Postřehy z Outbacka 3.0R
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1743
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Určitě bych neměnil za nenivelační. Jel jsem v 3,0R s relativně novýma Peddersema (předek i zadek) a ten Ota ztratí hodně ze svého komfortu. Je to o dost tvrdší. Ale taky bych neměnil. Myslím si, že rozbitý pravotočivý zatáčky v ostrým tempu nejezdíš tak často. Spíš bych poradil si zvyknout, i když chápu - mě to taky vždycky "zabolí". Co se týká tužšího stabilizátoru netuším. Ale mám zkušenost že když jsem jezdil s podložkama tak jsem měl stabik úplně venku a nějak jsem to nepoznal. Takže na druhou stranu když dáš tužší stabik nevím, jestli to bude mít kýžený efekt.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- wiroza
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 152
- Registrován: úte črc 16, 2013 7:37 pm
- Jméno a příjmení: Robert Wiesner
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
K tomu tahani za volant a citlivemu rizeni. Me to delalo, kdyz jsem mel siroke gumy. Presel jsem z 215 na 205 a ztratilo se to.
Legacy 3.0R 2008 combi AT
ex - Forester 2.0D Comfort 2009 MT
ex - Forester 2.0D Comfort 2009 MT
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Podobné zážitky jsem měl, když jsem přesedlal z Mondea III do Legacy IV - Subaru mi přišlo přeposilované a cítil jsem ve volantu každý prd, což mi připadalo dost nepříjemné.
Byl jsem ze Subaru docela zklamaný a přišlo mi takové chování vozu jako nekomfortní.
Když jsem jel hodně rychle, tak v Mondeu jsem si připadal mnohem jistější. Rychlá jízda v Legacy byla pro mě šoková záležitost, protože pořád mi něco tahalo za volant nebo do něj kopalo.
Časem jsem si na to zvykl jako na vlastnost Subaru a naučil jsem se z těch informací číst.
V STI to mám podobné - zase poněkud přeposilované a strašně moc informací do volantu.
Jenže teď po pár letech už jsem ve stavu, kdy takovou zpětnou vazbu naopak miluji.
Třeba u mé služební Oktávky III RS je to podobné jako tenkrát v tom Mondeu. Posilovač příkladně tuhý a nic mě neruší při jízdě.
Jenže pak najednou zjistíš, že auto klouže po tečně ze zatáčky ven a přitom tě volant nijak nevaroval
A k tomu, co píše Wiroza: je pravda, že jak u Legacy, tak u STI mám široké nízkoprofily.
Co se týče tvrdosti podvozku, tak Subaru obecně (včetně STI) jsou naladěné spíše komfortněji a houpavě. Často pak tvrdost podvozku způsobí buď nízkoprofily nebo zničené tlumiče.
Když přejíždím stejný hrbol na silnici s Oktávkou, tak výsledkem je rána, když s STI, tak výrazné zhoupnutí.
Byl jsem ze Subaru docela zklamaný a přišlo mi takové chování vozu jako nekomfortní.
Když jsem jel hodně rychle, tak v Mondeu jsem si připadal mnohem jistější. Rychlá jízda v Legacy byla pro mě šoková záležitost, protože pořád mi něco tahalo za volant nebo do něj kopalo.
Časem jsem si na to zvykl jako na vlastnost Subaru a naučil jsem se z těch informací číst.
V STI to mám podobné - zase poněkud přeposilované a strašně moc informací do volantu.
Jenže teď po pár letech už jsem ve stavu, kdy takovou zpětnou vazbu naopak miluji.
Třeba u mé služební Oktávky III RS je to podobné jako tenkrát v tom Mondeu. Posilovač příkladně tuhý a nic mě neruší při jízdě.
Jenže pak najednou zjistíš, že auto klouže po tečně ze zatáčky ven a přitom tě volant nijak nevaroval
A k tomu, co píše Wiroza: je pravda, že jak u Legacy, tak u STI mám široké nízkoprofily.
Co se týče tvrdosti podvozku, tak Subaru obecně (včetně STI) jsou naladěné spíše komfortněji a houpavě. Často pak tvrdost podvozku způsobí buď nízkoprofily nebo zničené tlumiče.
Když přejíždím stejný hrbol na silnici s Oktávkou, tak výsledkem je rána, když s STI, tak výrazné zhoupnutí.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned led 13, 2019 7:41 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Prčík
- Bydliště: Písek
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Mám auto asi měsíc (tedy 3.0 MY2007) . Vše co je tady ve vlákně popsané prožívám taky -poměrně čerstvě. Nicméně odezva do volantu která se tu probírá mě osobně hodně baví. Týden jsem z toho byl opravdu vykulenej..Jako druhý auto v rodině máme Transportera T5,takže vysoký profil "C" gumy. Člověk opravdu neví ,že něco přejel dokud to není kamen velikosti dětské pěsti..
Oťas je ale něco úplně jinýho.Po letech mě zase baví řídit.Když jedeme na výlet losujeme se ženou, kdo pojede a kdo se poveze.
Auto jsem koupil tady na fóru od Jakuba. Ten na autu měnil původní niveláky za nenivelační Pedders a rozhodně bych se toho nebál.
Je pravda,že nemám srovnání s původníma tlumičema,ale že by to bylo přehnaně tvrdé a skákalo to jako koza to rozhodně říct nemůžu..
Oťas je ale něco úplně jinýho.Po letech mě zase baví řídit.Když jedeme na výlet losujeme se ženou, kdo pojede a kdo se poveze.
Auto jsem koupil tady na fóru od Jakuba. Ten na autu měnil původní niveláky za nenivelační Pedders a rozhodně bych se toho nebál.
Je pravda,že nemám srovnání s původníma tlumičema,ale že by to bylo přehnaně tvrdé a skákalo to jako koza to rozhodně říct nemůžu..
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Ono když nemáš srovnání, tak to neposoudíš. Niveláky jsou nesmírně příjemná záležitost. Já jsem to netušil, dokud jsem se nesvezl s autem s nivelákama. Kdyby to nestálo tak nehorázný peníze, tak bych za niveláky kopal. Samozřejmě ta cena je tak nesmyslná, že to nemá smysl vůbec řešit.
Ale je fajn mít referenci na ty Peddersy, že jsi s nimi spokojen. Kdyby byly tvrdý, tak bys to věděl. Odskakovalo by to.
Ale je fajn mít referenci na ty Peddersy, že jsi s nimi spokojen. Kdyby byly tvrdý, tak bys to věděl. Odskakovalo by to.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Když to řeknu trochu nadsazeně, tak se prostě pozná řidič a "obsluha". Řidič je rád za každou informaci, co dostane od auta, tu dokáže vyhodnotit a zužitkovat při řízení. Kdežto "obsluha" chce točit volantem, šlapat na pedály a aby to auto jelo tam, kam chce, bez jakékoliv zpětné vazby jiné než je poloha a směr auta na silnici.
Takové auto pro obsluhu je třeba Kodiaq. Tím jsem jel a absolutně jsem netušil, co se děje. Volant jde lehounce, pedály jdou lehounce, všechno jde lehounce a když to vyšleš s přiměřenou řidičskou chybou do zatáčky, tak se nic nestane, dopadne to dobře a člověk ani nemá pocit, že něco přehnal. Jenže, když se sejde víc nějakých okolností, trochu víc to přeženeš, trochu bude navlhlá silnice, starší gumy, cokoliv, tak jsi najednou v pangejtě na střeše a ani nevíš jak.
Většina moderních aut se snaží eliminovat jakékoliv jízdní projevy až do chvíle, než to neklapne v rámci fyzikálních zákonů...což už je trochu pozdě na nějakou reakci od řidiče. Ono se to samozřejmě řeší už v zárodku různými asistenty, stabilizacemi a podobnými funkcemi, které dneska pracují skoro neustále aniž by o své činnosti nějak informovaly a díky rychlému vývoji elektroniky mají obrovské možnosti.
Já mám radši ta auta, co když se jim trochu šlápne na krk, tak má člověk pocit, že se ho snaží zabít. Ono se ho víceméně snaží zabít všechna auta, kterým se šlápne na krk, ale ta tzv. "řidičská" to aspoň na férovku dají včas vědět.
Takové auto pro obsluhu je třeba Kodiaq. Tím jsem jel a absolutně jsem netušil, co se děje. Volant jde lehounce, pedály jdou lehounce, všechno jde lehounce a když to vyšleš s přiměřenou řidičskou chybou do zatáčky, tak se nic nestane, dopadne to dobře a člověk ani nemá pocit, že něco přehnal. Jenže, když se sejde víc nějakých okolností, trochu víc to přeženeš, trochu bude navlhlá silnice, starší gumy, cokoliv, tak jsi najednou v pangejtě na střeše a ani nevíš jak.
Většina moderních aut se snaží eliminovat jakékoliv jízdní projevy až do chvíle, než to neklapne v rámci fyzikálních zákonů...což už je trochu pozdě na nějakou reakci od řidiče. Ono se to samozřejmě řeší už v zárodku různými asistenty, stabilizacemi a podobnými funkcemi, které dneska pracují skoro neustále aniž by o své činnosti nějak informovaly a díky rychlému vývoji elektroniky mají obrovské možnosti.
Já mám radši ta auta, co když se jim trochu šlápne na krk, tak má člověk pocit, že se ho snaží zabít. Ono se ho víceméně snaží zabít všechna auta, kterým se šlápne na krk, ale ta tzv. "řidičská" to aspoň na férovku dají včas vědět.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Já mám rád nejenom informace od volantu, ale mám rád i zvukový projev auta. Ačkoliv se mi líbí, jak chuckee vytlumil Forestra, tak sám bych si to na autě neudělal, protože mám prostě rád, když slyším zvuky mechaniky vozu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22705
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Mně teda jiný zvuky, než ty motoru nad 4000rpm dost stresují Proto radši opravuju klimatizaci, abych si nemusel otvírat okýnka a pak nejezdil neustále s těma zvukama motorsportu do servisu
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Nojo, ale ty nejsi normální uživatel. Mě stresujou pouze zvuky, jejichž původ nejsem schopen identifikovat. Naštěstí už se mi to dlouho nestalo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: ned led 13, 2019 7:41 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Prčík
- Bydliště: Písek
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Jasná věc..Zvuk jsem zapomněl zmínít. Ten prostě musíš milovat.
- baazzaa
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
- Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Díky všem za příspěvky. Nakonec musím konstatovat, že je to opravdu jen o zvyku, čím častěji Outbacka řídím, tím víc se mi pak po něm stýská, když řídím něco jiného . Dost určitě pomohlo utvrzení, že jsou to prostě jen vlastnosti daného auta, než že by bylo něco špatně...
To auto je prostě úplně něco jiného, než na co jsem byl do teď zvyklý. Před týdnem jsem měl možnost řídit nového Arteona cca 700Km ze Slovenska a až na ty asistenční doplňky, mě to moc neoslovilo, motorem už vůbec ne (TDI 110KW). Snad jen ten komfort a stabilita ve vyšší rychlosti díky velikému rozvoru byly fajn.
Zadní tlumiče jsem se rozhodl přestat úplně řešit, řízení taky, jen uvidím co to udělá na letních GoodYear 225/45 R18. Ono spíš něž o tom, že pomůže užší nebo širší pneu, je to o dané pneumatice a její konstrukci. Kol i pneumatik jsem vyzkoušel už hodně (teda alespoň na jiných autech) a i když byly třeba ve stejném rozměru, každá se chovala jinak.
Momentálně tedy řeším akorát opět zvlněné kotouče. Dával jsem nové TRW před 5tis. Km a asi to zrovna moc dobrá volba nebyla, snažil jsem se je zajet tak jak se má, ale stačilo jedno prudší zabrzdění na dálnici a bylo po nich. Zvažuju zda jít do chlazených Zimmermann Sport Coat Z nebo koupit originály, ale ty asi nebudou 1350Kč za kus .
Máte s nimi někdo zkušenosti?
https://autodilos.cz/brzdovy-kotouc-zim ... -530245852
To auto je prostě úplně něco jiného, než na co jsem byl do teď zvyklý. Před týdnem jsem měl možnost řídit nového Arteona cca 700Km ze Slovenska a až na ty asistenční doplňky, mě to moc neoslovilo, motorem už vůbec ne (TDI 110KW). Snad jen ten komfort a stabilita ve vyšší rychlosti díky velikému rozvoru byly fajn.
Zadní tlumiče jsem se rozhodl přestat úplně řešit, řízení taky, jen uvidím co to udělá na letních GoodYear 225/45 R18. Ono spíš něž o tom, že pomůže užší nebo širší pneu, je to o dané pneumatice a její konstrukci. Kol i pneumatik jsem vyzkoušel už hodně (teda alespoň na jiných autech) a i když byly třeba ve stejném rozměru, každá se chovala jinak.
Momentálně tedy řeším akorát opět zvlněné kotouče. Dával jsem nové TRW před 5tis. Km a asi to zrovna moc dobrá volba nebyla, snažil jsem se je zajet tak jak se má, ale stačilo jedno prudší zabrzdění na dálnici a bylo po nich. Zvažuju zda jít do chlazených Zimmermann Sport Coat Z nebo koupit originály, ale ty asi nebudou 1350Kč za kus .
Máte s nimi někdo zkušenosti?
https://autodilos.cz/brzdovy-kotouc-zim ... -530245852
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Také jsem měnil kotouče a desky na předku po krátké době, než jsem přišel na to, že bylo třeba nejprve provést generálku brzdičů. Buď bývají v docela slušném stavu a pak pomůže sada na repasi brzdičů, která se dá koupit jako náhradní díl, nebo v horším případě je nutné vyměnit celé brzdiče, jako to bylo u mě. Od té doby jsem měl pokoj a brzdy vydržely třeba 60000km.
Na druhou stranu sériové brzdy na tomto autě jsou obecně slabota a vyplatí se zainvestovat do lepších.
Na druhou stranu sériové brzdy na tomto autě jsou obecně slabota a vyplatí se zainvestovat do lepších.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- baazzaa
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
- Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
- Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Co konkrétně jsi měl špatného na těch třmenech, že jsi musel kupovat nové? S kotoučema budu radši tentokrát měnit i vodící pouzdra, zdáli se mi že mají docela velkou vůli, jinak pístky šly lehce zatlačit zpět, tak tam bych problém neviděl.
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Tak zrovna tydle Zimmermanny se rády kroutěj. To raději plný ATE či Textar. A když pořádný, tak tyhle https://www.ebcbrakeshop.co.uk/ebc-yell ... 434162.htm či https://www.ebcbrakeshop.co.uk/ebc-gree ... 434165.htm To bude jinak brzdit.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Postřehy z Outbacka 3.0R
Uz si to nepamatuji presne, je to 5 let zpet.baazzaa píše:Co konkrétně jsi měl špatného na těch třmenech, že jsi musel kupovat nové? S kotoučema budu radši tentokrát měnit i vodící pouzdra, zdáli se mi že mají docela velkou vůli, jinak pístky šly lehce zatlačit zpět, tak tam bych problém neviděl.
Vim, ze se tenkrat resila moznost vymeny pouzder, o ktere pises ty, ale muj servisak mi rekl, ze to v mem pripade nepomuze a sehnal jine trmeny z jineho vozu, z vrakoviste a tam se pouzila ta opravna sada pouzder. Takze to nestalo raketu.
Take pouzivam plne ATE kotouce, ale je pravda, ze s tim autem uz se nejezdi nijak ostre.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/