ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Odpovědět
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

Zdravím.
Potřeboval bych jednotku pro Forestera 2.0 2005. Pokud je venku více než 25 stává se čím dál častěji, že z ničeho nic vypne otáčkoměr a auto přestane táhnout, stejně jak kdyby se otočil klíček. Teď navíc začalo v jednotce rychle přepínat nějaké relátko( vyloženě bzučí). Během tohoto se nedá k jednotce připojit pomocí diagnostiky. Pokud pustím klimatizaci na nohy naplno, tak se to trochu zlepší. Proto počítám že to bude jednotkou. Za každou radu budu vděčný

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od Doro »

Zkoušel si odpojit na noc AKU, pak strčit kliček, otočit na 1, počkat 3 sec. a pak nastartovat?
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

To ne, to je pro mě novinka, o tom sem ještě neslyšel, co by to mělo dělat?

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od mnov »

CZastik píše: Teď navíc začalo v jednotce rychle přepínat nějaké relátko( vyloženě bzučí). Během tohoto se nedá k jednotce připojit pomocí diagnostiky.
Také zdravím a docela mě to zajímá.
Myslím, že přímo v ECM žádný relátko nebude, ale nejsem si jistý.
Jinak se k tomu diagnostikou dá připojit? Jsou tam uloženy nějaké chyby?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

Nevím jestli tam je relátko, vycházím z toho jak to zní. Poslouchal spolujezdec a dotekem bylo znát, že to jde z ní. Normálně je možný se k jednotce připojit, jen když takhle umře tak ne. A mám tam jen chybu P0400 - mám nový kat, tak to bude tím a s tím to nesouvisí. Občas tam je ještě P1518 ale ta tam je tak jednou z 10 pokusů, těsně po umření

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od Doro »

CZastik píše:To ne, to je pro mě novinka, o tom sem ještě neslyšel, co by to mělo dělat?
Správný postup, jak startovat po připojení AKU (reset odpojením ŘJ od AKU)....viz. manuál.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

Ok určitě zkusím

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru je problém někde v napájení. Demontoval bych jednotku, prohlédl stav konektoru, případně ji i rozebral. To takto na dálku těžko radit, ale není to první problém s ECM co se zde řešil. >:-f Jestli to dělá za vyšší teploty, tak to klidně může být nějaký pájený spoj v jednotce, ale to jen hádám. Pokud je tam použita ekologická pájka, tak bych se tomu ani nedivil. U mého auta je také nějaký nefunkční spoj v palubní desce, ale zatím jsem to neřešil.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

K tomu jsme se taky dostali, někde nějaký studeňák. Jednotku sem měl vytaženou. Zkoušel sem najít zapojení konektorů ale nenašel sem. Problém s napájením mě taky napadl. kdybych věděl zapojení, tak bych zkusil udělat napájení bokem abych vyloučil většinu problému jinde. A hledat na desce studeňák je záludný. Nevím jestli se dá vyměnit jednotka za jednotku ale dalo by se tím zjistit jestli je to kvůli ní. zbytek auta funguje, rádio, světla

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od mnov »

CZastik píše:Zkoušel sem najít zapojení konektorů ale nenašel sem.
Poslal jsem Ti to do SZ.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
CZastik
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 12, 2015 7:51 am
Bydliště: Brno

Re: ECU Forester 2.0 2005 problém v létě

Příspěvek od CZastik »

Tak nakonec opraveno. Nejsem si jistý čím. Chtěl sem natáhnout napájení na jednotku přímo z baterky novým drátem tak sem si je nachystal před konektory u jednotky ale už sem je nezapojil. Dál sem našel pod volantem kabel ze kterého jeden drát je připájený na obd2 a 3 jen tak ustřižený, tak sem je aspoň zaizoloval. Odpojil sem ve středovým panelu zásuvku a vedle ní tam byli ještě dva dráty tipl bych na teploměr(jestli je to teploměr a byl to ten problém, tak by to vysvětlilo, že zaplá klima na to pomohla). A poslední věc, stříkl sem čímsi co mají u nás v práci na čištění železa na kontakty baterky na ukostření u ní. Vždy když sem nasazoval kabely na baterku tak se je trochu protočil aby otřel oxidaci a ukostření je na pohled v pohodě. Logicky má nejblíž k řešení to ukostření ale mate mě tam ta klima že pomáhala a napětí všude jinde v autě taky bylo. Budu pozorovat a zkusím připojit zpět středový panel, jestli se porucha opět neprojeví. Každopádně díky za pomoc :-)

Legacy 3.0
Subaru Forester 2.0X 92kW (2005)

Ford Escort 85 kW ex
Škoda Favorit 44kW Odpočívá na zahradě
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“