tak už tam sleva 10% je. :850: :850:
Já vždycky objednám 2 půllitrovky, napíšu do poznámky "Subarufanclub" a Traveller a to je celé. Ono se to sice při potvrzení objednávky od Millersu tváří, že tam sleva není, ale když příjde oznámení, že balíkovka převzala balíček a že mi ho přivezou dne..., tak už tam sleva 10% je. :850: :850:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Říkám, napiš Petrovi Vejvodovi zprávu a zeptej se, ale jsem si jist, že rozdíl v tom není. Není k tomu žádný důvod.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Narast spotreby nafty
Myslim si ze nama cenu patrat a hledat a zkoumat, protoze to bohuzel je naprosto standartni projev subaru dieslu. Nic nevypatras a tech dementnich projevu, ze to nejde a dusi se to a castych vypalovani se nezbavis. Je s tim spojena i zvysena spotreba, protoze to vypaluje casteji. Az se vyrazne ochladi, bude to zase lepsi. Mel sem to same na legacy a vytacelo me to naprosto priserne. Ne to, ze to zere. Ale to ze ta regenerace velice zasadnim zpusobem ovlivnila chovani auta a nekolikrat se mi stalo, ze to bylo vyslovene zivotu nebezpecny!!! Psal sem kuli tomu i do subaru, ale odpovedi jsem se nedockal. Jen si to tam nekdo precet a to bylo vsechno.
Si predstav situaci kdy dojedes kamion. V tu dobu se auto chova normalne. Vykouknes a zacnes predjizdet pekne na vytocenou trojku. V tom se v protismeru ukaze auto. Ale protoze uz to ma clovek v oku tak jedes dal, das tam ctyrku. Jenze na tu vytocenou trojku zacala probihat regenerace a po prerazeni na ctyrku dojde k duseni se auta a k vyraznymu poklesu vykonu a auto prestane jet. Proti Tobe auta a za Tebou dalsi chudaci co si mysleli, ze to stihnou s Tebou taky. No a co ted. Takovych situaci sem s legacy za tech hnedle 100.000km zazil neuveritelnou spustu. Do posledni chvile sem nebyl schopnej pochopit, ze si dovoli neco takovyho prodat. Do servisu se stahujou auta kuli mnohem vetsim kravinam a tohle je dost zasadni pochybeni od panu konstrukteru. Tak a to je asi tak vsechno co sem k tomu chtel rict
Si predstav situaci kdy dojedes kamion. V tu dobu se auto chova normalne. Vykouknes a zacnes predjizdet pekne na vytocenou trojku. V tom se v protismeru ukaze auto. Ale protoze uz to ma clovek v oku tak jedes dal, das tam ctyrku. Jenze na tu vytocenou trojku zacala probihat regenerace a po prerazeni na ctyrku dojde k duseni se auta a k vyraznymu poklesu vykonu a auto prestane jet. Proti Tobe auta a za Tebou dalsi chudaci co si mysleli, ze to stihnou s Tebou taky. No a co ted. Takovych situaci sem s legacy za tech hnedle 100.000km zazil neuveritelnou spustu. Do posledni chvile sem nebyl schopnej pochopit, ze si dovoli neco takovyho prodat. Do servisu se stahujou auta kuli mnohem vetsim kravinam a tohle je dost zasadni pochybeni od panu konstrukteru. Tak a to je asi tak vsechno co sem k tomu chtel rict
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Presne toto sa mi stalo uz niekolko krat pocas predbiehania... poznam ten pocit... preradim z 3 do 4 a zrazu ako by niekto auto zabrzil a nejde...
Co sa tyka zlavy tak na slovenskych strankach o tom nieje ani zmienka, bola tam jednorazova akcia na 10% zlavu za Facebook like a potom uz nic (http://www.millersoils.sk/akcia-facebook.xhtml). Skusim sa teda opytat pana Vejvodu a uvidim co mi povie.
Co sa tyka zlavy tak na slovenskych strankach o tom nieje ani zmienka, bola tam jednorazova akcia na 10% zlavu za Facebook like a potom uz nic (http://www.millersoils.sk/akcia-facebook.xhtml). Skusim sa teda opytat pana Vejvodu a uvidim co mi povie.
Re: Narast spotreby nafty
Co se týká těch aditiv, tak jsem se na to ptal a bylo mi DOPORUČENO servisem je tam vůbec nedávat. Je to nové auto a může tím dojít k porušení garančních podmínek. U dieselu doporučují jen prémiovou naftu, hlídat vypalování DPF a občas auto pořádně protáhnout po dálnici...Ty aditiva bych viděl pokud to auto má asi víc najeto...Ty aditiva prý tomu novému autu stejně nějak zvlášt nepomůžou...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2174
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Narast spotreby nafty
Tyjo, a co by tak řekli, že je v prémiový naftě, koloidní stříbro? Spíš to chápu jako ochranu aby tam uživatel nelil nějaký pofiderni patoky...
Btw. kolegovi do dieselové imprezy na garančce lili do nádrže aditivum (nebo to aspoň psali na fakturu).
Odesláno z mého Passport pomocí Tapatalk
Btw. kolegovi do dieselové imprezy na garančce lili do nádrže aditivum (nebo to aspoň psali na fakturu).
Odesláno z mého Passport pomocí Tapatalk
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Tak hadam sa mi nic nestane s motorom ked som tam nalial ten Millers Ecomax diesel...
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
danielo: já jsem lil do dehtového forestíka MY09 MO aditiva od 100 tkm a úplně bez problémů. Do nové plečky liju MO aditiva od 2 tkm. V C&K doporučili nejdřív od 2 tkm. U dehtového forestíka MY09 jsem měl úsporu cca 0.5 L/100 km, u plečky spotřeba není znát (jedu teď posledních 15 tkm bez aditiv a bez vlivu na spotřebu). Aditiva dávám vždy do šestihrnka, protože je to víkendovka. Plečka jezdí každý měsíc kolem 4 tkm, takže biosračky tam moc nedegradují. Do plečky budu dávat aditiva asi 1x za měsíc na "čištění" a dobrý pocit.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Narast spotreby nafty
Mně při první objednávce hned přidělili slevu na můj uživatelský účet, takže se mi tam zobrazuje pořád. Ale je fakt, že jsem jej vytvářel a objednával prakticky hned poté, co jsem se ptal tady na fóru, kde mi i pan Vejvoda odpovídal. Tak možná se k tomu dostal přímo on a ťuknul mi to tam rovnou...Traveller píše:Ono se to sice při potvrzení objednávky od Millersu tváří, že tam sleva není, ale když příjde oznámení, že balíkovka převzala balíček a že mi ho přivezou dne..., tak už tam sleva 10% je
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Trochu mimo ale nechcem zakladat dalsie vlakno... Ako som spominal tak pred tyzdnom som bol na servisnej prehliadke po 30t km. Dnes rano som len tak skontroloval hladinu oleja o som bol zaskoceny ako vysoko nad znackou FULL je hladina. Meral som ho rano po tom ako celu noc auto stalo. V manuale k autu je specialne pre diesel poznamka ze hladina oleja sa ma merat po zahriati na prevadzakovu teplotu, nasledne sa mam motor vypnut, pockat 5 min a potom merat. Tak som to urobil podla toho ale aj tak je hladina cca 3-4mm nad maximom. Teraz neviem ci s tym utekat do servisu alebo je to OK? Ako vy merate olej vo svojich diesloch? Je dost mozne ze mi pri vymene skutocne naliali 6l aj ked sa napln bezo zvysku asi ani neda vypustit... neviem...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Narast spotreby nafty
Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Opravdu si myslím, že ti to přelili, což asi není úplně ideální. Když jsem se na to ptal v AWD, tak mi řekli, že by se přelévat nemělo, neboť to ten olej vycáká do sání. Neptal jsem se na podrobnosti a vzal jsem to jako fakt. Prostě nepřelévat a hotovo.
A co se týká měření, tak se to tu před měsícem či dvěma řešilo. HonzaCZ provedl precizní výpočet, kterým zjistil, že při zahřátí na provozní teplotu olej zvětší objem okolo 5%, jestli si dobře pamatuji. Prostě okolo 0,2-0,3l při běžné náplni okolo 5l oleje. No a těch 5-10 minut po dojezdu je tam proto, aby to všechno steklo dolů a měření bylo přesné.
A už jsem našel ten výpočet...
Tak našel jsem tabulku součinitelů objemové roztažnosti ropných olejů "β".
Jako příklad jsem použil zde oblíbený Millers 5w50, který má hustotu při 15°C cca 849 kg/m^3. Podle tabulky součinitelů β má takový olej součinitel 0,72 - 0,84.10^-3 1/°C. Vzal jsem tedy obě krajní hodnoty a za pomocí vzorce V2 = V1 + V1 * β(t2 - t1), kde V1 je původní objem, V2 výsledný objem, t1 původní teplota, t2 nová teplota, to spočítal.
V1 = 1 L (dm3)
V2 = ?
T1 = 20°C
T2 = 80°C
V2 = 1 + 1 * β * (80 - 20)
pro β = 0,72 * 10^-3
V2 = 1,0432 L
pro β = 0,84 * 10^-3
V2 = 1,0504 L
Takže změna objemu o 4,3 - 5,0 % na rozdíl 60°C. Když máš v motoru 5 L oleje při teplotě 20°C, tak při teplotě 80°C ho tam bude o 0,215 - 0,250 L víc.
A co se týká měření, tak se to tu před měsícem či dvěma řešilo. HonzaCZ provedl precizní výpočet, kterým zjistil, že při zahřátí na provozní teplotu olej zvětší objem okolo 5%, jestli si dobře pamatuji. Prostě okolo 0,2-0,3l při běžné náplni okolo 5l oleje. No a těch 5-10 minut po dojezdu je tam proto, aby to všechno steklo dolů a měření bylo přesné.
A už jsem našel ten výpočet...
Tak našel jsem tabulku součinitelů objemové roztažnosti ropných olejů "β".
Jako příklad jsem použil zde oblíbený Millers 5w50, který má hustotu při 15°C cca 849 kg/m^3. Podle tabulky součinitelů β má takový olej součinitel 0,72 - 0,84.10^-3 1/°C. Vzal jsem tedy obě krajní hodnoty a za pomocí vzorce V2 = V1 + V1 * β(t2 - t1), kde V1 je původní objem, V2 výsledný objem, t1 původní teplota, t2 nová teplota, to spočítal.
V1 = 1 L (dm3)
V2 = ?
T1 = 20°C
T2 = 80°C
V2 = 1 + 1 * β * (80 - 20)
pro β = 0,72 * 10^-3
V2 = 1,0432 L
pro β = 0,84 * 10^-3
V2 = 1,0504 L
Takže změna objemu o 4,3 - 5,0 % na rozdíl 60°C. Když máš v motoru 5 L oleje při teplotě 20°C, tak při teplotě 80°C ho tam bude o 0,215 - 0,250 L víc.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Narast spotreby nafty
Me do legacy vzdy dali 6 litru oleje. Vzdy to bylo nad rysku a nikdy sem s tim nemel problem To ale neznamena a ani tim nechci rict, ze to je v poradku. Kazdopadne diky tomu jsem mezi vymenama dolil vzdy max. 0,5litru oleje
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Hmm lenže mne to vychadza tak že po zahriati je ho menej ako keď som meral ráno po celonocnom státí. Za studena to bolo cca 1cm nad maximom a po zahriati cca 3-4mm nad maximom.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Narast spotreby nafty
Hmmm, to je dost divný. :670: :670: :670: Každopádně bych se fakt raději dotázal, kolik toho oleje má opravdu být. Ještě zkusím pohledat, jak se to řešilo u Quinova stroje...
... a našel jsem. :657: Začátek je na straně 2 úplně dole. Jen upozorňuji, že Quino má benzín a toho oleje tam fakt může být o něco méně oproti ropáčku, Ale stejně bych to prověřil, aby nebyl průšvih!!! Centimetr přes rysku už mi fakt příjde moc!!!
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 4&start=15
... a našel jsem. :657: Začátek je na straně 2 úplně dole. Jen upozorňuji, že Quino má benzín a toho oleje tam fakt může být o něco méně oproti ropáčku, Ale stejně bych to prověřil, aby nebyl průšvih!!! Centimetr přes rysku už mi fakt příjde moc!!!
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 4&start=15
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Narast spotreby nafty
Tak nedalo mi to ako to je s tym olejom a tak si ma inspiroval vypoctami co si tu postol a zacal som googlit. Ono je sice fakt ze olej ma nejaku teplotnu roztaznost, ale kedze motor je z hlinikovej zliatiny tak len tak pre srandu som pozrel ako je to s roztaznostou hlinika, no a ta je nizsia ako oleja ale je ho tam nepomerne viac na objem. A to by potom mozno aj vysvetlovalo preco po zahriati motora mi ta hladina oleja klesne oproti stavu za studena. Objemova roztaznot β pre hlinik je 69.10^-6 co je vlastne 0,069.10^-3 a olej ma 0,72 - 0,84.10^-3. Preto sa zrejme odporuca aby sa hladina merala po zahriati a nie za studena. A tiez je to aj dovod preco by sa za studena motoru nemalo "nakladat", teda okrem inych dovodov...
Traveller píše:Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Opravdu si myslím, že ti to přelili, což asi není úplně ideální. Když jsem se na to ptal v AWD, tak mi řekli, že by se přelévat nemělo, neboť to ten olej vycáká do sání. Neptal jsem se na podrobnosti a vzal jsem to...