Volnoběžný ventil

Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Lawman »

Včera jsem čistil volnoběžný ventil (problikla mi chyba P0519 -funkce IACV), a na šneku co ovládá krokový motorek ventilu byl zbyteček nějakého bílého maziva - tak si říkám, je dobrý nápad ten šnekový převod lehce máznout třeba grafitovou vazelínou, nebo radši nechat úplně čistý, odmaštěný?

Ještě k otáčkám - jak vůbec vypadá standardní chování? Za jízdy pokud vyřadím, tak otážky padají cca k 1500-1100, a jak zpomaluju, klesají dál až k volnoběžným (to už auto skoro stojí), ale i tak celkem pomalu, trvá to třeba 10 vteřin.

Asi odpoledne preventivně vyčistím ještě škrtící klapku.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Loga »

Poprvé se mi na autě rozsvítila ponorka s chybou P0519 (to by mělo být „Idle air control (IAC) system performance“ = volnoběžný ventil) asi před měsícem. Tehdy, pokud si to dobře pamatuji, se mně dvakrát stala taková divná věc, kterou připisuji právě IAC. Když jsem ráno startoval (to byla zrovna celkem zima cca -12°C, také to možná ani nebylo tím), tak to prakticky hned po nastartování chcíplo. Když jsem zastavoval na semaforu, tak to také jednou chcíplo. Ventil jsem tedy vzal, rozebral a vyčistil (ani se mně moc špinavý nezdál, rozhodně ne tak aby to mělo mít vliv na funkci).

Pár set kilometrů dobré a dneska se mně kontrolka rozsvítila znovu. Nicméně nyní žádné negativní vlivy nepozoruji. Respektive možná se mi zdálo, že otáčky mi jedno dvakrát klesli trošku níže, ale možná je to jen placebo efekt, že se to snažím sledovat. Jediný případ, kdy se mně zdá, že se otáčky chovají divně, je když dojíždím na semafor, vyšlápnu spojku a otáčky někdy spadnou až po pár vteřinách. To se ale dělo vždy a nikdy jsem tomu nevěnoval pozornost.

Je možné, že je problém někde jinde než ve ventilu volnoběhu? Nejspíš to není úplně levná hračka, tak bych to nerad kupoval zbytečně…
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od mnov »

Čistit samotný volnoběžný ventil nestačí. Část vzduchu jde i přes klapku a tak to chce vyčistit i tam.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Loga »

Škrtící klapku jsem čistil o něco málo víc než před půl rokem, což je při mém ubohém nájezdu ani ne 5000km. Skoro mi to přišlo zbytečné, protože za mě nebyla nijak zvlášť zanesená.

Jinak jsem měl zato, že pokud je klapka zavřená (nesešlápnutý plyn), tak by přes ní žádný vzduch jít neměl => na volnoběh jde vzduch jen přes volnoběžný ventil. Pletu se?
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od mnov »

Pleteš se, klapka je i na dorazu stále trochu otevřená.
Jinak zkontrolovat, zda to někde nepřisává falešný vzduch.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Loga »

Ok, a existuje nějaký trik, jak zkontrolovat, jestli to nepřisává falešný vzduch? Nevím, jak bych to kontroloval, pokud tam někde nebude díra jak vrata od stodoly.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od mnov »

Servisní manuál na tuto závadu uvádí:
1) Turn the ignition switch to ON.

2) Start and idle the engine.

3) Check the following items.

• Loose installation of intake manifold and throttle body

• Cracks of intake manifold gasket and throttle body gasket

• Disconnection of vacuum hoses

Jinak triky existují. Vezme se nějaký sprej s dobře výbušným plynem a stříká se do motorového prostoru ke komponentám sání. Pokud se někde mění volnoběh, tak to značí problémové místo. Ale najdi si tuto radu radši sám, já Ti to neporadil. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Loga »

Díky za radu, stříkání nějaké hořlaviny možná raději oželím. Ačkoli to by možná mohlo mojí závadu odstranit nadobro, jenomže se mně nechce shánět nové auto. :)
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Slavek_xxx »

Staci trochu spreje na cisteni brzd, kdyz to striknes primo na okoli IACV, mel bys zvyseni otacek zaregistrovat hned - pokud tam mas netesnost.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

Ano, dělám to sprejem na brzdy. Na feldě sem po dvou letech zkoušení servisů takto objevil vymačkané těsnění mezi blokem a parožím. Po aplikaci na místo netěsnosti se směs obohatí a okamžitě to zvedne volnoběh, páč to přidá i vzduch.
Množství nastříkaného přípravku je tak malé, že i když sem ho stříknul na horký paroží vejfuku, okamžitě se odpařilo. Kdyby chytlo, tak to šlehne a hned uhasne, páč nemá co hořet. Takže pokud není celý motor i s motor. prostorem naházen olejem za 20 let provozu, tak se není čeho bát. Akorát toho tam nelít litry....
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Loga »

Včera mi kontrolka úspěšně sama od sebe zhasla. Někde jsem tuším četl, že pokud se tahle chyba neobjeví během 5 dalších startů, tak to zhasne. Čímž pádem tuhle servisní akci nejspíš odložím.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od racmaster »

ja som na forestrovi SF rozpojil hadice pred vzduchovym filtrom, resp co najblizsie ku klapke sania, zapchal som dlanou a hned bolo citit, ze si berie aj z inkade. zospodu pod filtrom bolo koleno puknute a dosavalo si z tade. ked som to utesnil, postupne zapchavanie vstupnej hadice ukazalo, ze uz ziaden vyznamny dalsi falosny vzduch nesaje.

inak, mne precistenie klapky a volnobezneho ventilu v podobnom pripade pomohlo. ked sa to vsak samo objavilo a samo zmizlo, tak to kludne moze byt, ze sa ta necistota len posunula dalej...

co sa toho spreju tyka, ja pouzivam spray na podporu startovania, vo forestri som ho sice nepotreboval, ale uz viackrat mi pomohol pri motorovej pile, kosacke, ci elektrocentrale. stoji to par eur a je to specialne na to, len to strieknes do sania... netreba sa toho bat, je to jak pise jantar, ono to zblkne a sekunde zhasne. neurobi to ziadny poziar... ked tam samozrejme nenastriekas pollitra, cize s rozumom, opatrne, ale v pohode...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Lawman »

Ta P0519 se mnou žije v symbióze od chvíle, co jsem forestra koupil. Objeví se jednou za týden, dva a projevuje se stoupajícími otáčkami volnoběhu. Po smazání je chvíli pokoj a za ten týden či dva zas.

Ventil a klapku jsem čistil a nezdá se, že by to na to mělo vliv. Další zkusím vyměnit palivové čerpadlo, jak tu v jiném vlákně kdosi psal, už ho mám objednané. IACV se dá z ebay koupit za pár stovek.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od racmaster »

kolisanie otacok este moze byt sposobene aj tzv PCV ventilom, castokrat si to clovek neuvedomi a zamera sa smerom, ktory priamo ovplyvnuje otacky, ako volnobezny ventil, ci klapka sania, netesnosti potrubia, ale v skutocnosti to moze byt zaneseny PCV

tu su velmi pekne stranky o tom, sice nie pre boxer, ale stoji to za pozretie

http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/197

http://www.aa1car.com/library/pcv.htm
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Nemmo »

....mně to blblo uplně stejně, kolísání otáček, neochota padat....občas dost nepříjemný, když chcete brzdit motorem z kopce a auto si náhle přidá...takže jsem vyndal klapku a volnoběžný ventil (mimochodem pěkně zahnojený), vyčistil, odpojil baterku a pak dal vše dokupy a rozdíl byl značný....
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“