Cvakání v motoru

Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od dethroned »

ten návod na wiki je uplně super, dík. když vidím kolik detailů je potřeba podchytit - a pak si to dej jen tak někomu.
vypadá to, že si rozvody budu dělat taky sám...:)

a subaruclub škoda mluvit. chtěl jsem tam občas někomu pomoct a přesměrovat ho sem, ale hned banán a výhružky. magoři....
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Doro, já tam požádal o smazání účtu a všech příspěvků už cca před těmi 10 lety. Ale naposled, když jsem se koukal, tak tam pořád byly...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Doro píše:Jinak k tématu, oprava motoru EJ20 (pro SG - 2003-2005) je blbost a je lepší sehnat jetý kus. Pro mě byla tato informace hodně drahá, ale co už, mám o zkušenost víc a příště bych to opravou neřešil, navíc, dyž byla zbytečná.....
Co tím máš konkrétně na mysli?

Jinak asi zázrak, včera na subaruclub ban a ta jejich opička s banánem, zřejmě blokují přímo IP adresu. Nicméně dnes jsem se tam přes google normálně dostal a zkoušel jsem to pak i přímo a taky v pohodě a ze stejného počítače, i když mám pevnou IP adresu, takže to museli odblokovat. Přihlašovat se tam už jsem se nezkoušel a ani nemám proč, když se tam admin chová takhle.
Naposledy upravil(a) Revox dne pon zář 10, 2018 2:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od quickly »

HonzaCZ píše:Doro, já tam požádal o smazání účtu
Jediná možnost je promazat svoje příspěvky ručně.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

quickly píše: Jediná možnost je promazat svoje příspěvky ručně.
To už taky nepůjde, protože účet mi asi smazali/zablokovali... No je mi to nějak fuk. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

quickly: Promazat je nepůjde, protože starší příspěvky nelze ani editovat, takže nepůjdou ani smazat. Což ale není chyba ale vlastnost většiny fór, že jdou editovat jenom omezenou dobu a pak mají tuto možnost již pouze moderátoři, nebo admin.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od quickly »

Když jsem odcházel ze SubaruClubu, tak jsem si napsal malou aplikačku, která podle seznamu příspěvků ode mne smazala každé ID. Je ale možné, že už to tak nefunguje.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
prefectionist
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv pro 20, 2012 9:23 am
Bydliště: Vsetín

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od prefectionist »

Dobrý den pánové, rád bych oživil diskusi, i když nemám problém přímo s cvakáním v motoru.
Nicméně jde o "tlumené pravidelné bublavé klepání" (jako hodně kultivovaný a tichý diesel), které je slyšet pouze na volnoběh a pouze u zahřátého auta (benzin, 121 kW). Jinak žádné jiné negativní projevy ani při jízdě ani ve zvuku samotného motoru. Zvuk je nejvíce slyšet na místě řidiče uvnitř auta, zvenku prakticky nepostřehnutelný. Rozvody jsou měněny před 1 rokem (napínák to tedy zřejmě nebude, mechanik, co to měnil, poslouchal), vše je na pohled suché, nikde nechybí ani nepřebývá olej, spojka 6 měsíců stará. Najeto doložených 120 tkm. Zvuk přišel bez zjevné příčiny a je slyšet pouze na volnoběh, čím jsou volnoběžné otáčky nižší, tím je zvuk patrnější. Nemátě někdo tip? (Dle mechanika, co dělal rozvody, to nejde přímo z motoru, ale odněkud jinud (spojka, setrvák...), pozice spojky na zvuk nemá vliv. Díky ;)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od RadekN »

Zkus to alespoň natočit, takhle fakt těžko říct :-).
prefectionist
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv pro 20, 2012 9:23 am
Bydliště: Vsetín

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od prefectionist »

O to jsem se snažil, ale na všech pokusech o záznam je realita docela zkreslená. Přikládám odkaz: https://youtu.be/joaQk7fMDXI
Jde u zvuk hned v uvodu zpoza volantu, ale je to znacne zkreslene...tady to zni jako deravy vyfuk :D ja u sebe slysim jen basy a zmineny klapot je na pozadi az pri max hlasitosti...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak zkus na chvíli sundat řemeny agregátů (klima, alternátor a posilovač), jestli to nedělá některá kladka nebo ložisko.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
prefectionist
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv pro 20, 2012 9:23 am
Bydliště: Vsetín

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od prefectionist »

Na to nemam vercajk ani zkusenosti, jen jsem chtel znat nazor zkusenejsich, nez tim kontrolnim shozenim remenu zamestnam nejakeho garaznika. Ze by nekdo s uchem cvicenym rekl "tohle zni s nejvetsi pravdepodobnosti jako..." ;)
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Vyzkoušej použít starou pomůcku mechošů. Použij, co největší šroubovák a přikládej ho "hrotem" za chodu motoru na jednotlivé části motoru a vždycky pak k jeho rukojeti přilož ucho a poslouchej. Je to v podstatě princip stetoskopu. To by ti mohlo pomoci lokalizovat původce toho zvuku, pokud to není od převodovky nebo někde zespodu auta. Hlavně při tom bacha na točivé části a řemeny, ať nepřijdeš k úrazu ;)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
prefectionist
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: čtv pro 20, 2012 9:23 am
Bydliště: Vsetín

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od prefectionist »

To jsem zkousel jako prvni... jak kov, tak drevo (coby rezonancni material)...a nic... je slyset jen seveleni remenu, cvakani/klepani zadne...
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Já na ten problém s rozvody přišel tak, že jsem trochu více napnul klínový řemen od alternátoru. Pak ten zvuk zesílil a byl hodně výrazný a bylo jasné, že jde z rozvodů. Tyhle závady se totiž dosti blbě lokalizují a mnohdy ani zkušené ucho mechoše toho původce neodhalí. Pokud by to bylo ložisko alťáku, nebo klimy, tak to poznáš tím šroubovákem celkem spolehlivě.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“