Vibrace auta ve vyšších rychlostech
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Loni jsem měl stejný problém s letními disky - několikrát převažováno, prohozeny přední/zadní a bez úspěchu (vibrace při rychlosti > 110 km/h).
Po přezutí na zimní a důkladném očištění dosedacích ploch ráfku a kotouče se vibrace nekonaly. Teď o víkendu přezuto stejným způsobem na letní (i s převážením) a vibrace zatím nikde - snad to tak bude i nadále.
Takže předpokládám, že to bylo způsoběno nějakou nečistotou na disku nebo kotouči.
Po přezutí na zimní a důkladném očištění dosedacích ploch ráfku a kotouče se vibrace nekonaly. Teď o víkendu přezuto stejným způsobem na letní (i s převážením) a vibrace zatím nikde - snad to tak bude i nadále.
Takže předpokládám, že to bylo způsoběno nějakou nečistotou na disku nebo kotouči.
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Díky všem za příspěvky, zkusím to popořadě.
Slavek_xxx píše: Presne, podle meho je problem v kolech nebo pneu nebo nejaka kombinace obojiho. Nevim proc, ale Outbacky na tohle jsou obzvlast haklivy, pres vsechny generace... Pokud bude pouzitej rafek s vetsi stredovou dirou, nebo pokud neni nasazeny kolo uplne presne, nebo nebyla ocistena dosedaci plocha, fakt malickosti - tak to zkratka od dalnicni rychlosti vibruje.
Jak jsem už psal dříve, kola jsem řešil hodně intenzivně jako první věc - jednak z toho důvodu, že se problém objevil po přezutí, jednak i proto, že ten projev byl hodně podobný nevyváženým kolům, ťuklému disku apod. Pneumatiky letní i zimní jsou 215/60/R16. Původní disky na autě byly originály Subaru, 6,5x16" 5x100 ET48. Disky se stejným rozměrem (výrobce Enzo) jsem pak použil na léto. Protože jedno to Enzo bylo lehce naťuklé, navíc ty disky měly větší středovou díru (řešil jsem vloženými distančními kroužky) a ještě mě několik lidí strašilo, že neoriginální disky můžou dělat problémy, koupil jsem nakonec na léto další sadu originál disků od Subaru (stejný rozměr, jako předchozí sada), na těch jezdím teď, bohužel to opět problém nevyřešilo. Matky na obě aktuálně používané sady jsem objednával u Subaru v autorizáku, tak snad jsou OK - každopádně bez problému sedí. Takže v kolech zřejmě opravdu problém není, i když je asi pro klid duše zkusím znovu překontrolovat. Ještě jeden argument proti kolům - jak jsem už psal dříve, po zdvižení auta na zvedák dost často problém na čas (krátký) poleví, případně dojde k nějaké změně chování. Pokud by problém byl v kolech, předpokládám, že by se to chovalo pořád stejně (pokud se s nimi nic nedělá).Mira píše:A jaký máš kola-resp. disky? Máš na ně správný šrouby? To je často přehlížená velmi podstatná okolnost. Zkoušel jsi vyvažování na ose? Prej to dělá někdo v kénigu, ale bližší info nemám.
Auto mělo roztočená kola na zvedáku v Dobřanech, ale nevím do jaké rychlosti. Při tom objevili tu ťuklou PZ poloosu. Kardan jsem řešil v MiJa (na repasi ho posílali do Velké Bíteše, kde je firma, která se na kardany specializuje), ohledně uložení nic neříkali, předpokládal jsem, že ho kontrolovali, když kardan vytahovali (moje chyba, měl jsem se zeptat). V Dobřanech mi říkali, že v uložení je trochu vůle, ale podle jejich názoru to nebude příčina problému. Ale pokud vím, kardan vytažený neměli. Zkusím se na to ještě znovu zaměřit. Jen přemýšlím, kde to řešit a kdo bude ochotný se v tom rýpat a bádat...HonzaCZ píše:Teda moc jsem to nečetl, ale tipuju kardan. Volný uložení prostředního ložiska nebo klepnutej nebo něco takovýho.
EDIT: Tak jsem to celý přečetl a píšeš, že byly měněný kříže na kardanu. Ale bylo taky kontrolovaný a měněný uložení kardanu, případně jeho ložisko? Co zkusit na heveru opatrně, VELICE OPATRNĚ - bez prudký akcelerace nebo brzdění, roztočit auto na rychlost, kdy to začne dělat a sledovat, co se kde klepe? Já měl auto na heveru roztočený na 120 km/h, takže to není problém. Nesmí bejt člověk zbrklej.
Jo a pravděpodobně vylítaj do řídících jednotek chyby VDC, jak se kola nebudou točit …
Jo, tak tenhle příběh už jsem četl dřív a podobnost je značná. Ale bohužel, řešení jsem tam nenašel (on totiž finální řešení nenašel ani autor toho článku).Traveller píše:Woohooo. Našel jsem to. Ale na čtení jaksi nemám čas, takže přikládám odkaz. Třeba v tom Kraťas najde něco užitečného.
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =53&t=6232
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Mhm, měl jsem pocit, že to zatím ten kluk bohužel nedotáhl do konce, ale jistý jsem si nebyl.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Pánové, ještě jednou díky za odpovědi, mám pár tipů na co se zaměřit, uvidíme jestli z toho něco bude.
Teď ještě jedna otázka do pléna - kde byste podobný problém doporučovali řešit? Autorizáky nemají smysl, v AWD (i když to už je dnes vlastně taky autorizák ) jsem moc nepochodil, tak teď přemýšlím kam dál. Dobřany jsou vyhlášené, ale zatím tam problém nevyřešili a ve finále mi řekli, že nedokážou jednoznačně identifikovat příčinu. A já už dříve s jinými auty v pár servisech (byť třeba jinak fungovaly k naprosté spokojenosti) narazil, když jsem chtěl řešit nějakou zapeklitou závadu - pokud to nebyla věc, kterou by znali a dokázali rychle identifikovat, dost často ztratili zájem se jí věnovat. Na jednu stranu to chápu - je to spousta práce, kde na konci může být jen výměna nějaké blbosti (takže s nejistým výdělkem) a při tom by za tu dobu mohli udělat spoustu jiných zakázek za úplně jiné peníze. Na druhou stranu jako pro zákazníka je to pro mě dost tristní.
Takže na koho z vyhlášených Subaru servismanů se obrátit? Podle mých informací má smysl uvažovat o Dobřanech, Embertovi, Bímovi a L. Lohrovi (Boxer)... Kdo z nich bude nejochotnější rýpat se v záhadném problému a hledat řešení, které třeba není na první pohled zjevné? Nebo doporučíte někoho jiného?
Teď ještě jedna otázka do pléna - kde byste podobný problém doporučovali řešit? Autorizáky nemají smysl, v AWD (i když to už je dnes vlastně taky autorizák ) jsem moc nepochodil, tak teď přemýšlím kam dál. Dobřany jsou vyhlášené, ale zatím tam problém nevyřešili a ve finále mi řekli, že nedokážou jednoznačně identifikovat příčinu. A já už dříve s jinými auty v pár servisech (byť třeba jinak fungovaly k naprosté spokojenosti) narazil, když jsem chtěl řešit nějakou zapeklitou závadu - pokud to nebyla věc, kterou by znali a dokázali rychle identifikovat, dost často ztratili zájem se jí věnovat. Na jednu stranu to chápu - je to spousta práce, kde na konci může být jen výměna nějaké blbosti (takže s nejistým výdělkem) a při tom by za tu dobu mohli udělat spoustu jiných zakázek za úplně jiné peníze. Na druhou stranu jako pro zákazníka je to pro mě dost tristní.
Takže na koho z vyhlášených Subaru servismanů se obrátit? Podle mých informací má smysl uvažovat o Dobřanech, Embertovi, Bímovi a L. Lohrovi (Boxer)... Kdo z nich bude nejochotnější rýpat se v záhadném problému a hledat řešení, které třeba není na první pohled zjevné? Nebo doporučíte někoho jiného?
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Píšeš, že se problém objevil po přezutí kol. Tak bych se zaměřil na to, co se asi mohlo s autem provádět. Určitě to bylo na nějakém zvedáku. Zvedací body jsou popsány v servisním manuálu, ale pochybuji, že nějaký pneu servis toto řeší. Jedním z bodů pro zvedání je i zadní diferenciál. Tak bych se podíval zda náhodou není zdeformováno něco na zadní nápravnici, nebo utržený silentblok atd. Pokud to špatně zvednou za nápravnici a ohnou tam něco?
Já mám např. od autorizovaného servisu naprosto zdemolovaný pravý zvedací bod v prahu. Asi to zvedali kousek vedle.
Já mám např. od autorizovaného servisu naprosto zdemolovaný pravý zvedací bod v prahu. Asi to zvedali kousek vedle.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 173
- Registrován: pát kvě 01, 2015 11:21 am
- Jméno a příjmení: Pavel Pařenica
- Bydliště: Hutisko-Solanec
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Bych se zaměřil na uložení nápravy (čepy), nebo klouby poloos, ikdyž tam se už něco řešilo a taky uložení tlumičů a tlumiče. Ono na zvedáku jak se to vyvěsí tak ty vůle nemusejí jít poznat. A samozřejmě geometrii.
Připomíná mi to DEATH WOBBLE i když je to většinou u tuhé nápravy.
Připomíná mi to DEATH WOBBLE i když je to většinou u tuhé nápravy.
Subaru Outback 2.5 115kw LPG
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18906
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
ted me napada blbost, .... ja mel prdly antilift, ale poznat to bylo JEN na zatizenem aute ... na zvedaku to vypadalo uplne ok ...
zkousel jsi tunel a nebo tu "trepacku" na STK??
zkousel jsi tunel a nebo tu "trepacku" na STK??
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6320
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Jak jsi psal, že jsi zkoušel různé výrobce, pneu byly šípový nebo ne? Proč se ptám. Je to možná blbost, ale měl jsem úplně stejný problém ještě na MB190, koupený nový šípový Goodyear a nedalo se s nima od 100km jet, hrozný vibrace. Řešil jsem to taky strašně dlouho, až mi jeden gumař řekl, že to někdy šípovej dezén u některých aut dělá. Tak jsem pořídil jiný typ a měl jsem pokoj, tyhle jsem dal na ozkoušení sousedovi na Alhambru a jemu to nic nedělalo. Takže tak. Asi to nebude tvůj případ,ale napsat jsem to musel. Doufám, že na to brzo přijdeš.
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
ahojte, potreboval by som radu. Trasie mi celé auto od cca 70kmh vyššie. Najhoršie pri 110kmh a na diaľnici. Trasie volant, sedačky, prosté celé auto pri zaradenej rýchlosti aj neutráli.
Vymenené sú predné brzdy, čapy riadenia, stabilizátory, geometria spravená, auto má čisto nové pneu Hankook a kolesá boli viackrát vyvážené
Nejaké rady čo by to mohlo byť?
Ďakujem
Vymenené sú predné brzdy, čapy riadenia, stabilizátory, geometria spravená, auto má čisto nové pneu Hankook a kolesá boli viackrát vyvážené
Nejaké rady čo by to mohlo byť?
Ďakujem
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
Kola a dosedaci plochy plus uchyceni napravy ve vsech bodech.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
trafo: A nemohlo by to být něco, co jsem psal výše?!?
Traveller píše:Ještě k těm pneumatikám, jelikož se mi přesně taková věc stala.
Jedna věc je vyvážení, protože ono jde vyvážit ledacos tak, aby ti vyvažovačka ukazovala 0g. Ale koukali jste, jestli některá z gum není rozhozená výškově??? Můj případ byl, že zbrusu nové gumy hodily na ráfky, aniž se pozastavili nad tím, že použili cca 0,25kg závaží. Prostě to bylo vyváženo do 0g. A kdybych mu u jedné z gum nestál za zády, tak bych si ani nevšiml, že ta guma na průměru po obvodu "skákala" cca o 1cm jedna strana oproti druhé.
Prostě to blbě nazuli a guma nezapadla přesně …
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
skúšal som prehadzovať kolesá (predné do zadu, zadné dopredu + aj po stranách medzi sebou) a žiadna zmena
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
A presto to urcite delaji kola. V mym pripade byly na discich nanosy pisku a prachu ze zimy a chovalo se to presne takto. V 80ti zacaly vibrace a kolem 120ti byly nejsilnejsi. Jediny co jsem udelal bylo, ze jsem kola vymyl a hned potom vibrace zmizely.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
ďakujem za rady, určite to skúsim
aj keď mi nepríde že by to mohla spôsobovať špina na kolesách, veď to trasie jak keby sa malo rozsypať auto
aj keď mi nepríde že by to mohla spôsobovať špina na kolesách, veď to trasie jak keby sa malo rozsypať auto
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vibrace auta ve vyšších rychlostech
No, já bych tomu i věřil... po loňských Milovicích jsem si do kol nabral blátíčko a začalo to taky vibrovat někde nad 120km/h - a když jsem to vymýval, tak v těch kolech toho bylo relativně trochu... a byli tam i jiní, kterým se to po té akce rozvibrovalo nad 60km/h, takže s nějakým větším bordelem bych se tomu nedivil...
jinak mně tam asi nějakej vodomilnej bordel zůstal taky. To auto mi občas při dálničních rychlostech vibruje taky, naposledy dneska ráno. Dělá to chvíli, vsadim se, že teď cestou domů už to bude zase ok. Přijde mi, že je to obvykle vždycky po dešti. Jako by tam někde nějakej bordel zůstal a jak se namočí vodou, tak ztěžkne a dělá bordel.
jinak mně tam asi nějakej vodomilnej bordel zůstal taky. To auto mi občas při dálničních rychlostech vibruje taky, naposledy dneska ráno. Dělá to chvíli, vsadim se, že teď cestou domů už to bude zase ok. Přijde mi, že je to obvykle vždycky po dešti. Jako by tam někde nějakej bordel zůstal a jak se namočí vodou, tak ztěžkne a dělá bordel.