Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Odpovědět
misiak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 27, 2015 8:00 pm

Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od misiak »

Nazdar,
Mám dotaz na Subaru znalých. Mám Outback 3.0r r.v.2004. Auto pri jazde vo vyššej záťaži vytláča vodu do nádržky povrch a bublinkuje. Určite všetkých napadne tesnenie pod hlavou.
Pre upresnenie: 1.auto sa neprehrieva, po výmene termostatu teplota podľa FreeSSM max do 88 stupňov.
2. žiadna voda v oleji(bez emulzie, olej čistý)
3. výfukové plyny čisté, bez pary.
4. chladiaca kvapalina čistá, bez škvŕn od oleja.
Pri normálnej jazde vyzerá všetko ok, ako náhle idem do kopca a trošku mu pridám vytlačí vodu, bublinkuje, zavzdušní sa(prestane kúriť v nízky otáčkach) a teplota sa zdvihne na 93 stupňov max.
Vymenil som vrchnú hadicu s malou dierkou a termostat (starý otváral niekde cez 98 stupňov).
NERÁD BY SOM VYBERAL MOTOR A ZISTIL, ŽE TO NIE JE TESNENIE.

ZA VŠETKY DOTAZY VOPRED ĎAKUJEM.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od námořník »

Asi ti každý řekne že voda jen tak bublinkovat nebude a nikde jinde se ti tam "vzduch"
dostat nemůže než přes těsnění hlavy. Jinak pro tvůj klid. Existují přístroje, které ti zjistí jestli je to těsnění

https://www.univer.cz/pristroj-pro-zjis ... 0-2g-id120

Tak si najdi servis co ho má a uvidíš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od spm »

Jako jedna z oblíbených dalších věcí, která na tom chladícím okruhu je, je to víčko na chladiči, které v ideálním stavu má držet nějaký specifický tlak. Ale popravdě netuším, jestli by víčko mohlo udělat až takovýhle brajgl...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od cubrd »

Tísko pod hlavou, ten tester mám v liberci
misiak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: pon črc 27, 2015 8:00 pm

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od misiak »

Ako aj mne to vychádza na to tesnenie, len ma pletie tá teplota. Je dosť stabilná a v poriadku. Rozmýľam nad netesnostou pred vodnou pumpu, kde by za určitých okolností mohlo prisať vzduch.
Víčko som menil.
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od cubrd »

Vodní pumpa ti stále bude jen téct ale přisávat nebude. Udělej ten test na co2 v chladící kapalině a budeš mít jasno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Zavzdušňovanie chladiaceho systému

Příspěvek od sima »

Tj pravda,pumpa by "jen" tekla.Ale to víčko bych vyměnil jako první,to dokáže dělat právěže paseku.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“