Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Uživatelský avatar
Kraťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: stř srp 12, 2015 10:22 am

Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Kraťas »

Zdravím pánové, rád bych vás poprosil o konzultaci k problému, který na svém Outbacku (rok 2006, 3.0, automat) neúspěšně řeším už rok. Omlouvám se, že zakládám nové vlákno, když jich tu na téma vibrace pár je (procházel jsem je), ale připadá mi, že žádné úplně nesedí na můj problém, navíc buď nemají řešení, nebo je tam uvedeno takové, které u mě nefunguje (a zkoušel jsem toho vícero - viz dále). Předem se taky omlouvám, že to bude trochu delší čtení.

Problém:
Auto se při vyšších rychlostech rozvibrovává. Vibrace se začínají objevovat někde kolem 120-130 km/h (dle tachometru), nejmarkantnější jsou kolem 140 km/h, s vyšší rychlostí se zvyšuje i jejich frekvence a začínají se slévat (pocitově jsou méně patrné). Než je dosažena uvedená rychlost, je vše bez problémů, jakmile rychlost opět poklesne, ztratí se i vibrace. Závislost jsem vypozoroval pouze na rychlosti, nesouvisí to např. s brzděním apod. Pouze poslední dobou mám pocit, že jsou vibrace patrnější při ostřejší akceleraci, když je auto pod plynem a při ustálené rychlosti se zmírní. To ale může být i klam, s ohledem na to, jak se s rostoucí rychlostí ty projevy stupňují. Vibrace jsou cítit na volantu (jsou i pozorovatelné okem), ale i v podlaze, prakticky se klepe celé auto.

Kdy se to objevilo a jak to postupovalo:
Auto jsem koupil v létě 2015 a tehdy žádný podobný problém nevykazovalo. Od původního majitele mám potvrzeno, že ani jemu nic podobného nedělalo a nemám důvod tomu nevěřit. Zbytek léta 2015 a zimu 2015/2016 jsem odjezdil bez problémů. Po přezutí na letní pneumatiky na jaře 2016 se problém objevil poprvé. Nejprve jsem šel po pneumatikách a discích, když to nepomohlo, řešil jsem to dál, de fakto celé léto 2016 s dílčími (ne)úspěchy (viz níže), ale nevyřešil. Pak jsem opět přezul na zimu - a vibrace se velmi výrazně zmírnily. Přes zimu prakticky nebylo co řešit, problém tam sice pořád byl, ale na hranici vnímatelnosti a po předchozích zkušenostech nemělo smysl s ním jezdit do servisu. Ovšem před týdnem jsem přezul opět na letní a vibrace jsou zpět v plné parádě >:-f

Pokusy o řešení:
Jelikož se problém objevil po přezutí na léto, podezíral jsem v první řadě pneumatiky nebo disky. Opakovaně jsem kola nechal převážit – bez výsledku. Následně jsem řešil disky, také bez výsledku. Všichni mi ale říkali, že problém musí být v kolech, stejné doporučení bylo i v AWD, kde jsem to konzultoval. Nakonec jsem v zoufalství koupil originální sadu disků (použitou, ale v perfektním stavu) a komplet novou sadu letních Dunlopek – bohužel, problém se tím nevyřešil.
Když jsem eliminoval kola jako možnou příčinu, zaměřil jsem se na podvozek – jsem z Brna, zkusil jsem tedy zajet do místního autorizáku MiJa. Tam mi našli vůle ve vnitřních homokinetických kloubech předních poloos a roztržený silentblok na uložení zadního diferenciálu. Výměnou se problém nevyřešil. Následně se řešil kardan, kde byla (nevelká) vůle v křížkách, proběhla repase, bohužel opět bez výsledku. Pak už mi v MiJa přiznali, že si neví rady a jen by metodou pokus omyl mohli měnit všechny komponenty podvozku. Vibrace se po výše uvedených akcích nějakým způsobem vyvíjely (např. se začaly projevovat až v o něco vyšší rychlosti) a zmírnily se, ale úplně nevymizely (podle mého názoru byly vyměněny „periferie“, které problém násobily, ale příčina odstraněna nebyla).
Na doporučení kamaráda jsem se vypravil řešit problém do Dobřan. Tam objevili, když na zvedáku roztočili kola, že trochu hází levá zadní poloosa. Vyměnili ji tedy za jiný (použitý) díl, bohužel se tím problém opět nevyřešil, pouze zmírnil. Prý je i drobná vůle v uložení kardanu, ale tak nepatrná, že to dle jejich názoru nemůže mít na nic vliv. Jinak bohužel nenašli také nic a doporučili mi, ať to nechám více projevit. Mezitím přišel podzim, přezul jsem na zimní pneu, a jak jsem psal výše, problém se zmírnil na hranici vnímatelnosti, výrazněji se začal opět projevovat až teď, po přezutí na léto.

Zvláštnosti:
Při opakovaných pokusech o nápravu jsem vypozoroval jednu zvláštní věc – většinou když došlo k nějakému zásahu na podvozku, při kterém bylo auto na zvedáku, problém se na chvíli vytratil, ale po krátké době (vesměs stačilo najet pár desítek kilometrů) se opět vrátil. Tak mi např. po první opravě v MiJa auto vraceli jako opravené, vše vypadalo v pořádku, ale hned druhý den se mi problémy vrátily. Krásně to bylo poznat při odjezdu z Dobřan – najel jsem na D5 a auto po pěkném asfaltu jen plulo. Nastavil jsem tempomat na 140, vše vypadalo v pořádku. Ujel jsem takto ustálenou rychlostí cca 40-50 km a objevilo se lehké brnění do volantu, které se postupně zhoršovalo…
A pro úplnost, jednou se mi po zvednutí auta na zvedák problém taky zhoršil.
Z nějakého důvodu problém tlumí i zimní obutí. Rozměry zimních i letních pneu mám identické (215/60/16), na léto jsem zkoušel Continental a Dunlop (problémy byly u obou), na zimu mám Nokian. Nevím, jestli je na vině měkčí směs zimních pneu nebo zesílená konstrukce (Nokiany jsou XL, tj. s hmotnostním indexem 99, zatímco letňáky mají 95), každopádně ten rozdíl tam je.


Moje závěry:
Problém je v nějakém komponentu hnacího řetězce, který se točí (závislost vibrací na rychlosti). V nějaké pohyblivé součásti (součástech) tam podle mě musí být vůle. Po zvednutí auta a vyvěšení kol dojde k vzájemnému posunu součástí, které si následně sednou trochu jinak a dojde ke změně chování, po krátké době provozu se však všechno vrátí na své místo a problém se obnoví. Otázka je, kde hledat, když se na zvedáku všechno jeví jako pevné a bez vůlí. Nebo vám to připadá jako blbost?

Neřešil jste někdy někdo něco podobného? Pokud ano, v čem byl problém? Kde byste doporučovali hledat? A za kým s autem jet?

Za jakoukoli radu budu vděčný, už jsem z toho opravdu zoufalý X-&
Naposledy upravil(a) Kraťas dne úte dub 11, 2017 8:50 am, celkem upraveno 3 x.
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední :-)
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od OZP »

Mel jsem kdysi podobny problem na nesubaru, predokolce. Vibrace se objevovaly pri vyssich rychlostech a jakoby v zatahu, pri seslapnuti plynu. Citit byly jak v podlaze, tak ve volantu. Bylo to lehce ohlou poloosou (myslim, ze to byla prava), nejspis po vymeteni nejake diry. Mechanik garaznik to identifikoval behem 2km projizdky a behem dopoledne opravil.

Ale pises ze jsi poloosy resil a tema to neni...
Geometrii si resil (nevim jestli jsem ji v tvem popisu neprehlid)? Auto jede a brzdi rovne? Proc si to v tom AWD rovnou nenechal? Odvez to tam nebo do Boxer Auto nebo do Proturbo, at to projede a prohlidne mechanik a ne menic dilu. Drzim palce.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Slavek_xxx »

To znam, vibrace se zacnou objevovat nekde kolem 110ti a nepravidelne se objevuji furt a rezonuje to celou kastli. V mem pripade se jednalo o banalitu - nevyvazeny kola. Respektive, kola byly vyvazeny, ale dostal se na rafky pisek a zbytky sterku, kterej se tam prilepil. Paradoxne to bylo horsi na ZADNICH kolech.
Vibrace do volantu hlavne pri brzdeni mi delaly vule v ulozeni predni napravy. Od doby co jsem nechal vymenit vsechno ulozeni jsou tyhle vibrace nadobro pryc. (*_^) |,,,,
Nasel jsem jednu fotku, z celyho rafku jsem odstranil asi kilo. Nasbirano za asi 4 mesice.
Přílohy
Kolo_bordel.jpg
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Kraťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: stř srp 12, 2015 10:22 am

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Kraťas »

OZP píše:Mel jsem kdysi podobny problem na nesubaru, predokolce. Vibrace se objevovaly pri vyssich rychlostech a jakoby v zatahu, pri seslapnuti plynu. Citit byly jak v podlaze, tak ve volantu. Bylo to lehce ohlou poloosou (myslim, ze to byla prava), nejspis po vymeteni nejake diry. Mechanik garaznik to identifikoval behem 2km projizdky a behem dopoledne opravil.

Ale pises ze jsi poloosy resil a tema to neni...
Geometrii si resil (nevim jestli jsem ji v tvem popisu neprehlid)? Auto jede a brzdi rovne? Proc si to v tom AWD rovnou nenechal? Odvez to tam nebo do Boxer Auto nebo do Proturbo, at …
Ad poloosy - v AWD i v MiJa na poloosách jako takových nenašli problém, až v Subaru Dobřany našli lehce ohlou pravou zadní poloosu. Bohužel, výměna nepomohla. Geometrii jsem také nechal udělat v Dobřanech, je OK. Auto jede rovně, brzdí bez problémů, při brzdění nikam netáhne ani se neklepe (koneckonců, cca před rokem jsem měnil všechny kotouče i destičky), jen se prostě ve vyšší rychlosti rozvibruje >:-f
No a proč jsem to nenechal v AWD - to bylo tak. Do AWD jsem jel poté, co jsem vyloučil problémy s pneumatikami a disky (do Prahy jezdívám pracovně poměrně často, do AWD to mám od pražské kanceláře kousek, tak jsem tentokrát nechal služební Octovku doma a jel se Subaru). Auto jsem tam ráno nechal, popsal problém a chtěl, ať ho pořádně prohlídnou. Bohužel, odpoledne jsem se dozvěděl, že na podvozku nic nenašli, ale po převážení kol se jim problém neprojevil. Ono to tak vypadalo - prvních pár kilometrů auto opravdu nevibrovalo, ale pak znovu začalo (jak jsem už psal v úvodním popisu, tohle se po zvednutí auta stává často). Když jsem se pak vrátil s tím, že problém vyřešený není, tak mě odbyli, že jsou špatné pneumatiky. Přitom se jednalo o novou sadu Dunlopek, kterou jsem právě kvůli vibracím koupil. Pro jistotu jsem ji pak ještě nechal zkontrolovat ve "svém" pneuservisu i u prodejce (ten byl hodně vstřícný a poslal je na reklamaci, i když podle jeho hodnocení byly v pořádku, což následně potvrdilo i zastoupení Dunlopu). Nevím jestli zrovna v AWD měli moc práce, nechci jim křivdit, pár věcí jsem u nich předtím řešil a bylo to bez problémů, ale toto na mě působilo tak, že se jim nechce dlouze hledat problém, který neodhalila první standardní prohlídka. Každopádně jsem pak raději šel jinam, brněnská MiJa byl spíš takový výstřel do tmy (ale nechtělo se mi auto pořád zbytečně vozit přes půl republiky, tak jsem to zkusil), když si tam s problémem taky neporadili, hledal jsem nějaký osvědčený servis a na Subaru Dobřany jsem získal dobré reference jak osobní od známých, tak i tady na fóru - proto jsem akceptoval i to, že to mám přes 300 km daleko. Jednání s nimi bylo bez problémů, dojem na mě udělali taky dobrý, ale bohužel, ani oni se k řešení nedobrali. ::-(((
Slavek_xxx píše:To znam, vibrace se zacnou objevovat nekde kolem 110ti a nepravidelne se objevuji furt a rezonuje to celou kastli. V mem pripade se jednalo o banalitu - nevyvazeny kola. Respektive, kola byly vyvazeny, ale dostal se na rafky pisek a zbytky sterku, kterej se tam prilepil. Paradoxne to bylo horsi na ZADNICH kolech.
Vibrace do volantu hlavne pri brzdeni mi delaly vule v ulozeni predni napravy. Od doby co jsem nechal vymenit vsechno ulozeni jsou tyhle vibrace nadobro pryc.
Nasel jsem jednu fotku, z celyho rafku jsem odstranil asi kilo. Nasbirano za asi 4 mesice.
Jo, rozvážená kola nebo bordel v diskách byly první věci, které mě napadly. Bohužel, disky kompletně vyčištěné, kola vyvážená do nuly (opakovaně na dvou různých vyvažovačkách) a nepomohlo to. Jinak zespodu na nápravách je všechno tvrdé jak skála, nic se ani nehne. A teď babo raď :-/
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední :-)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od mnov »

Jediné co se točí, mění otáčky s rychlostí a ještě nebylo zkontrolováno je kardan?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Traveller »

Ještě k těm pneumatikám, jelikož se mi přesně taková věc stala.

Jedna věc je vyvážení, protože ono jde vyvážit ledacos tak, aby ti vyvažovačka ukazovala 0g. Ale koukali jste, jestli některá z gum není rozhozená výškově??? Můj případ byl, že zbrusu nové gumy hodily na ráfky, aniž se pozastavili nad tím, že použili cca 0,25kg závaží. Prostě to bylo vyváženo do 0g. A kdybych mu u jedné z gum nestál za zády, tak bych si ani nevšiml, že ta guma na průměru po obvodu "skákala" cca o 1cm jedna strana oproti druhé.
Prostě to blbě nazuli a guma nezapadla přesně do patice ráfku - jedna strana byla oproti druhé o cca 0,5cm víc povylezlá a to udělalo ten 1cm poskakování na výšku.
Ještě potom plácnul, že jsou špatné gumy a budu je muset vyreklamovat. Já jsem zajel do jiného pneuservisu, gumy odrazili od ráfku, znovu nafoukli a bylo to perfektní s použitím několika gramů závaží.

Ale jelikož jsi už dával i jiné gumy, tak je celkem nepravděpodobné, že by se něco takového stalo několikrát po sobě. To zmiňuji čistě jako možnost, kdy se tonoucí stébla chytá.
Každopádně to zkouknout můžeš. Většinou bývá na gumě podél patice ráfku nějaká obvodová drážka či "vystouplina" a podle ní snadno uvidíš, jestli je ta guma do patice ráfku zalezlá rovnoměrně nebo jestli je hozená.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Kraťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: stř srp 12, 2015 10:22 am

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Kraťas »

mnov píše:Jediné co se točí, mění otáčky s rychlostí a ještě nebylo zkontrolováno je kardan?
Bohužel, byl kontrolován - minulý rok v září se dávaly nové křížky a nově se vyvažoval. Leč očekávaný výsledek se nedostavil >:-f Přesněji řečeno, po opětovné montáži kardanu byl opět na chvíli (cca 50 km) pokoj, pak se vibrace ohlásily znovu, i když nastupovaly o něco později (až po překročení 130 km/h) a v mírnější formě.
Traveller píše:Ještě k těm pneumatikám, jelikož se mi přesně taková věc stala.

Jedna věc je vyvážení, protože ono jde vyvážit ledacos tak, aby ti vyvažovačka ukazovala 0g. Ale koukali jste, jestli některá z gum není rozhozená výškově??? Můj případ byl, že zbrusu nové gumy hodily na ráfky, aniž se pozastavili nad tím, že použili cca 0,25kg závaží. Prostě to bylo vyváženo do 0g. A kdybych mu u jedné z gum nestál za zády, tak bych si ani nevšiml, že ta guma na průměru po obvodu "skákala" cca o 1cm jedna strana oproti druhé.
Prostě to blbě nazuli a guma nezapadla přesně …
S gumama a koly obecně jsem se trápil poměrně dlouho, protože to byla první věc, která se nabízela. Jednak se problém poprvé projevil s přezutím na jiné pneu a disky, navíc ten projev odpovídal tomu, když jsou rozvážená kola, poskákané pneumatiky, naražený disk apod. Ale nakonec jsem je vyloučil.
Opakovaně jsem totiž nejen převažoval, ale i přehazoval zimní/letní, nasazoval letní gumy na "zimní" disky a naopak, a to střídavě ve dvou pneuservisech, abych eliminoval případnou chybu kalibrace vyvažovačky, chybu mechanika apod. Vyzkoušel jsem troje disky a troje pneu, plus jsem měl na chvíli ještě půjčenou sadu komplet kol ve stejném rozměru z kamarádova Outbacku. Výstup byl následující - zimní gumy problém docela úspěšně maskují, po zdvižení auta na zvedák lze dost často pozorovat (většinou krátkodobou) změnu chování. Ale žádná výše uvedená akce problém nedokázala odstranit.
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední :-)
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Mareka »

Já tomu teda nerozumím jako předřečníci, ale myslím že klíčové je info: "....se problém poprvé projevil s přezutím na jiné pneu a disky...."
Takže co se může změnit? Vystředění kol, rozteče děr, poškození šroubů.... a nebo co bylo poškozeno, když se auto zvedalo/pokládalo?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od HonzaCZ »

Teda moc jsem to nečetl, ale tipuju kardan. Volný uložení prostředního ložiska nebo klepnutej nebo něco takovýho.

EDIT: Tak jsem to celý přečetl a píšeš, že byly měněný kříže na kardanu. Ale bylo taky kontrolovaný a měněný uložení kardanu, případně jeho ložisko? Co zkusit na heveru opatrně, VELICE OPATRNĚ - bez prudký akcelerace nebo brzdění, roztočit auto na rychlost, kdy to začne dělat a sledovat, co se kde klepe? Já měl auto na heveru roztočený na 120 km/h, takže to není problém. Nesmí bejt člověk zbrklej.

Jo a pravděpodobně vylítaj do řídících jednotek chyby VDC, jak se kola nebudou točit všechny úplně stejně rychle, zejména při jejich brzdění.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Slavek_xxx »

Mareka píše:Já tomu teda nerozumím jako předřečníci, ale myslím že klíčové je info: "....se problém poprvé projevil s přezutím na jiné pneu a disky...."
Takže co se může změnit? Vystředění kol, rozteče děr, poškození šroubů.... a nebo co bylo poškozeno, když se auto zvedalo/pokládalo?
Presne, podle meho je problem v kolech nebo pneu nebo nejaka kombinace obojiho. Nevim proc, ale Outbacky na tohle jsou obzvlast haklivy, pres vsechny generace... Pokud bude pouzitej rafek s vetsi stredovou dirou, nebo pokud neni nasazeny kolo uplne presne, nebo nebyla ocistena dosedaci plocha, fakt malickosti - tak to zkratka od dalnicni rychlosti vibruje.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Mira »

A jaký máš kola-resp. disky? Máš na ně správný šrouby? To je často přehlížená velmi podstatná okolnost. Zkoušel jsi vyvažování na ose? Prej to dělá někdo v kénigu, ale bližší info nemám.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od hamoun »

vzhledem k nekolika sadam, mezi nimiz jsou i originalni, bych to na kola asi nehazel ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Traveller »

Kraťas: Já to psal jen pro pořádek, aby to zaznělo. Jeden nikdy neví. Ale moc jsem na to také nesázel, jelikož jsi psal, že jsi s kolama dělal kde co, včetně mnoha výměn, vyvažování apod.

Kluci, trochu mi to řešením a nevyřešením připomíná příběh Oťase ve vláknu "reklamace subaru", nebo jak se to jmenovalo. Spousta let pátrání a zkoušení..., a nic. I když teď si nejsem jist jak to skončilo?!? Jestli už to má vyřešené nebo ne?!? Pamatujete se někdo o co tam šlo?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od hamoun »

Trava: taky mi to prijde podobne (*_^) |,,,,
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech

Příspěvek od Traveller »

Woohooo. Našel jsem to. Ale na čtení jaksi nemám čas, takže přikládám odkaz. Třeba v tom Kraťas najde něco užitečného.
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =53&t=6232
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“