Duální klimatizace Legacy IV

Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od spm »

Jasně jo, ale furt to musíš mít čím sniffnout. Předpokládám, že na 3,3V jim to neběhá, aby na to stačila Raspberry bez další dobastlený elektroniky :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od HonzaCZ »

Ne, tak to bude tenhle:

Kód: Vybrat vše

53 HTR_ECU_TX O HTR-C μ-com → HTR-C ECU 4800bps
54 HTR_ECU_RX I HTR-C ECU → HTR-C μ-com 4800bps
spm píše:Jasně jo, ale furt to musíš mít čím sniffnout. Předpokládám, že na 3,3V jim to neběhá, aby na to stačila Raspberry bez další dobastlený elektroniky
No, tipuju, že jim to běhá na 5 V, tak tam vrazim Arduino Mega 2560, který má 4x UART a budu poslouchat, co se kde děje. Ve výsledku by pravděpodobně bylo nutný oba komunikační vodiče přerušit a dát tam něco jako mezikus, co bude standardně přeposílat tu komunikaci a v případě přepnutí do single to bude duplikovat nastavenou teplotu i do druhýho kanálu. No hlavně je podstatný, jestli v tý komunikaci je to absolutní nebo relativní. Počítám, že teplota, kterou posílá jednotka do panelu je absolutní... ale ty pulzy z encoderu tipuju jako pouze inkrementy, tedy jako stisknutí tlačítka. No uvidíme...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od spm »

No, jenom aby to neměli na 12V, protože to bylo jednodušší a neměl jsi pak z Arduina takový hezký smradlavý těžítko, jako mám já :-DDD Ten analyzátor má v tomhle lehkou výhodu - napětí měří sice do 5V, ale ochranu má asi na 25V, takže ho to nezlikviduje.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ono se to dá při nejhorším i změřit. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od HonzaCZ »

No, tak tohle zní docela přesvědčivě... :-D
htr_ecu.PNG
htr_ecu.PNG (10.16 KiB) Zobrazeno 834 x
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od dethroned »

co to do pekla.....??
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od mnov »

Asi klasická TTL 5V komunikace po seriovce. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Duální klimatizace Legacy IV

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Asi klasická TTL 5V komunikace po seriovce.
Doufám. Historicky to vždycky tak nějak používali v těch svejch proprietárních komunikacích... pak kvůli normám u diagnostickejch připojení přešli na K-line TTL 12 V, potažmo CAN bus. Ale ty vnitřní komunikace mimo okolní svět, co si vybavuju, byly 5V TTL...

Akorát jsem teda zvědavej na protokol... doufám, že to nebude nějaký zvěrstvo. :-D Asi úplně triviální to nebude. Protože jestli jsem všechno ze schémat správně pochopil, tak jednotka klimatizace (HTR ECU) je napojená přes UART na BIU, z ní zřejmě tahá rozumy o venkovní teplotě, teplotě chladící kapaliny, říká si o kompresor a mj. i o intenzitě podsvětlení ovládacích prvků. A mj. tuto informaci předává do panelu ovládání klimatizace, s kterým je spojena přes výše uvedený UART a aby to nebylo moc jednoduchý, tak ten je dalším UARTem spojenej s procesorem v rádiu a do něj zřejmě předává právě mj. informace o podsvětlení. Moc nevím, co jiného by si ještě mohly povídat. :-/
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“