Lehké srovnání starý vs. nový

Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od Zdeny »

Třeba to někomu napoví...
V pátek jsem dovezl ženě Oťase 12/2011, 2,5 v manuálu. Jak známo, dosud jezdila v Legacy 2,0R 121kW.
rozdíl mezi oběma auty je asi jako mezi trabantem a ... nevím čím. Bohužel jen ve velikosti.
Zatímoc v legacy si člověk připadá, že řídí malý agilní auto, které poslouchá pokyny řiriče přes hydraulické servos, sedí nízko a je obklopen interiérem, v Outbacku je to jako ve stodole, Sedím vysoko jakok na velbloudu, auto se i tak chová, řízení je bez odezvy (daň za elektriku) a je znát těžká a vysoká stavba. Když si sednu za volant maximálně pohodlně, za mnou je místa skoro jako v Mondeu a to je pochaval pro Outback. Na střechu nedostanu, jak budu auto mýt a voskovat, nevím, asi ze židle či štaflí. To, že je Oťas této generace velký jsem ale věděli. SPíše něco o jízdě. Motor má mít 123kW. Vzhledem k váze jsem čekla větší bolesti při jízdě. Ty se naštěstí nepotrvdily, ale zatím jsem s tím najel asi 250km z Prahy domů. Od Freye k baráku mi PP ukázal 7,6/100, než jsem vyjel z prahy po okruhu dokonce 6,2/100 a to je slušné. pravda, dodržoval jsem rychlots na omezeních a po dálnici tacho 120, protože jsem byl unaven po týdnu a navíc večer vypustili směčku zdivočelých nadrženců na dálnci a na mě už tohle není, má rád svůj klid. Co s etýká řízení resp. chování auta na příčných hrbech, jedním slovem - zlaté Legacy. Je tišší, nerovnosti žehlí o třídu lépe, o tom není nejmenších pochyb. Čekal jsem od Outbacka víc, ale opak je pravdou. Totéž odhlučnění: v legacy je motor velmi dobře odhlučněn. U O. je to ve vyšších otáčkách opět horší, ale naštětsí tam já moc netočím a na dálnici točí pod 3000rpm pro moji rychlost a tam je na dobrém povrchu naopka klid větší, než v Legacy.
Sedačky jsou mimo komentář - takové, co má Legacy IV před FL (tedy do roku 2007/08) už nikdy nebudou a tyto v outbacku jsou opět o třídu horší. Malé boční vedení, krátký sedák, navíc kůže je tvrdá a při každím pohybu těla kdesi vrže. To musím najít a namazt, protože mi to po 20km lezlo na nervy.
Co hodnotím jako velmi dobré, světla. Mám bixenony, ale proti Infiniti, kde jsem v září ze zoufalství nechal vyměnit výbojky (a stejně to nesvítí) tohle svítí výtečně. Skoro bych řekl, že lépe než legacy, které díky bihalogenům svítí excelentně.
Vlastní kapitolou je palbuní deska a ovládání. Za to, co kdo vymyslel, bych dával okamýžitě bez pardonu doživotí v Alcatrazu. Tak něco neintuitivního a hnusného aby pohledal. Kdo vymyslel červené podsvětlení, byl idiot, magor a imbecil. Jak praví můj italský letitý souputník z firmy, imbecile ingredibile. Ovádání navigace je tristní a za trest. Měl jsem možnost zkusit v auetch bezpočet navigací a řeknu jedno-dosud jasně u mě vítězí staré Mio 701. To dělal člověl, co věděl, co dělá. Tu v O. dělal blbec. Ovládání rádia je za trest, za jízdy najít stanici a uložit, to je nebzepčná věc. Zatímco v Legacy to bylo klepnutí do čudle, přidžení mechanického čudel a bylo hotovo, tady je to horší jak stupidní současné chytr=é telefony s nelogickým Androidem (bez pardonu a bez výjimky). Holt doba je taková a software vymýšlejí 12-13 letí hoši, co nevědí absolutně nic o tom, jak to lze udělat a hlavně jak by tomě být uděláno. To mi nikdo nevymluví. Přečíst titěrné ikony na středovém panelu je rp lidi, co na kilomtr vidí na poli myš = pro orly, sokoly a káňata. ně rpo chlapa, co má 56 let a na čtení nosí brýle. Blb, který tohle vymslel, by měl jít od hodiny na dlažbu a s ním ten, kdo tohle schválil. Infiniti je asi o 15 tříd výš...
Ovládání střešního okna: imbecile ingredibile. Zatímco u 99% aut to lez vymyslet na jeden ovládadč, u Subaru nějaký hulič dal ovladače dva. Čím víc pruhů, tím víd adadidas. Muzika: jestli legac hrálo blbě, ale dalos e to nějak nastavit a zvyknout si na to, tak O. je tragedie. Zatím jsem nepátrla víc do hloubky,. ale zvuk má vypadat jinak a pro mě, ajko dokojence náýročných highendových setsva je to tristní záležitost. Ještě, že v autě nemusím poslouchat nic, jen dopravní hlášení, tak mi to dvakrát nevadí. Spárování BT telefonu: slovem tragedie. Zatímco u Infiniti zapnu na founu BT, dám vyhledat, vběhem vteřiny se oba přistoje najdou a spárují a já jen potvrdím OK,. tak na dálnici to trvalo ženě asi 50km, aby spárovala dva Samsungy a pojmenovat se jí je stejně nepodařilo. Asi to vůbec nejde. Ty procedury- opět softvéraře zavřít na doživotí. Nebo vyhodit a vzít školáka z Číny, aby jim to udělal.
Provedení: zatímoc v legacy mi po 10 letech nikde nic nevrže,m neklepe, nerezonuje, necharstí, ndrnční, tady to je jako ve starém korábu. Z motoru se ozývá přčsně při 2000rpm rezonance. Plastový drnčivý zvuk. Dnes jsem po tom chvíli pátral. Otevřel jsem haubnu (ocel, vs. hliník) a pátral-Klepal, hýval a zkoumal. KDyž v Legacy porovnám uložení chladiče, tak s ním mohu dělat, co chci a ani se nehne. Tak dokonals edí v gomových silentblovích. V Oubacku je sice taky guma, ale chladič v ní má asi 5mm vůli. Na všech 4 ksuech. Nádobka přepadová rezonuje v palstivém lůýku. V legacy neexistuje. Vinruje nějaký stupidní víčko, co kryje sponu sání do tělesa šktící klapky. prooč tohle kdo vymyslel, jsem nevyřešil. nechápu, Vibruje celý plastový sání. Zatímco v legacy je sací díl pevně přišroubován ke kastli (k ocelovému nadkolí), tady to už nejde, proože tam žádný opcelový nadklolí není. Je tam je palstový nadkolí. Takže jsou tam tudíž jen plastivý čepy a v nich to samosebou rezonuje. Kdo vymyslel kabelový svazek nad měrkou oleje v převodovce, byl ultradebil nebo naopak genius a udělal to naschvál, bay lidem znemožnil jednoduchou kontrolu oleje, jako tomu bylo u legacy a tím zajistil pravidelný přísun zákzníku s zadřenými převodovkami bez pleje do servisů. Bez zamatlání si oblečení prostě měrka vytáhnout nejde a když ji vydoluješ, tak ji bez baterky a zaprasených rukávů a břicha odf kastle prostě nestrčíš zpět. Přitom stačilo málo...
No, stručně řečeno, legacy je o X světelných let lepší ve zpracování a kvalitě jízdy. Na legacy je vidět, že bylo stavěné v době, kdy se nešteřilo a nebo jen tak, že to nemlátilo od očí. Rozdíl je viditlený okamžitě. Outback je šitý horkou jehlou a pochybuji, že se dožije toho, co naše staré dobré legacy. Upřímně, jsem z něuj rozčarovaný, ale koupit jsem ho musel, protože jsem chtěl zůstat u značky, ujídzdnáích vlastností spolehlivosti a odlnosti. CHětl jsem pohon 4x4. Bohužel, nemám redukci, na kterou jsem si prádně zvyknul a oceňuji ji okaždé v kolně (mj. spojka v Outbacku je prostě mizerná - rozjet se bež škubnutrí nelze, buď je načatý 2hmoťák, nebo nevím, takže vyhnat motor do otáček kolem 2000 a rozjíždět se mi připadá, jako ožralej traktorista z JZD). Auto je evidentně stavěný na 4 roky lízinku a co bude pak, nevím. Tohle auto vypadá, že má snad svůj nájezd,m ale co ude ve 220tkm, které mám dnes na Legacy, fakt nedovedu odhadnout. Díky našim stupidíním zákonům ho musím mít 5 let doma a nevím nevím...
Abych to zkrátil-Legavy neprdám ani náhodou. Spíše jej bud mít pro sebe, pokdu se mi podaří prodat Infiniti. Pak budu teprve řešit, co dál. Legacy nasadilo opravdu vysokou laťku a tento O jí nedosahuje. Jenže, co koupit, když chce člověk znakču, o které se trvdí, že je spolehlivá, chce 4x4 a manuál? nevím, já takové auto nenašel, protože jsem nechtěl z jistých důvodů Audi a ani automat. Jiná volba neexistuje, než takový Outback. Třeba si na něj zvyknu, žena si asi zvykne rychleji. Tož tak.

Na autě je hodně věcí, který musím teď pořešit, abych ho dal do stavu, který mě uspokojí. Od kosmetiky po zásadní věci, jako náplně, filtry.

PS: pokud bych měl někdy servusovat auto u Freye, tak ho radši hodím ze skály. To není servis, to je badna hovad, kteří si jen naněco hrají, ale nedělají. Víc psát nebudu, chci si kaziot sobotu. Ale někdy o tom něco napíšu...
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od Zdeny »

Kruci, to je překlepů ::-DD: Ale každý pochopí.
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od seatik »

Zdeny,myslím,že sis vybral generaci,na které se hodně šetřilo..bohužel novější auto nerovná se lepší v tomto případě...
Že se u Freye nechytnou za nos,to je vážně síla...
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
adavid555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 237
Registrován: sob zář 26, 2009 8:11 pm
Jméno a příjmení: David
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od adavid555 »

Tak to bych nečekal, tolik negativ.

Odesláno z mého Redmi Note 2 pomocí Tapatalk
passat b5.5 V6
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od SCOOTER »

A mne to vůbec nepřekvapuje :1774: ...ba naopak akorát se mi to potvrzuje,že čim novější tím horší.
Mluvil jsem několikrát s kámošem co má Outbacka BoxerDiesel 2013 a říkal podobné postřehy a zkušenosti co popisuje Zdeny...
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1989
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od suubaru »

tak tohle jsem si prožil před čtyřmi lety. Vlna zklamání a frustrace. Nicméně Zdenymu doporučuji přijet se mrknout na moje lego 2010 po 210 tkm, aby měl představu, kam to spěje. Není to tak zlé, ba právě naopak.

- mám dojem, že telefon se u téhle generace nedá párovat za jízdy. Anleitung nutný.
- hodně (ne)komfortu dělají jak známo použité pneumatiky.
- přechod z legacy do outbacka bude pro legofila vždy tragédie, tisíckrát řečeno. A přechod ze starého lega na novějšího outbacka si žádá velkou dávku kompromisu.
- můžu uklidnit, že audio v novém outbacku 2015 (bez harmana) je ještě horši.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
tomas184
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 88
Registrován: úte lis 12, 2013 9:36 pm
Bydliště: Brno

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od tomas184 »

Naprosto tomu rozumím. Podobné rozčarování jsem zažil už při přesedlání z Outbacku 2002 na novější 2005. Připadal jsem si, jak když přesednu z tanku do dětské hračky. Kvalita interiéru je v tom novějším ve srovnání s předchozím tragická. Ale nakonec jsem si zvyknul. Akorát je škoda, že při přesedlání na novější vůz člověk často zažívá takové emoce. Stojí to spoustu peněz a nakonec ve větší oblibě zůstává starší model.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od u-geen »

tomas184: hm, koukam stejne pocity, presedal jsem stejne a tak nejak... ale co no, pokrok nezastavis.
suru70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: úte led 24, 2017 10:59 am
Jméno a příjmení: Vít K.
Bydliště: Pardubicko

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od suru70 »

Dlouhou dobu jsem sem chodil jen jako návštěvník, ale dnes jsem se konečně registroval, takže všechny zdravím... .
Jen bych taky trochu přispěl ve srovnání, kterým začal Zdeny. Měl jsem OTB 2008 2,5 (127Kw) Lpg Vialle, najel jsem s ním cca 140t km a před cca 3 měsíci jsem si udělal radost a pořídil z Německa lehce jetého a lehce předraženého OTB 8/2011 3,6 R :-) . Je pravda že starý byl ze předu o trochu hezčí, měl lepší sedačky, pocitově lepší řízení.......a v mnoha dalších věcech se Zdenym naprosto souhlasím, ALE ten šestihrnek přede mnou........ten zátah a zvuk ve spolupráci s automatem mi všechno tyto nedostatky oproti starší generaci hravě vynahradí >B-) . Dokonce ani ta spotřeba není nějak "brutální", za cca 4000 km co jsem už najel dle PP 10l/100 km, u OTB 2008 jsem jezdil za 9l/100 km a to opravdu nejezdím eco-rallye, ale pro radost.
Celkem dlouho jsem zvažoval jestli jít do novější řekněme 2014-2015 ky s 2,5-kou nebo do starší 2011 s 3,6-kou, ale udělal jsem dobře a neměnil bych. Takže, jak už zde bylo několikrát zmíněno, toto je (vlastně bohužel byl) suverénní pohon pro OTB.
Subaru Outback 3,6R MY 2011
Subaru Outback 2,5i LPG MY 2008 -ex
Subaru Legacy kombi 2,0 MY 2005 -ex
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od VDC »

Suru70 tak tedy vítej mezi aktivními uživateli fóra. :-) Doufám, že se s námi podělíš o více zážitků a pocitů z třišestky. :-) A nejen toho... ;-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
lukeb
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 143
Registrován: čtv led 22, 2015 6:36 am
Bydliště: Brno

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od lukeb »

Jestli to neni trochu i tim ze clovek ma svoje stare auto rad a ma k nemu citovy vztah...
Ja byl zase trochu zklamanej pri prechodu z outbacka 98 do 03 :D :D
US OTB 03 2.5 AT
shgn
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 21, 2014 2:28 pm
Bydliště: u Nového Knína skorosamota
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od shgn »

člověče, já jsem přesedal z forestera 2007 do stejnýho otb a pro mě je vše ok.. ale asi je to tím, že pro mě je všechno ok :-)
mě se tam snad i líbí i to radio :-)
přemýšlím, co mě tam štve.. ale asi nějka nic moc nevím takhle z hlavy.
je to pomalejší, ale to má žena je ráda :-) a mě to neva.
sent from iphone

Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od Zdeny »

Možná bych měl napsat pár postřehů z rok aněco ježdění s Outbackem.
Předně uvedu, že onen pazvuk při 2000rpm je pryč!! Díky Panu servisákovi z Fryčovic:-) Za tu dobu se na uatě ledacos změnilo: udělaly se rozvody včetně vodní pumpy- co kdyby - Freyům nevěřím ani pozdravení. brzdovak, chaldící směs, oleje všude možně. Filtry. Promazané brzdové třmeny. Nástřik spodku. Zatmavená skla - mimo bočních předních, samoz´řejmě. Plastové lemy blatníků a spodkůl dveří, přední a zadní zástěrky a parkovací čidla vzadu - i když je kamera. Zásadní věc - vyměněn 2hmoťák za 1hmotu - pasuje a opět díky Panu servisákovi z Fryčovič, že měl trpělivost bádata hledat, zdali to u tohoto modlu jde a za jakých podmínke. Vybádal, vyměnil a já jsem spokojen. Mj,. tento celkový "servis" mě vyšel na veselých 85 tisíc Kč:-( Ale co už...
Provedena pečlivá kontrola u již zmíněného pana servisáka potvrdila výtečnou kondici vozu po všech straný´ách s tím, že Legacy bylo kvalitou lepší.
Co se týká spotřeby, tak za rok ježdění stejným řidičem po stejné trase o 0,5-0,6l/100km nižší spotřeba. Olej nežere vůbec. PO roce žití s tímto vozem jsem si na něj docela zvyknul a nemám zásadní výhrady. Tím potvrzuji, že člověk si zvykne i na dřevěný futrál:.-) Co je horší, tak velmi citlivé řízení s menší kontrolou dění pod kolama. Chybí mi redukce, spojka občas zasmrdí. Co je markantní, Legacy bylo lépe odtlumené na příčných hrbech. zatímco lego se přeneslo jako po másle, u OTB buch buch buch. Rozdíl veliký, bohužel. Drobnosti: otevřu po dešti 5. dveře a dostanu sprchu z obou děr pro odtok vody. U lega neexistiovalo. Odkud se voda do dveří bere, netuším, co ale bude za 3-4 roky??? Nejde vypnout (nebo já na tonepřišel) pípání, když jsem v autě a s otevřenými dveřmi si chci pustit rádio. pípá a pípá a pípá. Kdo ví jak na to, odměním poděkováním:-) Řadící páka jde sice lehčeji, než u Lega, ale její chod je dlouhý a to jak v podélné ose, tak "přes péru" zpočátku se mi dařilo velmi často řadit místo 6 zpátky 4. Ale je to zase o zvyku. Chce to trochu traktorovitý přístup neurvalého sedláka.
Když to shrnu, tak se s tím jezdí vcelku dobře, až na to, kdybych mohl z Legacy namontovat jeho sedačky (ty sporovní, z ročníku 2006, ne ty placaté z poFL a z OTB). Bohužel mám koženku (o kůži nemůže být ani řeč) a ta jednak klouže, jednka studí a jednak pro dlouhé cesty tato sedadla nedosahují úrovně těch z legacy. Naštěstí jous mnohem horší auta. Co chválím, znovu světla. Pro spráno tepelnou pohodu musím nastavovat o cca 2°C více, než v Legacy (větší prsotor?? Jinak seřízená automatika??)

Takže asi tak vše.
suru70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 46
Registrován: úte led 24, 2017 10:59 am
Jméno a příjmení: Vít K.
Bydliště: Pardubicko

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od suru70 »

Je pravdou, že OTB 2011 má sedáky s horším bočním vedením, ale mě to nějak zásadně nevadí, vrzání kůže nějak neregistruji a rádio mi naopak přijde lepší než ve starém OTB. Ovládání navigace silně "user´s unfriendly". Světla naopak super a podstatně lepší než starý.

....jinak o kvalitě Lego vs. OTB, v roce 2003, když jsem kupoval první Subaru Legacy, tak mi pán ve Fryštáku tvrdil, že OTB je kvalitou a zpracováním o třídu výš...., tak asi kecal :-)
Subaru Outback 3,6R MY 2011
Subaru Outback 2,5i LPG MY 2008 -ex
Subaru Legacy kombi 2,0 MY 2005 -ex
siezer
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 152
Registrován: pon bře 24, 2014 7:23 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké srovnání starý vs. nový

Příspěvek od siezer »

Není to sice Outback, ale přesto je srovnání pěkně udělano.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LeVjuQbXFtg[/youtube]
Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG
Odpovědět

Zpět na „V gen. BM/BR (09-14)“