Výměna chladící kapaliny
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Výměna chladící kapaliny
Mám o víkendu trochu času, tak jsem se rozhodl dát Forynovi trochu péče. Vyměním tedy konečně ty H4 v předních světlech za Night Breakery a preventivně chci vypustit chladící kapalinu a dát novou. Když bude čas, udělám i brzdy, ale to se uvidí...
A protože od toho máme fórum, tak než abych strávil hodiny hledání, napíšu si rovnou o radu. Na co si dát pozor, kde je vypouštěcí ventil, jestli se to nějak odvzdušňuje atd. A v neposlední řadě kolik litrů chlad. kapaliny je potřeba. Na Subaru to budu dělat poprvé, tak bych se tam nerad dojil na prkotinách.
Jedná se o Forester 2.0XT (turbo) 130kW r. v. 2003.
Díky!
A protože od toho máme fórum, tak než abych strávil hodiny hledání, napíšu si rovnou o radu. Na co si dát pozor, kde je vypouštěcí ventil, jestli se to nějak odvzdušňuje atd. A v neposlední řadě kolik litrů chlad. kapaliny je potřeba. Na Subaru to budu dělat poprvé, tak bych se tam nerad dojil na prkotinách.
Jedná se o Forester 2.0XT (turbo) 130kW r. v. 2003.
Díky!
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna chladící kapaliny
Nikdo nic? Tak tam asi žádná záludnost nečeká, no prostě to teda zkusím...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna chladící kapaliny
draconis> vypousteci ventil je na spodni hrane chladice, akorat je plastovej a v servisu (EF) mi ho pred 10ti lety urvali, takze mi vytekla kapalina a jeste se cukali, ze jsem si to udelal sam :fuckoff:
Osobne bych radeji odpojil spodni hadici.
Jinak turbo neznam, takze nevim, jestli ma obyc expansku jako moje auta nebo tlakovou.
Osobne bych radeji odpojil spodni hadici.
Jinak turbo neznam, takze nevim, jestli ma obyc expansku jako moje auta nebo tlakovou.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Výměna chladící kapaliny
Můžu jen prozradit, že chladící kapaliny píšou u turba MT s chladičem oleje 7,3 l. Bez chladiče dokonce 7,4 l. Na barvu se jukni do vyrovnávací nádržky.
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Turbo má tlakovou soustavu a přepadovou(vyrovnávací) nádrž,kde si do ní bud odpouští přetlak či zpátky bere vodu.Vodu vypustíš nejlépe spodní odpojenou hadicí a nalejvat zpět nápln do tlakové nádržky,po té nastartovat,chcípnout a nechat chvíli odstát, skontrolovat a dolít eventuálně do systému do plna.
V přepadové nádržce mám cca.1/2 objemu studené vody,po ohřátí jízdou je cca.3/4 objemu.
Nic nebylo potřeba odvzdušnovat :826: .
V přepadové nádržce mám cca.1/2 objemu studené vody,po ohřátí jízdou je cca.3/4 objemu.
Nic nebylo potřeba odvzdušnovat :826: .
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
- lestenikol
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: úte lis 11, 2014 8:27 pm
- Jméno a příjmení: michal
Re: Výměna chladící kapaliny
draconis - jakou máš připravenou kapalinu? já budu měnit ve forestru 07 2,0 motoru a mám koupený FRIDEX G 48.
Jinak už jsem na něm kapalinu jednou vypouštěl kvůli dirce v hadici co spojuje motor s chladičem - a ta je i nejníže. Takže když jí rozpojíš tak by mělo vše vytéct - ale dej si pod to pořádný lavor. Jak to jde z chladiče i z motoru naráz, tak je srandy kopec :850:
A kapalinu jsem pak lil kombinovaně do chladiče + do rozpojené hadice nahoře mezi chladičem a motorem do motoru.
Jinak už jsem na něm kapalinu jednou vypouštěl kvůli dirce v hadici co spojuje motor s chladičem - a ta je i nejníže. Takže když jí rozpojíš tak by mělo vše vytéct - ale dej si pod to pořádný lavor. Jak to jde z chladiče i z motoru naráz, tak je srandy kopec :850:
A kapalinu jsem pak lil kombinovaně do chladiče + do rozpojené hadice nahoře mezi chladičem a motorem do motoru.
Impreza WRX 08 + Forester SG 2,0i - 2007
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Turbo nema na chladici vicko,takze jen do expanzi nadobky. Vypusteni, jak pisou kluci vyse nejlepe opravdu tou spodni hadici.
Sony Xperia L / Tapatalk
Sony Xperia L / Tapatalk
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna chladící kapaliny
Dnes jsem si chvilku našel, tak jsem kapalinu vypustil spodní hadicí (u pravé strany při pohledu zepředu). Jestli tam má být přes 7l, tak se určitě nevypustilo všechno, ale dá se říct, že 1-2l mi tam většinou zůstalo i u předchozích aut. Vypouštěl jsem do širokého lavoru, takže se to hůř odhadovalo, ale vypustilo se cca 5l.
Překvapený jsem pak byl, když jsem začal dolévat do vyrovnávací nádržky, protože zhruba po půlce 3l kanystru byla plná a dál se nic nedělo. Zkusil jsem auto tedy nastartovat, nechat ohřát a stále nic. Tak jsem to pak jen krátce projel, aby se motor zahřál ještě víc a sepnul i druhý okruh, ale teplota stoupala a stoupala, ventilátor běžel, ale vůbec to nechladilo. Vysvětlil jsem si to tak, že se tam vytvořila buď vzduchová kapsa nebo je to někde ucpané. Před doplněním nebyla ve vyrovnávací nádržce vůbec viditelná žádná kapalina. Takže je i možnost, že to bylo ucpané už předtím. Hadice od motoru byly samozřejmě teplé, ale chladič i kapalina ve vyrovnávací nádržce naprosto studené, evidentně tam cirkuloval jenom vzduch a kapalina z nádržky se do motoru vůbec nedostala.
Protože už jsem neměl dost času, auto jsem zavezl do garáže a nechal to na neděli. Ale teď mi to nedalo a nakoukl jsem do návodu. No možná jsem se tam měl podívat rovnou, říkal jsem si, že už to tady určitě někdo dělal...
V návodu se píše, že při vypouštění se má povolit víčko chladiče - asi tím myslí tlakovou nádobku:
Postup dle návodu je takový, že nejdřív se má povolit víčko chladiče, pak vypouštěcí šroub. Potom dolít nejdřív chladič a pak nádobku.
Takže zítra zkusím z nádobky odčerpat Fridex a udělat znovu způsobem popsaným v návodu. Hlavně na to už budu mít víc času než dneska, tohle byla fakt blesková akce, tak uvidíme.
lestenikol> Nakonec jsem koupil taky Fridex G48. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal to shánět až včera (v sobotu) odpoledne, bylo jen omezené množství voleb, kde koupit. Jinak jen pro info - někde v přehledových tabulkách přímo na stránkách Velvany o Fridexu jsem našel info, že pro Subaru je doporučená varianta Fridex G Plus.
Překvapený jsem pak byl, když jsem začal dolévat do vyrovnávací nádržky, protože zhruba po půlce 3l kanystru byla plná a dál se nic nedělo. Zkusil jsem auto tedy nastartovat, nechat ohřát a stále nic. Tak jsem to pak jen krátce projel, aby se motor zahřál ještě víc a sepnul i druhý okruh, ale teplota stoupala a stoupala, ventilátor běžel, ale vůbec to nechladilo. Vysvětlil jsem si to tak, že se tam vytvořila buď vzduchová kapsa nebo je to někde ucpané. Před doplněním nebyla ve vyrovnávací nádržce vůbec viditelná žádná kapalina. Takže je i možnost, že to bylo ucpané už předtím. Hadice od motoru byly samozřejmě teplé, ale chladič i kapalina ve vyrovnávací nádržce naprosto studené, evidentně tam cirkuloval jenom vzduch a kapalina z nádržky se do motoru vůbec nedostala.
Protože už jsem neměl dost času, auto jsem zavezl do garáže a nechal to na neděli. Ale teď mi to nedalo a nakoukl jsem do návodu. No možná jsem se tam měl podívat rovnou, říkal jsem si, že už to tady určitě někdo dělal...
V návodu se píše, že při vypouštění se má povolit víčko chladiče - asi tím myslí tlakovou nádobku:
Postup dle návodu je takový, že nejdřív se má povolit víčko chladiče, pak vypouštěcí šroub. Potom dolít nejdřív chladič a pak nádobku.
Takže zítra zkusím z nádobky odčerpat Fridex a udělat znovu způsobem popsaným v návodu. Hlavně na to už budu mít víc času než dneska, tohle byla fakt blesková akce, tak uvidíme.
lestenikol> Nakonec jsem koupil taky Fridex G48. Vzhledem k tomu, že jsem se dostal to shánět až včera (v sobotu) odpoledne, bylo jen omezené množství voleb, kde koupit. Jinak jen pro info - někde v přehledových tabulkách přímo na stránkách Velvany o Fridexu jsem našel info, že pro Subaru je doporučená varianta Fridex G Plus.
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna chladící kapaliny
Tak dnes jsem to udělal znovu, projel a vypadá to, že je vše OK... Sice jsem ještě dvakrát musel dolévat, dohromady tak cca 1-1,5l, ale zatím to vypadá, že si to už sedlo, dostalo všude kam má a zatím je to v pořádku...
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Výměna chladící kapaliny
Ten popis mi nejak nesedi, jak nalejes chladič, kdyz nema vicko?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna chladící kapaliny
To byla citace z návodu. Chladič (minimálně u turbín) žádné víčko nemá a návod tím myslí víčko tlakové nádobky. Mají to tam prostě blbě napsaný. Jinak dá se tomu pomoct odpojením hadice přímo z chladiče (na levé straně při pohledu zepředu) a lít přímo do chladiče. Netrvá pak tak dlouho než to všude proteče.
Re: Výměna chladící kapaliny
Ahojte,jsem tu novej,náležitě se představíme i s autem,až to tady vše prozkoumám.
U Forestera 2.0 130kw turbo 2003,cítím z motorového prostoru výpar chladící kapaliny.
Vše jsem to tu pročítal,tak upozorním na to,že mám trošku atypicky na chladiči víčko(přetlak ventil) bývalý majitel chladič měnil,je nový.Může to mít nějakou spojitost?
Dále hladina v chladiči je až nahoře,v nádobce (železný s ventilem) taky,ale v plast baňce není žádná vyrovnávací kapalina.
Chladič je teplý jen nahoře,ale na žebrech mi teplota nekoresponduje s vrškem(plastovým)
topí to normálně,ale když tomu naložím více plynu,začne foukat mnohem teplejší až horký vzduch.
Ručka teploměru stále uprostřed.
Vizuálně nevidím únik z hadic,ovšem prohlédnu to ještě lépe zítra.
Zatím díky za postřehy,tipy.
Kuba
U Forestera 2.0 130kw turbo 2003,cítím z motorového prostoru výpar chladící kapaliny.
Vše jsem to tu pročítal,tak upozorním na to,že mám trošku atypicky na chladiči víčko(přetlak ventil) bývalý majitel chladič měnil,je nový.Může to mít nějakou spojitost?
Dále hladina v chladiči je až nahoře,v nádobce (železný s ventilem) taky,ale v plast baňce není žádná vyrovnávací kapalina.
Chladič je teplý jen nahoře,ale na žebrech mi teplota nekoresponduje s vrškem(plastovým)
topí to normálně,ale když tomu naložím více plynu,začne foukat mnohem teplejší až horký vzduch.
Ručka teploměru stále uprostřed.
Vizuálně nevidím únik z hadic,ovšem prohlédnu to ještě lépe zítra.
Zatím díky za postřehy,tipy.
Kuba
Forester 2.0XT 2003 130kw
Re: Výměna chladící kapaliny
Taky vám to z vypouštěcího kohoutku teče ne jen tim hadičníkem ale i okolo (závitem)? To by byla pohoda, kdyby to všechno vyteklo nasazenou hadičkou ...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22726
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna chladící kapaliny
Víčko na chladiči je IMHO normální, i v sériovém stavu. Konstrukčně nejspíš proto, že ta "expanzní" nádoba není nejvyšším bodem okruhu. Reálně tedy za jízdy kapalina jinak vůbec neubývá (ani z chladiče, ani z nádoby)?
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna chladící kapaliny
kaboo> udelej fotku a vloz ji sem. Pokud je citit chladivo, nekde to cinta na blok nebo svody.
Jo a vypln si v profilu odkud jsi a co mas za auto, muzes kdyztak navstivit clena pobliz se stejnym autem a porovnat...
Jinak k tvymu problemu - vypada, jako by cerpadlo nehonilo vodu nebo nejak spatne oteviral termostat.
Jo a vypln si v profilu odkud jsi a co mas za auto, muzes kdyztak navstivit clena pobliz se stejnym autem a porovnat...
Jinak k tvymu problemu - vypada, jako by cerpadlo nehonilo vodu nebo nejak spatne oteviral termostat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG