Olej do motora a CVT, outback 2016

Odpovědět
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Olej do motora a CVT, outback 2016

Příspěvek od jarocorba »

Aky kvalitny olej a tip ( 5W30 ? ) by ste doporucili pre motor a CVT (Outback, 2.5, 129 kw, FB25 + LPG Prins)?
Blizi sa servis pri 45 k a rad by som tam dal kvalitne naplne, kedze si auto planujem nechat dlhodobo.
Ake mnozstvo oleja potrebujem do CVT? Vypusta sa iba obsah a dolieva nove, alebo sa to preplachuje a natlaci sa novych cca 12 litrov + rezerva, teda kupit 15 - 16 litvor oleja do CVT? Myslite ze diferencial riesit tiez pri 45 k, alebo kludne az pri 60 k?
Do motora staci 5 litrov?

Vopred dakujem za radu.
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Olej do motora a CVT, outback 2016

Příspěvek od ladis77 »

prevodovka se dela pri 60tis, pokud teda casto netahas vozejk, a rozhodne bych doporucil nejakou masinu na proplach
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4922
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Olej do motora a CVT, outback 2016

Příspěvek od Makovica »

ladis77 píše:prevodovka se dela pri 60tis, pokud teda casto netahas vozejk, a rozhodne bych doporucil nejakou masinu na proplach
Preplachom sa mysli vycucat komplet tych 10+ litrov, preplachnut niecim a nasledne dat komplet novy olej ?
Nebolo to nejako tak, ze pri klasickom vypusteni tam vela ostava ? Sa mi cosi take mari.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Olej do motora a CVT, outback 2016

Příspěvek od suubaru »

zdar,
do FB 25 se při výměně oleje typicky vejde 4,0 -4,2 litru motorového oleje. Doporučuji držet se návodu, tedy olej dle manuálu. V zásadě je asi jedno, jaký olej, na 2,5 od subaru mám najetých nějakých 400 tkm na 5w-30 od GM/Opel Dexos2 a za mne dobrý. Měním 3-4x ročně.

CVT měním co 60 tkm. Vždy klasická výměna, bez proplachu, tedy opět dle manuálu k vozidlu. Nemám manuál u sebe, je tam něco o 45tkm při provozu s vozíkem.
Vyteče pokaždé jiné množství. POUZE originální CVT kapalina od Subaru.
Olej v diferenciálu se mění co 60tkm nebo co 2 roky, co nastane dříve. Pozor na utahování výpustného šroubu, vanička může prasknout.
Chladící kapalina se mění, až ti foukne těsnění pod hlavou :-)

Prosím poděl se zkušenosti s LPG. Kdebyla instalace, jaká je spotřeba LPG+benzín, zda je přístřik benzínu atd.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: Olej do motora a CVT, outback 2016

Příspěvek od jarocorba »

S vozikom vobec nejazdim, cize kludne mi staci pockat na 60 000 km s tou CVT prevodoukou. To je pozitivne =)(= .

Diferencial olej vymenim, sice nemam este km, ale uz bude mat skoro 3 roky.

Pokial ide o LPG. Mam system Prins VSI 2. Instalaciu mi robili v Autoklinik Holcik v Riecke pri Puchove.

Spotrebu mam pri komotnej jazde a dialnica max.120 na urovni 7.5 / 100 km. Ak s tym jazdim sviznejsie po meste a okreskach a dialnica cca 130 - 140, tak spotreba je 9 / 100 km.

Tuto hodnotu ukazuje computer v aute.

V realite to mam zratane takto.

Mesacne urobim cca 2200 km.

Na plnu nadrz LPG urobim cca 530 km, to je nejakych 55 litrov plynu. Tankujem jedine Slovnaft LPG. Aktualna cena je 0.684 Eura za liter. Cize za plnu nadrz dam cca 38 euro.

Kazde dva mesiace dotankujem 40 litrov benzinu, 95 ky klasickej. To je nejakych 58 euro.

Kazdych 10000 km doplnim olej do primazavanie original Prins. V cene 38 euro za napln.

Pravidelny pristrek benzinu neuzivam, mam to nastavena iba tak, ze pri velkej zatazi, teda od 4000 otacok za minutu sa system prepina na benzin. Co pri mojom style jazdenia to je iba pri predbiehani, alebo na dialnici pri rychlosti 170 km a viac, to ked potrebujem nieco rychlo predbehnut.

Objavila sa mi ale jedna komplikacia, pri studenom motore a celom LPG systeme nestaci reduktor dodat dostatocne mnozstvo plynu do spalovania a pri zastavovani napriklad na semaforoch a motor sa vypne. Zaroven prepinanie do LPG pri nizkych otackach je citelny tak ze clovek citi cuknutie v motore. Vyriesim to ale tak, ze riadiacku nastavia sposobom ze sa bude do LPG prepinat iba vtedy ked voda dosiahne 50 stupnou a otacky vystupia nad 2500, vtedy je prechod na LPG necitelny a ani nedojde k samovolnemu vypnutiu po zastaveni. Technici mi vraveli, ze mozu byt dlhe hadicky a teda nestaci dojst dostatocne mnozstvo paliva, ale skor sa priklanam k tomu ze dam tam zapnut tu podmienku vyssich otacok a bude pokoj.

Inac je to super, clovek neciti rozdiel vo vykone a ani ci motor ide na benzin alebo LPG.

Ja som velmi spokojny a samozrejem to setri penazenku. Pri mojom najazde to mam spat za rok a pol. Pri sviznej jazde je to na urovni Dieslu a pri komotnej jazde je to lecnejsie ako diesel. Velmi mi to pasuje k tomu autu. Jazdit takto ekonomicky s tak velkym autom ako je Outback je velmi prijemne.
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“