Čerpadlo řízení + prasklá příruba

dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od dzavel »

Ahoj klubáci.
Občas se mi stávalo, že řízení mělo během jízdy jakoby malinko proměnlivý učinek [DRIVE] .
Když jsem zkoušel točit koly na místě, tak se řemenice čerpadla chvilkama zastavila (vteřinka) a zvuk čerpadla byl pískající.
Chtěl jsem vyměnit náplň (částečně) a těsnění na přírubě přívodu, ale jak dával přírubu zpět, tak jsem si všiml malé praskliny. Dotáhnul jsem jí, ale čerpadlo se zavzdušňuje. Výsledek je ten že příruba praskla definitivně. >:-&

Bude stačit vyměnit přírubu nebo už předtím bylo chycené čerpadlo? Mohlo to občasné pískání a přidírání způsobit stará náplň? Byla už dost tmavá.

Koupit jiné starší čerpadlo je takový zajíc v pytli, to už asi raději rozebrat stávající a zkusit repas. Dělal už někdo repas, co je k tomu zapotřebí?

Děkuji moudrým za rady a názory *_*=*_*
Přílohy
1.jpg
2.jpg
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od Marty73 »

Taky mě v servisu doporučili nové servo za bambilion, když pískalo díky několika faktorům. Stará náplň, ztvrdlá hadice a špatně nasazená nádržka (bralo vzduch). Takže podobné jako u tebe. Po vyřešení všech třech důvodů funguje i nadále bezchybně. Nevzdávej to zatím.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od ladis77 »

za me asi takhle: v posledni bely uz me to časem tahalo za volant, promenny ucinek - projev rizeni byl velice hladke - az sem se s tim uplne pral .... takze na doporuceni zdejsiho osazenstva : vymenen O krouzek, nova hadice, vymenena kapalina, resp spis naředěna, před vymenou hadice jsem odsal z nadrky, dolil novou, tohle udelam jeste jednou, abych ji co nejvic "vymenil"
prvni jizda vse ok, uvidime casem.
jinak puvodni kapalina barva a konzistence jak med, mozna jsem to mohl pred vymenou trochu prohrat, ale stejne bych ji vic, nez z nadrzky, nevytahl, hadice a O krouzek tvrdy jak sutr, to s gumou mělo spolecnej tam maximalne nazev ;-D
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20602
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od námořník »

Myslím, že se výměna dělá způsobem, odsát, dolejt, otočit volant do jedny krajní pozice, odsát, dolejt a pak na druhou stranu a znova odsát, dolejt.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od Tapan »

Jirko myslel jsem, že protočit do obou krajních poloh před odsátím, ale tak nějak se to má dělat, no :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od ladis77 »

to je mozny, ale na to sem mel koupeno malo tekutiny :-D
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od zhor »

dzavel: je možné, že ta prasklina tam byla už předtím, a přisávalo to vzduch, a proto to pískalo. Vyměn tu přírubu, dej nový o-kroužek. Podle stavu hadice, zvaž její výměnu. A potom, pokud to nepřestane, tak teprve uvažuj o repasi čerpadla.

Já si objednal sadu na repas čerpadla (origo Subaru --650Kč), tak až dorazí, tak ji tam někdy zkusím dát (bral jsem ji preventivně, protože občas při parkování mi čerpadlo vynechá, takže na to nespěchám, a je možné, že ji tam budu dávat až někdy na jaře/v létě).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od dzavel »

[THNX]
Přírubu bych dal novou a zkoušel dál, ale jak jsem zjistil, tak nová není (resp je součásti čerpadla :-D ). Takže jedině svařit.
Sada na repas od Subaru, máš prosím číslo? Vynechávání čerpadla, se mi stávalo taky.

Možnosti jsou, uvažuji nahlas :-/
1. Oprava (svaření příruby) a sada na repas vyjde na cca 1000kč. Bude to fungovat, nebude čerpadlo dále vynechávat?
2. Starší z vrakáče stojí cca 1000kč. Další nejistota výsledku.
3. Našel jsem na ebay nové čerpadlo z druhovýroby za cca 2000kč. Napsal jsem prodejci, záruku dává jeden rok.

Fčil babo raď [COFFEE]
Subaru Outback 2,5i AT 2007
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od zhor »

Těch čerpadel je víc, druhů, zkusím pohledat to tvoje.

Jinak když koukám na tu tvou trubku, tak mi přijde docela omlácená, a je na ní spousta vrypů (asi nějaké páčení šroubovákem???). Přes ty vrypy si myslím, že to moc těsnit nebude. V jakém stavu je protikus? Jestli by nebylo fakt lepší koupit druhé čerpadlo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od dzavel »

Omlácená je z toho, jak jsem ji tahal z hadice. Je to nějaká litina, trošku to měkkostí připomíná hliník.
Bude umění najít někoho, kdo tohle bude umět svařit.
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od mnov »

Z kousku pasoviny bych vyrobil podložku ve tvaru U a musí to držet lépe než originál.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od zhor »

Tak jsem našel tohle, těch pump vypadá že bylo fakt hodně, a lišilo se to hodně napříč ročníkama a motorizacema, takže tohle berte jako nějaký výchozí bod pro hledaní. Jiné motorizace se mi nepodařilo najít a nevím, jestli mají k dispozici repair kity.

Repair kity pro servo pumpy:
34419AA100 - Impreza 93-98
34419AA150 - legacy, outback - 1996 -1999
34490AE00A - 2000-2004 Outback and Legacy; 2003-2006 BAJA - FITS PUMP # 34430AE04A 34430AE04B 34430AE04C
34490FE000 - WRX 2002/2003 - FOR PUMP # 34430FE000 34430FE001 34430FE002


Samostatné konektory mezi pumpu a hadice:
34431SA010 - 2003-2008 Forester; 2004-2007 Impreza sohc; 2004-2006 Baja turbo
34431AE030 - 2001 and 2014 Impreza, Forester, Legacy, Outback

A ten o-kroužek vypadá že je poměrně univerzální:
34439FG000 - - 2005-2018 Wrx; 2004-2018 Sti; 2009-2013 Forester XT TURBO; 2005-2009 LEGACY; 2005-2009 Outback

Tu hadici se mi podařilo sundat tak, že jsem shodil sponu, a pak mezi hadici a konektor vrazil tenkej šroubovák, a snažil se to obkroužit co nejvíc dokola, aby se uvolnila, a pak už šla strhnout.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od dzavel »

Podložka ve tvaru U mě nenapadla. To by mi někdo z nerezu udělal.

Kde si prosím našel čísla příruby? Já jsem hledal, ale všude bylo vyobrazené celé čerpadlo i s přírubou [FUCK PC] .
Celkem mě překvapilo, že v opravné sadě čerpadla není žádné ložisko.
Subaru Outback 2,5i AT 2007
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od zhor »

Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Čerpadlo řízení + prasklá příruba

Příspěvek od HonzaCZ »

Doplňuji, že jsem dlouho hledal a ptal se ofiko subaru a na čerpadlo pro 3.0R, tedy H6/180 (BLE, BPE, jedno jestli Legacy, či Outback) zatím žádná repas sada není. Aspoň ne na evropském trhu s originál náhradními díly. :-(
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“