Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm
Příspěvky: 13
Zdravím Vás všechny co navštívíte toto téma. Chtěl jsem se Vás optat na několik málo rad. Zprvu, mám roční nájezd zhruba 10-15 tkm a to s tím, že denně do práce to mám 15 tam a 15 zpátky, v současnosti mám Navaru D40 (mazel s krásným nájezdem 109tkm) a jelikož jak to tak někdy dopadne rozrůstáme se a potřebuji vozidlo do rodiny a trošku bezpečnější. Po prolustrování fóra jsem si udělal obrázek, že volba padne na XT 2.5 r.v. 08-12, rád bych pořídil nějakého s nájezdem něco málo přes 100 tkm a kolem 340tkč, takže jak tak koukám padne to na 08-10 i přes měkčí podvozek.

Chtěl jsem se Vás zkušenějších s prosíkem optat:

1. je to zimním obdobím, že jich moc na netu není, nebo je to tím, že je to ještě relativně mladé a dobré auto, kterých moc není a majitelé neprodávají?
2. na německém mobile jsou dvě a pochopil jsem správně, že jej do německa kvůli emisím nedováželi?
3. je od věci navštívit prodejce, že sháním, kdyby náhodou někdo protiúčtem pořizoval něco jiného?
4. potřeboval bych celkovou radu na co se u tohoto modelu zaměřit, když se půjdu na konkrétního podívat
5. jeden ze současné úzké nabídky v ČR, servisováno u nás v Liberci Ilos v Pavlovicích
https://www.autobazar.eu/cz/subaru-fore ... 83051.html

Díky za případnou reakci dámy a pánové, budu velice rád. Josef.


stř pro 21, 2016 7:50 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 202
Bydliště: Baldov u Štatlu
Forestru 2,5Xt je jako šafránu, ja svoje SG hledal pul roku , držím palce a chce to trpelivost

_________________
Forester 2,5XT MT 2007


stř pro 21, 2016 9:53 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 08, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2491
Bydliště: Plzeňsko
1. moc jich není,navíc zima
2.ano,emise
3. myslím,že prodejci mají jiné starosti,chce to sledovat,třeba i zde na klubu

_________________
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
http://www.youtube.com/watch?v=FCaAGA6rzwQ
Obrázek

Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015


stř pro 21, 2016 9:55 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 4147
Bydliště: Brno
Vybral jsi si dobře, ale těch aut je málo. Většina prvních SH modelů byla houfně prodávána v naftě. Benzinů je poskrovnu, navíc XT. Občas se nějaké objevý, ale fakt zřídka. Auto pro fajnšmekry, bývají obvykle rychle pryč.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


čtv pro 22, 2016 3:15 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Příspěvky: 1108
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,Praha
neco by ti mohl napsat David,na co si dat bacha atd.Ten ho mel a prodal.Jeste ho ma tady na foru kiti a Tomas1002 - myslim?!Ty by ti mohli taky neco pisnout =)

_________________
martas

Subaru Forestr Comfort 2.0D - MY 2010 - najeto 74O00km - spotreba 6,8 l
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - najeto 90000km - spotreba 10,4 l
Subaru Impreza WRX STI - TOP - MY 2011 - najeto 24 200km - spotřeba 11,6


čtv pro 22, 2016 6:47 am
Profil
Online
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 8876
Bydliště: Hradubice
martas píše:
Jeste ho ma tady na foru kiti a Tomas1002 - myslim?!

A náš stařešina severovýchodní sekce - Jaromír

_________________
quickly

Forester 2.0i-L Comfort CVT MY13 Obrázek Legacy 3.0R H6 Spec.B MY06 Obrázek
ex Forester 2.0D Active MY09 Obrázek


čtv pro 22, 2016 8:23 am
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm
Příspěvky: 13
Díky za reakce.


čtv pro 22, 2016 12:10 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 12, 2014 10:53 am
Příspěvky: 4468
Bydliště: České Budějovice
2.5XT je fakt dost málo, shánějí se špatně. Já ho chtěl původně taky, ale nakonec jsem byl rád, že jsem sehnal aspoň 2.0XT. Větší šanci než s SH generací bys měl asi při shánění SG9 (starší model). Když pominu, že si osobně myslím, že je to nejen hezčí, ale i lepší auto než SH, ani těch není mnoho.

Chce to trpělivost a nespěchat. Jinak bych na Tvém místě oslovil i pražské AWD - já tam tenkrát poptával taky, něco mi nabídli a nechali si mě v evidenci, takže kdyby se u nich něco objevilo, dají vědět. Taky si lze nechat posílat nové přírůstky do jejich bazaru na mail, takže pak hned můžeš promptně reagovat.

http://awd.cz/autobazar/autobazar

Přeju hodně štěstí, snad se Ti podaří něco rozumného sehnat. A sluší se upozornit, že pokud to bude něco s nájezdem kolem 100tkm, všechna Sůba čeká ve 105tkm "velký" servis. Takže pokud ten nájezd bude a na autě nebyl ještě udělaný, připočítej k ceně auta další investici. Obecně si nech rezervu, ruku na srdce servis Subar není levný a má spoustu specifik, takže to neudělá kdejaký Pepa z Horní Dolní. Ale za to se ti auto odvděčí vším ostatním, protože Tě s ním bude bavit jezdit, to mi věř... :-)

_________________
Subaru Forester 2.0XT 130kW (galerie)

Obrázek


čtv pro 22, 2016 12:11 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 9:41 pm
Příspěvky: 1004
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
quickly píše:
A náš stařešina severovýchodní sekce - Jaromír


Tak tak Dane, vzpomněl sis správně. Forester 2,5XT je auto na pohodu, je sice houpavé, ale já v mém věku oceňuji komfort a vyšší nastupování a vystupování do/z auta. Když se svezu v juniorově STi, tak cítím každý kamínek na silnici a vystupování z auta je pro mne dosti nepohodlné (ale zase to jede jak šílené). Na nerovnostech trochu odskakuje zadní náprava, ale nic tragického - alespoň pro mne. Výkon motoru je víc než dostatečný a poradí si v pohodě i s naloženým přívěsem. Ještě k nájezdu km - servisní prohlídky jsou vztaženy nejen ke km proběhu, ale i k věku auta (15 tkm nebo rok). Takže já třeba mám najeto něco přes 76 tkm a vzhledem k roku výroby 2008 už mám za sebou prohlídku odpovídající 105 tkm. V případě nějakých konkrétních dotazů jsem ochoten se podělit o zkušenosti. Jinak servisuji v ILOSu Liberec a mohu jen doporučit - zatím vždy vstřícnost a ochota spolu s dobře odvedenou prací.
Jaromír

_________________
Subaru Forester 2,5XT MY2009


čtv pro 22, 2016 1:20 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm
Příspěvky: 13
Popravdě mám tendenci vozidla doma omlazovat a SG je pro mě takovým krokem zpátky i když design je nestárnoucí a opravdu bude krutý i za 10 let, nicméně variantu SH volím i pro pocit bezpečnějšího vozidla, jak jsem uvedl.
Řeším teď opakovaný zde problém jestli automat, či manuál.
A už je mi jasné, že to bude hledání na dlouho.
Díkky.


čtv pro 22, 2016 9:32 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3295
Bydliště: Brno-venkov
Mám ho doma, od nového auta už skoro 6 rokem. Je super na klidné pohodové ježdění. Pokud s ním nebudeš závodit tak NIKDY neuhne a pojede jako po kolejích.

Jen já bych ho chtěl jen v automatu. Manuál mi k tomu autu nesedí, ale to je věc názoru.


Pokud budeš mít konkrétní dotaz tak se ptej.

O spotřebě se bavit je zbytečné a pokud budeš jezdit jen 15 km tak se auto ani neprohřeje na to abys ho pořádně projel.

Zdraví Květoš

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


pát pro 23, 2016 7:48 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3295
Bydliště: Brno-venkov
Jen nevim proč pokud máš navaru což je menší tank a ofroud chceš jít do vpodstatě zvedleho silničního SUV. Ono XT rozhodně není na terén.

Když tak polní cesty ale bacha na spojku

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


pát pro 23, 2016 8:09 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Příspěvky: 3410
Bydliště: podhradí Křivoklátu
Ahoj,
Jen aby se tady nepěla chvála a chvála musím přidat taky tu šeď, šeď.

Nutno je v první řadě říct, že SH 2,5XT je velice kultivované, tiché a pohodlné auto díky měkkému podvozku. Hluk se tu neděje, jen ve vyšších otáčkách 4500+ uslyšíš tlumený zvuk Boxeru.

Při rychlostech povolených se auto chová slušně, sice se na silnici kolíbá jak divoká káča ale drží stopu.

Horší jsou průjezdy zatáček pod plynem, kde se auto rozhoupe a stačí malá boule na silnici a zadní náprava odskočí od silnice, což je velmi nepříjemné jakéhokoliv auta, natož pak u Subaru které si zakládá na jízdních vlastnostech vozu.
Rozhoupanost vozu se dá usměrnit zesíleným zadním stabilizátorem, to je věc bez které kluci na americkém Forester klubu ani nevyrazí na silnici.

Teď se dostáváme k převodovce, z vlastních zkušeností mohu doporučit jen automat.
Automat je přesný, předvídatelný a již to není mixér jako u předchozích modelů. Automat drží otáčky o 800 níže vůči manuálu při stejných rychlostech, což je poznat zejména na dálnici kdy u MT při rychlosti 130km točíš 3600-3800ot a automat si drží 2800-3100ot.
Zde je asi zásadní jádro problému motoru 2,5XT 169kw který nesnáší dlouhodobě vyšší otáčky. Což odpovídá cestě Praha-Brno a na tempomatu mít nastavených třeba 140km/h.
V těchto podmínkách zaklepala většina mnou pozorovaných 2,5XT, oprava pak sahá přes 100 000Kč, což bylo riziko které jsem já nebyl dále schopný akceptovat.
Četl jsem docela dost článku proč se motor zadře a názory se dost různí. Jednou jsou to vibrace v klice, podruhé špatný mazací kanálek pístů.

Koroze na voze. Koroze se celkem vyhýbá karoserii, zato podvozek je úplně jiná liga. Výfukové ústroji bylo zrezlé již v autosalonech. A podvozek potřebuje velkou péči. Naštěstí ty auta ještě nezažila tolik zim, aby se to na nich nějak podepsalo. Takže preventivní opatření jsou zde na místě.

Shrnuto podtrženo, možná jsem přehnaně hysterický co se aut týče, ale nebyl jsem schopen akceptovat možná rizika, reálná rizika. Proto jsem zvolil cestu prodeje auta a koupil jsem dva Forestry SG, které jsou nyní ve výborném stavu. Již to tady bylo řečeno, model SG je sice starší, zato však převyšuje model SH ve všech směrech. Interiér je nadčasový, sice strohý, ale zato nikde nic nevrže a plasty jsou odolné.
A to že se člověk nesmíří s tím že má auto o 2-7let starší je jen v hlavě. Jediné co k tomu dodám, až SH přestane jezdit věřím že modelové řady SG budou stále funkční. Jelikož se krize v celé modelové šíří podepsala a né zrovna zanedbatelnou části.

_________________
Forester 2,0XTi MY02 -Silvestr
Forester 2,0X MY03 -Modrestr
Forester 2,0X MY04 -Pinkrestr
Forester 2,5XT MY09 -Černestr-ex
Rád všem vřele doporučím, tento servis Subaru, když půjdete na Křivoklát zajdem spolu do baru.
http://www.boxerauto.cz/


pát pro 23, 2016 8:48 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 01, 2009 4:14 pm
Příspěvky: 2549
Bydliště: Praha
Já se taky přidám se zkušenostmi, na rozdíl od Davida veskrze pozitivními. Začnu trochu zeširoka.

První Subaru jsem si koupil přesně před 8 lety a byl to Forester 2,0, jeden z prvních nové modelové řady. I když bylo Subaru dlouho mým snem, tak musím bohužel říci, že jsem tohle auto neměl rád a s radostí se ho zbavil. Jednak proto, že to fakt nejede, dále proto, že za 2,5 roku, co jsem ho měl, se několikrát vyskytly závady znemožňující či omezující jízdu. Zejména to bylo přehřátí motoru na dálnici a to i při jízdě v rámci limitu, což řešil několikrát servis a nikdy uspokojivě nevyřešil. Nakonec se ukázalo, že to byla zcela banální chyba v expanzní nádržce. Dále mnohokrát rozsvícené pečené kuře, opět vždy bez nalezení příčiny. Vrzající klínový řemen. No a nakonec zadní náprava, to bylo fakt peklo. To auto není houpavé, ale skákavé. Jak píše David, v zatáčce odskakuje a výrazně tak snižuje komfort jízdy. Já bych to přirovnal ke stavu, kdy jsem si pochroumal koleno a to se mi pak při neopatrném došlápnutí "podlamovalo". Asi takový pocit jsem měl z toho auta.

V roce 2011 jsem tedy udělal výměnu za 2,5 xt. Přesvědčilo mě to, že zadní náprava byla předělaná a že se tedy snad zlepšily jízdní vlastnosti. A ono fakt jo! Ten pocit z jízdy je zcela zásadně jiný, auto mnohem líp sedí, neodskakuje, neuvěřitelná změna k lepšímu. Na druhou stranu, auto je velké a těžké, takže má tendenci k nedotáčivosti. Rozdíl dělají taky letní a zimní gumy, na zimních je méně stabilní, ale to je asi normální.
Motor je jednoznačná volba, nádherně táhne, ševelí tiše, vlk v rouše beránčím.
Za 5 let a cca 75 000 km bez jediné závady vyžadující zásah servisu, kromě pravidelné údržby nic.
Ke korozi: ano, výfuk rezavý již v autosalonu, ale po 5 letech vypadá aspoň navenek pořád stejně. Při technické po 4 letech technik po obhlídce karoserie a spodku pravil, cituji: "to auto vypadá, jak kdyby právě sjelo z linky". A to mu věnuji opravdu jen základní pozornost, do myčky jezdím tak 1x za půl roku a žádná speciální ošetření proti korozi jsem nedělal.
K životnosti motoru: mám za to, že hodně taky záleží na řidiči a způsobu jízdy. Vím z vlastní zkušenosti, že někteří prostě nemají motor "v uchu", zacházejí s ním dost podivně, přetáčejí ho či podtáčejí, jakoby se s ním "perou" a ono se pak může stát cokoli. Ale třeba se rouhám a za chvíli mi klekne taky.
Drobná negativa jsou jen špatný systém topení a klimatizace (v auto režimu se v zimě mlží okna, než si čidla všimnou, že už je vytopeno, je v autě strašné vedro i při teplotě nastavené na 20 stupňů) a hlavně v zimě interiér povrzává.
Nevím, co si kdo přesně představuje pod pojmem "terén", ale podle mě tohle auto do terénu je. Je ale fakt, že s MT se musí dávat hodně pozor na spojku a že hodně pomalá jízda v terénu je dost oříšek.

Shrnuto: rozhodně dobrá volba. Zcela jednoznačně bych ale hledal auto s novou zadní nápravou, což je tuším od roku 2010 (2011?).
Jediné, co mě vede k úvaze o případné budoucí výměně je to, že mám MT a se vzrůstajícím věkem a pohodlností mě čím dál míň baví kvedlat klackem. Ale rozhodně si nemyslím, že by MT sama o sobě v tomhle autě byla nějaký problém.

_________________
Subaru Forester 2,5XT 2011


pát pro 23, 2016 11:24 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3295
Bydliště: Brno-venkov
Při ježdění na pohodu nejdu pod 2 tisice. Motor má totiž už v těchto otáčkách 300 Newtonů krouťaku a rozhodně se vyplatí jej trošku točit než podtáčet.

Podle mne je XT 2,5 ideální na pohodové ježdění, ale rozhodně ne na dálnici to brzo umře.

Samozřejmě je důležité zahrát a pak ochladit už kvůli turbíně

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


pát pro 23, 2016 2:19 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: