Volnoběžný ventil

jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

Zdar!

Začal jsem mít problém s otáčkami. V případě vozidla v klidu neochotně padá volnoběh. Pokud je v pohybu, nespadne pod 1000 otáček, někdy po jízdě na neutrál bez plynu po delší době (20 sec+) pomalinku spadne, nikdy však na standardní volnoběžné otáčky. A i těch 1000 otáček hledá, tzn. po puštění plynu kolísá okolo pod i nad až se zastaví na tý tisícovce, pokud auto stojí, toto kolísání není, jen pomalu padá.
Chyba na diag žádná.
Dnes se podívám, co dělá škrtící klapka v době kolísání - doufám že najdu v ssm aktuální polohu škrtící klapky.
Co se chci zeptat, jestli u modelu 116 kw je také volnoběžný ventil, jako u modelů starších.
Ještě dodám, že jsem za klapku sání dodělal fleshlube, a mám pocit, jestli jsem jím něco nezahnojil, páč mi toho tam po startu nableje nějak moc...

díky!
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Slavek_xxx »

A ciste nahodou, nesaje ti nekde kolem toho dodelavanyho flashlube falesnej luft? Da se to otestovat tak, ze kolem vstupu striknes trochu cistice na brzdy (ale ne moc, aby ti to neblaflo). Hasicak a kybl s vodou mej u sebe :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
spiderbb
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 409
Registrován: pon zář 14, 2009 10:46 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spiderbb »

Ocisti skrtiacu klapku... to je najcastejsi problem volnobehu , mne ked blbol volnobezny ventil hrozne tazko padali otacky
Subaru Legacy turbo 1992
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

projevilo se to delší dobu po montáži(skoro měsejc) Nevrtal jsem novou díru do sání, ale použil t-kus k již vyvrtanému otvoru sání/reduktor. To všechno by mělo bejt těsný, tim čističem zkontroluju těsnost plynovejch vstřiků, jestli tam to někde nesaje...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

škrtící klapka vyčištěna, právě, na místě se jim nechce padat, za jízdy nespadnou vůbec, a u toho kolísaj. Jen je všude umístění ventilu na starších modelech, tak odpo zkusim hlodat, teď nejsem u auta....
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od PetrCV »

jantar píše:škrtící klapka vyčištěna, právě, na místě se jim nechce padat, za jízdy nespadnou vůbec, a u toho kolísaj. Jen je všude umístění ventilu na starších modelech, tak odpo zkusim hlodat, teď nejsem u auta....
a co takhle čidlo neutrálu na převodovce? to taky dělá to že nepadaj otáčky
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

To můžu zkontrolovat. Předpokládám, že uvedené čidlo bude jen spínač....
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od mnov »

Ano čidlo je jen spínač. Jeho stav je vidět v diagnostice (např. RomRaider).
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

Tak čidlo je v háji. Dle ssm náhodný dotek, měřákem prakticky nevede. Po rozkuchání je vnitřek v pořádku, ale izolace drátů se srazila, zřejmě dovnitř natekla voda a je problém s dotykem vodičů na kontakty spínače. Zítra jedu pro nový do subaru...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Slavek_xxx »

jantar> to jsem zvedavy, jestli to bylo tim.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

no když už sem byl v kuchání, ještě jsem sundal a vyčistil egr, ale skoro nic tam nebylo, trochu koroze uvnitř, ale zřejmě ho lpg tolik nešpiní... Akorát sem byl línej sundávat altik, tak mam ruce zedřený jak po boji s tygrem...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

tak nevím, zdá se, že malinko méně kolísá. Stále ale během stání padají otáčky neochotně. Padají rychle, na cca 1100 se to zastaví a znatelně pomaleji klesají na volnoběžné.
Za jízdy rychle spadnou na 1000, pak vylezou na 1100, pak spadnou na nějakých 980 kde zůstanou. Jen při dlouhé jízdě na neutrál ještě o malinko poklesnou, na volnoběžné ale nikdy nespadnou :bp:
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od PetrCV »

To jsem zapomněl zmínit.Je docela důležitý udělat reset řídící jednotky jinak si to furt bude pamatovat staré hodnoty klapky čidel.nedávno jsem čistil klapku, měl jsem ji vyndanou dával nové těsnění a i ventil jsem čistil když jsem to namontoval zpět a nastartoval nestačil jsem se divit.po resetu si to načetlo nový údaje a vše ok.zkus to za to nic nedáš :-)
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od jantar »

Tak jsem to zkusil resetovat, a nějak to nepomohlo. Zdála se mi divná komunikace s jednotkou.
Vyvolal jsem si chybu nastartováním motoru bez připojené váhy vzduchu a možná předtím i bez egr ventilu.
v záložce cruise control mám chybu 64, (code 64 : Engine sensor failure 1.) Při pokusu o smazání přez kkl kabel a ssm, ke smazání nedojde. Chyba se vůbec nesmaže, jen jakoby problikne.
Je možné, že prostě vyskočí ihned po smazání znovu, i když nedojde k nastartování, prostě milivteřinu po smazání, bez jakéhokoli jiného zásahu?
(mám podezření na nespolehlivou komunikaci pomocí kkl, občas ssm problém vůbec jednotku načíst...)
Nebo to mám zkusit smazat chybu za nastartovaného motoru?

děkuji za záchranu!
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od PetrCV »

já resetuju jen odpojením baterky, jinej způsob jsem nezkoušel protože na to nemam instrumenty, tak ti neřeknu ale jestliže ti tam skáče chyba tak asi tam budeš mít něco v nepořádku, třeba tím to se to konečně projevilo. Ale plácám, zkušenější ti určo pomohou..
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“