Outback 2.5 06 ventilator

Odpovědět
Rakosnik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pon pro 09, 2019 7:10 pm
Jméno a příjmení: O. K.
Bydliště: Přerov

Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od Rakosnik »

Ahoj všem, potřeboval bych poradit. Včera mě z ničeho nic přestal foukat ventilátor topeni. Zdech jsem a nastartoval a v pohodě. Dnes jsem jel na hory a už nefunguje vůbec. Teplý vzduch jde.,ale bez ventilátoru. ( i když s tím nemá nic společného) Zapnu klínu je slyšet, že sepne klima, ale nic. Obě pojistky v kabině jsou dobrý. Nějaký nápad???? V motoru už žádná pojistka s tím spojená není?? DĚKUJI.
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od MrRichie »

Heh no tohle je docela divné. A panel klimatizace ti normálně jde? Display svítí a můžeš to měnit? Pokud ano, což předpokládám, protože jinak by se nespínal A/C kompresor, tak ti asi opravdu odešel ventilátor, což jsem ale ještě neviděl. Spíše začne dělat zvuky, vibrovat a podobně. Jiné automobilky mají ještě takové přechodové můstky, které často odcházejí, ale to už jsem u Subaru neviděl nikdy, že by bylo špatně, kdo ví jestli to tam je.

Pak mě napadla možná ještě jedna věc a to, že se ti tam prostě něco šprajclo. Jo najdeš tam často bordel ve formě lístečku a podobně, tak proč né nějaká zatoulaná větvička.

Každopádně postupoval bych asi následovně. On je k tomu docela dobrý přístup. Je hned nad nohama spolujezdce a drží na místě třemi šroubky. Vede k ní patice s třemi piny. Tu bych asi zkusil jako první, jestli tam jde vůbec proud. Ale bohužel ti neporadím, který pin je který. Pokud tam proud bude. Vytáhni ten ventilátor ven, zkus jestli se vůbec točí a případně to připoj rovnou na 12V, jestli se roztočí.

Stejně myslím, že tam prostě něco je co to šprajcuje.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od VDC »

Richie ale kdyby se tam něco šprajclo, tak by to pravděpodobně spálilo pojistku, ne ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Rakosnik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pon pro 09, 2019 7:10 pm
Jméno a příjmení: O. K.
Bydliště: Přerov

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od Rakosnik »

Všechno ostatní funguje. Svítí panel vše ok, jen ten ventilátor, na panelu normálně přidám intenzitu ale nic se neděje. Bohužel zrovna teď v zimě (((
Rakosnik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: pon pro 09, 2019 7:10 pm
Jméno a příjmení: O. K.
Bydliště: Přerov

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od Rakosnik »

V manuálu jsem našel že jsou to pojistky v kabině 27 28. Jinou pojistku na ventilátor jsem nenašel ani v motoru. Je k tomu ještě nějaké relé?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od VDC »

To je teda závada na prd.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od MrRichie »

Rakosnik píše:V manuálu jsem našel že jsou to pojistky v kabině 27 28. Jinou pojistku na ventilátor jsem nenašel ani v motoru. Je k tomu ještě nějaké relé?
Moc to řešíš. Pojistkama to nebude, více než ty co jsi našel v manuálu tam nehledej. Postupoval bych dále podle toho co jsem napsal. Jedna varianta vyloučena, jde se dále. Měl by tam být jen ten odporový můstek potom pro tu regulaci otáček, ale to by jelo aspoň na max nebo něco. To si myslím, že bych taky vyloučil. Prostě to změř a máš jasno, jestli je tam jde štrum nebo ne. Jinak jsou to prostě domněnky.
VDC píše:Richie ale kdyby se tam něco šprajclo, tak by to pravděpodobně spálilo pojistku, ne ?
Tím jsi nejsem jistý. Jsem elektrikář samouk hovnoví. Ale dle takového toho lidského rozumu bych řekl, že to bude mít stejný proud šprajclé jako v rozběhu, takže by to pojistku nemuselo spálit.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od VDC »

Já právě taky nejsem elektro zdatnej, takže jsou to taky jen domněnky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od macasubaru »

ahoj... vyměn větrák nic bych v tom nehledal
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od mnov »

Určitě to má automatickou klimatizaci a tam žádný "odporový můstek" není. Sice ve schématu je označen jako BLOWER FAN RESISTOR, ale je to elektronický regulátor. :-)
Vzal bych měřák a oměřil to podle schématu. To přikládám.
Přílohy
motor_topeni.pdf
(40.99 KiB) Staženo 104 x
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od MrRichie »

macasubaru píše:ahoj... vyměn větrák nic bych v tom nehledal
Asi tak. To je přesně to, co jsem obšírně popsal.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
Harous
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1625
Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Bydliště: Kolín

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od Harous »

Nevím jak je ta rychlost motorku řízená, ale spíš bych čekal pulsně šířkovou modulaci (PWM). Kromě toho to podle schématu vypadá, že + je připojeno přes relé jednotkou po zapnutí klimy a rychlost je řízená připojováním -. Že by odešla jednotka klimy se mi moc nezdá, takže to vidím buď na motor nebo ten člen mezi jednotkou klimy a motorem - ve schématu označený jako B86.
Kdysi mě zahořel ventilátor u Lancia Kappa a to se i zahulilo dovnitř štípavým kouřem s klasickým ampéreho smradem. U Kapp a AR 166 ty ventilátory odcházely dost a většinou to bylo po delším nepoužívání auta.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Outback 2.5 06 ventilator

Příspěvek od mnov »

Jasně, že to bude PWM. V tom BLOWER FAN RESISTORu je vlastně jenom koncový tranzistor a jednotka ho spíná PWM pulsy.
Mimo tranzistoru je tam tepelná pojistka a ta také odchází. :-)
Prostě zkusit připojit kostru na pin 3 konektoru B86. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“