Odvětrávání palivové nádrže
Odvětrávání palivové nádrže
Ahoj všem, mám dilema jestli se jedná nebo nejedná o závadu. Když oddělám víčko palivové nádrže, tak syčí vzduch i několik sekund, což u jiných aut v rodině neznám a nevím, zda to dělalo u Lega i dříve, protože jej provozuji hlavně na LPG a pouze několikrát do roka naberu benzín. Ve značkovém servise Subaru mě ale tvrdí, že je to u Subaru normální, což se mě nezdá. Myslel jsem, že je ucpaný filtr s aktivním uhlím, ale model 2007 kombi by to již neměl mít a vzadu u pravé strany nárazníku, zde taky není ten filtr vidět a netuším, kde případný ventil pro odvětrávání nádrže hledat. Zkoušel jsem měnit i víčko, ale nic se nezměnilo, tak jsem nakonec jedno provrtal skrz menším vrtákem a už to nesyčí, ale je zase cítit zápach benzínu na boku auta z odcházejících benzínových par.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Řekl bych, že je to normální. Syčí mi to taky, druhý neSubaru auto to dělá stejně (a jo, tankoval jsem už x jinejch aut, kde to bylo slyšet minimálně). Ta škatule s uhlím tam podle mě bude stejně někde schovaná. Ono krom výparů z nádrže do toho snad jdou i výpary z odvětrání z motoru, kde od nějaké doby to musí být uzavřené.
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Normální to není!!
Proto jeee tam ten uhlikovy filtr aby to chytalo smrad a nádrž nebyla hermeticky uzavřena.
Nás jednom autě jsem měl ucpané trubky k filtru tak že se při delší jízdě ozvalo blump a nádrž se zdeformovala. Otevřením víčka sykot blump a dno nádrže se vyboulilo zpět.
Většinou se to ucpe když se tankuje moc do plna a benzín hrkne do toho filtru.
nasmrdlany v samsungu
Proto jeee tam ten uhlikovy filtr aby to chytalo smrad a nádrž nebyla hermeticky uzavřena.
Nás jednom autě jsem měl ucpané trubky k filtru tak že se při delší jízdě ozvalo blump a nádrž se zdeformovala. Otevřením víčka sykot blump a dno nádrže se vyboulilo zpět.
Většinou se to ucpe když se tankuje moc do plna a benzín hrkne do toho filtru.
nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Podla mna to normalne je. Aj ked tych "niekolko sekund" sa mi zda byt prehnane. Zasyci to vzdy. Vypary su tam predsa stale.
"tak jsem nakonec jedno provrtal skrz menším vrtákem"
Narychlo som pozrel serv.manual Forestera a tam je podla mna odvetravacia trubka do hrdla nadrze, ukoncena pod vickom. Takze tam pri odparovani asi moze vznikat tlak. Bude to nieco podobne. A filter tam tiez nevidim.
Inak Octavia uhlie mala v priestore motora.
"tak jsem nakonec jedno provrtal skrz menším vrtákem"
Narychlo som pozrel serv.manual Forestera a tam je podla mna odvetravacia trubka do hrdla nadrze, ukoncena pod vickom. Takze tam pri odparovani asi moze vznikat tlak. Bude to nieco podobne. A filter tam tiez nevidim.
Inak Octavia uhlie mala v priestore motora.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Syčení je naprosto normální.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19126
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Odvětrávání palivové nádrže
taky jsem se hadal u lega se servisem, ze to nemuze byt normalni, ale potrvzuju, ze bylo ... a jezdilo to ...
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Odvětrávání palivové nádrže
To syčení několik sekund je moc dlouho. To jedině když to víčko pouze zlehka otočíš, malinko povolíš, tak se bude ten tlak vyrovnávat dýl, ale když to normálně otevřeš, udělá to jen ts. Ne tsssssssssssss.
Nádrž otevřeš během 2-3 vteřin, pak už nic syčet nebude.
Nádrž otevřeš během 2-3 vteřin, pak už nic syčet nebude.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Tak smrad tam asi bude, když uděláš díru přes to víčko a máš tam tím pádem pořád trubku co na jejím konci je hladina s benzinem Jinak ty 2-3s to u mě syčí taky, to jsem bral do té kategorie několik sekund Jinak nevim - kdyby tam byl tak velký podtlak, že zdeformuje nádrž, tak už to víčko ani nepovolíš, ne?
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Mira: no já bych to u Lega i Forestera popsal spíš jako Tsssssss. Ale Tssssssssssssssss už se mi zdá moc Zkrátka: ostatní auta na benzín i na naftu syčely málo nebo vůbec, Subaru syčí víc a myslím, že je to normální. On ten motor zjevně umí udělat v nádrži pořádnej podtlak, spotřebě to odpovídá
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Odvětrávání palivové nádrže
spm: proč bys nepovolil? Špunt bys nevytáhl, ale víčko povolíš. To by jinak musel být podtlak jako kráva.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Odvětrávání palivové nádrže
No, nevim jestli je to správný odůvodnění. Ten můj litrovej Swift s 40l nádrží syčí úplně stejně, ne-li víc A to ještě obvykle tankuju (pokud manuál s velikostí nádrže nekecá) ve stavu, kdy je 1/4 nádrže plná, protože to nemá hladové oko a nemám koule na to s tím ujet ještě 200km ve chvíli, kdy se ta ručička palivoměru ani nezvedneTapan píše:Mira: no já bych to u Lega i Forestera popsal spíš jako Tsssssss. Ale Tssssssssssssssss už se mi zdá moc Zkrátka: ostatní auta na benzín i na naftu syčely málo nebo vůbec, Subaru syčí víc a myslím, že je to normální. On ten motor zjevně umí udělat v nádrži pořádnej podtlak, spotřebě to odpovídá
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Pač mi přišlo, že právě na zdeformování tý velký nádrže v autě musíš mít podtlak jako krávaTapan píše:spm: proč bys nepovolil? Špunt bys nevytáhl, ale víčko povolíš. To by jinak musel být podtlak jako kráva.
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Díky za odpovědi. Mě to právě přišlo divné, že to syčí vždycky tak dlouho (dobré 3 sekundy) a taky fest i přes větší povolení víčka a to mám vždy 1/4 max. 1/2 nádrže benzínu, protože jezdím hlavně na LPG, čili nikdy není benzínová nádrž plná. U jiných aut v rodině (Škodule a Renault), tak povolím víčko a sotva je nějaké zasyčení slyšet a tady takový dlouhej sykot, jako by to odvětrávání bylo někde ucpané. Ale vidím dle reakcí, že to asi bude u Lega normální, tak tam hodím zpět původní víčko bez dírky a nechám to tak.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Ten sykot je podtlak, né přetlak, takže nějaký ucpaný odvětrávání s tim nemá moc společnýho. Navíc si dost nedovedu představit, že by se to mělo výparama ucpat.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvětrávání palivové nádrže
Podtlak jasně . Co jiného.
Me to na obludě ani na XT měsíci. Na 2.5 večer to sycelo a pomohlo až výměna hadic k uhlikovymu filtru.
nasmrdlany v samsungu
Me to na obludě ani na XT měsíci. Na 2.5 večer to sycelo a pomohlo až výměna hadic k uhlikovymu filtru.
nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR