OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

jurcoC4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 07, 2017 1:59 pm

OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jurcoC4 »

Zdravím,

zvažujem kúpu SUBARU Outback s motorom 2,5i rokom výroby 2015 - 2016, aby bolo po fabrickej záruke, ktorá pri novom automatický skončí prestavbou na LPG.

Je tento model vhodný na prestavbu na LPG? Ak áno aké servisné prehliadky ma potom čakajú a cca ich suma € aby som vedel porovnať rentabilitu s porovnaním s 2,0 D. Aká je výdrž takto upraveného motora? Má niekto skúsenosť s novým modelom a LPG?

Momentálne mám novú OPEL CORSA 1,4i LPG r.v. 2016 od výroby mám LPG s 5 ročnou zárukou od OPEL - nájazd ročný 45000km, náklady na 100km podľa toho koľko natankujem benzínu za mesiac sú 3,2 - 4,0 € / 100km - čo je SUPER!

Viem, že u OTB to bude viac, ale aj ten komfort jazdný je niekde inde :-) a potrebujem 4x4

Ďakujem za vašu pomoc.
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od Majer »

Pravidlo číslo jedna :-) Nad naftou po záruce vůbec neuvažuj...,lpg do nových motoru moc vhodné není neb už nelze seřídit ventilova vůle aniž by nemusel motor ven.
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
jurcoC4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 07, 2017 1:59 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jurcoC4 »

Áno, zabudol som dopísať, že ak nafta tak len nové auto a najazdiť s ním do 100 tis. km čo predstavuje u nás max 2 roky.
Sme zvyknutý na benzín, lebo auto s benzínom len tankuješ a jazdíš či je -40°C alebo + 35°C. To bol Citroen C4 od nova mal som ho 8 rokov. Mám aj RAV 4 r.v. 2006 D4d naj. cca 220tis km čo je u nás tak 100tis a v opravách cez 3000€ (prasklo tesnenie pod hlavou + vstreky a iné jeden rok, rok na to výmena tlmičov a komplet brzdy...stále niečo :-( )
S naftou u jazdených je len problém...
Preto chcem benzín, kúpiť auto čo bude fungovať 5 rok a viac bez problémov len štandardný servis. LPG pre úsporu pri tankovaní.

Nevieš koľko stojí nastavenie ventilov keď musí ísť motor von a ako často sa to robí - každých 50tis. km? Aby som to dal do kalkulačky či sa to oplatí oproti úspore pri tankovaní?
jurcoC4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 07, 2017 1:59 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jurcoC4 »

Áno, zabudol som dopísať, že ak nafta tak len nové auto a najazdiť s ním do 100 tis. km čo predstavuje u nás max 2 roky.
Sme zvyknutý na benzín, lebo auto s benzínom len tankuješ a jazdíš či je -40°C alebo + 35°C. To bol Citroen C4 od nova mal som ho 8 rokov. Mám aj RAV 4 r.v. 2006 D4d naj. cca 220tis km čo je u nás tak 100tis a v opravách cez 3000€ (prasklo tesnenie pod hlavou + vstreky a iné jeden rok, rok na to výmena tlmičov a komplet brzdy...stále niečo :-( )
S naftou u jazdených je len problém...
Preto chcem benzín, kúpiť auto čo bude fungovať 5 rok a viac bez problémov len štandardný servis. LPG pre úsporu pri tankovaní.

Nevieš koľko stojí nastavenie ventilov keď musí ísť motor von a ako často sa to robí - každých 50tis. km? Aby som to dal do kalkulačky či sa to oplatí oproti úspore pri tankovaní?
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od Majer »

Cenu nevím, kontrola by se měla dělat co 30 tis... Možná napíše někdo kdo ví víc. Já mám starý motor kde jde seřídit na autě klasicky maticka šroubek...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od suubaru »

Pokud chceš šetřit na palivu, raději rav4 hybrid, výborné vozidlo, stojí stejně jako outback a spotřeba jako na lpg.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
KarlosOB
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
Jméno a příjmení: Karel
Bydliště: Bílovice n. Sv.

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od KarlosOB »

Já mám pocit, že mi kdysi říkali v servise, že auto pro lpg vhodné není, že by se musel při nějakém seřizování vyndávat motor ...
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
jurcoC4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 07, 2017 1:59 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jurcoC4 »

suubaru píše:Pokud chceš šetřit na palivu, raději rav4 hybrid, výborné vozidlo, stojí stejně jako outback a spotřeba jako na lpg.
Rav4 mám, bol som v Toyota ženě sa z letáku paci la CHR, ale skutečnost Ina...
Nova RAVka už je 4x4 len v hybride, o pohon stvorkoly sa stara právě ten hybridní systém a to už nie je ako na starej co mám kde je to po starom. Som z tatier a já 4x4 využívám... Hybrid do města OK, ale na presuny moje denně cca 200km neviem či mi to niečo uspoří. Ani stát nedá dotaci, musel by být plugin hybrid.
Ale ekonomku som prehovoril na Auris hybrid, je max spokojená. Auris v hybride bol volba před rokem ked som řešil nové auto, vyhrála Corsa - 1/2 cena a náklady na 100km cca rovnake...
jurcoC4
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: ned kvě 07, 2017 1:59 pm

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od jurcoC4 »

Majer píše:Cenu nevím, kontrola by se měla dělat co 30 tis... Možná napíše někdo kdo ví víc. Já mám starý motor kde jde seřídit na autě klasicky maticka šroubek...
Já sa nevyznám do motorov, ale naco a prečo sa to má nastavovat, teraz mám Corsa LPG od nová, nic také mi v servise nerozpravali že niečo bude třeba nastavovat...

V taliansku je mozne kupit u dilera rovno subaru s LPG až nato že len XV a Forester...tak by to asi mohlo být OK?
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od dethroned »

Majer píše:Pravidlo číslo jedna Nad naftou po záruce vůbec neuvažuj...,lpg do nových motoru moc vhodné není neb už nelze seřídit ventilova vůle aniž by nemusel motor ven.
nevím, nejsou v těch nový motorech už zase hydroštely?
moc toho o těchto nových FB motorech nevím, je to tak, že atmosféry jsou nepřímé vstřikování a turbo přímé?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od Ivooos »

jurcoC4 píše:
Já sa nevyznám do motorov, ale naco a prečo sa to má nastavovat, teraz mám Corsa LPG od nová, nic také mi v servise nerozpravali že niečo bude třeba nastavovat...

V taliansku je mozne kupit u dilera rovno subaru s LPG až nato že len XV a Forester...tak by to asi mohlo být OK?

Když jsem ve 2013 řešil který motor do Legacy, zdali nový FB nebo starý EJ, tak jeden z důvodů pro starý byla možnost přestavby na LPG. U starého EJ to nabízelo Subaru včetně záruky u nového FB již ne, neboť by to bylo nerentabilní a to zejména z důvodu potřeby seřizování ventilů. Jakmile je motor na LPG, tak má Subaru předepsané seřizení ventilů každých 30tis km, pokud na LPG není, tak je pouze ve 105tis kontrola. Jelikož je nový motor FB širší než starý, nelze u něj seřídit ventily, aniž by se vyndal z auta ven, takže by se při přestavbě na LPG výraně prodražila každá druhá servisní prohlídka. Ventily se musí seřizovat z důvodu vyššího oktanového čísla LPG a díky tomu rychlejšímu zaklepávání ventilů. Pokud to u Corsy nemáš předepsané, tak je možné že má hydroštely a ventily se seřizují samy, samozřejmě pokud se ventil nezaklepe tak moc, že už ho neseřídí ani hydroštel, což se např. mně stalo na staré Mazdě, kde to skončilo po 100tis km na LPG výměnou 12ti ventilů za pěkný ranec.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
KarlosOB
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
Jméno a příjmení: Karel
Bydliště: Bílovice n. Sv.

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od KarlosOB »

Ano tak Ivoš to popsal asi správně, lépe než-li já v některém předchozím příspěvku. Ale to že se musí něco (motor) vyndat a prodraží se to, sem si pamatoval ;-D
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od mnov »

Ivooos to popsal celkem dobře, ale to "Ventily se musí seřizovat z důvodu vyššího oktanového čísla LPG a díky tomu rychlejšímu zaklepávání ventilů. " není pravda.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od Ivooos »

Aby mě ase někdo nechytal za slovo ;-)

LPG vstupuje do spalovací komory jako plyn s vyšším oktanovým číslem (112), což vede k vyšším spalovacím teplotám, které zvyšují mimořádnou zátěž horkých a suchých ventilů a ventilových sedel. Nedostatek ventilového maziva spolu s vyšší spalovací teplotou LPG, často vyústí v předčasné poškození motorových ventilů, jehož hlavním problémem je tzv „zaklepání ventilů“ a opotřebení ventilových sedel.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG

Příspěvek od dethroned »

Ivooos píše:Aby mě ase někdo nechytal za slovo

LPG vstupuje do spalovací komory jako plyn s vyšším oktanovým číslem (112), což vede k vyšším spalovacím teplotám, které zvyšují mimořádnou zátěž horkých a suchých ventilů a ventilových sedel. Nedostatek ventilového maziva spolu s vyšší spalovací teplotou LPG, často vyústí v předčasné poškození motorových ventilů, jehož hlavním problémem je tzv „zaklepání ventilů“ a opotřebení ventilových sedel.
nesmysl ;-D oktanové číslo pozitivně ovlivňuje časování zážehu, tzn. účinnost cyklu (kolik práce jsi schopný odebrat na pohyb pístu a kolik pošleš do výfuku). v tom máš pravdu, ovšem na N/A motorech to v zásadě nemá takový vliv, protože mez detonačního spalování není tak blízko jak u přeplňovaných. u přeplňovaných se samozřejmě této výhody využívá (na LPG motor jede líp než na benzín) ale jen do jisté míry zatíížení/otáček (právě kvůli teplotnímu limitu).
vyšší spalovací teplota LPG souvisí s nasáváním již plynné fáze, takže nemůžeš řídit teplotu spalin bohatostí směsi (odebrání tepla na změnu skupenství) ale pouze časováním zážehu. tzn. čím vyšší otáčky a zatížení motoru, tím by LPG ECU měla stahovat předstih aby zachovala max teplotu spalin pro daný motor - což samozřejmě negativně ovlivní výkon motoru. podle mě některé LPG systémy toto nedělají -> problémy se zaklepáváním ventilů. samozřejmě těch vlivů je tam víc (žádné saze, materiál sedel, chlazení hlavy...)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“