Cvakání v motoru

Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Před několika dny, když jsem parkoval auto do garáže, jsem zaslechl z motoru podivné cvakání, které se projevuje, jak při studeném, tak zahřátém motoru. V kabině není ale vůbec slyšet ani na místě, ani za jízdy a diagnostika nic nehlásí. Vychází to zepředu motoru a konkrétně je to nejvíce slyšet v místě EGR ventilu a posilovače řízení. Ten zvuk bych přirovnal cvakání relé v cca. sekundovém intervalu a když se zvýší otáčky, tak sekvence cvakání trochu vzroste, zhruba na 0,5 sekundový interval. Dělá to jak na benzín, tak na LPG, podotýkám že to 100% necvakají LPG vstřikovače. Cvakání ale nejde zezadu motoru, jak jsem tady ve fóru u jiné závady vyčetl, ale zepředu a nejvíce od těchto dvou části. Zkoušel jsem EGR odpojit od konektoru, ale nic se nezměnilo. Akorát to hodilo chybu na diagnostice, kterou jsem smazal. Může to dělat zanesený EGR ventil, i když jsem ho odpojil od konektoru a chodí třeba nadále díky tlaku v motoru? EGR je při nájezdu cca. 170tkm stále původní a zatím nečištěný. Chystám se ho vymontovat a vyčistit, jak budu mít těsnění, ale nezdá se mi, že by cvakal jako relé, tím spíše něco v posilovači řízení. Dost blbě se ten zvuk lokalizuje, ale jinde není slyšet. Ještě mě napadl rozvodový řemen a nebo kladky na levé straně, ale rozvody mají nalítáno teprve cca. 45tkm a dávaly se tam kladky výrobce SNR a rozvodový řemen Dayco, tak by to neměl být šunt. Zajímalo by mě, jestli se s tím už náhodou někdo nesetkal?
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od mnov »

Když to nehlásí chybu, tak neřeš cvakání relátek. Třeba zrovna spíná ten ventil odvětrání nádrže. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od spm »

Tak to by ho měl asi fakt ucpaný :-DDD Tohle mi přijde jako moc velká kadence. Já u svýho relátka teda slyším taky, ale je to spíš takový, že když to natočím a běhám okolo toho s kompresorem, abych to dofouknul, tak semtam někde cvakne relátko. Že by cvakalo po sekundě, to bych se asi zbláznil :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

mnov píše:Když to nehlásí chybu, tak neřeš cvakání relátek. Třeba zrovna spíná ten ventil odvětrání nádrže.
Jo srandičky :-) Vzhledem k tomu, co jsem tady četl v jiném vlákně na to téma záhadného cvakání, když jsem hledal odpověď, co by to mohlo být, které ale vycházelo pro změnu ze zadní části motoru a následovala fatální destrukce motoru, tak z toho zrovna klidný nejsem a vím jistě, že to "cvakání" dříve nedělalo. Samozřejmě to necvaká žádné relé ani LPG vstřikovače, vše jsem prošel. Zkusím vyčistit ten EGR a uvidím, jestli to záhadné cvakání přestane.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od dethroned »

sekundový interval je moc dlouhý na cokoliv s mechanikou - i poloviční frekvence rozvodu ventiů je tak 6 Hz. EGR to určitě nebude, na volnoběh je tak jako tak zavřený. co je tam dál, něco v altíku? taky roztodivný zvuky dělá el. škrticí klapka.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Takže problém jsem úspěšně vyřešil a jsem rád, že mi sluch tak dobře slouží, protože jinak by to ignorování onoho záhadného cvakání mělo pro motor zcela fatální následky. Tady jsem popsal, kdo a co ten problém způsobilo, takže bacha na fušerácké autoservisy.
http://www.subaruclub.cz/forum-tema/zku ... visy-95433
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od VDC »

Já jsem zkopíroval tvůj text sem. Nevidím důvod, proč proklikávat na praweb. Navíc tam má spousta zdejších uživatelů ban, tak by si to ani nepřečetli.

Jak všichni víme, existují autoservisy nejen dobré, ale i ty špatné. Následující moje osobní zkušenost se týká bohužel toho špatného a berte ji, jako varování před kvalitou odvedené práce servisem ProTurbo Nowak z Frýdku-Místku.
Znalosti pan majitel Nowak sice má, to se mu nedá upřít, ale kvalita odvedené práce v jeho servise je doslova tristní. Nechával jsem u něj na doporučení ve zdejším fóru v 9/2016 dělat vymezování vůlí sacích ventilů, čili motor musel ven z auta a obě hlavy dolů.
Již při převzetí auta v 10/2016 jsem se u sebe v garáži při pohledu do motorového prostoru nestačil divit. Svazky kabelů od LPG rozcuchané, jakoby to tam dával nějaký retardovaný jedinec a ne profík. No nic, hodil jsem na sebe montérky a vše rozdělal a napravil, aby dráty čouhající ven ze svazků nebyly tepelně namáhány od motoru, jak na něm ležely.
Při tom jsem zjistil, že nějak se již opomněli dotáhnout dva šrouby od plastového sání (drželi na pár závitech) a některé šrouby zezadu motoru v počtu 2ks dokonce úplně chyběli, takže jsem je tam dodal. Nu což, skoro půl dne práce v garáži a hraní si na Saxanu, abych se všude dostal a vše zkontroloval, aby bylo vše ok. Nicméně po otevření kufru jsem se nestačil divit. Totálně zasraná a naleptaná barva od zámku kufru. To už jsem znechuceně zabouchl kufr a jel mu toto reklamovat, což jsem si dle jeho reakce asi dovolil moc. Nicméně přistoupil na přestříkání zámku, kterou kupodivu udělal perfektně a tím jsem si myslel, že problémy skončili a hodil tuto nepříjemnou zkušenost za hlavu.
Ovšem pouze do chvíle, než jsem nyní cca. 3 týdny zpět zaslechl podivné cvakání z přední části motoru. Naštěstí jsem to začal ihned řešit a neignoroval. Po vyloučení závady u EGR ventilu (vymontování a pro jistotu vyčištění a namontování nového těsnění) odkud se zdál zvuk být nejvíce slyšitelný jsem hledal tedy dále. Jakmile jsem ale namontoval zpět altík a trochu více napnul jeho klínový řemen, tak se onen cvakavý zvuk v cca. sekundovém intervalu zesílil a šířil se již kruhově. Po pozorném poslechu to šlo již spolehlivě rozeznat, že to jde z rozvodů. Takže vypustit nemrzku, chladič ven, kryty rozvodů dolů a tam na mě koukal obroušený rozvodový řemen, který už měl na jedné straně podélně naříznutý asi 10cm proužek o šířce cca. 5mm, který právě klepal do krytu rozvodů, což bylo štěstí a také to, že jsem ten klepavej zvuk neignoroval.
Přitom rozvody měly najeto po výměně přímo v autorizáku teprve 45tkm a žádné šunty kladky, ale kladky výrobců NSK a NTN. Z toho po dělání vůlí sacích ventilů právě servisem ProTurbo něco málo přes 15tkm, což rozvody byly do té doby (30tkm) naprosto v pořádku. Rozvodový řemen byl sice Dayco, takže jsem se nejprve domníval, že nevydržel právě díky tomu. Nicméně všude prach z obroušeného řemene a to i v kladkách a některé díky tomu prachu již nebyly v nejlepší kondici, takže nová sada 5ks kladek (NSK, NTN, INA), k tomu rovnou vodní pumpa INA a řemen Gates a dal se do výměny. Při shození rozvodového řemenu jsem si taky všiml, že je trochu oštípaná "korunka" spodní levé plastové řemenice od výfukových ventilů, asi jak jim nešla povolit a nebo neměli patřičný přípravek, ale na funkci to nemělo vliv, tak jsem se tím nezabýval.
Ovšem když jsem začal sundávat jednotlivé kladky, tak vrchní levá kladka (z pohledu přední strany motoru) byla dosti povolená a při vyšroubování, nebo spíše vytažení šroubu jsem pochopil proč. Na šroub někdo prasácky prostě nanesl něco, co silně připomínalo Loctite PC3967, aby tam vůbec šroub držel Dotyčný tam zřejmě rval akučkem buď šroub M10x1.5, místo správného M10x1.25 a nebo správný šroub, ale přes závit a tím závit doslova zmrvil po celé jeho délce. Kdyby to dělal ručně, tak mu to dojde nejpozději po pár závitech. Toho tupce, co to dělal, pak nenapadlo nic lepšího, než tam narvat něco na způsob Loctite na opravu závitu, který je ovšem u šroubu M10 do utahovacího momentu 10Nm max. a navíc musí být při jeho aplikaci vše perfektně odmaštěno (závit i ten šroub), což dle šroubu očividně nebylo, protože se slepá závitová díra spíše koupala v oleji, asi typu wédéčka. Co na tom, že dle manuálu je potřeba kladku dotáhnout na 39Nm.
Takže je naprosto jasné, proč tato prasácká oprava nemohla vydržet a divím se, že to zvládlo těch cca. 15tkm. Několik dní jsem věnoval jenom tomu, abych našel nějaký jednoduchý, spolehlivý a hlavně kvalitní způsob, jak opravit strhnutý závit, protože okolního masa tam zrovna moc není. Způsobů oprav a opravných sad je tady několik, problém ovšem je ten větší utahovací moment a šteft bylo to poslední, co jsem chtěl použít. Nakonec jsem po poradě s velmi zdatným motorářem použil závitové vložky typu V-Coil, což je obdoba Helicoil a výsledek byl naprosto perfektní a závit je nyní pevnější, než původní.
Dále jsem si všiml před demontáži původního rozvodového řemene Dayco a natočení řemenic a klikovky na značky, že byla vrchní levá řemenice sacích ventilů (z pohledu přední části motoru) přeskočená o jeden celej zub, což ještě naštěstí neznamená problém, ale i tak to svědčí o tom, že ani tohle autoservis nezvládl. Pouze upřesním, že se jednalo o motor DOHC 2.0 / 121kW, tedy celkem 4 řemenice pro rozvodový řemen, oproti SOHC, který má pouze dvě. Dobře si proto rozmyslete, zda do toho servisu dáte svůj vůz, abyste se pak nedivili, stejně jako já, co je tohle za fušeřinu. Takže pokud si pan Nowak a jeho servis takto představuje kvalitně odvedenou práci, ať se raději živí něčím jiným, kde neudělá zákazníkovi žádnou škodu, která může mít i zcela fatální následky, pokud by to za včas neřešil.
DODO po takových rádoby mechanicích - fušeřích, mám už plné zuby, což navíc nebylo zadarmo (komplet nové rozvody, sada V-Coil na opravu strženého závitu, přípravek na povolení řemenice, protože mám automat, nemrzka) a to nepočítám svůj čas a svou práci na autě. Celkově jsem díky této prasečině tohoto servisu v tom zahučel za skoro 9000kč. Kdybych to nechával opravovat jinde, tak ta cena opravy by byla ještě mnohem vyšší a kdo ví, jak by si poradili s tím strženým závitem. Berte to proto, jako varování před kvalitou odváděné práce tímto servisem. Za mě jednoznačně nejhorší servis, se kterým jsem se kdy setkal a to už jsem zažil ledacos.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LpDduCV ... e=youtu.be[/youtube]
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Díky, nechtěl jsem vytvářet duplicitní texty, když je můj text tak dlouhý, ale máš pravdu, tam by to mohl někdo smazat, když tam tak rádi udělují ban.
Jinak zde ve fóru je ve wiki i šikovný návod na výměnu rozvodů, ale je tam několik nepřesností, jak jsem to porovnával s origo servisním manuálem pro motor DOHC 2.0. Neberte násludující ode mě jako kritiku, ale pouze upřesnění a doplnění návodu.
Konkrétně jsem měl některé čísla kladek odlišná a taky utahovací moment té malé vodící kladky vpravo (vedle napínací), kde je chybně uvedeno, že se také utahuje na 39 Nm, ale ono to je podle servisního manuálu správně pouze 25 Nm. Ono to totiž ten závit může, ale taky nemusí vydržet. Také je tam chybně uvedený utahovací moment na řemenici od klikovky, který se u motorizací také liší. U mou uvedené motorizace je to třeba 130 Nm a ne 180 Nm. Stejně tak tam není přesně uveden postup utahování vodní pumpy, tedy od kterého šroubu se kruhově začíná dotahovat. Navíc je chyba dávat pod papírové těsnění tmel. Ten se dává pouze v případě, že se vodní pumpa dodává bez těsnění. Na tuto častou chybu upozorňuje i výrobce vodních pump SKF a doporučuje před montáží papírové těsnění namočit do antifreezu, viz. https://motofocus.cz/technika/7471,skf- ... la-vs-tmel
Dle mě je ještě lepší a roky osvědčený způsob, jaký používá můj kamarád a to je papírové těsnění mezi prsty protřít vazelínou odolnou vodě na vodní pumpy a správně pumpu dotáhnout a na uvedený moment a nepřetahovat a několikrát to dotažení ještě zkontrolovat. Stejně tak tam chybí veledůležitá věc a to, že pravé dvě řemenice od sacích a výfukových ventilů (pohled z přední části motoru) se po sundání rozvodového řemene, i když máme vše na značkách, běžně rozhodí a je potřeba vrchní řemenici od sacích ventilů natočit imbusem ve směru hodinových ručiček a tu spodní od výfukových ventilů zase v protisměru hod. ručiček. V opačném případě hrozí dle servisního manuálu fatální poškození, kdy dojde při protočení motoru k potkání ventilů s válci.
Přikládám i pěkné a názorné video výměny rozvodů pro motor DOHC https://www.youtube.com/watch?v=JfjG4BCiTTY
Ještě snad jedno doplnění, pokud se nemění napínací kladka, je potřeba ji stlačovat z důvodu zajištění úchytným trnem vždy ve svislé poloze a ne ve vodorovné, tedy naležato, jinak dojde k poškození.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

No tak si uvědom, že je to návod na výměnu u OHC motoru. Původně jsem ho psal pro 2.5 115 kW, pak to někdo rozšířil i na dvoulitr. Jestli chceš, můžeš tam klidně ty nepřesnosti opravit a doplnit odlišnosti pro DOHC - od toho je to wiki. Psal jsem ho jako takovej cheat sheet pro lidi, co tomu rozumí, ale nechtějí tápat v postupu jednotlivými kroky. Není to návod pro začátečníky.

Srovnat ty kola při nandavání nového řemenu je snad samozřejmost... Proto je vhodný si tam udělat ty vlastní značky a přenýst si je na ten nový řemen. Ušpinit to těsnění silikonem a nalepit to na něj nemůže ničemu vadit. A tím nemyslím tam udělat půl centrimetru vysokou housenku a tu nechat uschnout...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

Měl jsem na mysli zachování toho správného směru otáčení imbusem těch řemenic, protože to není jedno. Pokud by to někdo vracel na značky a otáčel opačně, tak se může s motorem po nastartování rozloučit.
Ok, doplním s tvým svolením během tohoto týdne ten návod i pro motor DOHC, dokud to mám ještě v paměti a přidám i nějaké obrázky ze servisního manuálu, aby to bylo zřetelné. Ono ta výměna rozvodů není nic těžkého, pokud je někdo aspoň trochu technický typ a dokáže u toho přemýšlet. Taky jsem to dělal poprvé v životě a zrovna hned u boxeru DOHC, který má značek požehnaně, ale chce si to předem i něco nastudovat.

Ještě sem hodím pro lepší představu i nějaké foto, jak to vypadalo po sundání krytů rozvodů. I když tam nebylo super světlo na focení, tak je na fotkách i tak vidět ten černý prach z rozvodového řemene dole na výfuku a uvnitř všech kladek a že ho všude bylo.
Přílohy
remen.gif
kladka.gif
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od yeti »

Revox: To je moc hezký příběh. Naštěstí pro tebe s dobrým koncem. Je zvláštní, že se čas od času stane takovejhle průser a právě u servisů, který jsou vyhlášený. 8() >:-f
Já to bohužel pozoruju taky - přijedeš poprvé a všichni se možou přetrhnout. Přijedeš znova a už je to takový vlažný a po každé další návštěvě zjišťuješ, že něco ojebali, opomněli, nedoladili... A nemluvím o žádným konkrétním servisu. Jen se s tím setkávám na můj vkus příliš často. Prostě nedá se nikomu 100% věřit. >:-& >>:-@@

Jen jsem z textu nepochopil - ty rozvody dělali v Proturbu?

Edit: když jsem si text četl po sobě znovu, zjistil jsem, že to zní, jako bych mluvil o tomtéž servise. Jen upřesňuji, že je to obecný mnou pozorovaný jev napříč servisy. Čest vyjímkám.
Naposledy upravil(a) yeti dne stř srp 29, 2018 9:14 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

yeti: Rozvody dělali v Dancar Opava a 30tkm zcela bez problémů, čili bylo vše ok. Proturbo dělalo pak po těch 30tkm vymezování vůlí sacích ventilů a díky tomu, že se obě hlavy demontovaly a zasílaly externí firmě na odfrézování a nalisovaní nových ventilových sedel (naštěstí to nedělalo ProTurbo), tak se museli rozebrat i rozvody a pak je zase složit a tady právě ten příběh začíná. No a tady po cca. 15tkm šel ten rozvodový řemen úplně do háje. Samozřejmě to obrušování řemene začalo hned po tom, co ten závit u té kladky zmršili, protože zrovna na tuto kladku je díky rozetě od klikovky vyvíjena dosti velká páka přes ten rozvodový řemen a to jejich "naaranžování" závitu pro tu vodící kladku, pak vydrželo pár km. Díky tomu se kladka postupně vychylovala a drhla o řemen čím dále více.

Osobně nemám problém téměř cokoliv opravit, ale volný čas je pro mě dražší, než opravu zaplatit a mnohdy i přeplatit nějakému servisu. Dnes už to mám naštěstí časově volnější, ale když vidím, co mnohé servisy dokážou podělat, tak prostě si ten čas raději najdu a vše již na svých třech vozech opravuji sám. Nic nenaštve více, než to, že se člověk spoléhá za nemalé peníze na kvalitní opravu a oni to ještě zmrší a vychytrale si pak ještě napíšou do faktury, že záruka na opravu je pouze 3 měsíce a že na použité díly nedávají záruku žádnou (ProTurbo Nowak). Osobně už nejezdím ani do Dancar Opava, kde mi drze šoupli před časem vzduchový filtr Starline, kabinový Starline, nemrzku K11 (G11) Starline a automatickou převodovku při výměně oleje v klidu silně přelili a musel jsem olej odsávat, aby byl na rysce, jak doporučuje výrobce. Samozřejmě byl ten šunt Starline na faktuře za cenu mnohem kvalitnějších značek. Stejně tak se úplně vykašlali na výměnu olejového filtru pro AT převodovku a řekl bych, že ani nevyměnili brzdovou kapalinu, protože jsem ji po cca. 2 letech nechával znova měnit a byla černá jak vyjetý olej. A to ani nemluvím, jak si nechutně mnohé servisy přirážejí na cenách N.D., kdy si klidně naúčtují i více jak 150% za cenu dílu. Už mě to prostě přestalo bavit a nakupuji vše na netu za poloviční až třetinové ceny, oproti těm v servisech a to nakupuji pouze kvalitní značky a v garáži si to opravuji sám a vyjde mě to mnohem levněji. Prostě autoservisy stojí za dvě věci, pokud to opravdu není precizní fachman, ale takových je dnes už jako šafránu.
Naposledy upravil(a) Revox dne úte srp 28, 2018 4:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od RadekN »

Nechce se mi věřit, že by třeba zrovna Dancar kupoval Starline a účtoval origo. To jedině, jestli si nějaký vykutálený zaměstnanec neodkláněl origo díly pro sebe ...
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Revox »

RadekN: Tak tomu věř, protože to nebyla nepoctivost zaměstnance, ale úmysl. Konkrétně to bylo dle mojí faktury v roce 2014. Dancar Opava sice vychytrale neuvádí na fakturách značku použitého N.D., ale uvádí jeho jedinečné identifikační číslo a to si stačí zadat do google a vyjede ti přesný díl ;) K tomu mě vedlo až to, když jsem ty filtry pak měnil, tak na kabiňáku byl jasně čitelný nápis Starline a nestačil jsem se pak divit, co všechno ze spotřebáku byl také Starline. Od té doby do Dancaru už nejezdím.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
chuckee
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
Jméno a příjmení: Rostislav
Bydliště: Bruntál

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od chuckee »

Proto u garančních prohlídek trvám na tom, abych mohl být přítomen. Dancar mi to umožní a já si kontrolují, co a jak tam dávají. Rikali, že nemají co skrývat, takže zatím nemám problém. Kdyby mi to neumožnili, tak bych jim tam auto nedal.
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“