OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

GordiK
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
Bydliště: Novohradský hory

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od GordiK »

Popravde moc nechapu, proc cpat do auta v hodnote 30 - 40.000 € LGP...

Za ty prachy lze koupit auto, ktery presne odpovida pozadavkum uzivatele. Tech 200 km denne asi najezdis na dalnici/silnici I. tridy, takze bych to videl spis na diesela (ale rozhodne ne od Subaru). Otazka taky je, jak moc na dalnici/silnici I. tridy potrebujes pohon vsech kol. Navic Subaru jsou obecne (pri zohledneni vyssi svetly vysky a pohonu 4x4) velice usporny. Podle Spritmonitoru zere Outback ca. 8,5l/100 - takze plyn se sice urcite vyplati, otazka je, jestli se vyplati az tak moc (min tankovacich mist, casto od pohledu tankovaci mista vic nez podivny...). Taky zohlednit, ze kysely vyfukovy plyny vic zerou vejfuck - a vymena vejfucku na otasovi asi nebude za par stovek...

Moc prijemne me prekvapily zazraky od koncernu VW s motorem 1,6 TDI. Pocitove nejel v Seatu Leon kombi hur, nez benzin. dvoulitr v Subaru XV, s TDI jsem mel na dalnici spotrebu 5l a to jsem to fakt nesetril (ale jel jsem max. 140, to je fakt). V podobnym rezimu mi XV zralo lehce pres 7l. Dalsi veci je spotrebak - treba gumy na octavku clovek koupi za facku, je to nejbeznejsi rozmer. Najit dobrej servis bude asi taky mnohem lehci, nez najit dobrej servis Subaru... A skodofku v tdi s vedenou serviskou mozna prodas lip, nez otasa prestavenyho na plyn... Pokud benzin, tak ta nova RAV4, pokud se nepletu, neni v terenu az tak neschopna a coby mild hybrid asi bude zrat min nez otas - akorat je horzne oskliva...

Koupi Outbacka taky planuju - ale nebude to prvotne dalnicni korab, na to mu koneckoncu chybi i tak trochu vykon. Upravovat Outbacka na dalnicni korab mi prijde tak trochu jako zvedat mx5, abych s ni moh jezdit do lesa na houby.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od VDC »

Gordíku co na tom nechápeš. I auto za 30 000 € může jezdit levněji....

Já zase nechápu tyhle doporučení, že si má člověk koupit úplně jiný auto. A to především ve chvíi, kdy už jarocorba toho Outbacka má a provozuje.

Výfuk odejde za stejně dlouho, jako u jakýhokoliv jinýho auta. Kolik jsi provozoval aut na plyn ?
Navíc při nájezdu 200 km denně dřív odejde motor, než vejfuk. :-)

A s tou dostupností pump... to auto pořád jezdí na benzín. Takže když nepotkáš plynovou pumpu, nestojíš u krajnice. Takže všechny ty argumenty trošku kulhají.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od námořník »

Já bych řekl že pump je všude dost, akorát stačí trochu premejšlet a vnucovat někomu kdo má otb 2,5, Leona 1,6 naftu je trochu mimo mísu :-DDD.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od outback »

GordiK: Rád bych se soustředil na technickou stránku věci, tj. jestli ten konkrétní motor dlouhodobě snáší plyn. Výběr auta můžeme případně řešit jinde.

Dají se ventily alespň kontrolovat s motorem v autě? Já seřizuju po 60000 a při mém stylu užívání to je i bez přímazu zbytečně často, nikde jsem nebyl u limitu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od VDC »

Kontrolovat v autě se to určitě dá, tam podle mě nebude změna. Četnost seřizování bude muset jarocorba ověřit.

Teď, jak mi dělal Als ten motor, tak říkal, že po 35000 od posledního seřizování, byly ventily téměř v normě. Ale ty naše starý auta to můžou mít jinak.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

No vymenil som 1.6 dCi od Renaultu ( o ktorom si myslim, ze je naozaj podareny agregat ) za Outback, lebo vzdy som chcel Subaru. Ale rad si precitam ine doporucenia. To LPG vlastne prislo tak, ze zivot nam zmenil situaciu, museli sme sa stahovat a teda jazdim podstatne viac a proste vdy ide o naklady. A ked si uz raz zvyknete na Outbacka, uz je to na cely zivot [3GEARS] .

A presne toto je ta otazka, ako casto to mam kontrolovat. Ci sa to da kontrolovat s motorom v aute a ako casto riesit to nastelovanie ventilov s motorom vonku.

Pozitivna informacie je, ze motor ide z outbacku vybrat velmi jednoducho.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od outback »

GordiK píše:Popravde moc nechapu, proc cpat do auta v hodnote 30 - 40.000 € LGP...

Za ty prachy lze koupit auto, ktery presne odpovida pozadavkum uzivatele.
Inspiroval jsi mne k založení nového vlákna, tak mi tam prosím případně přispěj: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 17#p375617
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od romull »

jarocorba píše:Olej menim tak ci tak. Kazdych 15 000. To bolo len o tom, ze pri plyne je v nom ocividne menej sajrajtu.

Cca po akom km najazde odhadujes to nastavenie ventilov? Auto ma aktualne 45 000. Na plyn jazdim od 22 000. A ako sa to vlastne prejavy na motore. Bude citelne horsia kultura chodu motora? To rozladenie je sposobene silnejsou exploziou plynu oproti benzinu? A ventily to nie su schopne komponzovat a casom sa rozladia?
Na to že olej vypadá jako nový, nebo jen málo použitý bych se moc nespoléhal. Při provozu na plyn nevzniká karbon, který by jej zabarvil, ale vznikajíá zase jiné a myslím si že i horší věci. Sám jsem sice nic na LPG neměl, ale brácha zase skoro všechno a olej byl při výměně po 10 000 km opravdu skoro jako nový, ale už plynař mu doporučil výměny zkrátit o 5 000 km, protože při provozu na plyn se díky vyšší teplotě spalování mazací schopnosti oleje dost rychle mění k horšímu tím, že je kontaminován těžkými uhlovodíky a sírou, které vznikají při hoření plynu a také kyselými sloučeninami, které podporují korozi vnitřních částí motoru. Každý plynař to ale při montáži nezmíní, to je jasný a není to jen u plynu, všichni vyzdvyhují u toho svého jen přednosti a o záporech taktně pomlčí...... Bylo na toto téma i pár článků i testy olejů, určitě když budeš chtít, tak na netu něco najdeš ......
Ty ventily souvisí s vyšší teplotou hoření a tím i vyššího namáhání spalovacího prostoru a dna pístu a když jsou potom sedla ventilů z trošku měkčího materiálu, tak se zaklepou a je sloveno jak se říká až na bahno. Nepřijde to sice hned, ale myslím že už tady pár lidí třeba s novějšími H6 bylo co najelo víc jak 100 kkm na LPG a přišel problém. Třeba Robo už to jak si pamatuju ani neseřídila pak přijde dost drahá oprava, která prakticky veškeré úspory vzniklé provozen na LPG devalvuje a ještě třeba měsíc nejezdíš ...... Každopádně starší motoru LPG jak je vidět chroupou statečně, ale do OTB z roku 2015 bych ho sám určitě nedal >:( , to není starej žigulík, který s bombou v kufru jezdil celý svůj život a viděl jsem taky, co to u některých motorů dokáže..... to už můžeš mít klidně dechta, který jezdí za stejný peníze a po 100 kkm udělat vstřiky a turbo a nejspíš tě to vyjde i levněj, ale asi ne Subarui..... Toť ale jen můj názor a zkušenosti, které se nemusí shodovat s názorem všech zůčastněných ani redakce =) ;-D
Naposledy upravil(a) romull dne pon pro 03, 2018 1:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

S tym olejom to je uzitocny postreh. Opytam sa na to plynara. Postnem tu potom jeho nazor. Sam je velky Subarista.

To fungovanie na LPG, uvidim po kilometroch. Mozno olutujem, mozno to bude v poriadku. Ja to tam namontovane. Jazdim s tym. Kazdopadne Vam dam vediet.

Inac Subaru na LPG v Taliansku a Spanielsku mozete vidiet na vystavach, kde to propaguje oficialny Subaru dealer. Proste tam je LPG ako standard, u nas sa to stale berie ako vada. Ale OK, kazdy ma iny nazor.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od romull »

Určitě dej vědět, na LPG a motor 2,5 v MY 2010 už tu pár dotazů bylo, ale buďto nikdo nevěděl nebo k tomu bez zkušeností nic říct nemohl, nebo od toho rovnou zrazoval.
Itálie a LPG jedno jest =) , mají ho tam "v krvi" už strašnou spoustu let a tak by si tam značka kde nejde zastavět LPG moc neškrtla. Jak je to ale se servisními prohlídkami a podmínkami prodejce u již s předprodejní zástavbou LPG netuším. Že by tam ale měli na rozdíl od nás kvůli LPG nějak upravené motory ale pochybuji :-/ .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

Tiez pochybujem, ze by Subaru riesilo pre LPG krajiny iny motor. V Nemecku v pohode najdete aj nove auta z autosalonov prerobene na LPG ( Prins ). Najdete aj upravene 3.6l 6-valce dovezene z USA.
Po technickej stranke, motor FB25 ma hydrostely. Vid. prilozeny obrazok. Na oficialnych USA weboch o Subaru sa da najst udaj, ze bezudrzbovost je najakych 200000 mil na komponenty motora. Retaz, napinacie kladky, ventily ... .Vyjadrenie PRINSu pre motor FB25 je take, ze ventily netraba riesit, treba ich mazat, co si robi riadiacka jednotka LPG sama. Je to ochranene aj tak, ze ak chyba primazavanie, motor Vam na LPG nepojde. Jediny viac namahany komponent su sviecky. Tie treba riesit kazdych 30 000 km. Vymena oleja je kazdych 15000 km. Tento interval doporucuju kazdemu motoru prerobenemu na LPG a dosial nemali pripad, ze by LPG negativne vplyvalo na kvalitu oleja. Klucova podmienka je tankovat kvalitny plyn. Ja osobne tankujem iba Slovnaft, ktory si miesa plyn sam a garantuje kvalitu a cistotu. To mi pri montazi zdoraznili, lebo mozem mat system X tisic, ale ked raz nacapujem nekvalitu sposobim si problemy. Pokial ide o hustotu stanic, je to uplne v poriadku a ak je Slovnaft mimo dosahu, tak idem jednoducho na benzin.
Ja som zatial s fungovanim max. spokojny. Budem informovat aj nadalej. Podla mna je Outback fakt idealne auto na doplnenie LPG.
Přílohy
comparison-of-subaru-fb-series-and-ej-series-engines-photo-383759-s-1280x782.jpg
comparison-of-subaru-fb-series-and-ej-series-engines-photo-383759-s-1280x782.jpg
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od outback »

To má jako fakt doopravdy hydroštely???? Tomu snad ani nevěřím...tak proč mi v servisu řekli, že motor musí na ventily ven, když se vlastně ventily nemusí dělat?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jarocorba »

Ja mam FB25 typ motora. Podla tohto obrazku FB motory uz maju hydrostely. Volal som predajcovi co mi doviezol auto. Ten nechapal, ze co sa pytam, povedal, ze jasne ze ten motor ma hydrostavitelne ventily. PRINS uvadza, ze pri motore FB25 doporucuju mazaciu jednotku kvoli tomu ze plyn je suchsie palivo. ( Oproti nafte je aj benzin saharska pust ), ale nastavovanie ventilov nie je potrebne. A po pravde si neviem predstavit automobilku, ktora do auta s datumom vyroby 2016 neda hydrostely. Dokonca je ich vidiet aj na montaznych videach k motoru FB25. Idem napisat rovno do Japonska, lebo tato nejednoznacnost informacii nie je pekna.
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2173
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od parabolD »

outback píše:To má jako fakt doopravdy hydroštely???? Tomu snad ani nevěřím...tak proč mi v servisu řekli, že motor musí na ventily ven, když se vlastně ventily nemusí dělat?
Láďo ty máš EJ25, hydroštely nemáš...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od outback »

Ale houby, jsme ve vlákně o BN/BS od 2015...bavíme se o motoru FB25.
Co mám v autě vím dost přesně, byl jsem i u toho a pomáhal jsem s mojí štíhlou ručkou když se u mne ventily seřizovaly.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“