Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Asi jako jeden z mála mám přímé porovnání výkonu u Foresteru SH s motoru 2,0 a 2,5 turbo.
Nechci dávat jednoznačné a vždy správné rady, každý má jiné preference a musí se rozhodnout sám. Mluvím tedy jen o svém vlastním pozorování.
2,0 je pomalá a hlavně velmi málo pružná. Při plném autě je potíž držet dovolených 130 na některých delších dálničních kopcích, předjíždět lze pouze a jenom na hodně dlouhých a přehledných úsecích. Naprosto se ztotožňuju s tím, že v důsledku nízkého výkonu je jízda s 2,0 podstatně únavnější a o mnoho méně příjemná.
Jezdím +/- v rámci limitů, takže rozdíl v průměrné rychlosti by byl asi zanedbatelný, ale pro řešení některých situací (připojování na dálnici, průjezd křižovatkou, předjíždění či výchova řidičů tdi ) je turbína prostě galakticky lepší.
A teď ne dojem, ale tvrdá čísla: u 2,0 jsem měl dlouhodobou spotřebu po ujetí 57 820 km, kdy jsem to prodával, 10,29 l, u xt po ujetí 76 201 km (současný stav) 10,49, takže prakticky totéž. U 2,0 musí člověk často držet plyn na zemi, u xt se dá jet skoro pořád s plynem tak do 1/4 zdvihu pedálu.
Ještě k tomu, jak odcházejí ty spojky. Já jsem jí dal párkrát svou blbostí v terénu docela pokouřit (doslova), jednou jsem se dokonce bál, že jsem ji fakt odvařil. Ale přes to všechno funguje dosud zcela bezproblémově a myslím, že může vydržet podstatně více, než těch 100 tisíc, když s tím člověk moc neprasí. Přívěs to auto za normálních okolností vůbec nepozná. Opravdu jediným problémem by mohla být potřeba časté extrémně pomalé jízdy v terénu, tam je AT opravdu lepší.
Moje doporučení tedy zní 2,0 ani nezkoušet, tenhle motor ve Foresteru SH skutečně, ale skutečně nejede.
Nechci dávat jednoznačné a vždy správné rady, každý má jiné preference a musí se rozhodnout sám. Mluvím tedy jen o svém vlastním pozorování.
2,0 je pomalá a hlavně velmi málo pružná. Při plném autě je potíž držet dovolených 130 na některých delších dálničních kopcích, předjíždět lze pouze a jenom na hodně dlouhých a přehledných úsecích. Naprosto se ztotožňuju s tím, že v důsledku nízkého výkonu je jízda s 2,0 podstatně únavnější a o mnoho méně příjemná.
Jezdím +/- v rámci limitů, takže rozdíl v průměrné rychlosti by byl asi zanedbatelný, ale pro řešení některých situací (připojování na dálnici, průjezd křižovatkou, předjíždění či výchova řidičů tdi ) je turbína prostě galakticky lepší.
A teď ne dojem, ale tvrdá čísla: u 2,0 jsem měl dlouhodobou spotřebu po ujetí 57 820 km, kdy jsem to prodával, 10,29 l, u xt po ujetí 76 201 km (současný stav) 10,49, takže prakticky totéž. U 2,0 musí člověk často držet plyn na zemi, u xt se dá jet skoro pořád s plynem tak do 1/4 zdvihu pedálu.
Ještě k tomu, jak odcházejí ty spojky. Já jsem jí dal párkrát svou blbostí v terénu docela pokouřit (doslova), jednou jsem se dokonce bál, že jsem ji fakt odvařil. Ale přes to všechno funguje dosud zcela bezproblémově a myslím, že může vydržet podstatně více, než těch 100 tisíc, když s tím člověk moc neprasí. Přívěs to auto za normálních okolností vůbec nepozná. Opravdu jediným problémem by mohla být potřeba časté extrémně pomalé jízdy v terénu, tam je AT opravdu lepší.
Moje doporučení tedy zní 2,0 ani nezkoušet, tenhle motor ve Foresteru SH skutečně, ale skutečně nejede.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Tak toto jsem chtěl slyšet SH 2.0 škrtám a opět je zde volba mezi SH XT a SG XT zatím jsem nakloněn MT a SG když si připočítám vstupní servis po koupi. Budu na něj mít totiž něco kolem 300 tkč
- M.Z.
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 709
- Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
- Jméno a příjmení: Marek Zrak
- Bydliště: FM
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Tomáš: tomu říkám tvrdá argumentace
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
M2
Coupe JCW
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Vím,že jsi zrovna škrtl atmosféru...Áááále vyzkoušej si oboje,ať říká kdo chce co chce,už ti to psal Kiti,nic ve zlém,ale je to nej rada.Někdo ti napíše že 2.0 skutečně,ale skutečně nejede ,někdo,že jede krásně,je to furt dokola a turbínař ti nikdy nenapíše že dvoulitr atmosféra jede dobře.
Mě se zamlouvají oboje,jen jsem skrz větší jednoduchost volil atmosféru,ale starší SG s redukcí.To byl hlavní důvod a jo a taky samozřejmě spotřeba.Tomáši já ti věřím,že jsi si spotřebu nevycucal z prstu,ale je to dost záhadný rozdíl,z toho co jsem tu dosud četl,tak je ten rozdíl dost výraznější a turbína žíznivější,jezdil -li jsi v podobných režimech teda.Já průměr 10,29 rozhodně nemám(a co teprve tráva s SH )je menší a jezdím normálně,spíš furt ve městě autům ujíždím a ostatní mě "brzdí" a obecně střídám pohodou s řádným provětráním a vytočením auta.
Jízda v dálničních stoupáních-plně naloženo-přeloženo auto nadoraz,totální průtrž mračen,auto furt drželo tachometrových 140,ale žádné ždímaní,jelo to lehce!Kdybych nedodržoval maximálky,jelo by to ještě víc.Tak mě nejde do hlavy jak by se mohlo zadýchávát pak takové SH?Kdybych nedodržoval maximálky,jelo by to ještě víc.
Taky záleží v jaké je kondici motor,kolik má najeto,jak s ním kdo zacházel,pak se výkon může nemálo lišit.
3x ročně tahání?Tak to není třeba vůbec řešit,teď jen nevím,zda budeš jezdit spíš často sám,či ve dvou,nebo věčně plně naložen,ale ani tam bych rozhodně neviděl problém,říkám,každý ti řekne něco jiného Třeba i to,že jedněm jede SH zákonitě lépe než SG,druhému zas staré SG.
Osobně si taky myslím,že když ne atmosféra,tak 2.0 turbo by stačila.
Já být tebou,fakt bych si dal tu práci a projel se v atmosféře i s turbínojjj,už jen pro svůj klid.
Mě se zamlouvají oboje,jen jsem skrz větší jednoduchost volil atmosféru,ale starší SG s redukcí.To byl hlavní důvod a jo a taky samozřejmě spotřeba.Tomáši já ti věřím,že jsi si spotřebu nevycucal z prstu,ale je to dost záhadný rozdíl,z toho co jsem tu dosud četl,tak je ten rozdíl dost výraznější a turbína žíznivější,jezdil -li jsi v podobných režimech teda.Já průměr 10,29 rozhodně nemám(a co teprve tráva s SH )je menší a jezdím normálně,spíš furt ve městě autům ujíždím a ostatní mě "brzdí" a obecně střídám pohodou s řádným provětráním a vytočením auta.
Jízda v dálničních stoupáních-plně naloženo-přeloženo auto nadoraz,totální průtrž mračen,auto furt drželo tachometrových 140,ale žádné ždímaní,jelo to lehce!Kdybych nedodržoval maximálky,jelo by to ještě víc.Tak mě nejde do hlavy jak by se mohlo zadýchávát pak takové SH?Kdybych nedodržoval maximálky,jelo by to ještě víc.
Taky záleží v jaké je kondici motor,kolik má najeto,jak s ním kdo zacházel,pak se výkon může nemálo lišit.
3x ročně tahání?Tak to není třeba vůbec řešit,teď jen nevím,zda budeš jezdit spíš často sám,či ve dvou,nebo věčně plně naložen,ale ani tam bych rozhodně neviděl problém,říkám,každý ti řekne něco jiného Třeba i to,že jedněm jede SH zákonitě lépe než SG,druhému zas staré SG.
Osobně si taky myslím,že když ne atmosféra,tak 2.0 turbo by stačila.
Já být tebou,fakt bych si dal tu práci a projel se v atmosféře i s turbínojjj,už jen pro svůj klid.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Asi je fakt lepší vyzkoušet oboje a pak se rozhodnout.
Jen pár osobních zkušeností (atmo 92 KW vs turbo 130 KW):
- jede i ta atmosféra, ale prostě se musí točit
- to turbo jede přece jen opravdu líp - ať už pocitově díky turbo kopanci nebo skutečně díky lepšímu krouťáku
- se všemi auty jezdím stejně = těsně kolem maximálních limitů (a někdy trochu přes) a svižně a spotřeba 9,9 atmo, 10,5 turbo
- vozík bych asi raději tahal turbínou, terén jezdil s atmosférou (a redukcí)
- turbína = více radosti i více starostí
Jen pár osobních zkušeností (atmo 92 KW vs turbo 130 KW):
- jede i ta atmosféra, ale prostě se musí točit
- to turbo jede přece jen opravdu líp - ať už pocitově díky turbo kopanci nebo skutečně díky lepšímu krouťáku
- se všemi auty jezdím stejně = těsně kolem maximálních limitů (a někdy trochu přes) a svižně a spotřeba 9,9 atmo, 10,5 turbo
- vozík bych asi raději tahal turbínou, terén jezdil s atmosférou (a redukcí)
- turbína = více radosti i více starostí
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Trefně popsáno Mareka
(Turbínu bych taky rád vlastnil-2,0 ale třetí auto už fakt ne...)
Je asi pravda,že u SH atmosféry s tunovým nákladem v řádných kopcích,či při pomalých rychlostech chybí trochu redukce,o terénu nemluvě,ale na tak vyjímečné použití-no ať to zváží kupec už sám
Nevím jestli to už někdo psal,ale je třeba taky počítat s dochlazováním turba?
(Turbínu bych taky rád vlastnil-2,0 ale třetí auto už fakt ne...)
Je asi pravda,že u SH atmosféry s tunovým nákladem v řádných kopcích,či při pomalých rychlostech chybí trochu redukce,o terénu nemluvě,ale na tak vyjímečné použití-no ať to zváží kupec už sám
Nevím jestli to už někdo psal,ale je třeba taky počítat s dochlazováním turba?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5786
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Nestačila protože SH se 2,0XT nedělásima píše: Osobně si taky myslím,že když ne atmosféra,tak 2.0 turbo by stačila.
Ono to záhadné číslo ve spotřebě je hlavně v tom, že 2,0X člověk musí točit a 2,5XT člověk drží 2200ot, při stejných rychlostech. V tom je kouzlo motoru 2,5XT, nicméně má své mouchy.
Motor 2,5XT je z mého pozorování nejkultivovanější motor Subaru, pocitově jede lépe jak H6, ale s výrazně nižší spotřebou.
Motor 2,0XT člověk musí také víc točit než u 2,5XT a má podstatně větší turbodíru (ta 2,0XT)
Bavím se momentálně o sérii!
Ad spotřeby cest do práce, 28km 30minut.
SG5 2,0X - 10,2l N95, 12,3l LPG
SG5 2,0X AT - 11,5l N95
SG5 2,0XT - 11,6l N95, po úpravě ze 170 na 280hp něco přes 17l N100 (cesta se však nezkrátila o 5minut, nicméně těchto 5 minut věnuji zahříváí motoru)
SH 2,5XT - 10,8l N95
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Hlavně se tu furt míchají dohromady modely SG a SH. Tomášovo srovnání je naprosto relevantní, protože srovnává dvoulitr v SH a 2,5XT také v SH.
Dvoulitr 116 kW v SG pojede rozhodně lépe, než dvoulitr v SH, protože SH je prostě větší a těžší. SG je pořád Impreza s krabicí. SH je otylé SUV, navíc v prvních letech výroby s nepovedeným podvozkem.
Dvoulitr 116 kW v SG pojede rozhodně lépe, než dvoulitr v SH, protože SH je prostě větší a těžší. SG je pořád Impreza s krabicí. SH je otylé SUV, navíc v prvních letech výroby s nepovedeným podvozkem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Máš tam překlep.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Protože SH...
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Opraveno, dík. A mám pravdu ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Nevim, SH jsem nikdy neměl. Mě se nelíbí. Ten 2L je nepovedenej, zadní náprava stojí zaprd, je to těžší a má to menší výkon. Na SG/SGH je mraky věcí za pusu, jede to jak šlak, díky váze to vyjede leccos a mě se to líbí víc.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Pravda je ta, že SH je už moc nafouklé subaru. Motor 2,0 je línější a s menším výkonem než ten u SG. Je to těžká ludra s uskákaným zadkem, co nesedí a nemluvím o tom, že v létě navíc s omláceným čelem od rámu dveří při vystupování a nastupování. Motor 2,5XT je úplně o něčen jiném a upřímně netuším, kam chodíte na ty spotřeby. 2,0XT za 11 s lehkou nohou, 2,5XT za 15. Jinak pořiď 2,0, 2,5XT za 11 l nevyužíváš. U 2,0X se zase dá i za 9. Ale s tím malým nájezdem hledáš bílou vránu, SG byl poslední pořádnej forestr, nejsou a nebudou. Pak nastala dlouhá doba temna a teprve 2016 prý už zase za něco stojí.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Zajímavá diskuze; peper: vyzkoušej taky outbacka 2,5 AT nebo MT. Rok 2004-2009. Nevím teda, v čem je forestr lepší než outback. Nájezdové úhly? Bohužel forestra s 2,5i neseženeš.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho
Forester ma lepsi najezdove uhly, rekl bych, ze ma lepsi podvozek a lip se ridi, citis jeho nizsi vahu a ovladatelnost a ma nizsi spotrebu. Ochotneji zrychluje i brzdi. Mas z nej lepsi prehled o situaci kolem sebe. Uvnitr je prostornejsi, ta klenba nad hlavou neni tak nizka a pocitove svazujici. Lip se do nej i z nej leze. Mam ho radsi. Jen pro poradek - mam Forestera 2.0X rok 2006 i Outbacka 3.0R rok 2006 a jezdim prubezne obema. Vim co srovnavam.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999