Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Tak jsem se konečně dokopal k tomu, abych opravil nevracející se kliku pátých dveří...chronická chyba této generace kombi. Je třeba odstranit všechny interiérové plasty ze dveří, pak odšroubovat zevnitř tuším 10 matiček vel. 8 (je potřeba nástavec na ořech - nezapomenout, že dvě matičky na každé straně se skrývají pod plastovým krytem, který je potřeba taky odloupnout). Tím sundáte venkovní plastové čelo nad SPZ, kde je osvětlení SPZ, couvačka a diodová mlhovka (3 konektory). Tak je možné se dostat na těleso kliky.
Příčina zasekávání je koroze - pro naše vozy typické (kromě kastle naštěstí). V plastové klice je ocelová hřídelka, která se má otáčet v plechové konzolce kliky. Ovšem ve slané lázni zkoroduje jak konzolka, tak i hřídelka, a ta se přestane otáčet. Klika se tím pádem musí točit v plastu, což se děje s mnohem větším odporem, proto pružiny na klice a na samotném zámku dveří nedokáží kliku vrátit.
Vyčištěno, namazáno, nanesena velká vrstva maziva aby to sůl měla těžší a klika opět chodí jak nová.
Jo a ještě...proč mi asi nesvítí osvětlení SPZ je vidět na poslední fotce. Taky typický, přežvejkaný 4 káblíky v gumové přechodce z dvěří do karoserie. Jen nechápu, že jsou ulomené 4 (!) a jediné co nefunguje je opravdu jen osvětlení značky.. tohle bude ovšem oříšek - předpokládám, že budu muset ten gumovej chránič rozříznout abych se k tomu dostal.
Příčina zasekávání je koroze - pro naše vozy typické (kromě kastle naštěstí). V plastové klice je ocelová hřídelka, která se má otáčet v plechové konzolce kliky. Ovšem ve slané lázni zkoroduje jak konzolka, tak i hřídelka, a ta se přestane otáčet. Klika se tím pádem musí točit v plastu, což se děje s mnohem větším odporem, proto pružiny na klice a na samotném zámku dveří nedokáží kliku vrátit.
Vyčištěno, namazáno, nanesena velká vrstva maziva aby to sůl měla těžší a klika opět chodí jak nová.
Jo a ještě...proč mi asi nesvítí osvětlení SPZ je vidět na poslední fotce. Taky typický, přežvejkaný 4 káblíky v gumové přechodce z dvěří do karoserie. Jen nechápu, že jsou ulomené 4 (!) a jediné co nefunguje je opravdu jen osvětlení značky.. tohle bude ovšem oříšek - předpokládám, že budu muset ten gumovej chránič rozříznout abych se k tomu dostal.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Doplnil bych, že to není konstrukční vada této generace, ale i všech předchozích generací Legacy, Outback a také Justy. Nevím, jestli Impreza to má jinak, ale jestli má tu kliku taky takhle blbě vymyšlenou, tak taky.
Řešil jsem to taky a největší vopruz na celé opravě je ta rozborka. Já to řešil v rámci celkové opravy pátých dveří.
Já ty zarezlý čepy z tý plastový kliky odvrtal, železo a pružinku jsem nechal pozinkovat a místo čepů jsem tam dal nerezový šroubky a uzavřenýma matičkama. Takže to nezarezne a navíc je to kdykoli rozebiratelný. Třeba na opětovné pozinkování kovových částí....
Řešil jsem to taky a největší vopruz na celé opravě je ta rozborka. Já to řešil v rámci celkové opravy pátých dveří.
Já ty zarezlý čepy z tý plastový kliky odvrtal, železo a pružinku jsem nechal pozinkovat a místo čepů jsem tam dal nerezový šroubky a uzavřenýma matičkama. Takže to nezarezne a navíc je to kdykoli rozebiratelný. Třeba na opětovné pozinkování kovových částí....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
hm...aha. např. forester to má teda jinak, protože u něj klika chodí krásně i po 14 letech..
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Tak to je teda opravdu zvláštnost, jestli to u Forestra zkonstruovali jinak a až do 4. generace Legacy to nechali na hovno. Jestli to "dědictví" není právě v tý klice ?
Když jsem tu kliku rozebíral, tak jsem čekal, že to při odvrtávání čepů zničím. Ale přesto jsem se do toho pustil, nejdřív nějakým 1,5mm vrtáčkem a pak větším a klaplo to. Nevyfotil jsem to sestavený, jen těsně po rozborce...
https://goo.gl/photos/28KJc2tdetahjBXT8
Když jsem tu kliku rozebíral, tak jsem čekal, že to při odvrtávání čepů zničím. Ale přesto jsem se do toho pustil, nejdřív nějakým 1,5mm vrtáčkem a pak větším a klaplo to. Nevyfotil jsem to sestavený, jen těsně po rozborce...
https://goo.gl/photos/28KJc2tdetahjBXT8
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Už jsem dřív četl o problémech s tímto,zatím na Forestru přesně jak píše dethrone to chodí 14-tým rokem dobře.Takový návod se vždy hodí
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Hmm, ten urvanej kabel jsem měl na Outbacku taky (jenom jeden teda). Já jsem teda myslel, že jsem to způsobil tím, jak jsem se do té průchodky silou snažil narvat kabel od zadní kamery, ale možná to tam taky už bylo. Mně jinak paradoxně fungovalo všechno Jako vysvětlení mi přijde to, že každá elektrověc co tam je, má tažený zvlášť drát s kostrou. Ale stejně to pak je někde v těch dveřích ukostřeno zvlášť (a ani jsem nepřišel na to kde, když jsem poodpojoval všechny konektory, tak stejně ten můj urvaný kabel měl spojení s kostrou...). Takže když se urve černej kabel, tak to přes kostru bude nejspíš fungovat dále.
Jinak na mym OTB ta klika funguje normálně. Nevím, jak moc to předchozí majitelé řešili, ale možná to bylo jenom moc garážovaný a ještě mě to potká
Jinak na mym OTB ta klika funguje normálně. Nevím, jak moc to předchozí majitelé řešili, ale možná to bylo jenom moc garážovaný a ještě mě to potká
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Kdyz si v levem krku prerusite koax od anteny, tak vam radio na tuty hrat nebude
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Tak ten tam nemám, anténa je v zadním bočním okně v kufru
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Mám zkušenost již z jiné značky a tak do toho preventivně z venku stříknu olej a zatím to funguje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Nepotká, když budeš myslet na to, že všechny zimní sračky, co se točí za autem, na tu kliku cákají a budeš pravidelně prostříkávat mechanismus. A když se to má vyndat a opravit, tak se kvůli tomu musí rozebrat půlka dveří, což je trošku opruz.spm píše: Nevím, jak moc to předchozí majitelé řešili, ale možná to bylo jenom moc garážovaný a ještě mě to potká
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
je to antikorozně nedořešený....jak říkáš, všechna sůl se tam mele pod tím plastem.
fascinuje mě, jak dobře dokázali udělat na 4. generaci kastli (po 12 letech pod širým nebem a v zimě v soli - ani pupínek, ani v problémových místech předchozí generace) a přitom dlouhodobě neřeší tyhle detaily. prostě japonci.
fascinuje mě, jak dobře dokázali udělat na 4. generaci kastli (po 12 letech pod širým nebem a v zimě v soli - ani pupínek, ani v problémových místech předchozí generace) a přitom dlouhodobě neřeší tyhle detaily. prostě japonci.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Jo, myslím, že máš pravdu. Tohle je dokonale japonské. Nevím, jestli to takhle blbě má celá 4. generace Legacy, ale jestli jo, tak je to špatné řešení, které vydrželo téměř 20 let.
Klika 5. dveří na hovno 1989-2008
Klika 5. dveří na hovno 1989-2008
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Takže oddělat tapec těch 5. dveří a stříkat tam nějaký olej ve spreji do těch míst, kde je klika?
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24328
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
Já tyhle věci-kliky a zámky i zevntiř,kam jsem se jen dostal stříkával vždy preventivně,jakmile přišly větší mrazy,ale nějak uvadám či co měl bych to jak vidím obnovit.Je fakt,že po prostřiku(používal jsem vždy jen WD-čko,to bylo vždy v autě,po ruce)chodily všecky zámky o hodně,hodně ochotněji,rychleji a měli "lehčí"zvukový projev,nešly jednoduše tak ztěžka,neměly v mrazech takový problém se odlepit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49180
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legacy IV kombi - Oprava zatuhávající kliky 5. dveří
To vůbec, to není takhle složitý. Bavíme se o vnější klice. Proto na to stříkají všechny ty sračky, co se točí za autem.spm píše:Takže oddělat tapec těch 5. dveří a stříkat tam nějaký olej ve spreji do těch míst, kde je klika?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97