Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Ahoj, jsem ve světě Subaru nováčkem a své Legacy jsem koupil od člena clubu koncem roku. Jedná se o 2.5l 121kw rv. 2007 kombi se zastavbou LPG BRC z itálie. Nyní má auto na tachu 214tis a jezdí super, jde za plynem, neškube, motor se mi zdá tichý jen bych měl dva dotazy pro zkušenější subaristy.
Trochu mě zaráží spotřeba oleje. Bylo mi doporučeno ať častěji kontroluji olej že prý bylo nutné občas krapet dolít (mezi výměnami údajně cca litr celkem). Po mé krátké zkušenosti kdy olej kontroluji pravidelně po 1000-1200km dolívám pokaždé kolem 0,4-0,6l oleje - vždy těsně před rysku F. Olej je tam aktuálně 5W-40 Petronas Syntium 3000E (olej byl měněn 2.10.2018 a do příští výměny mi zbývají 3000km). S autem denně najedu na plyn kolem 70km a o víkendu vyrážím na delší jízdu (cca 300km) do hor. Jezdím spíše rychleji a nebojím se to občas vytočit ale žádná pila a jízda bokem. Osobně se mi zdá spotřeba oleje větší než by měla být a v mrazech jsem pozoroval větší "kouřivost" výfuku na volnoběh a LPG, jaký je prosím váš odbornější názor? Případně stálo by za zkoušku vyměnit olej za jiný typ/výrobce?
Můj druhý dotaz je ohledně kontrolky check engine plus blikající tempomat- vím je to zde na foru evergreen a pročítám to tu půl dne tak snad mě neukamenujete. Nevím jestli to spolu s mizícím olejem nemůže mít nějakou spojitost. Od předchozího majitele mi bylo řečeno že se ta kontrolka občas rozsvítí a v awd.cz si stím nevěděli rady- kontrolka se mi rozsvítila asi po 50km od koupě... chyba P0420 a chyba P0171 - po vymazání se check engine rozsvítil cca po 70km znova tentokrát pouze s chybou P0171. Neměl jsme možnost chybu vymazat a s autem jsem jezdil cca 1500km a žádný zádrhel jsme nevypozoroval auto jede v pohodě. Dnes jsem se dostal k diagnostice a jednalo se opět o dvě zmíněné chyby. Zkusím s autem teď jezdit pouze na benzín jestli check engine vyskočí i tak.
Ze servisní historie vím toto:
AWD.cz 08/2017 - kontrola ventilových vúlí, lambdy a kabelů
- těsnění ventilového víka
- podložka ventilového víka
Autogas - Coubal 10/2018 - nová LPG nádrž
- filtr plynu BRC
- revizní sada BRC
- těsnění pod multiventil
- svíčky Bosh
- výměna oleje, filtr vzduch., filtr olej., kabinový filtr
Budu rád za jakoukoliv vaši zkušenější radu.
Trochu mě zaráží spotřeba oleje. Bylo mi doporučeno ať častěji kontroluji olej že prý bylo nutné občas krapet dolít (mezi výměnami údajně cca litr celkem). Po mé krátké zkušenosti kdy olej kontroluji pravidelně po 1000-1200km dolívám pokaždé kolem 0,4-0,6l oleje - vždy těsně před rysku F. Olej je tam aktuálně 5W-40 Petronas Syntium 3000E (olej byl měněn 2.10.2018 a do příští výměny mi zbývají 3000km). S autem denně najedu na plyn kolem 70km a o víkendu vyrážím na delší jízdu (cca 300km) do hor. Jezdím spíše rychleji a nebojím se to občas vytočit ale žádná pila a jízda bokem. Osobně se mi zdá spotřeba oleje větší než by měla být a v mrazech jsem pozoroval větší "kouřivost" výfuku na volnoběh a LPG, jaký je prosím váš odbornější názor? Případně stálo by za zkoušku vyměnit olej za jiný typ/výrobce?
Můj druhý dotaz je ohledně kontrolky check engine plus blikající tempomat- vím je to zde na foru evergreen a pročítám to tu půl dne tak snad mě neukamenujete. Nevím jestli to spolu s mizícím olejem nemůže mít nějakou spojitost. Od předchozího majitele mi bylo řečeno že se ta kontrolka občas rozsvítí a v awd.cz si stím nevěděli rady- kontrolka se mi rozsvítila asi po 50km od koupě... chyba P0420 a chyba P0171 - po vymazání se check engine rozsvítil cca po 70km znova tentokrát pouze s chybou P0171. Neměl jsme možnost chybu vymazat a s autem jsem jezdil cca 1500km a žádný zádrhel jsme nevypozoroval auto jede v pohodě. Dnes jsem se dostal k diagnostice a jednalo se opět o dvě zmíněné chyby. Zkusím s autem teď jezdit pouze na benzín jestli check engine vyskočí i tak.
Ze servisní historie vím toto:
AWD.cz 08/2017 - kontrola ventilových vúlí, lambdy a kabelů
- těsnění ventilového víka
- podložka ventilového víka
Autogas - Coubal 10/2018 - nová LPG nádrž
- filtr plynu BRC
- revizní sada BRC
- těsnění pod multiventil
- svíčky Bosh
- výměna oleje, filtr vzduch., filtr olej., kabinový filtr
Budu rád za jakoukoliv vaši zkušenější radu.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14853
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Spotřebu oleje budou mít různí uživatelé různou, je to dáno jízdním stylem, režimem provozu a samozřejmě i stavem motoru. Jestli není nikde zjistitelný únik, do litru na 1000 km je to tak nějak v normě, do půl litru na 1000 bych se tím vůbec neznepokojoval. Spíš sleduj trend, jestli se to nezhoršuje. To auto holt už má něco najeto.
S chybami neporadím, ani na jednom Sůbu na mne ještě kuře nebliklo
S chybami neporadím, ani na jednom Sůbu na mne ještě kuře nebliklo
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Jestli to žere půl litru oleje na 1000, tak je to sice relativně dost, ale pokud vše funguje, tak to ještě není stav na nějaké zásadní řešení.
Sledoval bych to a vyčkal bych. Také bys mohl zkusit vyměnit olej třeba za 5W-50, jestli by to nepomohlo. Občas změna specifikace oleje pomůže.
Co se chyb týče, tak P0420 je folklór, když jezdíš na plyn, tak tuhle chybu prostě vídáš. Nepamatuji se co znamená P0171, tuhle chybu znám jen z vyprávění.
Na mazání chyb je dobré si pořídit bt adaptér do OBD a prostě je smáznout, když se objeví.
Sledoval bych to a vyčkal bych. Také bys mohl zkusit vyměnit olej třeba za 5W-50, jestli by to nepomohlo. Občas změna specifikace oleje pomůže.
Co se chyb týče, tak P0420 je folklór, když jezdíš na plyn, tak tuhle chybu prostě vídáš. Nepamatuji se co znamená P0171, tuhle chybu znám jen z vyprávění.
Na mazání chyb je dobré si pořídit bt adaptér do OBD a prostě je smáznout, když se objeví.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Ahoj. Podívej se tady https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... &start=180 . Marek- mnov, mi pomohl a třeba to bude podobné i u Tebe
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Spotřeba oleje u 2,5i ať 115kw. či 121kw. je bohužel naprosto běžná!!!... měl jsem oba typy a spotřeba oleje byla mezi 3000km. 1l.+ dle provozu a zatížení. Bylo mi doporučeno hlídat a jezdit... protože i po go motoru by pravděpodobně spotřeba oleje byla(kámoš tím prošel a žádná velká změna). Co se týče chyby P0420 tak ta je při provozu auta na LPG častá!!...a to i po výměně Lamda sond.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Mam to same Legacy s LPG, najezd uz 250 tisic a olej davam uz roky kvalitni 5W40.
Aktualne mi to zere skoro litr oleje na 1000km a pecene kure uz sviti permanentne.
Neresim, dolevam a jezdim.
Kdyz to auto melo 150 tisic km, tak to jeste olej nezralo a kure nesvitilo, ale dnes uz to ma proste neco nalitano.
Mam i historicky nainstalovany nastavec na zadni lambdu a lambdy se kdysi menily.
Beru to tak, ze kazdych 50 tisic najetych navic je uspech.
Aktualne mi to zere skoro litr oleje na 1000km a pecene kure uz sviti permanentne.
Neresim, dolevam a jezdim.
Kdyz to auto melo 150 tisic km, tak to jeste olej nezralo a kure nesvitilo, ale dnes uz to ma proste neco nalitano.
Mam i historicky nainstalovany nastavec na zadni lambdu a lambdy se kdysi menily.
Beru to tak, ze kazdych 50 tisic najetych navic je uspech.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
P0171 je příliš chudá směs. Na vině může být buď špatně seřízený plyn nebo horší katalyzátor
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3138
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Myslel jsem že ta tvoje generace 2.5ky (127kW, 2006+) už nebrala...bushman1 píše:Aktualne mi to zere skoro litr oleje na 1000km ...
Já mám najeto 350tis, žere to 0,5-0,75/1000.
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Jo, pravda, chudá směs. Já jsem si říkal, že tuhle chybu už jsem viděl.
Tak chudou směs je dobré vyřešit. Jak často tahle chyba vyskakuje ?
Tak chudou směs je dobré vyřešit. Jak často tahle chyba vyskakuje ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- dulas
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 533
- Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
- Bydliště: Alšovice
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Mě Mráček žere oleje tak cca 1-2litry na 3000km. A naštěstí mi kuře vůbec nesvítí. Je fakt že jsempred cca dvěma léty nechal měnit LPG jednotku a ten maník co to dělal se v tom vyznal a dobře pošteloval. Jen už bych potřeboval nové výstřiky. Na volnoběh motor houpe.
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Díky všem za rady, obě chyby jsem vymazal a zkouším teď pár dní jezdit jen na benzín a zatím po cca 150km se check engine nezobrazil. Při posledním výmazu a následné jízdě na plyn se kuře- chyba P0171 rozsvítilo asi po 60km a předtím také tak nějak v tomto intervalu.
Co se týče oleje, měl jsem přes noc pod autem kartony a nebyla na nich ani kapka tak tím je snad únik ven ze hry. Změnu oleje jsem konzultoval s panem Vejvodou a doporučil 5W50 stejně jako předseda tak při další výměně která bude za chvilku dám tento olej.
Co se týče oleje, měl jsem přes noc pod autem kartony a nebyla na nich ani kapka tak tím je snad únik ven ze hry. Změnu oleje jsem konzultoval s panem Vejvodou a doporučil 5W50 stejně jako předseda tak při další výměně která bude za chvilku dám tento olej.
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
Také jsem si to myslel a i jsem byl dlouho nadšený, že to nebere skoro žádný olej.Albi píše: Myslel jsem že ta tvoje generace 2.5ky (127kW, 2006+) už nebrala...
Já mám najeto 350tis, žere to 0,5-0,75/1000.
Ale přehouply se nějaké kilometry a začalo to olej žrát.
Může to být i tím, že těch 250 tisíc bylo nalítáno na LPG.
Ale beru to tak, že když motor vydrží do 300 tisíc, tak budu spokojen. To LPG mi přineslo za ty roky podstatnou finanční úsporu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
A když ani to nepomůže, tak ještě můžeš dát 10W60.Hudec píše:Díky všem za rady, obě chyby jsem vymazal a zkouším teď pár dní jezdit jen na benzín a zatím po cca 150km se check engine nezobrazil. Při posledním výmazu a následné jízdě na plyn se kuře- chyba P0171 rozsvítilo asi po 60km a předtím také tak nějak v tomto intervalu.
Co se týče oleje, měl jsem přes noc pod autem kartony a nebyla na nich ani kapka tak tím je snad únik ven ze hry. Změnu oleje jsem konzultoval s panem Vejvodou a doporučil 5W50 stejně jako předseda tak při další výměně která bude za chvilku dám tento olej.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22739
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
A kdyz tam nedas olej zadny, tak ho to taky nemuze zrat
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Legacy IV 2.5 LPG - větší spotřeba oleje + check engine
VDC:
Koukám lidí, že vám ty Suba ale nějak papaj olej. Pravda, boxer má k tomu předpoklady, nicméně moje Lego IV 2.0R/121kW (r.v.2007 s "origo" LPG BRC), které rád vytáčím a proháním, tak olej 5W-50 (Sunoco Synturo Sportivo) nepapá vůbec a měrka ukazuje furt stejně. Sice bych výrobce za tu měrku oleje v motoru nejradši nakopal do zadnice, jak je blbě řešena (zakroucena), oproti třeba té na měření oleje v AT převodovce, ale lze to z ní na několikáté vyčíst. Čili od výměny do výměny po 12 000km nic nedolévám.
K těm chybám, P0171 jsem zažíval často (chudá směs paliva), když byly dva LPG vstřiky už skoro k.o. Od jejich výměny žádné chyby.
Jinak P0420 by měla být nízká účinnost katalyzátoru a mohla by znamenat i načlej, nebo pouze přicpaný kat a mohlo by stačit ho vyčistit. Může to ale být i problém s lambda sondou, nebo špatná těsnost výfukového systému. P0420 mě třeba házela Fabia ve dvoulitru, která spalovala i olej a jednou za cca. 1,5 roku jsem musel vyndat kat a vyčistit ho, protože byl od nánosu v podobě černé vazelíny. Pak se vždy chyba P0420 přestala objevovat.
Chyba P0171 je ale běžná, pokud už není v dobré kondici některý LPG vstřik, většinou je přicpaný, čili zralej na vyčištění nebo rovnou výměnu. Počítej ale s tím, že pokud máš LPG vstřiky origo BRC (s oranžovým proužkem s označením 09SQ99020002G GPL), tím spíše pokud už mají své nejlepší za sebou (nájezd 120tkm a více), nebo předchozí majitel dlabal na výměnu filtru plynné fáze, tak jeden kus si distributor pro ČR cení na skoro 4000 kč, což je neskutečná zlodějna. Já je koupil nové před časem na Ebay od německého prodejce za cca. 1700kč za 1ks. Rozhodně s tím ale na LPG nejezdi, pokud tu chybu nevyřešíš, ať si zbytečně nezaděláš na problémy s ventily. Na benzín to není problém, tam ti to tu chybu ani házet nebude.
Tak s tím bych nesouhlasil. Běžné to není"Co se chyb týče, tak P0420 je folklór, když jezdíš na plyn, tak tuhle chybu prostě vídáš."
Koukám lidí, že vám ty Suba ale nějak papaj olej. Pravda, boxer má k tomu předpoklady, nicméně moje Lego IV 2.0R/121kW (r.v.2007 s "origo" LPG BRC), které rád vytáčím a proháním, tak olej 5W-50 (Sunoco Synturo Sportivo) nepapá vůbec a měrka ukazuje furt stejně. Sice bych výrobce za tu měrku oleje v motoru nejradši nakopal do zadnice, jak je blbě řešena (zakroucena), oproti třeba té na měření oleje v AT převodovce, ale lze to z ní na několikáté vyčíst. Čili od výměny do výměny po 12 000km nic nedolévám.
K těm chybám, P0171 jsem zažíval často (chudá směs paliva), když byly dva LPG vstřiky už skoro k.o. Od jejich výměny žádné chyby.
Jinak P0420 by měla být nízká účinnost katalyzátoru a mohla by znamenat i načlej, nebo pouze přicpaný kat a mohlo by stačit ho vyčistit. Může to ale být i problém s lambda sondou, nebo špatná těsnost výfukového systému. P0420 mě třeba házela Fabia ve dvoulitru, která spalovala i olej a jednou za cca. 1,5 roku jsem musel vyndat kat a vyčistit ho, protože byl od nánosu v podobě černé vazelíny. Pak se vždy chyba P0420 přestala objevovat.
Chyba P0171 je ale běžná, pokud už není v dobré kondici některý LPG vstřik, většinou je přicpaný, čili zralej na vyčištění nebo rovnou výměnu. Počítej ale s tím, že pokud máš LPG vstřiky origo BRC (s oranžovým proužkem s označením 09SQ99020002G GPL), tím spíše pokud už mají své nejlepší za sebou (nájezd 120tkm a více), nebo předchozí majitel dlabal na výměnu filtru plynné fáze, tak jeden kus si distributor pro ČR cení na skoro 4000 kč, což je neskutečná zlodějna. Já je koupil nové před časem na Ebay od německého prodejce za cca. 1700kč za 1ks. Rozhodně s tím ale na LPG nejezdi, pokud tu chybu nevyřešíš, ať si zbytečně nezaděláš na problémy s ventily. Na benzín to není problém, tam ti to tu chybu ani házet nebude.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)