Xenony - vymena vybojek v MY2011

Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Xenony - vymena vybojek v MY2011

Příspěvek od catana »

Mate nekdo zkusenosti s vymenou vybojek v xenonech u Outbacka? Uz jsem na netu nasel par navodu a neni to zrovna zalezitost na par minut a musi se par veci rozebrat... ale co uz.

Chci zkusit sehnat Philips X-treme Vision D2S 85V 35W co nekdo doporucoval ve vlakne o Xenonech.

Navod je napr. zde

Mate nejake tipy co je dobre v souvislosti s vymenou vedet? Xenony jsem jeste nevymenoval.
napr.
- je snazsi jit pres blatniky nebo sundat naraznik?
- staci vymenit vybojky a nebo je nutne to pak nechat seridit?
- je potreba si na neco davat pozor?
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Xenony - vymena vybojek v MY2011

Příspěvek od catana »

Tim, ze nakonec na dovolenou beru Outbacka, nezbylo nez odlozit premysleni a pustit se do toho... pac vybojky toho mely dost a byla to spis "pozicni svetla". Pravda, zacit v 9 vecer nebyl zrovna idealni cas... timto omluvte i kvalitu foto materialu, ktery je tristni a skoro neni.

Sel jsem pres blatniky. Nemusi se sundavat kolo, staci dat maximalni rejd a kolo nijak nevadi. Davat auto na zvedak neni podle me vyhodou, spis naopak. Velmi vrele doporucuju to delat ve dvou. Zejmena pri davani nove zarovky zpet je druhy clovek k nezaplaceni... coz jsem si uvedomil ponekud pozde u druheho svetla.

Prava strana auta je vyrazne snazsi nez leva. Tzn. vrele doporucuju zacit tam, aspon si to clovek trochu nacvici. Na leve strane auta je ke svetlu podstatne horsi pristup z duvodu hadic ostrikovace, kabelu, apod. Zatimco na prave strane je tam aspon malinko videt, na leve strane se to dela prakticky naslepo.

Princip je poodhrnout cca 10 cm sire vnitrni casti krytu (nevim jak se tomu rika cesky) blatniku mereno od plechu blatniku.

Naradi
- doporucuju tenky plastovy "pajcr"... tzn. to co se pouziva na sundavani plastu v interieru. Sroubovakem se da dost poskrabat / znicit
- baterku event. jiny maly intenzivni zdroj svetla

Postup co se mi osvedcil:
1, Odcvaknout klips (nejdriv odspuntovat stred, coz jde blbe) na spodku narazniku a uprosted oblouku. Tyhle dva staci. Je to popsano v uzivatelskem manualu.
2, Vytahnout vnitrni kryt blatniku ven. Je dobre zacit odspodu, nebot naraznik jde trosku roztahnout a pak uz to jde samo.
3, Z motoroveho prostoru povolit zadni krytku svetla. Nejsnazsi mi prislo vzit "plastovy pajcr" a zatlacit z vrchu na zvrasneni krytky ve smeru k povoleni (je to na krytce napsane).
4, Strcit ruku do blatniku. Ted uz vicemene poslepu sundat krytku zadniho svetla. Odpojit kabel k zarovce (ma zamek, tzn. se musi kabel otocit). Odjistit drzak zarovky. Zarovku je vhodne vyndat tak, abyste videli v jake pozici byla - zoubkama nahoru.
5, Dojit si pro zarovku a pro druhou osobu. Ta vam totiz bude z motoroveho prostoru koukat, kam tu zarovku strkate a navigovat. Dela se to vicemene poslepu a neverili byste, jak snadne je zarovku strcit trochu jinam... (a pak pul hodiny se ji snazit dostat odtamtud ven).
6, Zajistit zarovku, zapojit kabel... zkontrolovat jestli to funguje a finalne zadeklovat obracenym postupem. Jak ma zadni kryt svetla tesneni, je potreba se nejenom trefit do danych zoubku, ale je potreba celkem dost sily ten kryt zatlacit na sve misto.
7, Dotazeni zadniho krytu svetla je vhodne udelat zas z motoroveho prostoru pajcrem

Pouzil jsem vybojky Philips Vision D2S 35W (model 85122), 4600 Kelvin, 3300 lumens.

Mimo zapis: vymenit obe zarovky mi trvalo dve hodiny. U prvni jsem chvili zapasil s celym postupem... a u druhe jsem dobrou pul hodinu se zapomoci drahe poloviny snazil vylovit zarovku, co mi spadla dovnitr dosvetla mimo patici. Tim mam trochu obavy, ze si ji nacvicim jeste jednou, pac uprimne pochybuju, ze tento zasah ustala bez nasledku. Jinak ted uz bych si veril ze mi jedna strana zabere do pul hodiny. A clovek se celkem zaprasi :-)

Jinak rozdil mezi starymi vybojkami a novymi je propastny. Opravdu xenony starnou snizenou svitivosti az je to ve stavu co jsem to mel ja. Ted zas spokojenost :826:

Pohled na blatnik s odchlipnutym krytem (je to zapraseny, ne odreny):
fender.jpg
Pohled dovnitr do diry na te snazsi strane smerem ke svetlometu
inside_wheelwell.jpg
Přílohy
inside_wheelwell_comments.jpg
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Xenony - vymena vybojek v MY2011

Příspěvek od suubaru »

pro zajímavost, byl jsem v dílně, když to dělal profík. 20 minut komplet obě strany, sundával přední nárazník (k tomu jsou třeba dva lidi). Vytáhl jednu lampu po druhé.

Taky mám ty philipsy. Po dalších 30 tkm lampy svítí výrazně hůř než před výměnou. Mám domněnku, že aftermarket žárovky se více zahřívají a tedy přismažily odrazový vnitřek. Zajímalo by mě, jak to je.
Naposledy upravil(a) suubaru dne pon pro 07, 2015 12:44 pm, celkem upraveno 1 x.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Xenony - vymena vybojek v MY2011

Příspěvek od romull »

No to je ale hnus :725: , zlatá předchozí generace, za dvacet minut i s cigárem :811:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Xenony - vymena vybojek v MY2011

Příspěvek od catana »

suubaru píše: sundával přední nárazník (k tomu jsou třeba dva lidi). Vytáhl jednu lampu po druhé.
Tenhle postup jsem vyloucil prave z duvodu, ze potrebujes dva lidi co vedi co delaji. Naraznik drzi na takovych klipsech, ktere s kazdym vyndanim narazniku drzi o neco min. Jestli se klipsy daji nejak jednoduse vymenit uz jsem pak dal nezkoumal.
suubaru píše:Taky mám ty philipsy. Po dalších 30 tkm lampy svítí výrazně hůř než před výměnou. Mám domněnku, že aftermarket žárovky se více zahřívají a tedy přismažily odrazový vnitřek.
To jsi me nepotesil. No uvidime. Ono ja ty svetla moc nepouzivam, vlastne hlavne pres zimu, tak by to mohlo vydrzet do doby, nez auto pujde z domu :845:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Odpovědět

Zpět na „V gen. BM/BR (09-14)“