Taky k tomu něco napíšu, když už mám podobný auto...
Vezmu to zcela chaoticky a neorganizovaně.
Brzdy - kvalitní materiál, pravidelná údržba (jednou za rok sundat třmen, zkontrolovat, vyčistit, složit, případně opravit, když je něco špatně). Pak to brzdí bezproblémově, hodně, dá se to krásně dávkovat. Jsou to brzdy, který ubrzděj naložený auto při sjezdu z hor a zároveň v pohodě zabrzděj auto z 250 na 100. A když se zvolí správnej kotouč a deska, tak to zároveň brzdá i studený při jízdě po městě.
Kastle rezne, i u novějších, kór, když to někdo nemyl od soli, to je největší peklo. Ale nosným částem to trvá fakt dlouho a ty auta se rozpadají až po 20 a víc letech. Co se týče bezpečnosti, tak u modelu BL/BP použili spoustu novinek v konstrukci, jako například prstencovou konstrukci, speciální konstrukci B-sloupků s řízenou deformací. 6 airbagů - 2 přední, 2 boční, 2 "záclonkový" po celý dýlce kabiny, tedy i přes zadní okna.
Podvozek je na snad na knížku. Všechno to funguje úplně skvěle. OTB se samozřejmě trochu víc naklání oproti Legu, ale mnohem míň, než by člověk, vzhledem k jeho stavbě, čekal. Sem tam je potřeba vyměnit kosti stabilizátoru nebo jeho uložení. Slabší je přední náprava, zejména mohou být problémy s řízením, které v rejdu klepe. Když klepe hodně, tak pak může začít týct a to není dobrý. Taky při vůlích na přední nápravě může auto vibrovat při brzdění nebo v určité rychlosti. Sem tam odejde ložisko na kole... Mně odešly 2 křížem naráz někdy kolem 170 000.
Interiér je asi lepší u před faceliftu, pocitově. Teda ještě lepší je u BH.
Jde to s nima z kopce. Pofacelift má SI-drive, rádio, co hraje i MP3/WMA, dvouzónovou klímu, která nejde přepnout do jedné zóny, takže se musí furt točit oběma voličema teploty, když chci mít stejnou. Což s mojí OCD ani jinak nejde, tedy když jedu sám. :D Fajn jsou kožený sedačky, ale budou zřejmě u tak starýho auta už celkem osezený, ošoupaný, poškozený. Vyhřejvání dostatečný, aby na nich v zimě nemrzl zadek.
Motor vrčí pěkně, ale oproti 154kW verzi se musí trochu víc točit. Odchází ložiska v kladkách mikrořemenu a v altíku. Sem tam je potřeba vyměnit hydraulickej napínák řetězu, případně vodící lišty. Je dobrý tam dávat olej odpovídající provozním podmínkám, tedy nedávat třeba 10w60 na cukačky po městě. Když se dává blbej, tak vznikaj úsady a odnáší to ty napínáky, v horším případě dělená ventilová zdvihátka pro variabilní zdvih sacích ventilů. Táhne to pěkně, když se jede plynule, tak to ani moc nežere. Budu se opakovat, ale teď jsem jel cca 450 km přes Německo až domů s průměrem 120 km/h (dálnice 120-200) za 9,6 L/100 km. To myslím mluví za vše. U OTB to bude trochu víc, přecijen má větší odpor vzduchu. Kór v těch vyšších rychlostech. Ještě mě napadá, že kolem motoru jsou trubky na vodu, kvůli chladičům motorového a ATF oleje a ty jsou náchylný na korozi... jaké to překvapení.
Převodovka řadí pomalu, ale jistě. Je to poctivý měnič, takže žádný pocukávání při parkování nebo popojíždění. U verzí s SI-drive jsou pádla a dá se tomu kecat do řazení, funguje to skvěle a velice intuitivně se to vrací zpátky do automatickýho režimu. Při manuálním podřazování to taky umí dělat automatický meziplyny. Ovšem i když pomalu, tak je schopná podřadit nahoru i dolů při plném plynu, bez nějakýho většího omezení výkonu nebo vynechání tahu. Sem tam to může zacukat, většinou pomůže vyměnit ATF nebo vyresetovat adaptační hodnoty v jednotce převodovky. Musí se dávat speciální ATF, cena do 2000 za materiál na výměnu. Interval 50 tisíc, ale lepší je ho zkrátit, zejména při městským provozu.
Pohon je nejlepší, co může člověk dostat pro běžný užití. Nepočítám DCCD u WRX STI. Kroutící moment na kola to dostává za jakýkoliv situace plynule a vyrovnaně. Slabší prvek je silentblok uložení středovýho ložiska kardanu. Jak to hodně zabírá, tak je hodně namáhanej a časem se prostě vytahá. Blbý je, že se nedá koupit jako náhradní díl. Dá se koupit jenom celej kardan. Takže jedině specializovaná firma na repasi kardanů.
Problém je vejfuk. Dá se sice dneska už koupit široký spektrum dílů od cen za 3000 Kč za celej vejfuk od katalyzátoru dozadu, nebo taky za 30000. Záleží na vkusu a požadavcích. Cenově to tedy problém zase tolik není, ale musí se to prostě řešit. To je trochu otrava.
No a nic víc mě asi takhle nenapadá. Tak to jenom, aby to nevypadalo, že to je auto na hovno, což by z ně kterých předchozích komentářů tak vypadat mohlo.
Šel bych teda ale po novějším roku. Je jich teda ještě míň. Ideálně MY2008 nebo 2009. 2.5 bych se nebál, ale už tam jsou kompromisy. Nejlepší je se tady na klubu zasocializovat a pak si vytoužený auto nechat od někoho, kdo ho má, pořádně předvíst, pokecat o tom, svízt se atd.