Odvětrávání palivové nádrže

Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Revox »

Ahoj všem, mám dilema jestli se jedná nebo nejedná o závadu. Když oddělám víčko palivové nádrže, tak syčí vzduch i několik sekund, což u jiných aut v rodině neznám a nevím, zda to dělalo u Lega i dříve, protože jej provozuji hlavně na LPG a pouze několikrát do roka naberu benzín. Ve značkovém servise Subaru mě ale tvrdí, že je to u Subaru normální, což se mě nezdá. Myslel jsem, že je ucpaný filtr s aktivním uhlím, ale model 2007 kombi by to již neměl mít a vzadu u pravé strany nárazníku, zde taky není ten filtr vidět a netuším, kde případný ventil pro odvětrávání nádrže hledat. Zkoušel jsem měnit i víčko, ale nic se nezměnilo, tak jsem nakonec jedno provrtal skrz menším vrtákem a už to nesyčí, ale je zase cítit zápach benzínu na boku auta z odcházejících benzínových par.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od spm »

Řekl bych, že je to normální. Syčí mi to taky, druhý neSubaru auto to dělá stejně (a jo, tankoval jsem už x jinejch aut, kde to bylo slyšet minimálně). Ta škatule s uhlím tam podle mě bude stejně někde schovaná. Ono krom výparů z nádrže do toho snad jdou i výpary z odvětrání z motoru, kde od nějaké doby to musí být uzavřené.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od ybrcek »

Normální to není!!
Proto jeee tam ten uhlikovy filtr aby to chytalo smrad a nádrž nebyla hermeticky uzavřena.
Nás jednom autě jsem měl ucpané trubky k filtru tak že se při delší jízdě ozvalo blump a nádrž se zdeformovala. Otevřením víčka sykot blump a dno nádrže se vyboulilo zpět.
Většinou se to ucpe když se tankuje moc do plna a benzín hrkne do toho filtru.

nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4920
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Makovica »

Podla mna to normalne je. Aj ked tych "niekolko sekund" sa mi zda byt prehnane. Zasyci to vzdy. Vypary su tam predsa stale.
"tak jsem nakonec jedno provrtal skrz menším vrtákem" :*)
Narychlo som pozrel serv.manual Forestera a tam je podla mna odvetravacia trubka do hrdla nadrze, ukoncena pod vickom. Takze tam pri odparovani asi moze vznikat tlak. Bude to nieco podobne. A filter tam tiez nevidim.
Inak Octavia uhlie mala v priestore motora.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od mnov »

Syčení je naprosto normální. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19032
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od hamoun »

taky jsem se hadal u lega se servisem, ze to nemuze byt normalni, ale potrvzuju, ze bylo ... a jezdilo to ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10643
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Mira »

To syčení několik sekund je moc dlouho. To jedině když to víčko pouze zlehka otočíš, malinko povolíš, tak se bude ten tlak vyrovnávat dýl, ale když to normálně otevřeš, udělá to jen ts. Ne tsssssssssssss. :-D
Nádrž otevřeš během 2-3 vteřin, pak už nic syčet nebude.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od spm »

Tak smrad tam asi bude, když uděláš díru přes to víčko a máš tam tím pádem pořád trubku co na jejím konci je hladina s benzinem :-) Jinak ty 2-3s to u mě syčí taky, to jsem bral do té kategorie několik sekund :-) Jinak nevim - kdyby tam byl tak velký podtlak, že zdeformuje nádrž, tak už to víčko ani nepovolíš, ne? :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Tapan »

Mira: no já bych to u Lega i Forestera popsal spíš jako Tsssssss. Ale Tssssssssssssssss už se mi zdá moc :-) Zkrátka: ostatní auta na benzín i na naftu syčely málo nebo vůbec, Subaru syčí víc a myslím, že je to normální. On ten motor zjevně umí udělat v nádrži pořádnej podtlak, spotřebě to odpovídá :-D
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Tapan »

spm: proč bys nepovolil? Špunt bys nevytáhl, ale víčko povolíš. To by jinak musel být podtlak jako kráva.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od spm »

Tapan píše:Mira: no já bych to u Lega i Forestera popsal spíš jako Tsssssss. Ale Tssssssssssssssss už se mi zdá moc Zkrátka: ostatní auta na benzín i na naftu syčely málo nebo vůbec, Subaru syčí víc a myslím, že je to normální. On ten motor zjevně umí udělat v nádrži pořádnej podtlak, spotřebě to odpovídá
No, nevim jestli je to správný odůvodnění. Ten můj litrovej Swift s 40l nádrží syčí úplně stejně, ne-li víc :-DDD A to ještě obvykle tankuju (pokud manuál s velikostí nádrže nekecá) ve stavu, kdy je 1/4 nádrže plná, protože to nemá hladové oko a nemám koule na to s tím ujet ještě 200km ve chvíli, kdy se ta ručička palivoměru ani nezvedne :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od spm »

Tapan píše:spm: proč bys nepovolil? Špunt bys nevytáhl, ale víčko povolíš. To by jinak musel být podtlak jako kráva.
Pač mi přišlo, že právě na zdeformování tý velký nádrže v autě musíš mít podtlak jako kráva :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Revox »

Díky za odpovědi. Mě to právě přišlo divné, že to syčí vždycky tak dlouho (dobré 3 sekundy) a taky fest i přes větší povolení víčka a to mám vždy 1/4 max. 1/2 nádrže benzínu, protože jezdím hlavně na LPG, čili nikdy není benzínová nádrž plná. U jiných aut v rodině (Škodule a Renault), tak povolím víčko a sotva je nějaké zasyčení slyšet a tady takový dlouhej sykot, jako by to odvětrávání bylo někde ucpané. Ale vidím dle reakcí, že to asi bude u Lega normální, tak tam hodím zpět původní víčko bez dírky a nechám to tak.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10643
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od Mira »

Ten sykot je podtlak, né přetlak, takže nějaký ucpaný odvětrávání s tim nemá moc společnýho. Navíc si dost nedovedu představit, že by se to mělo výparama ucpat.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvětrávání palivové nádrže

Příspěvek od ybrcek »

Podtlak jasně . Co jiného.
Me to na obludě ani na XT měsíci. Na 2.5 večer to sycelo a pomohlo až výměna hadic k uhlikovymu filtru.

nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“