Cvakání v motoru

Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od RadekN »

Já už některý věci řeším na úkor práce - udělám si dovolenou.

Naposledy brzdy u známého. Bylo lákavé ráno odvézt auto, jít do práce, vyzvednout a mít hotovo. No a protože tam po výměně něco klepalo, tak jsem tam pak stejně vlezl. Neočistil dosedací plochy, nechal černý šmír na čepech brzdičů, natož aby je namazal, při zatlačení pístků šla kapalina nad MAX rysku a nic neodsál a jako bonus kola dotažená na krev. Auto po výměně ani neprojel, jinak by si klepání všiml ...
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19146
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od hamoun »

po takovych zkusenostech to musi byt fakt mazec .. ja mam vzdy stesti na perfektne vykonanou praci !

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

yeti: Koukám, že tichá pošta funguje ;o)(o; Nepsal jsem o žádné kontrole vůlí ventilů, ale o výměně ventilových sedel u sacích ventilů, což musí jít motor ven a obě hlavy dolů. Ty se pak posílají externí firmě, která musí původní sedla odfrézovat a pak nové odolnější nalisovat.
To poleptání barvy zámku vím dobře jak vzniklo, i když pan Nowak zapíral ze všech sil :-) Byl jsem totiž u něj v servisu osobně se tam zeptat na to, v jakém je to stavu a kdy by oprava mohla být výhledově hotova, protože jsem se mu nemohl dovolat. Moje auto tam stálo hned vedle vjezdu do dílny a kufr měl v místě zámku smuchlanou a od něčeho zašpiněnou bílou hadru, zřejmě kvůli odpojené baterii a aby šel kufr otevřít. Podle toho naleptání a zbytků nějakého tmelu, bych to viděl na nějaký tmel, nebo rozpouštědlo, nebo jinou agresivní látku v té použité hadře. Prostě profíci. Stejně tak jsem si všiml nějaké mladé holky, asi serviswomen, která tam s akučkem vesele dotahovala něco na motoru, asi měla přesné momenty už v oku a tak nějak tuším, jak k tomu stržení závitu na mém motoru asi došlo.

RadekN: Jo brzdy, tak to zase byl jiný příběh, jiného servisu, také poprvé a naposled, i když mě byl doporučený kamarádem, protože jeho tatík tam servisuje své Subaru a prej spokojenost. Nechal jsem tedy dělat přední brzdy, tj. nové přední kotouče a desky a nechal jsem se ukecat na značku Textar, což byla chyba. To, že byly nechutně předražený budiž, ale to, že vydrželi sotva půl roku, než se zvlnili a udělala se do nich dosti hluboká rýha, asi od nějakého kamínku uvázlého v destičce už bylo na mě moc, prostě bláto kotouč. Tak auto v garáži na zvedák a kotouče Bremba a desky moje oblíbená značka TRW a vše bez problémů. Nicméně na levém kole jsem se nestačil při výměně divit. Oni tam vnější brzdovou destičku sprostě nabušili, takže byla prakticky stále vzpříčená a neměla vůbec volný chod. Ten spodní plíšek od destiček byl sprostě střihnutý napůl a tak nějak komicky upraven. Zadní spodní vodící pouzdro (pístek) byl úplně zatuhlý. Takže vše jsem řádně očistil a poškozené vyměnil za nové a brzdy chodí jak mají a kotouče jsou stále hlaďoučké.
Za celou dobu jsem narazil snad na jediný kvalitní servis, ale ten zase si neskutečně přirážel na cenách N.D. Nebyl pro něj problém i 200%. Prostě tohle ze mě postupně udělalo automechanika a raději jsem si pořídil potřebný vercajk do garáže, protože už jsem na to neměl nervy a ta zkušenost s rozvody byla již poslední kapka.

A ještě jedna, spíše komická věc v souvislosti se serviserm ProTurbo. Snad většina motoristů ví, že rukou, natož špinavou se na sklo halogenové žárovky nesahá. Měl jsem ve světle na osvětlení zadní SPZ vadnou žárovku. ProTubro aktivně vyměnilo za novou a vše si naúčtovalo. Vydržela tam svítit týden. Tak jsem ji tedy vyměnil znova a když jsem vytáhl tu starou, měla krásné otisky prstů od někoho, kdo se právě hrabal v motoru, tedy s rukou od nějakého šmíru. Žárovku jsem opět vyměnil a svítí tam v pohodě dodnes. Prostě nezvládli ani tak triviální věc udělat bez pochybení :-)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Mira »

Revox píše: A ještě jedna, spíše komická věc v souvislosti se serviserm ProTurbo. Snad většina motoristů ví, že rukou, natož špinavou se na sklo halogenové žárovky nesahá. Měl jsem ve světle na osvětlení zadní SPZ vadnou žárovku. ProTubro aktivně vyměnilo za novou a vše si naúčtovalo. Vydržela tam svítit týden. Tak jsem ji tedy vyměnil znova a když jsem vytáhl tu starou, měla krásné otisky prstů od někoho, kdo se právě hrabal v motoru, tedy s rukou od nějakého šmíru. Žárovku jsem opět vyměnil a svítí tam v pohodě dodnes. Prostě nezvládli ani tak triviální věc udělat bez pochybení
V osvětlení SPZ halogen? Tam jsou obyčejný žárovky a při výměně ji musíš vzít do prstů. To bych nedramatizoval. Nicméně je tu pár dalších, co jim nemůžou přijít na jméno.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Mira píše: V osvětlení SPZ halogen? Tam jsou obyčejný žárovky a při výměně ji musíš vzít do prstů. To bych nedramatizoval. Nicméně je tu pár dalších, co jim nemůžou přijít na jméno.
Díky za info, mě tvarově připomínala spíše malou halogenku typu G4. To jsem uvedl spíše ve spojitosti s tím, co mě vyvedli, jako takovou komickou záležitost, že ani ta vyměněná žárovka tam dlouho nevydržela. Nicméně i obyčejné žárovky měním vždy s čistýma rukama a ne od šmíru.
ProTurbo toho má na svědomí více? To bych si rád přečetl, co provedli jiným, protože na nic jiného ve spojitosti s nima jsem tady zatím nenarazil.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od mnov »

Pár motorů s rozvody před koncem jsem již slyšel, ale nevím zda bych ten zvuk nazval "cvakání v motoru".
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

mnov píše:Pár motorů s rozvody před koncem jsem již slyšel, ale nevím zda bych ten zvuk nazval "cvakání v motoru".
To záhadné cvakání, které bylo téměř identické, jako když spíná relé, právě způsoboval ten poškozený rozvodový řemen. Zřejmě ten cca. 10cm odpáraný kousek, který ze začátku pouze na jednom místě někde zavadil a nebo, jak prošel přes tu uvolněnou vodící kladku a nebo přes napínací kladku. Dokonce i když jsem použil velký šroubovák, jako naslouchátko, tedy starý fígl mechošů a přiložil postupně na kryty rozvodů, nebylo to cvakání slyšet, pouze běžný zvuk z rozvodů. Stejně tak i na jiných částech motoru. Pak, když jsem vrátil zpět alternátor po kontrole EGR ventilu a kapánek více dotáhl jeho klínový řemen, zvuk zesílil a začalo to už cvakat sice hodně slabě, ale postupně na více místech a při přiložení šroubováku na kryt rozvodů na straně řidiče už to bylo jasně slyšitelné, že to jde přímo z rozvodů. Hodně blbě se to lokalizovalo a kdybych neměl dole kvůli EGR alťák a nedával ho pak zpět, tak na to nemám šanci přijít, co je příčinou toho záhadného cvakání.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od sima »

Jackylle píše: Tenhle je přístup je přece normální... bohužel ani zdaleka není běžný. Takže já je taky všude chválím a doporučuju. (A tohle nepíšu ani o Dancars ani o ProTurbo, ani s jedněma osobní zkušenost nemám).
Díky za dodatečné vysvětlení,chtěl jsem se právě zeptat v kterém z těch dvou servisů auto servisuješ,takže je to v jiném.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49205
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od VDC »

Já se vůbec nechci zastávat v téhle kauze Proturba. Tady evidentně došlo k pochybení.

Nicméně, těch servisů, do kterých stojí za to jezdit, je v republice jako šafránu. A celkem všichni bychom je byli schopni vyjmenovat.
Ale to neznamená, že jsou všechny úplně vždycky dokonalí a bez chyb. Úplně u všech si vybavím nějakou opravu, která se nepovedla.
Obvykle se to stane proto, že ačkoliv majitel servisu je zkušený mechanik, z důvodu objemu práce tam má nějaké helfry. A obvykle ty chyby lze hledat u práce těch helfrů. Jasně, není to omluva, když si za to účtujou peníze, mělo by to být kvalitní vždycky stejně. Ale prostě to tak není.

Vzpomenu si i na padlý motor po opravě z Dobřan. Tam byl důvod stejný. Práci dělal někdo jiný, než Aleš. Když motory a převodovky dělá Aleš, tak to prostě funguje.

Snad se Proturbo z tohohle případu poučí a už se mu to nestane. Jako se poučili dobřanští a motory a převodovky nikdo jiný než Aleš nedělá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od yeti »

Revox: sorry, asi jsem blbě četl ten původní text, kde jsi psal o výměně. Tady se nejčastěji řeší kontrola a seřízení, tak jsem si to tak nějak spojil a pak mi teda nebyla jasná ta demontáž hlav. Teď už je to jasný.

VDC: jasně, tak vznikají všechny ty problémy - nedělá to ten servisák, co se za ním jezdí přes půl republiky, ale dělá to nějakej mlaďoch / učeň / helfer. Jenže to si má ohlídat ten mistr. Měl jsem v rodině jednoho mechanika. Bývalej autař od lampasáků a občas mě k něčemu pustil na svojí 105 když jsem byl na škole a bylo mi tak 16-17 a ten vždycky říkal "když něco dotahuješ, zkontroluj to 2x" a když jsem to zkontroloval 2x, tak potom ještě šel a zkontroloval to po třetí. A taky mi říkával, dělej všecko tak, aby když to po tobě bude někdo rozdělávat, aby neřekl, že to před ním dělalo hovado.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Jackylle »

Simo, ať nejsem jak tajemný hrad v Karpatech - já servisuju v JS Racing tu v Ostravě.
O Dancarsu jsem jen slyšela... až doteď vždy v dobrém, no víceméně (taky kvůli nevyměněné hadičce za pár kč při GO motoru, odešla do Pandžábu téměř vzápětí AT). K ProTurbu ... vzhledem k informacím z doslechu je nebudu ventilovat, nebylo to samá chvála ...
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od sima »

Jj jackylle díkes,ale já nevyzvídal,ať si nemyslíš :-) šlo mě o to,že jsem ti původně nerozuměl...
Jj předsedo,tohleto jsou ty nejčastější důvody,tak to je,ale bohužel výsledek je pro zákazníka pak takový je.Každý udělá chybu,kdo nic nedělá nic nezkazí a já obdivuji co kolikrát tihle lidi umí opravit a jak věcem rozumí,jen mají tolik práce,že to pak často dopadá takhle a stane se chyba,jedna druhá...Já se tak při pořízení subaru těšil,že taky budu dávat auto do jednoho místního servisu,ale začali tam dělat mlaďoši,rozšířil to,nestíhá,já to chápu a nezávidím tu hoňku,ale sorry,aby se mě hrabal v autě učeň a ještě bez dozoru,to už to můžu zkurvit rovnou sám.
Tyhlety věci si musí už každý pořešit sám,jinak je to špatně a je to pak velká škoda.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21963
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tywe já si snad tady na dvoře v práci založím servis pro triviální operace jako výměny náplní, něco kolem brzd, možná rozvody... a to je tak vše. Mi přijde, že na tyhle věci, který si udělá doma každej, do nemá úplně levý ruce, je nejvíc stížností. Jako vyměnit olej a nezablejt při tom celej motor, dát správnou hladinu atd... vždyť to není nic složitýho, jenom se tomu chtít trochu věnovat a ne to dělat jak na běžícím páse a srát na to...

Teď sjíždím "Ano, šéfe!" a přijde mi to lautr to samý, jak ty servisy. Prostě buďto se tomu řemeslu věnuju, mám o to zájem a pak je to perfektní a nebo na to seru a může bejt sebešikovnější a prostě to bude vždycky zprasený.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Mareka »

S pracovním a soukromým autem jezdím (už roky) do čtyř servisů (za Subaru je to Dancars a Proturbo).
Jezdím tam proto, že jsem s nimi spokojen - a to přesto, že každý z nich už na mých autech udělal nějakou minelu.
Takže spokojenost pramení (ne)jen z kvality práce, ale také z následné komunikace a přístupu (ať už se něco povede nebo nepovede).

Proto bych si dovolil otázky:
Kdy se uvedený servis odehrál?
Kdy se o problémech servis dozvěděl?
Jak rychle servis reklamaci/stížnost vyřešil?
Jakým způsobem servis reklamaci vyřešil?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od sima »

Dobré otázky,taky mě to zajímá,chybí v tom všem reakce servisu,neberu včil zmiňovaný zámek zadních dveří,ale ten hlavní problém.Přeci nějaká reakce být musí.Třeba je vše jinak,z pohledu servisáka.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“