Postřehy z Outbacka 3.0R

Odpovědět
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Ahoj Subaristi.

Na podzim 2018 jsem koupil Outbacka 3.0R, rok 2008, najeto 250tis. Km s SI drive za celkem normální cenu s tím, že jsem věděl, že auto bude potřebovat nějakou tu investici - výfuky (dal jsem nakonec poláky a zatím spokojenost), přední tlumiče včetně horního uložení (obojí od KYB), kosti stabilizátorů, silentbloky předních ramen, komplet brzdy, před měsícem v AWD měněné ložisko zadního kola, náplň převodovky a diferenciálu, no a pak nějaký maličkosti, které nemá ani cenu zmiňovat.

S autem jsem víceméně spokojený (líbí se mi), ale je na něm pár věcí, které nevím zda jsou úplně normální a občas mě vyloženě štvou.

Např. vždy po přesedlání z druhého auta v rodině (Hnůjdaj i30 2010, takže fakt žádný zázrak) mě překvapuje, jak odlišné a hodně citlivé je řízení, doslova tahá za ruce při přejezdu jakékoliv nerovnosti, což na komfortu a celkovému dojmu z řízení dost ubírá. V malých rychlostech je řízení takové až gumové.

Dále podvozek, je sice měkčeji naladěn, ale zdá se mi, že se do karoserie přece jen přenášejí více rázy než jsem byl zvyklý např. u starého Focusu MKI (kde mimochodem řízení a podvozek byl fakt parádní, to si ale člověk uvědomí až když jezdí s něčím jiným). Občas se po přejetí větší nerovnosti (hlavně pravým zadním kolem - alespoň mi to přijde) přenáší rázy až do volantu, v tu chvíli jako by byl volant na pružině, celé auto se jakoby rozvibruje. Podotýkám, že zadni origo nivelační tlumiče mají najeto 70tis. Km, a nikde netečou, při klidné jízdě tlumí naprosto v pohodě.

Jaký máte pocit z řízení Outbacka vy co ho vlastníte?
Nebo je něco orpavdu špatně? Aut jsem za život již pár vystřídal, ale tohle mi přijde fakt divný. Motorově nemám co bych vytknul, snad jen tu spotřebu :-D , ale kvůli té jsem tohle auto fakt nekupoval.

Možná by stálo za to se s někým z vás domluvit, aby auto projel...

Díky za rady
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od podvlada »

Napiš ještě odkud jsi, nikde jsem si nevšiml... Určitě se někdo najde :-)

Edit: ajo, Terezín, promiň...
Druhý edit: který Terezín? :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Jo sorry, Terezín u Litoměřic - Ústecký kraj 8-?
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od emve »

Easy řešení - nechat to prohlídnout a projet technikem z AWD.

Hydraulické řízení v 3,0R je určitě živější, než elektrické řešení v dnešních autech, které je mrtvé a bez zpětné vazby, ale že by mělo tahat za ruce na každé nerovnosti nebo být gumové, to je divné.

A ten podvozek je ještě divnější, rázy do volantu od zadního kola ??? Volant na pružině ???

S 3,0R mám najeto cca 100 tis. km a jezdím v hodně jiných autech, takže nějaké srovnání mám. Možná bych doporučil nepytlíkovat auto z nejlevnějších dílů (polský výfuk, tlumiče) a připlatit si za originál, pokud má auto fungovat tak, jak výrobce zamýšlel. Ideálně svěřit veškerý servis třeba AWD.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Díky za radu.

Ono z toho původního příspěvku asi vyznělo, že na tom šetřím, ale zrovna krom těch výfuků (kde v podstatě neexistuje rozumná náhrada krom nerezu, který je ale cenově úplně jinde) jsem dával vždy díly renomovanějších značek nebo originály. Musím ale uznat, že ty přední tlumiče (KYB) si cca po 2tis. km sedly (změkly) a s předkem problém nemám.

V AWD jsem se právě na to chování řízení a zadních tlumičů ptal a bylo mi řečeno v podstatě to samé co jsem se dočetl tady na foru... řízení je citlivé a oproti Legacy se Outback díky vyššímu těžišti chová trochu jinak. Je ale pravda, že tp na delší trasu neprojížděli.

Osobně si myslím, že ten "volant jako na pružině" je díky zadním tlumičům a celé by to vyřešila výměna, jenže kupovat origo tlumiče oba za 25tis. a pak zjistit, že je to vlastně vlastnost toho auta...to se mi moc nechce.

Ono já chci mít prostě všechno pintlich a někdy to prostě už líp nejde. Spíš mi jde o přímé srovnání s jiným Outbackem. Když jsem to auto kupoval, tak jsem byl projet ještě jednoho 3.0R, ale s odstupem času si nepamatuju, zda to dělal taky...
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od vrgada »

origosubaru vyfuky stoji nesmysl a polmostrow urcite nema vliv na rizeni auta
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od VDC »

No jestli píšeš, že mají niveláky najeto 70000, tak jim nemůže nic být.
Jestliže je auto nestabilní, nechal bych zkontrolovat geometrii, nebo byla dělána, když se měnilo to horní uložení a tlumiče ?
Co silentbloky na zadní nápravě ? Kontroloval je někdo ? Ty zrovna můžou způsobovat tu podivnou nestabilitu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od Slavek_xxx »

Klepnuti do volantu na nerovnostech bych rekl je skoro vlastnost, stejne jako odezva od kol. Ohkedne nestability, na jakych jezdis pneumatikach? Ja jsem na Outback jednou obul neXLkovy Continentaly a auto se vlnilo jak had. Musel jsem je prefouknout, aby se to zlepsilo. Po vymene za zimni s tuhou kostrou problem zmizel...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Geometrie byla dělaná při výměně tlumičů, auto jede rovně nikam netáhne...na rovné silnici samozřejmě. Ani bych neřekl, že je auto nestabilní, jen se prostě přenáší nerovnosti a propružení zadních kol (asi, dost blbě se to identifikuje, natož popisuje) do volantu, a zase...jen někdy. Při normální jízdě po klasické české silnici se to chová stabilně, krom toho že má volant tendenci se hýbat, ale to bude opravdu asi vlastnost a nezbude mi nic jiného než si zvyknout.

Jezdil jsem na letních Firestone 215/55 R17 bez XL a po přezutí na zimní Nokian WR3 XL se to dost zlepšilo, ale pořád to tam je --> hýbavost volantu na nerovnostech.

Nevím, možná jen řeším kravinu, ale pokud bych věděl, že je to normální, přestal bych to řešit. Momentálně mě napadá dát tužší zkrutnou tyč stabilizátoru do zadu, prý by aut mělo ztuhnout...
Přílohy
20181118_144408.jpg
20181118_144348.jpg
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1743
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od Cliffer »

Mám teď naježděno něco jak na 2,5i tak na 3,0R a oba mají fakt super citlivé řízení (oproti jakýmukoliv jinýmu autu - Octavia II, Octavia III, Ford Mondeo Mk3, ...). Až mi to je kolikrát nepříjemný, typicky na polňačkách nebo na cestách kde jsou kameny (ani nemusí být velké). Člověk fakt cítí pod kolama všechno. Třeba se mi zdá, že obě auta mají podivnou malou vůli kolem středové polohy, která jakoby byla chvíli víc vpravo, chvíli víc vlevo. Ale možná že to je pouze naklopením silnice. Vždycky si musím zvykat když přesednu ze služebáku.

Se zadníma tlumičema tak když pominu vlastnost zadních tlumičů (samoniveláky), že jsou hodně houpavé, tak v rychle projetých zatáčkách s nerovností jakoby bouchnou. Je to nepříjemné, auto pohodí zadkem, ale na druhé straně stále drží. Není to dle mě, že by ujelo po povrchu, spíš se celé zakroutí. Tohle dělají obě auta. Když jsem měl na 2,5i podložky pod tlumiče (3,5 cm předek, 4 cm zadek) tak tahle vlastnost byla ještě mnohem citelnější, ale stále se mi nezdálo, že by zadek klouzal po silnici. A typicky mi to taky dělá pravý zadek (když se v pravotočivé zatáčce odlehčí).
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1743
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od Cliffer »

baazzaa píše:Geometrie byla dělaná při výměně tlumičů, auto jede rovně nikam netáhne...na rovné silnici samozřejmě. Ani bych neřekl, že je auto nestabilní, jen se prostě přenáší nerovnosti a propružení zadních kol (asi, dost blbě se to identifikuje, natož popisuje) do volantu, a zase...jen někdy. Při normální jízdě po klasické české silnici se to chová stabilně, krom toho že má volant tendenci se hýbat, ale to bude opravdu asi vlastnost a nezbude mi nic jiného než si zvyknout.

Jezdil jsem na letních Firestone 215/55 R17 bez XL a po přezutí na zimní Nokian WR3 XL se to dost zlepšilo, ale …
Jo tak jak jsi to teď popsal, tak myslím, že přesně vím o čem mluvíš. Sám jsem to vzal jako vlastnost auta, který si s tebou chce povídat :-D
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 585
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od Jozifek »

Když budeš mít cestu do Prahy, nabízím srovnání. Mám sice MY 2005, ale snad by ti to pomohlo

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Cliffer píše:Mám teď naježděno něco jak na 2,5i tak na 3,0R a oba mají fakt super citlivé řízení (oproti jakýmukoliv jinýmu autu - Octavia II, Octavia III, Ford Mondeo Mk3, ...). Až mi to je kolikrát nepříjemný, typicky na polňačkách nebo na cestách kde jsou kameny (ani nemusí být velké). Člověk fakt cítí pod kolama všechno. Třeba se mi zdá, že obě auta mají podivnou malou vůli kolem středové polohy, která jakoby byla chvíli víc vpravo, chvíli víc vlevo. Ale možná že to je pouze naklopením silnice. Vždycky si musím zvykat když přesednu ze služebáku.

Se zadníma tlumičema tak když pominu …
Díky za příspěvěk! Konečně někdo, kdo má podobné zkušenosti...

Přesně jak píšeš, nezpevněné cesty a polňačky, tam je to znát nejvíc a taky si vždycky musím zvykat, když s tím třeba týden nejezdím.
Zadek je houpavý, zvlášť když projedu propadlou silnicí, celý zadek to pak trošku nadhodí, ale kola jsou stále na zemi a je to stabilní, taky vlastnost, kterou z jiných kombíků neznám - asi je to teda normální.
Pravotočivá zatáčka, trochu nerovnosti a pravé zadní kolo jako kdyby v tu chvíli moc netlumilo (tlumič ztuhne) a spíš hodně tvrdě kopírovalo zvlněný povrch, v tu chvíli se to pak přenese i do řízení.

Teď k tomu stabilizátoru, pomohla by tužší tyč?
Nebo mam ještě alternativu vyměnit zadní nivelační tlumiče za origo nenivelační, z US verze. V US se dá sehnat celý origo komplet s pružinou a uložením za cenu kolem 10.tis Kč (cena je za oba), což je ale skoro za stejnou cenu jako Pedders v CZ, tam bych se ale bál, že bude zadek o dost tvrdší než origo. Přece jenom nic těžkého nevozím ani tažné nemám.

Nebo se na to vykašlat a peníze, které bych dal do stabilizátoru nebo do tlumičů prostě projet v benzínu...
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Uživatelský avatar
baazzaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: úte led 15, 2019 11:16 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Bažant
Bydliště: Terezín - ten u Litoměřic

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od baazzaa »

Jozifek píše:Když budeš mít cestu do Prahy, nabízím srovnání. Mám sice MY 2005, ale snad by ti to pomohlo
Díky za nabídku. Do Prahy budu mít cestu nejdříve tak za 3 týdny, tak bych ti napsal SZ a domluvili bychom se.. *_*=*_*
Subaru Outback 3,0R AT MY08
Renault Grand Scenic 1.4TCe MY09
Yamaha FZS 1000 Fazer MY03
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Postřehy z Outbacka 3.0R

Příspěvek od VDC »

Nenivekační tlumiče to nevylepší. A navíc se připravíš o tu hezkou vlastnost, že když to naložíš, drží to světlou výšku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“