Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sybokcz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 147
Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
Jméno a příjmení: Petr Šrajb
Bydliště: Praha

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od Sybokcz »

GordiK píše:
Jinak osobne bych se zanovnimu Ecku od Mercedes Benzovy s 4Maticem nebranil...
Taky jsem koukal po W211, které by mi prostorově vyhovoval, ale pokud nechci naftu, tak je výběr hodně omezený. Pak jsem zabrousil do hloubky u M-B V6 motorů a zrovna u těhle (před fl) odchází modul s vyrovnávacími hřídeli. Takže se musí kontrolovat podle VINu zda už byl nebo nebyl měněn. Taky starost navíc.

O Outbacku H6 jsem uvažoval, ale nakonec bych si oproti 9-5 prostorově nepomohl (stejně jako u V70 II), tak jsem vzal B9. Zatím se tedy sžíváme a co se mi fakt líbí je variabilita. Powertrain je stejný jak u outbacku, místa více a koroze snad bude méně :).
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od spm »

GordiK píše:a svitici kontrolka airbagu znamena navstevu servisu a par dni bez auta (spm ma zkusenosti, takze si behem 10 minut prehodi konektor a jde se dal.
Ale no tak... Já se jenom snažil naznačit, že svítící kontrolka airbagu ještě nutně neznamená, že je airbag v pytli a dost často to bude takováhle ptákovina. Takže ta svítící kontrolka ještě neznamená, že je potřeba koupit nový pytle za 30, ale že třeba bude stačit ten konektor vyčistit. Což ikdyž bude dělat servis, tak to pořád nebude taková řacha.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Moniique
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:12 pm
Jméno a příjmení: Monika

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od Moniique »

No jo, W211 a 212 jsme taky řešili, ale první zmiňovaný je prý úplná černá díra na peníze. Proti novějším víceméně nic nemám, jen mám přirozenou nedůvěru k čidlům, elektronice a motorům, který nejsou vidět :-) Takže čím je auto novější, tím mám pocit, že se tam může víc věcí zprasit (nedejbůh ještě za jízdy) a už dávno není doba, kdy se dá leccos opravit kladivem a provázkem ;-))
GordiK
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
Bydliště: Novohradský hory

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od GordiK »

@ spm - hele, to nebylo mysleny ironicky! Proste ty pises "trochu se to vyvarilo, vymenilo se to a ono" - pro automobilovyho analfabeta jako jsem ja by to znamenalo, ze je to temer neopravitelny - protoze to neopravim a ani to neudela kamos za pul darma.

@ moniique - pokud byla ve hre i W212, tak bych teda osobne nez dvanactiletyho outbacka zvazil sestiletyho Forestra. Osobne mam petilety XV v Activu - nic zvlastniho mi tam nechybi a kdyz to trochu (hodne) prezenu, tak to ma elektroniku na urovni Fabie. Proste ku.vitek minimum. Ale zase ten muj zazrak techniky sam nezaparkuje a po nastoupeni mi auto nesunda automaticky klobouk, to je fakt.
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1677
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od CoZmo »

gordiku, taky sem to nemyslel zle :-)

Závěrem pro Moniqueeeee:
Otík je vzhledem k budgetu apod. rozhodně doporučeníhodná volba pokud bude dodrženo:
- vybráno budiž auto s jasnou historií, lepší odřený lak a česká historie než německá voňafka s imitací servisní knížky
- to auto budiž odvezeno k zevrubné kontrole do dobrého servisu. Zdůrazňuji dobrého a nemyslím tím autorizovaného, neboď mnoho autorizovaných servisů okupují idioti (ne všechny). AWD na to má např. přímo službu za pár korun, mohu jen doporučit.
- na drobné šrámy opravdu nehledět

- no a teď ta nejhorší vlastnost tohohle auta...najít něco, co splňuje to nahoře je fakt ojeb.

Jinak zas tak třetihorní šrot to fakt neni, loni eště subaru ofiko svolávalo právě na airbag spolujezdce, tzn. i subaru předpokládá, že to ještě jezdí.

P.S. nedůvěra k čidlům...moje lego z roku 92 bylo čidel plný, impreza z 98 je na tom ještě hůř...to voni se jenom tváří jaxou mechanický potvory...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od suubaru »

Z dnešního pohledu je outback do 2009 docela malé auto. Aby to dobře jezdilo a bylo spolehlivé, vyžaduje o dost více pozornosti než oktávky nebo toyoty. Je to přísné na pneumatiky, stav brzd, blbnou kliky a stěrače, a tak. Z elektronických kravin mě na starších autech nejvíce chybí automatické stěrače a výkon moderních lamp. Pasivní bezpečnost se u suby podle mého hodně posunula s příchodem rámových dveří. A musí to být šestivál? Zkuste 2,5 - bude větší výběr.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od VDC »

Já myslím, že to trochu démoniuujete chlapci.
Automat v H6 není žádná sračka, která po 200 tisících odejde. A i kdyby se stalo, že by potřebovala servis, tak je to v podstatě jednoduchý automat s hydrodynamickým měničem, který lze normálně opravit a byť to není za 3 koruny, taky to ale není za mnoho desítek tisíc.
Motor má rozvod řetězem, ty řetězy se mění nejdříve po nějakých 300 tisících kilometrech.
Jediná závada, která se na H6 objevuje typicky mezi 200 a 300 tisících, jsou fouklá těsnění. To opět není fatální závada, prostě se vymění a jede se dál.
A tuhle pravidelnost máme odsledovánu u H6 154 kW. U 180 kW to s jistotou tvrdit nemůžeme.
Koroze, ano, objevuje se, ale při předprodejní prohlídce to lze odhalit, když se ví, kam koukat.
Já bych netvrdil, že nákup auta českého původu je lepší, než nákup v cizině, protože právě auto SPM a i Vítkův Outback, který jsem postoval minulý týden, jsou auta ježděná v české soli. A jak vypadaly víme. Naopak třeba auta z Itálie na tom bývají lépe.

Prostě je třeba vybrat slušný kus, optimálně od klubisty, který nemá potřebu nic tajit a pořádně to prohlédnout.
Ale nestrašte s tím, že to bude automaticky provar a kasička.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od mnov »

VDC píše: Já bych netvrdil, že nákup auta českého původu je lepší, než nákup v cizině, protože právě auto SPM a i Vítkův Outback, který jsem postoval minulý týden, jsou auta ježděná v české soli. A jak vypadaly víme. Naopak třeba auta z Itálie na tom bývají lépe.
S tímto názorem naprosto souhlasím. Forestera jsem kupoval ojetého českého původu ve značkovém servisu. Oproti Impreze z Německa, která byla servisovaná v neznačkovém servisu, je Forejs shnilej. A to je v provozu o rok méně, než Imreza. Nesváděl bych to na českou sůl. Já na těch autech vidím zásadní rozdíl v servisní péči.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od spm »

GordiK píše:@ spm - hele, to nebylo mysleny ironicky! Proste ty pises "trochu se to vyvarilo, vymenilo se to a ono" - pro automobilovyho analfabeta jako jsem ja by to znamenalo, ze je to temer neopravitelny - protoze to neopravim a ani to neudela kamos za pul darma.
To jsme si nerozumněli, já nikoho nenabádám, aby koupil zrezlý auto a spravoval to :-) Ale to moje je furt o 5 let starší. Takže 06 by se mohla najít ještě v ucházejícím stavu, kde to s nějakou prevencí bude dalších pár let v pohodě. Já jenom narážel na to, že nemám pocit, že by novější malý auta na tom s tou bezpečností byly líp, spíš naopak (ano, to starý nesmí bejt prorezlý skrz na skrz).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od VDC »

S tím taky souhlasím, že z hlediska bezpečnosti na tom bude líp Outback se shnilým prahem, než novější malý auto.
Možná při nešťastném bočním nárazu by ta koroze mohla hrát roli. Při čelním nárazu a to klidně offsetovém, by to nehrálo roli ani u Outbacku SPM, o novějším z minulého týdne nemluvě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od outback »

AMEN....předseda má naprostou pravdu.

Nevím, jestli se to to zmiňovalo, ale pro Outback mluví i stabilita ve vyšších rychlostech díky slušné zadní nápravě - mám tedy model o generaci starší, ale i ve dvou kilech sedí na silnici o dost lépe, než třeba o deset let mladší Astra ve stošedesáti. Co se týče místa, je to pořád ještě starší auto kde funkce je nadřazená designu - zvenku stejně dlouhá o deset let mladší A4 je uvnitř o třídu menší protože "sportovní dyzajn".

Co mým dětem hrozně leze na nervy jsou bezpečnostní pásy - nikdy neměly problémy se zapínáním v evropských autech, vždycky to byla hrozná votrava v japoncích - za to může ta "bezpečnostní funce" že po úplném vytažení se musí úplně zatáhnout než se obnoví normální samonavíjení. Ale to budeš asi znát z Imprezy.

Nepříjemné pro děti je i zasklení normálnímy skly - chce to nechat zatmavit, aby se dal udržet rozumný tepelný komfort bez průvanu současně vepředu i vzadu, to platí hlavně pro delší/několikahodinové cesty v létě.

Někdo tu psal, že to už není auto, co se opraví kladivem a provázkem - to je ale relativní. Když to srovnám s Passatem B6 obdobného věku jako OTB BP, tak u Subaru budeš občas potřebovat WD40, ale ne odtahovku jako u Passata...

Co se týče servisních nákladů...první servis pokud budeš měnit všechny oleje plus nějaké drobnosti bude asi docela pecka, pak už spíš klídek. Lehce zvýšené servisní náklady vyváží menší roční ztráta hodnoty => dobrá šance, že TCO vyjde pěkně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od HonzaCZ »

Taky k tomu něco napíšu, když už mám podobný auto... :)

Vezmu to zcela chaoticky a neorganizovaně. ;)

Brzdy - kvalitní materiál, pravidelná údržba (jednou za rok sundat třmen, zkontrolovat, vyčistit, složit, případně opravit, když je něco špatně). Pak to brzdí bezproblémově, hodně, dá se to krásně dávkovat. Jsou to brzdy, který ubrzděj naložený auto při sjezdu z hor a zároveň v pohodě zabrzděj auto z 250 na 100. A když se zvolí správnej kotouč a deska, tak to zároveň brzdá i studený při jízdě po městě.

Kastle rezne, i u novějších, kór, když to někdo nemyl od soli, to je největší peklo. Ale nosným částem to trvá fakt dlouho a ty auta se rozpadají až po 20 a víc letech. Co se týče bezpečnosti, tak u modelu BL/BP použili spoustu novinek v konstrukci, jako například prstencovou konstrukci, speciální konstrukci B-sloupků s řízenou deformací. 6 airbagů - 2 přední, 2 boční, 2 "záclonkový" po celý dýlce kabiny, tedy i přes zadní okna.

Podvozek je na snad na knížku. Všechno to funguje úplně skvěle. OTB se samozřejmě trochu víc naklání oproti Legu, ale mnohem míň, než by člověk, vzhledem k jeho stavbě, čekal. Sem tam je potřeba vyměnit kosti stabilizátoru nebo jeho uložení. Slabší je přední náprava, zejména mohou být problémy s řízením, které v rejdu klepe. Když klepe hodně, tak pak může začít týct a to není dobrý. Taky při vůlích na přední nápravě může auto vibrovat při brzdění nebo v určité rychlosti. Sem tam odejde ložisko na kole... Mně odešly 2 křížem naráz někdy kolem 170 000.

Interiér je asi lepší u před faceliftu, pocitově. Teda ještě lepší je u BH. :) Jde to s nima z kopce. Pofacelift má SI-drive, rádio, co hraje i MP3/WMA, dvouzónovou klímu, která nejde přepnout do jedné zóny, takže se musí furt točit oběma voličema teploty, když chci mít stejnou. Což s mojí OCD ani jinak nejde, tedy když jedu sám. :D Fajn jsou kožený sedačky, ale budou zřejmě u tak starýho auta už celkem osezený, ošoupaný, poškozený. Vyhřejvání dostatečný, aby na nich v zimě nemrzl zadek.

Motor vrčí pěkně, ale oproti 154kW verzi se musí trochu víc točit. Odchází ložiska v kladkách mikrořemenu a v altíku. Sem tam je potřeba vyměnit hydraulickej napínák řetězu, případně vodící lišty. Je dobrý tam dávat olej odpovídající provozním podmínkám, tedy nedávat třeba 10w60 na cukačky po městě. Když se dává blbej, tak vznikaj úsady a odnáší to ty napínáky, v horším případě dělená ventilová zdvihátka pro variabilní zdvih sacích ventilů. Táhne to pěkně, když se jede plynule, tak to ani moc nežere. Budu se opakovat, ale teď jsem jel cca 450 km přes Německo až domů s průměrem 120 km/h (dálnice 120-200) za 9,6 L/100 km. To myslím mluví za vše. U OTB to bude trochu víc, přecijen má větší odpor vzduchu. Kór v těch vyšších rychlostech. Ještě mě napadá, že kolem motoru jsou trubky na vodu, kvůli chladičům motorového a ATF oleje a ty jsou náchylný na korozi... jaké to překvapení. :)

Převodovka řadí pomalu, ale jistě. Je to poctivý měnič, takže žádný pocukávání při parkování nebo popojíždění. U verzí s SI-drive jsou pádla a dá se tomu kecat do řazení, funguje to skvěle a velice intuitivně se to vrací zpátky do automatickýho režimu. Při manuálním podřazování to taky umí dělat automatický meziplyny. Ovšem i když pomalu, tak je schopná podřadit nahoru i dolů při plném plynu, bez nějakýho většího omezení výkonu nebo vynechání tahu. Sem tam to může zacukat, většinou pomůže vyměnit ATF nebo vyresetovat adaptační hodnoty v jednotce převodovky. Musí se dávat speciální ATF, cena do 2000 za materiál na výměnu. Interval 50 tisíc, ale lepší je ho zkrátit, zejména při městským provozu.

Pohon je nejlepší, co může člověk dostat pro běžný užití. Nepočítám DCCD u WRX STI. Kroutící moment na kola to dostává za jakýkoliv situace plynule a vyrovnaně. Slabší prvek je silentblok uložení středovýho ložiska kardanu. Jak to hodně zabírá, tak je hodně namáhanej a časem se prostě vytahá. Blbý je, že se nedá koupit jako náhradní díl. Dá se koupit jenom celej kardan. Takže jedině specializovaná firma na repasi kardanů.

Problém je vejfuk. Dá se sice dneska už koupit široký spektrum dílů od cen za 3000 Kč za celej vejfuk od katalyzátoru dozadu, nebo taky za 30000. Záleží na vkusu a požadavcích. Cenově to tedy problém zase tolik není, ale musí se to prostě řešit. To je trochu otrava.


No a nic víc mě asi takhle nenapadá. Tak to jenom, aby to nevypadalo, že to je auto na hovno, což by z ně kterých předchozích komentářů tak vypadat mohlo. :) Šel bych teda ale po novějším roku. Je jich teda ještě míň. Ideálně MY2008 nebo 2009. 2.5 bych se nebál, ale už tam jsou kompromisy. Nejlepší je se tady na klubu zasocializovat a pak si vytoužený auto nechat od někoho, kdo ho má, pořádně předvíst, pokecat o tom, svízt se atd. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od VDC »

Howg !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Moniique
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:12 pm
Jméno a příjmení: Monika

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od Moniique »

Moc všem díky! Ještě tedy připojuju odkaz na auto, na který se máme v sobotu jet podívat (je to z Itálie, takže snad předpoklad, že nejezdilo v soli). Tak třeba jestli to auto někdo neznáte. Podle VIN mi v autorizáku potvrdili jen motor a barvu :-)
https://auto.bazos.cz/inzerat/85814259/ ... T-2006.php
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na Subaru Outback 3,0R (benzín), r. v. 2006

Příspěvek od yohn »

ahoj, vítej u nás. líp než to napsal HonzaCZ to asi shrnout nejde. přeju šťastnou ruku při koupi. ten černej interiér vypadá zajímavě, většinou člověk vidí béžový
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“