Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1468 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 94, 95, 96, 97, 98
Nový majitel Forestera,zkušenosti uživatelů 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 7344
U BE/BH to topení spíná zjevně po čase, ale ta teplota je skoro vždycky stejná. Obvykle to topení ohulí, když ta teplota vody je někde okolo 60C (je vidět, že když chrchlám déle na volnoběh a pak vyrazím, tak začne foukat při studenější vodě, než když vyjedu dřív a auto se víc ohřeje jízdou, takže časové to zjevně je. Ale na druhou stranu když to na půl hodiny odstavím a znova nastartuju, tak fouká naplno hned, takže je tam nejspíš i na tu teplotu nějaká logika). A u H6 za simultání jízdy to začne topit nějak po 5km. Teda když vyjíždím z domova, tak to vychází nějak tak, že po 3km najíždím na dálnici, voda je v téhle zimě v tu chvíli někde mezi 70 - 80C, topení naplno fouká vlažný vzduch, a do těch dalších 2km na dálnici už to začne hodně slušně grilovat. Horší je to po městě, kde se stojí, pač na volnoběh ta teplota vody nestoupá a jenom se drží, takže to fouká vlažně déle, než se postupnýma rozjezdama ta voda dostane přes 80C. Ale jinak teda i na tom 1.0 swiftu s topením v těhlech teplotách není problém; ohřívá se pomalejš, ale ten efekt chodí +- stejně se zpožděním. Dokud teda není pod -5, pak se neohřeje vůbec (což jsem řešil tím, že jsem to startoval 10 minut dopředu před odjezdem :-DDD).

Co se týče VIFu - tak mám tyhle malé flaštičky taky. Jediné co mě na nich štve, je ta neprůhlednost, kdy nevidím, kolik tam toho je (potřebuju jí tam nalít půlku). Jinak se to z ní dávkuje dobře. Na otevírání si jde zvyknout, taky jsem s tím bojoval, klíčem je pootočit tím víčkem tak, aby si sedlo do spodní polohy a pak ho hodně silně přimáčknout dolů a povolit. Na flašce od MO mě trochu odrazuje to zpětné plnění, to mě moc nepřesvědčilo :-D ty mini flašky, od doby, co jsem si vyrobil kompatibilní trychtýř, se plní suprově ;-D Jinak jsem si od VIFu nesliboval vůbec nic, krom toho, že tím třeba snad udělám dobře motoru a dýl mi vydrží, ale dle předběžných čísel to jinak vypadá, že asi i spotřeba šla trošičku dolů. Ale mám ho tam taky jenom chvíli, takže na nějakou statistiku zatím moc malý vzorek.

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


ned led 06, 2019 12:15 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
Příspěvky: 195
Jelikož u nás pořád sněží, tak jsem dnes zajel na cvičnej plac autoškoly a udělal tam pár koleček. Vypl jsem u levého kolena tlačítko smyku, při tom se mi rožla na palubovce oranžová kontrolka upozorňující o vyřazení systému. Když jsem ale hodil auto do smyku, tak na středovém displeji u zobrazení podvozku blikalo oranžové auticko se smykem a v podvozku cvakalo. Nevíte jakto že se ten prokluz nevypl? Nebo to úplně vyřadit nejde? Co je tedy to vypínání autíčka se smykem?


ned led 06, 2019 6:07 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10301
Bydliště: Hradubice
Nová auto vypínaji VDC jen částečně.

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
ex Forester 2.0D Active MY09


ned led 06, 2019 6:10 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: pon kvě 28, 2018 10:07 am
Příspěvky: 42
Bydliště: Pardubice
ale když se to vypne, tak to líp hrabe >B-) na blátě, zkoušel jsem rozjezdy a míň to kontroluje a ubírá výkon kvuli prokluzu a držení směru (hrabou včechny a hůře to drží směr)
samozřejmě kontrola smyku v zatáčce je asi defaultně implementovaná, jako oraný prvek celého autobota
to už jsem někde před 30ti lety četl v časopisu VTM, že Legacy hlídá asi 8 veličin včetně bočního zrychlení a samo dokáže přibrzdit některá kola, aby srovnalo předpokládaný smyk

_________________
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010


ned led 06, 2019 6:21 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13580
Bydliště: Praha
chuckee: Zřejmě se vypne jenom protiprokluz (TCS) a stabilizace podvozku (ESP) se vypne jenom částečně nebo vůbec.

Goba: Jinak před 30 lety Legacy spíš ne. Legacy spíš tak před 20 lety, kdy Subaru poprvé implementovalo VDC na některých modelech Legacy/Outback s automaty a VTD.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


ned led 06, 2019 7:03 pm
Profil ICQ
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
Příspěvky: 195
dík za vysvětlení


ned led 06, 2019 8:31 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7664
Bydliště: Česká Třebová
chuckee: Jediné, čeho vypnutím dosáhneš je, že není omezen výkon motoru při prvním prohrábnutí. Jinak elektronika zasahuje prakticky stejně, jako s nevypnutým VDC. To ovšem nemusí být vždy na škodu..., třeba když funguje "elektronická uzávěrka", která ti přibrzdí protáčející se kolo. Každopádně, na blbnutí a točení koleček to auto prostě není vhodné. Takže snad jen rada, kterou tu kousek vedle psal Bushman - pořídit STIhačku, u které to jde vypnout komplet. ;-D ;-D ;-D
Třeba při vjetí do terénu je vypnutí VDC nezbytnost, protože jinak po chvíli stojíš.

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pon led 07, 2019 6:44 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 26282
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
To není úplně přesné. V suchém kamenitém terénu, kde se dostávají kola do vzduchu, je VDC bezva. Jen je to druh terénu, který tu téměř neznáme. Většinou známe bláto, mokrou trávu a jiné povrchy, kde je potřeba, aby to prostě hrabalo. A tam se to musí vypnout !

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon led 07, 2019 7:04 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7664
Bydliště: Česká Třebová
Dobré upřesnění. ?ě to sucho a kamenitý povrch vůbec nepřešly na mysl a spíš jsem se viděl s Dorem v lese na Valachách s půl metrem sněhu všude kolem..., a tam to pak bez vypnutého "předsedy VDC" stojí na pár metrech. ;-D ;-D

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


pon led 07, 2019 7:24 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3778
Bydliště: Praha
..je pravda že to vypnout uplně nejde, ale mám zkušenost, že s vypnutým čudlikem se dá opravdu více vyject neboť kola dokážou hrabat jak kamzík. Se zapnutým čudlem to ztratí hned výkon nebo to chcípne a stojíš, což není zrovna fajn když se hrabeš odněkud ze sněhu nebo bahna a potřebuješ mít motor v otáčkách..U MT pak velmi rychle při prokluzech i smrdí spojka, takže na tyhle teréní vložky asi bude i lepší CVT...

_________________
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 7,14l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


pon led 07, 2019 8:55 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 7320
Bydliště: Valašsko
spm píše:
Jinak jsem si od VIFu nesliboval vůbec nic, krom toho, že tím třeba snad udělám dobře motoru a dýl mi vydrží, ale dle předběžných čísel to jinak vypadá, že asi i spotřeba šla trošičku dolů. Ale mám ho tam taky jenom chvíli, takže na nějakou statistiku zatím moc malý vzorek.

To bude těch pár desítek či stovek ml co jsi tam nalil ;-D časem dej vědět,jak ti to vychází.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon led 07, 2019 3:56 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 7344
No už jsem ho tam nalil přes pul litru :-DDD Čas ukáže :-) Ale kvůli tomu jsem to tam nedával, takže je to spíš milý překvapení.

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Suzuki Swift MA 1.0 Obrázek


stř led 09, 2019 8:11 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 7320
Bydliště: Valašsko
To jo,uvidíš,já to taky sledoval,ale určo ne tak pečlivě,jako ty :-)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř led 09, 2019 11:32 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1468 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 94, 95, 96, 97, 98

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: