OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od Ivooos »

Teoreticky je to všechno hezké. Praktický je to však tak, že ne jen u Subaru LPG způsobuje z důvodu všeho výše zmíněného větší zátěž na sedla a ventily a tedy jejich zaklepávání a nutnost častějšího seřizování. A jelikož je u nových motorů subaru seřizování složitější, tak se nedoporučuje nové motory přestavovat. U starých u kterých to Subaru nabízelo i se zárukou, tak zahrnulo seřizování ventilu do servisních prohlídek každých 30tis km. Asi by zde šlo napsat diplomovou práci na téma LPG a předhánět se kdo to má víc nastudované, nebo prakticky odzkoušené, ale to by asi tazateli v rozhodování moc nepomohlo. A při této diskuzi mě napadá krásný a vtip: Když jeden strčí druhému prst do prdele, tak jsou na tom teoreticky stejně. Oba mají prst v prdeli. Prakticky je to však trošku rozdíl a otázka zní. Kdo z těch dvou je na tom lépe? :-)
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
loop1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: sob lis 11, 2017 2:11 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od loop1 »

Mam 11/2017 Outback, kupil som ako jazdenku pred 2 mesiacmi, ihned isl prestavba na LPG system. Vsetky auta som za posledne roky daval prerobit na LPG.

Je len dolezite vybrat kvalitny system /ja vzdy volim Prins - je to TOP vo svete/. Avsak velmi dolezite je aj montaz a zostelovanie.

Nikdy som nemal ziadne problemy s prevadzkou a najazdil som na LPG viac ako 150.000 km v troch roznych autach.

Dolezite je mat kvalitny servis na LPG. Ja chodim iba do autoklinika Holcik pri Puchove. Su specialisti na LPG a velky profici. Chodim k nim uz viac ako 5 rokov.

PS: ziadna strata ani vykonu :-)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od romull »

Je nám všem jasné, že čím novější motory tím víc problémů, ať už jde o dechty nebo benzíny. Ty pitomý zelený a další předpisy si s životností ani spolehlivostí moc nerozumí. Za mě bych to nechal tak jak to je, tankoval co výrobce předepisuje a třepal se, ať mi to těch pět let vydrží bez ztráty kytičky. Navíc jezdit 200 km denně je už celkem porce, to už bych na plyn ani nezkoušel ....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od pufko »

loop1 : kvalitné systémy sa neladia, teda neviem ako Prins, ale mali sme v inom aute Vialle a to sa nedá namontovať do auto čo nemajú v databáze.
V prvom rade teda musí byť systém schválený na dané vozidlo (motor), potom sa namontuje riadiaca jednotka určená pre daný počet valcov a do nej sa nahrá mapa určená pre dané vozidlo / motor, nič sa tam neladí, nešteluje. Skrátka to musí fungovať
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

loop1 píše:Mam 11/2017 Outback, kupil som ako jazdenku pred 2 mesiacmi, ihned isl prestavba na LPG system. Vsetky auta som za posledne roky daval prerobit na LPG.

Je len dolezite vybrat kvalitny system /ja vzdy volim Prins - je to TOP vo svete/. Avsak velmi dolezite je aj montaz a zostelovanie.

Nikdy som nemal ziadne problemy s prevadzkou a najazdil som na LPG viac ako 150.000 km v troch roznych autach.

Dolezite je mat kvalitny servis na LPG. Ja chodim iba do autoklinika Holcik pri Puchove. Su specialisti na LPG a velky profici. Chodim k nim uz viac ako 5 …
Ahoj loop1,

Kupil som jazdeneho Outbacka, 2.5, 129 kw, 2015 a isel by som do prestavby na plyn, ale odradza ma potrebny servis, ak je to tak, ako pisu v tomto vlakne vyssie. Skratka radsej zaplatim za benzin ako riesit velke mnozstvo komplikacii a problemov, alebo este horsie, nejako fatalne pokazit auto.

Ake su tvoje skusenosti s montazou a pouzivanim LGP na Outbacku?

Si spokojny s fungovanim a kvalitou? Ako je to s udrzbou systemu?
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jammie »

loop1: tiez som mal na predchadzajucom aute na lpg viac ako 100tis. bez jedinej poruchy ale to bol sohc motor kde sa ventily stelovali na aute a robota na 30 minut (kontrola kazdych 30tis.) pri novych motoroch musi proste motor z auta von a nastavenie sa pohybuje cca 500-600€ a montazny servis moze byt dobry aky chce ale ked sa ti po 30 tis zaklepu ventily nepomoze ti nic. A ak ti po najazdeni kazdych 30tis km treba nastavit ventily, co sa realne moze stat tak uspora na palive rapidne klesa. Tiez som zvazoval prestavbu kedze som bol s lpg spokojny ale toto nastavenie ma odradilo. Pozri si na fore prispevky clena Rudolfo, tiez zo zaciatku nadsenie a bezproblemove jazdenie a potom pisal, ze uz jazdi len na benzin...
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

Cize o tom ani neuvazovat? A radsej to nechat tak ako to je?

V nemecku som nasiel zopar novych OTB s uz nainstalovanym systemom od PRINS. Zeby uspora bola taka velka a technici tak sikovny, ze im nevadi vyberanie motora?

napr. http://www.autohaus-lind.de/subaru/fahr ... _10km.html
GordiK
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
Bydliště: Novohradský hory

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od GordiK »

Hele, popravde - moc nerozumim tomu, ze si nekdo koupi stalou ctyrkolku s exotickym motorem za par set tisic a pak resi LPG.

U Subaru je problem motor boxer - proste se k tomu motoru blbe muze, navic je to exoticka znacka a hlavne ty benzinovy motory jsou bonbonek - tak proc tam rvat do novyho auta se spotrebou kolem 8l benzinu LPG... To sis moh koupit Octavku 1,6 TDI a jezdit za 5l na sto...

Proste vyhodou Subaru nejsou nizky provozni naklady. Voni taxikari dobre vi, proc si kupujou prave ty octavky...
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

GordiK píše:Hele, popravde - moc nerozumim tomu, ze si nekdo koupi stalou ctyrkolku s exotickym motorem za par set tisic a pak resi LPG.

U Subaru je problem motor boxer - proste se k tomu motoru blbe muze, navic je to exoticka znacka a hlavne ty benzinovy motory jsou bonbonek - tak proc tam rvat do novyho auta se spotrebou kolem 8l benzinu LPG... To sis moh koupit Octavku 1,6 TDI a jezdit za 5l na sto...

Proste vyhodou Subaru nejsou nizky provozni naklady. Voni taxikari dobre vi, proc si kupujou prave ty octavky...
GordiK mas pravdu. Ale na druhej strane ma ta moznost zaujala...

Odoslané z E5823 pomocou Tapatalku
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od outback »

Pokusím se po nějaké době znovuotevřít toto téma, už jsou nějaké zkušenosti s LPG v tomto modelu? Vím, že je problém že na ventily musí motor ven, ale to musí u H6 taky a kolik lidí spokojeně jezdí...jednou z 100000km motor ven na ventily by se stále mohlo vyplácet. Pokud by ovšem celkově zaplynování snášel tak dobře, jako H6.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

Ja mam Prins VSI 2 + sekvencne primazavanie v mojom Outbacku uz pol roka a max. spokojnost. Poznam jedneho pana, ktory to ma v Outbacku uz cez rok a pol, rocne na tom urobi 35 000 +, vacsinou jazdi dialnicu, 160 + a nemal s tym jeden problem.

Ja som s tym mal jednu komplikaciu. Ked nebolo auto este uplne zahriate a system sa prepol podla teploty vody na plyn, tak ked som zastavil na krizovatke, alebo semafore, motor niekedy zhasol. Zas pri prepinani do plynu som citil mensie cuknutie. Vyriesil som to nasledovne. Cuknutie pri prepinani som vyriesil podmienkou ze prepina sa iba nad urcite otacky, ja som nastvil 2250 a potom je ten prechod uplne plynuly. Clovek sa nauci, podla rucicky teploty ze kedy uz moze prepnut, pridam plyn aby isili otacky hore a system sa prepne. A to zhasnutie pri nie este uplne zohriatom aute som vyriesil zmenou oleja. Mal som predtym 5W30, ale dal som podla odporucania Subaru 0W20 a okrem toho, ze mam ovela lepsi pocit z auta, problem zhasnuteho motora sa stratil. Pojdem ale este do garaze a nastavim si v riadiacej jednotke podmienku pristrekovania mnozstva benzinu v nizkych otacka ( ked auto stoji ), kym nedosiahne motor plnu prevadzkovu teplotu. Ale to bude len taka kozmetika, lebo teraz prisli mrazy -12 a fakt nemam problem pri zastaveni v meste na krizovatke a semaforoch.

A este to mam nastavene tak ze od 4000 + sa system prepne na benzin kompletne. To znamena ze ked potrebujem vykon (predbiehanie) tak to tam mam s istotou. A zaroven to chrani do urcitej miery motor, lebo teplota horenia benzinu je nizsia ako plynu.

Pokial ide o vykon auta pri chode na plyn, ja naozaj nepozorujem rozdiel.

Dal som za system 1700 euro ( aj s papiermi ), je na to zaruka 3 roky, alebo 240 000km s poistenim montaze a motora.

Pri mojom najazde to mam spat za 15 mesiacov.

A pri tom primazavani, ktore si riadi jednotka podla zataze motora, fakt neviem preco by sa mali riesit ventily. Kedze su mazane.

A este jeden postreh. Menil som pred 2 tyzdnami olej a technik mi povedal, ze olej bol fakt cisty, ze bol prekvapeny ze takto zachovany olej po 15 000 km. Cize cistejsie spoalovanie LPG nie je vymysel, ale fakt. Lepsi a cistejsi olej, lepsie maze motor.

Pokial ide o naklady, pri normalnej jazde, mesto 50 - 60, okresky 90 -100, dialnica 130 mam rovnake naklady ako ma svagor na A4 2015, 2.0 TDI. Aj ked spocitam primazavanie a VIF ktore lejem do nadrze auta s benzinom, predsa ten benzni stoji v nadrzi dlhsie, tak nech tak nedegraduje. Benzin tankujem raz za 2 mesiace, 100 oktan a mesacne urobim 2200 km.

Skratka idealna kombinacia auta, pohonu a nakladov. Jasne, to WRX STI plyn nepatri, ale Outback je komotne, velke a bezpecne auto na plynulu a pohodovu jazdu, kde sa ten plyn hodi. A urcite by som do toho isiel zas. Tie nove systemy su uz uplne ina liga ako bolo LPG v minulosti.

A ano ... system je len tak dobry aky je dobry technik, ktory ho montuje!!!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od VDC »

To, že jsou ventily přimazávané by mělo pomoci tomu, že se budou seřizovat později. Ale nevěř tomu, že je nebudeš muset seřizovat.

Olej vypadá při ježdění na plyn sice čistě, ale rozhodně to neznamená, že by nebyl zralý na výměnu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

Olej menim tak ci tak. Kazdych 15 000. To bolo len o tom, ze pri plyne je v nom ocividne menej sajrajtu.

Cca po akom km najazde odhadujes to nastavenie ventilov? Auto ma aktualne 45 000. Na plyn jazdim od 22 000. A ako sa to vlastne prejavy na motore. Bude citelne horsia kultura chodu motora? To rozladenie je sposobene silnejsou exploziou plynu oproti benzinu? A ventily to nie su schopne komponzovat a casom sa rozladia?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od VDC »

Olej při provozu na plyn je na oko čistější, ale exhalace z plynu jsou kyselé, takže ten olej degradují takhle.

Plyn má vyšší oktanové číslo a vyšší teplotu hoření. Takže motor je více tepelně namáhán.
Obecně platí, že je vhodné po 30 000 km provozu na plyn, nechat zkontrolovat stav ventilových vůlí. Záleží na způsobu provozu a skladbě cest, jak často bude nutné ventily seřizovat. Nejhorší pro motor je dálniční provoz, kdy motor jede dlouhodobě ve vysokých otáčkách. Tam je klidně možné, že bude nutné ten motor seřídit po těch 30 000.
Naopak při většinovém provozu mimo dálnici to může být nutné třeba po 50 000.
Sám ti úplně neumím říct, jak se projevujou malé ventilové vůle, ale myslím, že to začne hůř startovat. On to někdo doplní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od mari75 »

VDC píše:
Sám ti úplně neumím říct, jak se projevujou malé ventilové vůle, ale myslím, že to začne hůř startovat. On to někdo doplní.
Údajně to začne hůře startovat, ale při nižších teplotách čili v zimě. Mělo by se to zhoršovat, až nenastartuješ vůbec.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“