Symmetrical AWD při AT?

Odpovědět
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od Majer »

Jj loni sem si chtěl naposledy ještě sklouznouut a bym ho, patnik a mínus 16 tis... A prý že to nejde :-D
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od Makovica »

Majer píše: https://www.youtube.com/watch?v=WG9au3wB0OU

tady je hezky vidět VDC OFF/ON
Nie je to nejake polamane pri tom VDC off ? Cakal by som, ze to bude pod plynom aspon hrabat styrmi a ono to bola dvojkolka ?
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

Makovica píše: Nie je to nejake polamane pri tom VDC off ? Cakal by som, ze to bude pod plynom aspon hrabat styrmi a ono to bola dvojkolka ?
Tak má to 2 otevřený diffy (možná zadní je lehce samosvorný, ale nic do terénu) a mezinápravový s řízenou svorností. Takže pokud ten mezinápravový "zavřeš", což VTD v tomto případě udělá, tak na každou nápravu dostaneš jenom tolik dvojnásobek momentu, kolik dokáže spotřebovat to méně zatížené kolo. Takže pokud se cesta bude nějak příčně kroutit a jednotlivá kola se budou odlehčovat, tak to samozřejmě těma bude hrabat a druhé kolo na nápravě ačkoliv zatížené, tak na něj půjde stejný moment, jako na to, co hrabe, takže nic moc. Až s VDC to ty hrabací kola přibrzdí, tím pádem uměle zatíží, a stejný moment jde i na kolo reálně zatížené.

Všemi 4 to může hrabat jen pokud jsou kola na jednotlivých nápravách +/- stejně zatížená.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od spm »

HonzaCZ píše:Se někdy, až bude sníh, stav a můžu ti dát základní kurz. S BH mi to vždycky šlo... s BL je to horší, moc to sedí, moc to zabírá, ale brzdí to stejně jako všechno ostatní. A když se blížíš k obrubníku, tak ještě mnohem míň.
No, uvidíme, ručku mám prej nahovno, že na žádný driftování neni :-DDD Mám trochu pocit, že to letos s těma novýma dunlopama bude ještě o něco složitější, než na starých barumkách :-DDD Jinak po ledě nebo po hodně uježděnym sněhu (pod kterym byl stejně nejspíš led) to celkem šlo; pak to ještě jde v hodně velké vrstvě bláta :-DDD Ale na lepším povrchu si to nechce ani hrábnout :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

Ručka není potřeba. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od marzi »

Prosim, mam dotaz.
Letos v kvetnu, uz na letnich a na.Sumave napad mokrej snih. Asfaltka k baraku, kopec a za zatackou stoupani cca 13% . Horko tezko jsem se vyhrabal s Legacy Gt nahoru. Pod kopcem jsem ale vypnul "stabilizaci" takze VDC off? Nebyla to chyba? Nebylo by lepsi nic nevypinat...z vyse napsaneho o pribrzdeni protacejiciho se kola a tim padem k prenosu vetsiho momentu na ta zbyla...pokud to dobre chapu...me vypliva ze s VDC On bych vyjel.lip. Ale bez pocitu "hrabani" Je to tak ?
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

marzi píše:Prosim, mam dotaz.
Letos v kvetnu, uz na letnich a na.Sumave napad mokrej snih. Asfaltka k baraku, kopec a za zatackou stoupani cca 13% . Horko tezko jsem se vyhrabal s Legacy Gt nahoru. Pod kopcem jsem ale vypnul "stabilizaci" takze VDC off? Nebyla to chyba? Nebylo by lepsi nic nevypinat...z vyse napsaneho o pribrzdeni protacejiciho se kola a tim padem k prenosu vetsiho momentu na ta zbyla...pokud to dobre chapu...me vypliva ze s VDC On bych vyjel.lip. Ale bez pocitu "hrabani" Je to tak ?
Každá situace je unikátní, ale obecně bych řekl, že pokud nejde o hluboký sníh, bláto, či opravdu prudký kopec, kde nechceš, aby ti to těsně pod vrcholem začalo omezovat výkon motoru, tak rozhodně s VDC. Kór u tvého auta, kde VDC funguje mnohem jemněji a efektivněji, než u těch starších (např. Outback BH z videa).

Ono tyhle modely, jako máš ty, nebo např. i moje Lego, toho se zapnutým VDC dost dovolí, takže bych se vůbec nebál ho nechávat zapnuté.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od quickly »

HonzaCZ píše:Ono tyhle modely, jako máš ty, nebo např. i moje Lego, toho se zapnutým VDC dost dovolí, takže bych se vůbec nebál ho nechávat zapnuté.
U SH jsem většinou VDC vypínal, u SJ naopak
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

quickly píše: U SH jsem většinou VDC vypínal, u SJ naopak
Tak u toho SH diesela byl problém, že to neměli, podle mě, ještě úplně na 100 % odladěné a tak nějak to hrozně dusilo ten motor, ne? Na Legu to vypínám jenom když chci dělat fakt nějaký vylomeniny. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od Mira »

Makovica píše: Nie je to nejake polamane pri tom VDC off ? Cakal by som, ze to bude pod plynom aspon hrabat styrmi a ono to bola dvojkolka ?
To je u otevřených nápravovejch diff. normální. Smrtelný je křížení. Obě nápravy se točí stejně, ale bohužel vždy to odlehčený kolo. Tam VDC pomůže, ale pokud to bude větší kopec, tak ten motor dusíte a stojíte. Viděl jsem mercedes, kterej v půlce kopce vždy chcípnul, já se nahoru s MT imprezou prohrabal. Takže záleží na terénu, povrchu .... Každá situace je jiná.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od spm »

Mira píše: To je u otevřených nápravovejch diff. normální. Smrtelný je křížení. Obě nápravy se točí stejně, ale bohužel vždy to odlehčený kolo. Tam VDC pomůže, ale pokud to bude větší kopec, tak ten motor dusíte a stojíte. Viděl jsem mercedes, kterej v půlce kopce vždy chcípnul, já se nahoru s MT imprezou prohrabal. Takže záleží na terénu, povrchu .... Každá situace je jiná.
Taky asi záleží jak konkrétně je to vykřížený... pokud je jedno a jedno kolo ve vzduchu, tak když ho automatika zabrzdí, tak je to asi hračka. Pokud ale nejsou ve vzduchu, ale v blátě, tak to bude komplikovanější, protože v tu chvíli to kolo s trakcí ještě navíc táhne zabržděný kolo zabřednutý do bláta... Jinak Mercedesy mám takovej pocit, že mají otevřený i ten mezinápravový diff a spoléhají jenom na tu elektroniku. Takže tam, kde to u MT Subaru řeší viskospojka, aby alespoň na nápravu s trakcí šlo něco, tak Mercedes bude mít tendenci hrabat jenom jedním kolem s nejmenší trakcí a celé to bude řešit jenom tím přibržďováním...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4855
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od Makovica »

HonzaCZ píše:Tak má to 2 otevřený diffy (možná zadní je lehce samosvorný, ale nic do terénu) a mezinápravový s řízenou svorností. Takže pokud ten mezinápravový "zavřeš", což VTD v tomto případě udělá, tak na každou nápravu dostaneš jenom tolik dvojnásobek momentu, kolik dokáže spotřebovat to méně zatížené kolo. Takže pokud se cesta bude nějak příčně kroutit a jednotlivá kola se budou odlehčovat, tak to samozřejmě těma bude hrabat a druhé kolo na nápravě ačkoliv zatížené, tak na něj půjde stejný moment, jako na to, co hrabe, takže nic moc. Až s VDC to ty hrabací kola přibrzdí, tím pádem uměle zatíží, …
Pytam sa preto, lebo sa mi prave zdalo, ze ten podklad pod kolesami bol podobny a cakal som nieco taketo :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NNz0BCchraY[/youtube]
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od Mira »

Podklad je asi stejný, ale není stejný terén a porce plynu. Nejlépe je to vidět na kluzných válcích, při stejných podmínkách, ale hledat to nebudu, na tý-trubce je toho spousta.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od HonzaCZ »

Makovica píše:Pytam sa preto, lebo sa mi prave zdalo, ze ten podklad pod kolesami bol podobny a cakal som nieco taketo :
https://www.youtube.com/watch?v=NNz0BCchraY
Na videu s Outbackem se to hodně kříží. Je vidět, jak hned na začátku pravý přední kolo se hodně odlehčuje - hrabe tedy křížem s levým zadním. Na videu, cos' dával ty, je to rovné.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
MatusNR
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pát čer 02, 2017 12:12 pm
Jméno a příjmení: Matus Belani
Bydliště: Norsko-Troms

Re: Symmetrical AWD při AT?

Příspěvek od MatusNR »

Zdravim, precital som cele vlakno ale zaujimalo by ma ake je spravanie na ceste v krizovej/krajnej situacii pripadne drifty a blbnutie s outback 2.5 AT s porovnanim s manualom, nie je ten automat velmi nedotacavy pri prudkom prejazde zakrutami a pod? Mam forestra sg 2.0x manual momentalne , s nim na nespevnenom povrchu sa da krasne vykorculovat kontrolovanym driftom v takejto situacii.
Outback 2.5 AT 121kw 2005
Forester 2.0x 92kw 2004 (EX)
Legacy 2.0 121kw 2007 (EX)
Forester 2.0x 92kw 2003 (EX)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“