Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř led 16, 2013 5:11 pm
- Jméno a příjmení: Ivan Málek
- Bydliště: Kolín
Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Ahoj kolegové subaristi. Rád bych Vás požádal o pomoc s řešením mého problému.
Můj Forester SG 2.0 116kw r.v.2006, LPG, 270tkm špatně startuje. Problém se vyskytuje při kombinovaném provozu benzín/LPG i při provozu pouze na benzín.
Studený motor po několikahodinovém / celonočním stání většinou naskočí napoprve. Jedno jestli nechám auto venku na mrazu, nebo v garáži při 15st. Motor má neklidný volnoběh podobný spíše náhodným výbuchům. Po přidání plynu otáčky stoupnou a motor běží "na sytič" až do ohřátí.
Pokud však chci nastartovat po krátkém zastavení, tak startér točí třeba 5 vteřin a motor nechytá. Chytne většinou až na 3-4 pokus.
Zahřátý motor se při nízkých volnoběžných otáčkách třepe. Pokud otáčky zvýším na třeba 1200ot a držím, potom otáčky kolísají v rozsahu 200ot.
Co jsem zatím kontroloval...
Jako první jsem vypálil starý benzín z nádrže a natankoval 100 oktanový benzín. Podezříval jsem nekvalitní palivo.
LPG je tam taky už od buhvíkolikáté pumpy.
Svíčky jsou cca 5tkm nové, nedávno jsem je kontroloval a nemají prasklý keramický izolátor.
Váha vzduchu vyčištěna isopropanolem a vyfoukána stlačeným vzduchem ve spreji. Beze změny
Klapka vzduchu vyčištěna. Beze změny.
Servo motorek klapky vzduchu je nýtovaný. Ten jsem zatím nerozebíral. Jiný mechanismus pro seřizování volnoběhu (volnoběžný ventil s "pindíkem") jsem zatím nenašel.
Sání vzduchu rozebíráno několikrát, nemyslím, že bych zde opakovaně zanechal netěsnost.
Ventilové vůle měřeny před 20tkm v BoxerAuto. Byl jsem zde již 4x a vůle vždy v toleranci bez nutnosti korekce.
Teplota vody v chladícím okruhu stoupá plynule. Měřeno grafickým logováním mobilní aplikací Torque+Bluetooth OBDII na volnoběh od 40 do 90stC.
Podezříval jsem i imobilizer. Větší prodleva po sepnutí zapalování před startem, nebo výměna klíčku nepomohla.
Diagnostika žádné chyby nehlásí. I přesto jsem provedl vymazání (skrytých) chyb diagnostikou a následně i odpojením baterky na hodinku.
Co doporučíte, jak bych měl dále pokračovat ? Čidlo vačkového nebo klikového hřídele? Rozebrat volnoběžný ventil nebo krokový motorek na klapce atd.
Tento problém se již jednou objevil. Tval asi 14 dní a pak najednou zmizel. Dva měsíce byl klid a najednou je to tu zase.
Nevím, zda lze přes BT OBDII logovat, nebo je třeba KKL kabel.
Děkuji pěkně
Ivan
Můj Forester SG 2.0 116kw r.v.2006, LPG, 270tkm špatně startuje. Problém se vyskytuje při kombinovaném provozu benzín/LPG i při provozu pouze na benzín.
Studený motor po několikahodinovém / celonočním stání většinou naskočí napoprve. Jedno jestli nechám auto venku na mrazu, nebo v garáži při 15st. Motor má neklidný volnoběh podobný spíše náhodným výbuchům. Po přidání plynu otáčky stoupnou a motor běží "na sytič" až do ohřátí.
Pokud však chci nastartovat po krátkém zastavení, tak startér točí třeba 5 vteřin a motor nechytá. Chytne většinou až na 3-4 pokus.
Zahřátý motor se při nízkých volnoběžných otáčkách třepe. Pokud otáčky zvýším na třeba 1200ot a držím, potom otáčky kolísají v rozsahu 200ot.
Co jsem zatím kontroloval...
Jako první jsem vypálil starý benzín z nádrže a natankoval 100 oktanový benzín. Podezříval jsem nekvalitní palivo.
LPG je tam taky už od buhvíkolikáté pumpy.
Svíčky jsou cca 5tkm nové, nedávno jsem je kontroloval a nemají prasklý keramický izolátor.
Váha vzduchu vyčištěna isopropanolem a vyfoukána stlačeným vzduchem ve spreji. Beze změny
Klapka vzduchu vyčištěna. Beze změny.
Servo motorek klapky vzduchu je nýtovaný. Ten jsem zatím nerozebíral. Jiný mechanismus pro seřizování volnoběhu (volnoběžný ventil s "pindíkem") jsem zatím nenašel.
Sání vzduchu rozebíráno několikrát, nemyslím, že bych zde opakovaně zanechal netěsnost.
Ventilové vůle měřeny před 20tkm v BoxerAuto. Byl jsem zde již 4x a vůle vždy v toleranci bez nutnosti korekce.
Teplota vody v chladícím okruhu stoupá plynule. Měřeno grafickým logováním mobilní aplikací Torque+Bluetooth OBDII na volnoběh od 40 do 90stC.
Podezříval jsem i imobilizer. Větší prodleva po sepnutí zapalování před startem, nebo výměna klíčku nepomohla.
Diagnostika žádné chyby nehlásí. I přesto jsem provedl vymazání (skrytých) chyb diagnostikou a následně i odpojením baterky na hodinku.
Co doporučíte, jak bych měl dále pokračovat ? Čidlo vačkového nebo klikového hřídele? Rozebrat volnoběžný ventil nebo krokový motorek na klapce atd.
Tento problém se již jednou objevil. Tval asi 14 dní a pak najednou zmizel. Dva měsíce byl klid a najednou je to tu zase.
Nevím, zda lze přes BT OBDII logovat, nebo je třeba KKL kabel.
Děkuji pěkně
Ivan
Naposledy upravil(a) ivcata dne stř dub 10, 2019 10:14 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SG 2.0X 2006 LPG
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Ahoj. Já bych začal benzínovou cestou. Čili nadrž, čerpadlo, trubky, svíčky, kabely ke svíčkám, cívky. Případně se podívat na výfukový systém. Přes diagnostiku nevyskakuje nějaká chyba? No a nejlépe zajet k někomu, kdo tomu rozumí. Takže do nějakého již mnohokrát zmiňovaného servisu, co se specializuje na Sůba.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Takto se to chová s netěsnícím plynovým vstřikem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Potvrzuju co píše mnov. Zkus zavřít plyn na nádrži a zkus jezdit na benzín, jestli to nezmizí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Nebo netesnici reduktor.mnov píše:Takto se to chová s netěsnícím plynovým vstřikem.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Zmeril bych kompresi motoru...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Mám obavu, že tam bude mít Vialle a tak jsem jen nadhodil, s čím jsem se setkal. Ani nevím, zda se netěsnost vyskytuje i u těch vstřikovačů kapalné fáze. Ale asi ano, proč by ne.
Naposledy upravil(a) mnov dne stř dub 10, 2019 8:50 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
ivcata píše: Ventilové vůle měřeny před 20tkm v BoxerAuto. Byl jsem zde již 4x a vůle vždy v toleranci bez nutnosti korekce.
Možná by to stálo za to.Slavek_xxx píše:Zmeril bych kompresi motoru...
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř led 16, 2013 5:11 pm
- Jméno a příjmení: Ivan Málek
- Bydliště: Kolín
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Děkuji všem za rady.
Auto je dovoz z Itálie s tovární/dealerskou zástavbou LPG systému BRC.
Před pár měsíci (ještě před zlobením při startu) byl po krátkodobém zastavení v interiéru slabě cítit LPG. Pravděpodobně nasáním ventilací z motorového prostoru. Plynař mi v rámci revize vyměnil filtry a žádné úniky nenašel, jen za koncovkou výfuku.
V posledních 2 letech jsem vyměnil 3 LPG vstřikovače ze 4, vždy z důvodu nefunkčnosti (přestal cvakat/otevírat). Možná ten čtvrtý vstřikovač má také odslouženo.
Začnu testem s uzavřením ventilu na nádrži LPG a objednáním na kontrolu reduktoru k plynaři.
Komprese nechám na odborný servis až tam pojedu na ventilové vůle. Neumím si představit jak tlaky u boxera (SG) změřit, když výměna svíček je na zlomení prstů. Nízká komprese znamená i větší spotřebu oleje, ale olej mi to zatím nežere.
Ještě jedna technická. Měl jsem za to, že vozidlo s LPG startuje vždy na benzín a po dosažení správné provozní teploty teprve přepne na LPG. Tedy i při krátkodobém zastavení.
Stále mi vrtá hlavou, že při startu nechytne ani jeden válec. Nemůže být problém někde s časováním vstřiku/zápalu ?
Hezký den
Ivan
Auto je dovoz z Itálie s tovární/dealerskou zástavbou LPG systému BRC.
Před pár měsíci (ještě před zlobením při startu) byl po krátkodobém zastavení v interiéru slabě cítit LPG. Pravděpodobně nasáním ventilací z motorového prostoru. Plynař mi v rámci revize vyměnil filtry a žádné úniky nenašel, jen za koncovkou výfuku.
V posledních 2 letech jsem vyměnil 3 LPG vstřikovače ze 4, vždy z důvodu nefunkčnosti (přestal cvakat/otevírat). Možná ten čtvrtý vstřikovač má také odslouženo.
Začnu testem s uzavřením ventilu na nádrži LPG a objednáním na kontrolu reduktoru k plynaři.
Komprese nechám na odborný servis až tam pojedu na ventilové vůle. Neumím si představit jak tlaky u boxera (SG) změřit, když výměna svíček je na zlomení prstů. Nízká komprese znamená i větší spotřebu oleje, ale olej mi to zatím nežere.
Ještě jedna technická. Měl jsem za to, že vozidlo s LPG startuje vždy na benzín a po dosažení správné provozní teploty teprve přepne na LPG. Tedy i při krátkodobém zastavení.
Stále mi vrtá hlavou, že při startu nechytne ani jeden válec. Nemůže být problém někde s časováním vstřiku/zápalu ?
Hezký den
Ivan
Subaru Forester SG 2.0X 2006 LPG
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20622
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Když zavreš nádrž není to samý jako když není zavřená . Takže když ji zavřeš a bude to dělat dál, tak vyloučíš jednu z možných chyb. Svíčkama to klidně bejt může. Můžou bejt nevhodný a nebo rozbitý vevnitř. Podle mě by to mohlo vysvětlovat že máš problémy když to je teplý. Taky nevím v jakým stavu máš kabely. Taky ti to může někde prisavat vzduch - hadice od posilovače ..
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Nedávno tu někdo psal, že měl úplně zacpanej sací koš v nádrži. Ale pak by auto na benzín nechtělo jet, nejen startovat.mari75 píše:Ahoj. Já bych začal benzínovou cestou. Čili nadrž, čerpadlo, trubky, svíčky, kabely ke svíčkám, cívky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20622
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
A na plyn by jelo normálně
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Když propouští vstřik, tak dochází k tomu, že je ve válci při startování teplého motoru plyn a pak to nechce na benzin chytit. Proto ti radíme ten plyn zkusit úplně zavřít, abys tuhle možnost eliminoval.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: stř led 16, 2013 5:11 pm
- Jméno a příjmení: Ivan Málek
- Bydliště: Kolín
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
Ahoj subaristi
Po uzavření plynu šroubovacím uzávěrem na multiventilu se nic nezměnilo. Bohužel jsem si neuvědomil, že LPG okruh je stále natlakovaný a plyn se může dále unikat. Po přepnutí na LPG a vyjetí veškerého LPG motor startoval jako víno. Jezdil jsem několik dní jen na benál a bez problémů. Po otevření uzávěru na multiventilu se problémy se startováním vrátily.
LPG servis bohužel nemá čas, nejdříve až 14.5.
Rád bych se pokusil zjistit, který vstřikovač netěsní třeba tak, že hned po vypnutí motoru pomocí samosvorných kleští zaškrtím vždy jednu gumovou hadici vedoucí od vstřikovače do sání. Na problém se startem stačí odstavení na 15-20 minut. Tak bych mohl najít, který vstřikovač to způsobuje.
Bez dostupnosti LPG čichačky se mi moc nechce rozpojovat hadice.
Po uzavření plynu šroubovacím uzávěrem na multiventilu se nic nezměnilo. Bohužel jsem si neuvědomil, že LPG okruh je stále natlakovaný a plyn se může dále unikat. Po přepnutí na LPG a vyjetí veškerého LPG motor startoval jako víno. Jezdil jsem několik dní jen na benál a bez problémů. Po otevření uzávěru na multiventilu se problémy se startováním vrátily.
LPG servis bohužel nemá čas, nejdříve až 14.5.
Rád bych se pokusil zjistit, který vstřikovač netěsní třeba tak, že hned po vypnutí motoru pomocí samosvorných kleští zaškrtím vždy jednu gumovou hadici vedoucí od vstřikovače do sání. Na problém se startem stačí odstavení na 15-20 minut. Tak bych mohl najít, který vstřikovač to způsobuje.
Bez dostupnosti LPG čichačky se mi moc nechce rozpojovat hadice.
Subaru Forester SG 2.0X 2006 LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester SG 2.0 116kw - Špatně startuje
No tak hurá, tak jsem rád, že jsme odhadli příčinu dobře.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97