Stránka 5 z 6

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 11:58 am
od HonzaCZ
Přemejšlím, jak přesvědčit jednotku VDC, aby ty signály z kol interpretovala jinak. A blbý je, že se to někdy různě dopočítává i ze signálů z převodovky z výstupů pro přední a zadní nápravu. Takže TCU by to chtělo taky přesvědčit o jiné interpretaci.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 12:21 pm
od VDC
Honzo jo, mám kroužek měněnej, tenkrát jsem ho zmrvil, protože jsem ho nezaaretoval. Tak tam mám jinej od Vrťase. Radek mi ho tenkrát posílal zaaretovanej.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 12:37 pm
od zhor
Čistě teoreticky, nemá ten kroužek jinej počet zubů? Ale to by dělalo neplechu aji při rovné jízdě, nejenom při zatáčení :-/

A tam jsou aji čidla rychlosti v převodovce? Jsem měl za to, že u VDC se rychlost počítá z ABS jednotky.

Aspoň u manuálů to bylo tak, že do GD imprezy mají čidlo rychlosti na převodovce, a pozdější Imprezy a nebo aji Lega SpecB už nemají čidlo v převodovce, ale počítají rychlost z dat ABS jednotky.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 2:09 pm
od HonzaCZ
VDC píše:Honzo jo, mám kroužek měněnej, tenkrát jsem ho zmrvil, protože jsem ho nezaaretoval. Tak tam mám jinej od Vrťase. Radek mi ho tenkrát posílal zaaretovanej.
Tak mě napadlo, jestli nemůže ten kroužek bejt jinej. Protože různý motorizace mohly mít různej převod v řízení. Otázka, jestli ten rozdíl honěj v tom snímači/kroužku a nebo až při výpočtu v jednotce VDC.

EDIT: Jsem se zamyslel a přijde mi jako nesmysl, že by se lišily ty kroužky. Natočení volantu je prostě natočení volantu, je jedno, jakej je převod v řízení. Myslím, že se to určitě řeší až v programu jednotky. Takže tady problém nebude.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 2:13 pm
od HonzaCZ
zhor píše:Čistě teoreticky, nemá ten kroužek jinej počet zubů? Ale to by dělalo neplechu aji při rovné jízdě, nejenom při zatáčení

A tam jsou aji čidla rychlosti v převodovce? Jsem měl za to, že u VDC se rychlost počítá z ABS jednotky.

Aspoň u manuálů to bylo tak, že do GD imprezy mají čidlo rychlosti na převodovce, a pozdější Imprezy a nebo aji Lega SpecB už nemají čidlo v převodovce, ale počítají rychlost z dat ABS jednotky.
Jo, blbě jsem to napsal. V automatický převodovce jsou snímače otáček pro P/Z nápravy vždycky. Myslel jsem to tak, že v různých nouzových stavech, kdy nějaký čidlo dává blbej signál nebo vůbec žádnej, tak ty řídící jednotky si potřebnej údaj dokážou zjistit odjinud. Ale je to teda spíš obráceně - pokud odejde třeba čidlo otáček výstupu na zadní nápravu, tak si ty otáčky umí převodovka zjistit z průměru otáček ze zadních snímačů ABS v kolech. Tím si jsem teda jistej jenom u BL/BP, jestli to dělaj i dřívější modely netuším. Ale taky si ty jednotky spolu povídaj, tak bych se nedivil. Ale každopádně VDC a TCU spolu úzce spolupracují, kvůli nastavení svornosti na VTD... takže proto jsem zmínil i ty snímače otáček náprav.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 3:18 pm
od parabolD
HonzaCZ píše:Tak mě napadlo, jestli nemůže ten kroužek bejt jinej. Protože různý motorizace mohly mít různej převod v řízení. Otázka, jestli ten rozdíl honěj v tom snímači/kroužku a nebo až při výpočtu v jednotce VDC.

EDIT: Jsem se zamyslel a přijde mi jako nesmysl, že by se lišily ty kroužky. Natočení volantu je prostě natočení volantu, je jedno, jakej je převod v řízení. Myslím, že se to určitě řeší až v programu jednotky. Takže tady problém nebude.
Nicméně když se podíváš na živá data z kroužku, je to hrozně citlivá mrcha, jen cvrnkneš do volantu a lítá to +- 5° jako nic. Takže pokud ti ho nikdo neresetoval, stálo by to za pokus, může se díky drobnému offsetu pohybovat jen v nějaké šedé zóně a v zatáčce pak takhle zakraví. A případně nastavit nulu jestli to u BH jde i pro yaw senzor. (g senzor u BL nejde, tak předpokládám, že u BH taky nepůjde)

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 4:01 pm
od HonzaCZ
To asi bude záležet na více okolnostech. V manuálu pro MY2007 nastavení nulovýho bodu pro yaw rate a lateral g senzory je popsaný. Zároveň jsem taky už viděl, že některý (asi starší?) provedení mají samostatně yaw rate sensor a lateral g je připojenej k TCU, která to publikuje na CAN bus a VDC si to bere z něj. Jiný varianty (třeba ta moje) má komplet všechny snímače zrychlení a rotace samostatně, tuším v jedný krabičce u ručky, a visej na CAN busu, odkud si bere jak převodovka lateral g (řeší podle toho, aby prudce nepodřadila v zatáčce), tak VDC všechno.

Verze, kde visí vše na CAN bus se pozná mj. tak, že TCU neposkytuje přes SSM informace o lateral g.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 8:09 pm
od VDC
Tome až budu mít Kredence pohromadě, tak tě poprosím, abychom na to koukli spolu, jestli budeš tak hodnej. Jestli je to takhle citlivá mrcha, tak je klidně možný, že tam je nějakej nesoulad. Já teď budu měnit tyčky řízení a rejdový čepy, tak stejně budu muset na geošku, takže až si budu jistej, že je volant 100% rovně, tak na to koukneme.

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 8:25 pm
od parabolD
Jawohl

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 9:29 pm
od mnov
VDC píše:... budu muset na geošku, takže až si budu jistej, že je volant 100% rovně
To by mě zajímalo, co tam zadají za typ vozidla? :-)

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pát črc 31, 2020 9:38 pm
od VDC
To uvidíme. :-)

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: sob srp 01, 2020 2:32 pm
od námořník
mnov píše: To by mě zajímalo, co tam zadají za typ vozidla?
:-DDD

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: sob srp 01, 2020 8:33 pm
od spm
Muzou zadat cokoliv z toho roku, ty auta to meli dost podobny :-DDD ja mam serii a taky mi to napsali jako impreza outback, nastesti nastaveny cisla sedely :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: úte srp 04, 2020 1:40 pm
od HonzaCZ
HonzaCZ píše:Tak teda parabolovi FAKT DÍK!!!
Tak je to doma. ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: ABS/VDC pumpa chyba C0074

Napsal: pon srp 24, 2020 10:56 am
od podvlada
No a co už s tím umíš? :D