Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Odpovědět
peper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm

Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od peper »

Zdravím Vás všechny co navštívíte toto téma. Chtěl jsem se Vás optat na několik málo rad. Zprvu, mám roční nájezd zhruba 10-15 tkm a to s tím, že denně do práce to mám 15 tam a 15 zpátky, v současnosti mám Navaru D40 (mazel s krásným nájezdem 109tkm) a jelikož jak to tak někdy dopadne rozrůstáme se a potřebuji vozidlo do rodiny a trošku bezpečnější. Po prolustrování fóra jsem si udělal obrázek, že volba padne na XT 2.5 r.v. 08-12, rád bych pořídil nějakého s nájezdem něco málo přes 100 tkm a kolem 340tkč, takže jak tak koukám padne to na 08-10 i přes měkčí podvozek.

Chtěl jsem se Vás zkušenějších s prosíkem optat:

1. je to zimním obdobím, že jich moc na netu není, nebo je to tím, že je to ještě relativně mladé a dobré auto, kterých moc není a majitelé neprodávají?
2. na německém mobile jsou dvě a pochopil jsem správně, že jej do německa kvůli emisím nedováželi?
3. je od věci navštívit prodejce, že sháním, kdyby náhodou někdo protiúčtem pořizoval něco jiného?
4. potřeboval bych celkovou radu na co se u tohoto modelu zaměřit, když se půjdu na konkrétního podívat
5. jeden ze současné úzké nabídky v ČR, servisováno u nás v Liberci Ilos v Pavlovicích
https://www.autobazar.eu/cz/subaru-fore ... 83051.html

Díky za případnou reakci dámy a pánové, budu velice rád. Josef.
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od ybrcek »

Forestru 2,5Xt je jako šafránu, ja svoje SG hledal pul roku , držím palce a chce to trpelivost
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od seatik »

1. moc jich není,navíc zima
2.ano,emise
3. myslím,že prodejci mají jiné starosti,chce to sledovat,třeba i zde na klubu
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od Mira »

Vybral jsi si dobře, ale těch aut je málo. Většina prvních SH modelů byla houfně prodávána v naftě. Benzinů je poskrovnu, navíc XT. Občas se nějaké objevý, ale fakt zřídka. Auto pro fajnšmekry, bývají obvykle rychle pryč.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od martas »

neco by ti mohl napsat David,na co si dat bacha atd.Ten ho mel a prodal.Jeste ho ma tady na foru kiti a Tomas1002 - myslim?!Ty by ti mohli taky neco pisnout =)
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od quickly »

martas píše:Jeste ho ma tady na foru kiti a Tomas1002 - myslim?!
A náš stařešina severovýchodní sekce - Jaromír
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
peper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od peper »

Díky za reakce.
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od draconis »

2.5XT je fakt dost málo, shánějí se špatně. Já ho chtěl původně taky, ale nakonec jsem byl rád, že jsem sehnal aspoň 2.0XT. Větší šanci než s SH generací bys měl asi při shánění SG9 (starší model). Když pominu, že si osobně myslím, že je to nejen hezčí, ale i lepší auto než SH, ani těch není mnoho.

Chce to trpělivost a nespěchat. Jinak bych na Tvém místě oslovil i pražské AWD - já tam tenkrát poptával taky, něco mi nabídli a nechali si mě v evidenci, takže kdyby se u nich něco objevilo, dají vědět. Taky si lze nechat posílat nové přírůstky do jejich bazaru na mail, takže pak hned můžeš promptně reagovat.

http://awd.cz/autobazar/autobazar

Přeju hodně štěstí, snad se Ti podaří něco rozumného sehnat. A sluší se upozornit, že pokud to bude něco s nájezdem kolem 100tkm, všechna Sůba čeká ve 105tkm "velký" servis. Takže pokud ten nájezd bude a na autě nebyl ještě udělaný, připočítej k ceně auta další investici. Obecně si nech rezervu, ruku na srdce servis Subar není levný a má spoustu specifik, takže to neudělá kdejaký Pepa z Horní Dolní. Ale za to se ti auto odvděčí vším ostatním, protože Tě s ním bude bavit jezdit, to mi věř... :-)
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od jaromir »

quickly píše:A náš stařešina severovýchodní sekce - Jaromír
Tak tak Dane, vzpomněl sis správně. Forester 2,5XT je auto na pohodu, je sice houpavé, ale já v mém věku oceňuji komfort a vyšší nastupování a vystupování do/z auta. Když se svezu v juniorově STi, tak cítím každý kamínek na silnici a vystupování z auta je pro mne dosti nepohodlné (ale zase to jede jak šílené). Na nerovnostech trochu odskakuje zadní náprava, ale nic tragického - alespoň pro mne. Výkon motoru je víc než dostatečný a poradí si v pohodě i s naloženým přívěsem. Ještě k nájezdu km - servisní prohlídky jsou vztaženy nejen ke km proběhu, ale i k věku auta (15 tkm nebo rok). Takže já třeba mám najeto něco přes 76 tkm a vzhledem k roku výroby 2008 už mám za sebou prohlídku odpovídající 105 tkm. V případě nějakých konkrétních dotazů jsem ochoten se podělit o zkušenosti. Jinak servisuji v ILOSu Liberec a mohu jen doporučit - zatím vždy vstřícnost a ochota spolu s dobře odvedenou prací.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
peper
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 18, 2016 12:10 pm

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od peper »

Popravdě mám tendenci vozidla doma omlazovat a SG je pro mě takovým krokem zpátky i když design je nestárnoucí a opravdu bude krutý i za 10 let, nicméně variantu SH volím i pro pocit bezpečnějšího vozidla, jak jsem uvedl.
Řeším teď opakovaný zde problém jestli automat, či manuál.
A už je mi jasné, že to bude hledání na dlouho.
Díkky.
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od kiti »

Mám ho doma, od nového auta už skoro 6 rokem. Je super na klidné pohodové ježdění. Pokud s ním nebudeš závodit tak NIKDY neuhne a pojede jako po kolejích.

Jen já bych ho chtěl jen v automatu. Manuál mi k tomu autu nesedí, ale to je věc názoru.


Pokud budeš mít konkrétní dotaz tak se ptej.

O spotřebě se bavit je zbytečné a pokud budeš jezdit jen 15 km tak se auto ani neprohřeje na to abys ho pořádně projel.

Zdraví Květoš
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od kiti »

Jen nevim proč pokud máš navaru což je menší tank a ofroud chceš jít do vpodstatě zvedleho silničního SUV. Ono XT rozhodně není na terén.

Když tak polní cesty ale bacha na spojku
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od davidherda »

Ahoj,
Jen aby se tady nepěla chvála a chvála musím přidat taky tu šeď, šeď.

Nutno je v první řadě říct, že SH 2,5XT je velice kultivované, tiché a pohodlné auto díky měkkému podvozku. Hluk se tu neděje, jen ve vyšších otáčkách 4500+ uslyšíš tlumený zvuk Boxeru.

Při rychlostech povolených se auto chová slušně, sice se na silnici kolíbá jak divoká káča ale drží stopu.

Horší jsou průjezdy zatáček pod plynem, kde se auto rozhoupe a stačí malá boule na silnici a zadní náprava odskočí od silnice, což je velmi nepříjemné jakéhokoliv auta, natož pak u Subaru které si zakládá na jízdních vlastnostech vozu.
Rozhoupanost vozu se dá usměrnit zesíleným zadním stabilizátorem, to je věc bez které kluci na americkém Forester klubu ani nevyrazí na silnici.

Teď se dostáváme k převodovce, z vlastních zkušeností mohu doporučit jen automat.
Automat je přesný, předvídatelný a již to není mixér jako u předchozích modelů. Automat drží otáčky o 800 níže vůči manuálu při stejných rychlostech, což je poznat zejména na dálnici kdy u MT při rychlosti 130km točíš 3600-3800ot a automat si drží 2800-3100ot.
Zde je asi zásadní jádro problému motoru 2,5XT 169kw který nesnáší dlouhodobě vyšší otáčky. Což odpovídá cestě Praha-Brno a na tempomatu mít nastavených třeba 140km/h.
V těchto podmínkách zaklepala většina mnou pozorovaných 2,5XT, oprava pak sahá přes 100 000Kč, což bylo riziko které jsem já nebyl dále schopný akceptovat.
Četl jsem docela dost článku proč se motor zadře a názory se dost různí. Jednou jsou to vibrace v klice, podruhé špatný mazací kanálek pístů.

Koroze na voze. Koroze se celkem vyhýbá karoserii, zato podvozek je úplně jiná liga. Výfukové ústroji bylo zrezlé již v autosalonech. A podvozek potřebuje velkou péči. Naštěstí ty auta ještě nezažila tolik zim, aby se to na nich nějak podepsalo. Takže preventivní opatření jsou zde na místě.

Shrnuto podtrženo, možná jsem přehnaně hysterický co se aut týče, ale nebyl jsem schopen akceptovat možná rizika, reálná rizika. Proto jsem zvolil cestu prodeje auta a koupil jsem dva Forestry SG, které jsou nyní ve výborném stavu. Již to tady bylo řečeno, model SG je sice starší, zato však převyšuje model SH ve všech směrech. Interiér je nadčasový, sice strohý, ale zato nikde nic nevrže a plasty jsou odolné.
A to že se člověk nesmíří s tím že má auto o 2-7let starší je jen v hlavě. Jediné co k tomu dodám, až SH přestane jezdit věřím že modelové řady SG budou stále funkční. Jelikož se krize v celé modelové šíří podepsala a né zrovna zanedbatelnou části.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od Tomáš1002 »

Já se taky přidám se zkušenostmi, na rozdíl od Davida veskrze pozitivními. Začnu trochu zeširoka.

První Subaru jsem si koupil přesně před 8 lety a byl to Forester 2,0, jeden z prvních nové modelové řady. I když bylo Subaru dlouho mým snem, tak musím bohužel říci, že jsem tohle auto neměl rád a s radostí se ho zbavil. Jednak proto, že to fakt nejede, dále proto, že za 2,5 roku, co jsem ho měl, se několikrát vyskytly závady znemožňující či omezující jízdu. Zejména to bylo přehřátí motoru na dálnici a to i při jízdě v rámci limitu, což řešil několikrát servis a nikdy uspokojivě nevyřešil. Nakonec se ukázalo, že to byla zcela banální chyba v expanzní nádržce. Dále mnohokrát rozsvícené pečené kuře, opět vždy bez nalezení příčiny. Vrzající klínový řemen. No a nakonec zadní náprava, to bylo fakt peklo. To auto není houpavé, ale skákavé. Jak píše David, v zatáčce odskakuje a výrazně tak snižuje komfort jízdy. Já bych to přirovnal ke stavu, kdy jsem si pochroumal koleno a to se mi pak při neopatrném došlápnutí "podlamovalo". Asi takový pocit jsem měl z toho auta.

V roce 2011 jsem tedy udělal výměnu za 2,5 xt. Přesvědčilo mě to, že zadní náprava byla předělaná a že se tedy snad zlepšily jízdní vlastnosti. A ono fakt jo! Ten pocit z jízdy je zcela zásadně jiný, auto mnohem líp sedí, neodskakuje, neuvěřitelná změna k lepšímu. Na druhou stranu, auto je velké a těžké, takže má tendenci k nedotáčivosti. Rozdíl dělají taky letní a zimní gumy, na zimních je méně stabilní, ale to je asi normální.
Motor je jednoznačná volba, nádherně táhne, ševelí tiše, vlk v rouše beránčím.
Za 5 let a cca 75 000 km bez jediné závady vyžadující zásah servisu, kromě pravidelné údržby nic.
Ke korozi: ano, výfuk rezavý již v autosalonu, ale po 5 letech vypadá aspoň navenek pořád stejně. Při technické po 4 letech technik po obhlídce karoserie a spodku pravil, cituji: "to auto vypadá, jak kdyby právě sjelo z linky". A to mu věnuji opravdu jen základní pozornost, do myčky jezdím tak 1x za půl roku a žádná speciální ošetření proti korozi jsem nedělal.
K životnosti motoru: mám za to, že hodně taky záleží na řidiči a způsobu jízdy. Vím z vlastní zkušenosti, že někteří prostě nemají motor "v uchu", zacházejí s ním dost podivně, přetáčejí ho či podtáčejí, jakoby se s ním "perou" a ono se pak může stát cokoli. Ale třeba se rouhám a za chvíli mi klekne taky.
Drobná negativa jsou jen špatný systém topení a klimatizace (v auto režimu se v zimě mlží okna, než si čidla všimnou, že už je vytopeno, je v autě strašné vedro i při teplotě nastavené na 20 stupňů) a hlavně v zimě interiér povrzává.
Nevím, co si kdo přesně představuje pod pojmem "terén", ale podle mě tohle auto do terénu je. Je ale fakt, že s MT se musí dávat hodně pozor na spojku a že hodně pomalá jízda v terénu je dost oříšek.

Shrnuto: rozhodně dobrá volba. Zcela jednoznačně bych ale hledal auto s novou zadní nápravou, což je tuším od roku 2010 (2011?).
Jediné, co mě vede k úvaze o případné budoucí výměně je to, že mám MT a se vzrůstajícím věkem a pohodlností mě čím dál míň baví kvedlat klackem. Ale rozhodně si nemyslím, že by MT sama o sobě v tomhle autě byla nějaký problém.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Koukám po Forester XT 2.5 a není jich mnoho

Příspěvek od kiti »

Při ježdění na pohodu nejdu pod 2 tisice. Motor má totiž už v těchto otáčkách 300 Newtonů krouťaku a rozhodně se vyplatí jej trošku točit než podtáčet.

Podle mne je XT 2,5 ideální na pohodové ježdění, ale rozhodně ne na dálnici to brzo umře.

Samozřejmě je důležité zahrát a pak ochladit už kvůli turbíně
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Odpovědět

Zpět na „III. gen. SH (09-12)“