Cvakání v motoru
Re: Cvakání v motoru
Mareka:
Klidně ti ty otázky zodpovím, i když si myslím, že kdo si přečte pozorně můj delší příspěvek, kde tu událost popisuji, to z toho nejspíše již vyčetl.
1. V 9/2016 a oprava byla provedena za měsíc v 10/2016. S autem jsem ty 2 roky moc nejezdil (máme v rodině další 2 vozy), tak kolem 7tkm za rok, čili celkem něco málo přes 15tkm do odhalení závady a auto je celou dobu garážováno a nikdo na motor kromě Proturba od té doby nesahal.
2. Po velmi nelibé reakci pana Nowaka na reklamaci, když jsem mu ihned na druhý den po opravě a předání auta, tedy v 10/2016 byl reklamovat povrchově poškozený zámek, mě již cokoliv řešit s ním naprosto přešlo. Ta jeho nelibost, to se jen tak nevidí. Připadal jsem si jako malej klučina, který se dovolil pana učitele napomenout za chybu. Měl jsem co dělat, abych se onehdá udržel a neřekl mu něco od plic. Dokonce i moje manželka říkala, co to bylo za namachrovaného ..... a to už je u ní co říci. Nicméně jak jsem psal, Nowak si do svých faktur vychytrale navíc píše toto:
Záruka na opravu 3 měsíce dle zákona. Záruka je platná při dodržení domluvených servisních prohlídek, viz. štítek v mot. prostoru. Na použité díly se záruka nevztahuje.
Tak co bych asi tak u něj po 2 letech vyreklamoval, když nedává ani záruku na jím použité N.D. Takže jsem mohl zariskovat a auto odvézt po vlastní ose do jiného servisu a nebo rozumněji na podvalu, kde by oprava mohla dopadnout podobně a nebo si prostě problematiku výměny rozvodů u motoru DOHC nastudovat a udělat si jí v garáži za polovinu ceny sám a pořádně vyřešit i ten strhnutý závit.
Takže kdybych jel osobně za Nowakem, jak jsem to zjistil, už bych se neudržel, jak jsem byl z toho vytočený a stejně bych si tím v ničem nepomohl, leda tak by se mi nadrzo vysmál a zamával mi tím dodatkem ve vystavené faktuře a nenadělal bych vůbec nic.
3. Co se zámku týče, dal jsem mu onehda na výběr, buď to nechám opravit jinde a donesu mu fakturu k uhrazení opravy a nebo to opraví sám, což si vybral druhou možnost, protože ho to nic nestálo a udělal to tuším do dvou dnů. Rozvody viz. bod 2
4. Viz. bod 2 a 3
P.S. Kamarád je dosti zdatný strojař a také mi poradil, jak nejlépe vyřešit ten strhlej závit. Jak jsem mu ukazoval ten šroub s tím sajrajtem na něm, kterým místo v díře zůstal na tom šroubu a pomocí něj se snažil někdo "vymodelovat" závit pro utahovací moment dokonce 39Nm, tak chvíli na to nevěřícně koukal a pak řekl, že takovou prasečinu profík nemůže udělat, že tohle je naprostý amatérismus a když tohle udělá dokonce servisák, tak to není ani amatér, ale hovado a má naprostou pravdu. Takže, ať to udělal Nowak osobně, nebo někdo od něj, už nehraje žádnou roli, protože to jde za ProTurbem a majitelem, čili Nowakem. Co bych si na Nowakovi vzal, kdyby se mi ten motor díky přetrženému rozvoďáku nakonec potkal? Nic a jelikož vím dobře, jak v ČR fungují velmi pozvolna i soudy, tak než by se to vyřešilo, Nowak už s tím svým fušerským přístupem nemusí ani existovat. Prostě takovou kardinální chybu si solidní servis nemůže dovolit. Dobrá pověst se totiž buduje dosti dlouho a kdo podniká, ví o čem píšu. A jak tady někteří uvádějí, nejsem údajně ani jediný, kdo má s tímto servisem velmi špatnou zkušenost. Jo, pokud by se v případě poškození motoru tomu servis postavil čelem, tak to by bylo jiná, což ale u Nowaka po osobních zkušenostech s ním, když šlo jenom o zámek kufru, si nedělám už vůbec žádné iluze, že by se tomu postavil čelem, tím spíše, pokud by se to nestalo do 3 měsíců od jeho zfušované opravy. ProTurbo už je pro mě prostě jednotkou fušeřiny a nikdy více.
Klidně ti ty otázky zodpovím, i když si myslím, že kdo si přečte pozorně můj delší příspěvek, kde tu událost popisuji, to z toho nejspíše již vyčetl.
1. V 9/2016 a oprava byla provedena za měsíc v 10/2016. S autem jsem ty 2 roky moc nejezdil (máme v rodině další 2 vozy), tak kolem 7tkm za rok, čili celkem něco málo přes 15tkm do odhalení závady a auto je celou dobu garážováno a nikdo na motor kromě Proturba od té doby nesahal.
2. Po velmi nelibé reakci pana Nowaka na reklamaci, když jsem mu ihned na druhý den po opravě a předání auta, tedy v 10/2016 byl reklamovat povrchově poškozený zámek, mě již cokoliv řešit s ním naprosto přešlo. Ta jeho nelibost, to se jen tak nevidí. Připadal jsem si jako malej klučina, který se dovolil pana učitele napomenout za chybu. Měl jsem co dělat, abych se onehdá udržel a neřekl mu něco od plic. Dokonce i moje manželka říkala, co to bylo za namachrovaného ..... a to už je u ní co říci. Nicméně jak jsem psal, Nowak si do svých faktur vychytrale navíc píše toto:
Záruka na opravu 3 měsíce dle zákona. Záruka je platná při dodržení domluvených servisních prohlídek, viz. štítek v mot. prostoru. Na použité díly se záruka nevztahuje.
Tak co bych asi tak u něj po 2 letech vyreklamoval, když nedává ani záruku na jím použité N.D. Takže jsem mohl zariskovat a auto odvézt po vlastní ose do jiného servisu a nebo rozumněji na podvalu, kde by oprava mohla dopadnout podobně a nebo si prostě problematiku výměny rozvodů u motoru DOHC nastudovat a udělat si jí v garáži za polovinu ceny sám a pořádně vyřešit i ten strhnutý závit.
Takže kdybych jel osobně za Nowakem, jak jsem to zjistil, už bych se neudržel, jak jsem byl z toho vytočený a stejně bych si tím v ničem nepomohl, leda tak by se mi nadrzo vysmál a zamával mi tím dodatkem ve vystavené faktuře a nenadělal bych vůbec nic.
3. Co se zámku týče, dal jsem mu onehda na výběr, buď to nechám opravit jinde a donesu mu fakturu k uhrazení opravy a nebo to opraví sám, což si vybral druhou možnost, protože ho to nic nestálo a udělal to tuším do dvou dnů. Rozvody viz. bod 2
4. Viz. bod 2 a 3
P.S. Kamarád je dosti zdatný strojař a také mi poradil, jak nejlépe vyřešit ten strhlej závit. Jak jsem mu ukazoval ten šroub s tím sajrajtem na něm, kterým místo v díře zůstal na tom šroubu a pomocí něj se snažil někdo "vymodelovat" závit pro utahovací moment dokonce 39Nm, tak chvíli na to nevěřícně koukal a pak řekl, že takovou prasečinu profík nemůže udělat, že tohle je naprostý amatérismus a když tohle udělá dokonce servisák, tak to není ani amatér, ale hovado a má naprostou pravdu. Takže, ať to udělal Nowak osobně, nebo někdo od něj, už nehraje žádnou roli, protože to jde za ProTurbem a majitelem, čili Nowakem. Co bych si na Nowakovi vzal, kdyby se mi ten motor díky přetrženému rozvoďáku nakonec potkal? Nic a jelikož vím dobře, jak v ČR fungují velmi pozvolna i soudy, tak než by se to vyřešilo, Nowak už s tím svým fušerským přístupem nemusí ani existovat. Prostě takovou kardinální chybu si solidní servis nemůže dovolit. Dobrá pověst se totiž buduje dosti dlouho a kdo podniká, ví o čem píšu. A jak tady někteří uvádějí, nejsem údajně ani jediný, kdo má s tímto servisem velmi špatnou zkušenost. Jo, pokud by se v případě poškození motoru tomu servis postavil čelem, tak to by bylo jiná, což ale u Nowaka po osobních zkušenostech s ním, když šlo jenom o zámek kufru, si nedělám už vůbec žádné iluze, že by se tomu postavil čelem, tím spíše, pokud by se to nestalo do 3 měsíců od jeho zfušované opravy. ProTurbo už je pro mě prostě jednotkou fušeřiny a nikdy více.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Cvakání v motoru
Domnívám se, že věta "Na použité díly se záruka nevztahuje" znamená, že záruka není na opotřebené díly (tj. na dříve použité díly - které na autě byly před opravou, nebo byly k opravě dodané "z vrakáče").
Reklamovat cokoli 20 měsíců od opravy (navíc s ohledem na dřívější komunikaci/přístup servisu) asi nebude snadná (reálná?) cesta, ale já bych v tomto případě servisu osobní zpětnou vazbu poskytl (minimálně by byl ten příběh komplet pro zdejší osazenstvo).
Reklamovat cokoli 20 měsíců od opravy (navíc s ohledem na dřívější komunikaci/přístup servisu) asi nebude snadná (reálná?) cesta, ale já bych v tomto případě servisu osobní zpětnou vazbu poskytl (minimálně by byl ten příběh komplet pro zdejší osazenstvo).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Cvakání v motoru
Já tedy určitě taky!Určitě bych to zkusil,už jen z toho důvodu co píše Mareka.Je mě sice jasné že po dvou letech by to téměř každý shodil ihned ze stolu s úsměvem na tváři,ale já bych to určitě udělal.
Jinak tedy slovo "použité"díly jsem vždy chápal jak díly dodané jako nové při opravě,mám za to,že to tak určitě je.Jinak by tam muselo být slovo typu-starší,opotřebované apod.
Jinak tedy slovo "použité"díly jsem vždy chápal jak díly dodané jako nové při opravě,mám za to,že to tak určitě je.Jinak by tam muselo být slovo typu-starší,opotřebované apod.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Cvakání v motoru
Kdybych za ním jel, nedopadlo by to dobře, když by opět nahodil ten svůj arogantní postoj a skončilo by to u soudu, to vím jistě. Raději jsem se rozhodl tuhle zkušenost s ním uveřejnit a všechny své známé, co mají Subaru upozornit, ať se jeho servisu raději vyhnou. Nicméně, kdybych ten zvukový projev motoru ignoroval, tak jsem mohl díky Nowakovi auto odepsat a poslat na vrakáč, které je jinak v perfektním stavu. To bych už ale určitě řešil přes právníka, protože způsobená škoda servisem ProTurbo by nebyla zrovna malá.
Jinak ta věta o použitých dílech zní dvojsmyslně a dá se napasovat, jak na původní díly, tak nové díly a jak vidno nejsem sám, komu to tak připadá. Pro mě je Nowak a jeho fušerský servis ProTurbo tímto uzavřená kapitola.
Jinak ta věta o použitých dílech zní dvojsmyslně a dá se napasovat, jak na původní díly, tak nové díly a jak vidno nejsem sám, komu to tak připadá. Pro mě je Nowak a jeho fušerský servis ProTurbo tímto uzavřená kapitola.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Re: Cvakání v motoru
VDC:
Jak jsem slíbil, tak jsem učinil a vytvořil podrobný návod na výměnu rozvodů u motoru DOHC / 2.0 / 121kW na Wiki, viz. https://subarufanclub.cz/wiki/navody/vy ... ohc20121kw
Jak jsem slíbil, tak jsem učinil a vytvořil podrobný návod na výměnu rozvodů u motoru DOHC / 2.0 / 121kW na Wiki, viz. https://subarufanclub.cz/wiki/navody/vy ... ohc20121kw
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cvakání v motoru
Tomu říkám návod. Krásná práce.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání v motoru
Super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cvakání v motoru
Paráda!
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Cvakání v motoru
Tak hlavně, když to těm šikovnějším pomůže a nebudou se muset strachovat, jestli jim tu výměnu rozvodů servis nepodělal a ještě na tom velmi výrazně ušetří
Už asi vím, proč mají na subaruclub.cz někteří ban. Já ho dnes tam dostal taky a to dokonce na celej rok a to pouze proto, že jsem tam chtěl vložit příspěvek s odkazem na tuto diskuzi a také na návod na výměnu rozvodů, který jsem vložil zde na wiki. Dříve jsem tam takové problémy při vkládání odkazů neměl a pouze ho to maximálně v odeslaném příspěvku odmazalo. Buď je admin absolutní jelito a naprosto nesmyslně nastavil ochranu fóra a nebo je kamarád s Nowakem z ProTurbo, další možnost mě nenapadá Škoda jen těch příspěvků, které jsem tam kolem problematiky LPG a USB konektivity u Subaru před časem psal a raději jsem je měl vložit zde, když je tam admin takový "dobrák" a dává ban rovnou na rok. Nu což, také jsem si vymazal z oblíbených odkaz na jejich fórum
Už asi vím, proč mají na subaruclub.cz někteří ban. Já ho dnes tam dostal taky a to dokonce na celej rok a to pouze proto, že jsem tam chtěl vložit příspěvek s odkazem na tuto diskuzi a také na návod na výměnu rozvodů, který jsem vložil zde na wiki. Dříve jsem tam takové problémy při vkládání odkazů neměl a pouze ho to maximálně v odeslaném příspěvku odmazalo. Buď je admin absolutní jelito a naprosto nesmyslně nastavil ochranu fóra a nebo je kamarád s Nowakem z ProTurbo, další možnost mě nenapadá Škoda jen těch příspěvků, které jsem tam kolem problematiky LPG a USB konektivity u Subaru před časem psal a raději jsem je měl vložit zde, když je tam admin takový "dobrák" a dává ban rovnou na rok. Nu což, také jsem si vymazal z oblíbených odkaz na jejich fórum
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cvakání v motoru
Chybami se člověk učí. Já to během chvilky zhodnotil tak, že subaruclub nestojí za energii a šel jsem rovnou sem
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání v motoru
Původně jsme byli všichni na SubaruClub.cz, ale díky tomu, že celý web je komerční projekt a admin byl na odstřel, tak se díky předsedovi založil náš web + občanské sdružení a jedeme na vlastním písečku a ve vlastní režii. Na SubaruClub.cz stačí napsat do interky SubaruFanClub.cz a už máš BAN, stačí dát víc odkazů na nás a máš velký BAN.Revox píše:Buď je admin absolutní jelito a naprosto nesmyslně nastavil ochranu fóra
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Cvakání v motoru
quickly: Díky za vysvětlení. Důvod "konkurenční boj" by mě opravdu nenapadl. Ten jeliman admin si očividně neuvědomuje, že to tam za chvílí s takovou bude spíše pouze archív, než fórum. Nicméně napadá mě, že u jiných značek vozů jdou v tomhle ještě dále. Třeba dříve veřejné fórum renaultclub, kde bylo hodně cenných rad na řešení problémů, tak již delší dobu se tam nikdo nedostane, protože je přístup podmíněn zaplacením ročního členského příspěvku a vstup je pak zřejmě přes jejich členskou sekci. Dle názvu asi stejný admin, jako v případě vozů Subaru. Ještě, že tady to vedou normální lidi
RadekN: Jsem tam byl registrovaný celkem dlouho a je tam i dost zajímavých příspěvků, zřejmě od ještě původních členů, než emigrovali sem Je fakt, že tady jsem dříve moc nechodil, protože hledám většinou vše přes google a ten mě právě často hodil do fóra subaruclub.
RadekN: Jsem tam byl registrovaný celkem dlouho a je tam i dost zajímavých příspěvků, zřejmě od ještě původních členů, než emigrovali sem Je fakt, že tady jsem dříve moc nechodil, protože hledám většinou vše přes google a ten mě právě často hodil do fóra subaruclub.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání v motoru
Nicky zůstali, takže můžeš porovnat se seznamem členůRevox píše:zřejmě od ještě původních členů, než emigrovali sem
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání v motoru
Teď porovnat nemůže, když má banána.
Jsou to pitomci. Nedá mi to v této souvislosti nezmínit, že jsme v červnu začali 10. rok, kdy si spokojeně žijeme bez sc.cz. A já nejvíc, protože jsem tam těch 9+ roků opravdu nebyl.
Jsou to pitomci. Nedá mi to v této souvislosti nezmínit, že jsme v červnu začali 10. rok, kdy si spokojeně žijeme bez sc.cz. A já nejvíc, protože jsem tam těch 9+ roků opravdu nebyl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakání v motoru
...porovnat může, ale z jiného PC. Osobně už se tam doma zase nedostanu (sem to ale už nějaký čas nezkoušel), z práce v pohodě (jde o inzerci, kde občas něco je). Asik byl v práci spíše jen banánek, zato doma je to ten superbanán...
Zatím sem to neřešil, ale až požádám/nařídím smazání všech svých příspěvků a fotek, bude tam zase o kus chudší obsah
Jinak k tématu, oprava motoru EJ20 (pro SG - 2003-2005) je blbost a je lepší sehnat jetý kus. Pro mě byla tato informace hodně drahá, ale co už, mám o zkušenost víc a příště bych to opravou neřešil, navíc, dyž byla zbytečná.....
Zatím sem to neřešil, ale až požádám/nařídím smazání všech svých příspěvků a fotek, bude tam zase o kus chudší obsah
Jinak k tématu, oprava motoru EJ20 (pro SG - 2003-2005) je blbost a je lepší sehnat jetý kus. Pro mě byla tato informace hodně drahá, ale co už, mám o zkušenost víc a příště bych to opravou neřešil, navíc, dyž byla zbytečná.....
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)