No každopádně bys měl mít vodu v to plastovém banoku na spodní rysce... A pak hlídat jestli ti nemizikaboo píše:Ahojte,jsem tu novej,náležitě se představíme i s autem,až to tady vše prozkoumám.
U Forestera 2.0 130kw turbo 2003,cítím z motorového prostoru výpar chladící kapaliny.
Vše jsem to tu pročítal,tak upozorním na to,že mám trošku atypicky na chladiči víčko(přetlak ventil) bývalý majitel chladič měnil,je nový.Může to mít nějakou spojitost?
Dále hladina v chladiči je až nahoře,v nádobce (železný s ventilem) taky,ale v plast baňce není žádná vyrovnávací kapalina.
Chladič je teplý jen nahoře,ale na žebrech mi teplota nekoresponduje s vrškem(plastovým)
topí to normálně,ale když tomu naložím více plynu,začne foukat mnohem teplejší až horký vzduch.
Ručka teploměru stále uprostřed.
Vizuálně …
Výměna chladící kapaliny
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1052
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Výměna chladící kapaliny
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
vicko na chladici na TURBOverzi IMHO normalni nejni
v te plastove "pruhledne" nadobe kolikrat voda chvili je chvili neni, je to tak asi cajk, zalezi na jeji teplote a s tim spojenem tlaku v systemu predpokladam...
v horni prepousteci nadobce s vickem by hladina mela byt...
esli ona ta rozdilna teplota na ofukach nebude spis necim s topenim, nez chladicim systemem, pockej, jeste mozna vodni pumpa, jestli nema omlety lopatky a nedava malo vody, jeji vykon se meni s rychlosti otacek motoru, tak to tam treba na volnobeh nezene dost vody na to, aby to radne topilo, nevim, jen napad, varim z vody
kdyz jsem menil kapalinu, teklo to jen skrz hadicnik, nic okolo neteklo...
v te plastove "pruhledne" nadobe kolikrat voda chvili je chvili neni, je to tak asi cajk, zalezi na jeji teplote a s tim spojenem tlaku v systemu predpokladam...
v horni prepousteci nadobce s vickem by hladina mela byt...
esli ona ta rozdilna teplota na ofukach nebude spis necim s topenim, nez chladicim systemem, pockej, jeste mozna vodni pumpa, jestli nema omlety lopatky a nedava malo vody, jeji vykon se meni s rychlosti otacek motoru, tak to tam treba na volnobeh nezene dost vody na to, aby to radne topilo, nevim, jen napad, varim z vody
kdyz jsem menil kapalinu, teklo to jen skrz hadicnik, nic okolo neteklo...
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne pát lis 11, 2016 2:12 pm, celkem upraveno 1 x.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
sakra byls rychlejsiSlavek_xxx píše:kaboo> udelej fotku a vloz ji sem. Pokud je citit chladivo, nekde to cinta na blok nebo svody.
Jo a vypln si v profilu odkud jsi a co mas za auto, muzes kdyztak navstivit clena pobliz se stejnym autem a porovnat...
Jinak k tvymu problemu - vypada, jako by cerpadlo nehonilo vodu nebo nejak spatne oteviral termostat.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
jo pravda, to jsem napsal nepresne, mela by tam byt na spodni risce, coz je takova ta zalomena spodni hrana uplne dole, je tam takovej vystouplej jakoby bombir, druhej je asi 5cm nad tim, to je horni riska...Majer píše: No každopádně bys měl mít vodu v to plastovém banoku na spodní rysce... A pak hlídat jestli ti nemizi
Re: Výměna chladící kapaliny
Takže aktualizace nemrzka cinta trosku z hadice topeni,to je řešitelné.
ALE jak už jsem zmiňoval,je tam chladič z bezturbovýho modelu.
Jelikož už jsem konečně pochopil,jak chlad.system pracuje,potřebuju jen par rad:
pěkně to dojí nemrzku přes zřejmě vadné víčko chladiče.z vrchní strany tim nalisovaným plíškem
ALE jak už jsem zmiňoval,je tam chladič z bezturbovýho modelu.
Jelikož už jsem konečně pochopil,jak chlad.system pracuje,potřebuju jen par rad:
pěkně to dojí nemrzku přes zřejmě vadné víčko chladiče.z vrchní strany tim nalisovaným plíškem
Forester 2.0XT 2003 130kw
Re: Výměna chladící kapaliny
Takže: z chladice z toho prepadu pod vickem vede hadicka do plechovy expanzky z ty expanzky vede hadicka do plast vyrovnavaci nadobky.zapojeni je tedy spravne,jako u chladice bez vicka.A ted mi potvrdte--- to vicko je potreba uzpusobit tak,aby bylo plne pruchozi ,kvuli stale otevrene ceste hadickou do plech expanzky. Muzu tedy vicko vybrakovat,a zavarit,aby bylo v podstate jen jako zatka? Tim nebude nic upoustet,to zaridi vicko na expanzce. Diky (pozor,na poslednim obrazku jsem vicka na exp.a chladici zamenil)
Forester 2.0XT 2003 130kw
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
to ja si spis myslim, ze je tam vetsi tlak, nez na jaky je to vicko delane, ale treba kecam blbosti...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna chladící kapaliny
kaboo> sice nechapu, proc nekdo dal chladic na jinej model, ale pokud to vicko dokazes na chladici utesnit, melo by to fungovat (bez zaruky, nikdy jsem to na nicem nezkousel). Pak neni divu, ze expanska tam byla naprd a byla prazdna... V tom systemu musi vzniknout trochu tlak a pri vychladnuti podtlak, aby si to nacuclo chladivo zpet.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
takze nekecam blbosti...
Re: Výměna chladící kapaliny
Nezačíná to foukat do vody? Tak podobně se to pak chová.
A na tom víčku chybí těsnění.
A na tom víčku chybí těsnění.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Výměna chladící kapaliny
Zdar, stalo se někomu, že po výměně chladící kapaliny musel ještě nějaký čas dolévat ? Měnil jsem před cca 14 dny, odvzdušnil, ale po několika dnech vždy trochu chybí ( kontroluju při uplně studeném stavu)..., pořád myslím na těsnění pod hlavou, mé paranoie nepřispívá ani pára za autem, která je ale asi v tomhle počasí normální.... Před výměnou se dolévat nemuselo.
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Výměna chladící kapaliny
Jeste se muze zaplnovat chladici okruh, vetsinou neni zcela zaplneny topeni pod palubkou. K rychlejsimu zaplneni staci najet s ohratym autem do vetsiho kopce, aby byl chladic nejvyssi misto soustavy a pak parkrat vytocit motor pro uplny zaplneni okruhu. Jinak to ze je v okruhu vzduch lze poznat i sluchem, po nastartovani se ozve z palubky "splouchnuti".
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna chladící kapaliny
Tomu vicku nechybi jen tesneni, to je nejak kompletne v hajzlu. Vicko stoji par korun, ale jelikoz u turba nema na chladici co delat, spis bych vymenil chladic za spravnej nebo to opravdu dobre utesnil.Juras píše:Nezačíná to foukat do vody? Tak podobně se to pak chová.
A na tom víčku chybí těsnění.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Výměna chladící kapaliny
Proč ne, máme turbo forestra 06 a má taky 2 víčka, uplně stejně jak má tento.Slavek_xxx píše: Tomu vicku nechybi jen tesneni, to je nejak kompletne v hajzlu. Vicko stoji par korun, ale jelikoz u turba nema na chladici co delat, spis bych vymenil chladic za spravnej nebo to opravdu dobre utesnil.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Výměna chladící kapaliny
Nove poznatky.raficka teplomeru vprostred,a drzi tam.horni cast chladice plast teply.horni hadice tepla,tvrda.zbytek chladice studeny,spodni hadice studena mekka.jak tady funguje termostat?,respektive kudy tece voda? Diky
Forester 2.0XT 2003 130kw