Kolísání volnoběhu
Kolísání volnoběhu
Zdravím vás!
Dnes jsem měl s passatem čelní srážku s dodávkou a auto pochopitelně na odpis. Tudíž bylo rozhodnuto o předčasné koupi outbacku. Byl jsem si dnes zkusit tohoto:
http://www.autobazarnv.cz/?navigace=kar ... id=2695586
A vše se jeví jako OK (nejde jen kontrolka převodu do pomala), ale svítí pečený kuře (předpokládám, že lambda kvůli plynu). Motor neklepe a sluchový i pocitový dojem mám z toho velmi dobrý. Ale na volnoběh to chvilkami hodně kolísá. I když asi žádám věštění z koule, prosil bych o názor - šlo by o moje první benzínové, ale tím pádem i plynové vozítko, nemám tedy zkušenosti.Může to být projev té lambdy? Na diagnostiku jsem to neměl možnost napíchnout.
Ještě jim vedle stojí forestík, taky by se mi moc líbil, ale nevím , co si myslet o tom motoru. Údajně měněn i se spojkou, ale nedělám si iluze, že by bylo měněno za nový. Každopádně, když jel kolem, projev motoru byl vpořádku, žádný tkadlátko Zatím jsem ho neprojížděl, zkusím zítra, když zbude čas.
Potřebuju spolehlivého 4x4 pracanta-hltače kilometrů, co se nebojí zašpinit si manžetové knoflíčky
Dnes jsem měl s passatem čelní srážku s dodávkou a auto pochopitelně na odpis. Tudíž bylo rozhodnuto o předčasné koupi outbacku. Byl jsem si dnes zkusit tohoto:
http://www.autobazarnv.cz/?navigace=kar ... id=2695586
A vše se jeví jako OK (nejde jen kontrolka převodu do pomala), ale svítí pečený kuře (předpokládám, že lambda kvůli plynu). Motor neklepe a sluchový i pocitový dojem mám z toho velmi dobrý. Ale na volnoběh to chvilkami hodně kolísá. I když asi žádám věštění z koule, prosil bych o názor - šlo by o moje první benzínové, ale tím pádem i plynové vozítko, nemám tedy zkušenosti.Může to být projev té lambdy? Na diagnostiku jsem to neměl možnost napíchnout.
Ještě jim vedle stojí forestík, taky by se mi moc líbil, ale nevím , co si myslet o tom motoru. Údajně měněn i se spojkou, ale nedělám si iluze, že by bylo měněno za nový. Každopádně, když jel kolem, projev motoru byl vpořádku, žádný tkadlátko Zatím jsem ho neprojížděl, zkusím zítra, když zbude čas.
Potřebuju spolehlivého 4x4 pracanta-hltače kilometrů, co se nebojí zašpinit si manžetové knoflíčky
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání volnoběhu
Toho forestera v dehtu nebrat, pokud nemá meneny polomotor a neznáš kompletní historii
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kolísání volnoběhu
Z techlech 2 bych osobne nebral ani jedno. Rozhodne ne boxer diesel bez zname minulosti!
Auto z Italie na LPG najezdi v prumeru 30-40 tisic rocne, takze ten udaj na tachometru toho Outbacku bude taky spis z rise snu.
Auto z Italie na LPG najezdi v prumeru 30-40 tisic rocne, takze ten udaj na tachometru toho Outbacku bude taky spis z rise snu.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Kolísání volnoběhu
Díky za rychlé reakce.
Na kilometry nikdy u aut nekoukám, vždy dávám přednost konkrétnímu projevu motoru. Není problém odrasovat new motor, stejně tak není problém dobrý motor se 400 tisíci. Kupříkladu ten zlikvidovaný pásovec měl právě oslavit 420tisíc (180 při koupi, takže asi taky stočený) a podle tlaků ve válcích jako nový.
Zajímá mě, zda je normální to pečený kuře u provozu na plyn. Koukal jsem, že to při poslední jízdě ani nepřepínali na benál, takže skoro nonstop plyn. A zda chyba lambdy (pokud to kuře je opravdu lambdou) může za kolísání na volnoběh. Najel jsem s tím asi 8km, takže skoro studený motor a spotřeba na plyn (včetně chvilky stání v bazaru), tak 2-3km vesnicí a pak kolem stovky mimo obec a ukazovalo to 12, což mě celkem příjemně překvapilo (otázkou je, zda to plus mínus odpovídalo skutečnosti). Plyn byl montován přímo v subaru.
Motor hned studený neklepal, necinkal ani nic podobnýho. Od teplýho se vlastně nelišil.
Na kilometry nikdy u aut nekoukám, vždy dávám přednost konkrétnímu projevu motoru. Není problém odrasovat new motor, stejně tak není problém dobrý motor se 400 tisíci. Kupříkladu ten zlikvidovaný pásovec měl právě oslavit 420tisíc (180 při koupi, takže asi taky stočený) a podle tlaků ve válcích jako nový.
Zajímá mě, zda je normální to pečený kuře u provozu na plyn. Koukal jsem, že to při poslední jízdě ani nepřepínali na benál, takže skoro nonstop plyn. A zda chyba lambdy (pokud to kuře je opravdu lambdou) může za kolísání na volnoběh. Najel jsem s tím asi 8km, takže skoro studený motor a spotřeba na plyn (včetně chvilky stání v bazaru), tak 2-3km vesnicí a pak kolem stovky mimo obec a ukazovalo to 12, což mě celkem příjemně překvapilo (otázkou je, zda to plus mínus odpovídalo skutečnosti). Plyn byl montován přímo v subaru.
Motor hned studený neklepal, necinkal ani nic podobnýho. Od teplýho se vlastně nelišil.
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
Re: Kolísání volnoběhu
Ahoj, jenom si dej pozor, jestli tam náhodou není BRC, jako že z Itálie asi je - velká pravděpodobnost, že jednotka bude zaheslovaná a tím pádem to nepůjde servisovat.... Sice u nás mají zastoupení, ale odemknout se povede cca polovina řídicích jednotek.
Mě se to přesně takhle stalo, nakonec tam mam Magic. Nepravidelný volnoběh může být v nejhorším případě komprese na jednom válci, ale taky to třeba někde jenom přisává falešnej vzduch - loterie.....
Mě se to přesně takhle stalo, nakonec tam mam Magic. Nepravidelný volnoběh může být v nejhorším případě komprese na jednom válci, ale taky to třeba někde jenom přisává falešnej vzduch - loterie.....
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
Re: Kolísání volnoběhu
viděl bych to takto:
- MIL bude pravděpodobně snížená funkce katalyzátoru, bolest těchto motorů, na řízení motoru nemá vliv. znemožňuje použití tempomatu a VDC(ESP)..
- pokud je serv. kniha pravá, tak poslední kontrola ventilových vůlí byla v r. 2009 při 105 tkm (poznámka propiskou)
- teď to má kolem 200 tkm , tj. 100 tkm bez vymezení ventilových vůlí
- nepravidelný volnoběh bude způsoben nedovírajícími výfukovými ventily s rizikem podpálení
summary: já bych to nebral, moc rizik vyplývajících z LPG, plus se budeš trápit s dvouhm. setrvačníkem a podložkou pod lambdu.
jinak italské zástavby LPG byly dělány velmi kvalitně, ale evidentně to auto někdo dojížděl.
samozřejmě to tak být nemusí, ale takhle od stolu bych to tipoval...
- MIL bude pravděpodobně snížená funkce katalyzátoru, bolest těchto motorů, na řízení motoru nemá vliv. znemožňuje použití tempomatu a VDC(ESP)..
- pokud je serv. kniha pravá, tak poslední kontrola ventilových vůlí byla v r. 2009 při 105 tkm (poznámka propiskou)
- teď to má kolem 200 tkm , tj. 100 tkm bez vymezení ventilových vůlí
- nepravidelný volnoběh bude způsoben nedovírajícími výfukovými ventily s rizikem podpálení
summary: já bych to nebral, moc rizik vyplývajících z LPG, plus se budeš trápit s dvouhm. setrvačníkem a podložkou pod lambdu.
jinak italské zástavby LPG byly dělány velmi kvalitně, ale evidentně to auto někdo dojížděl.
samozřejmě to tak být nemusí, ale takhle od stolu bych to tipoval...
Re: Kolísání volnoběhu
Jestli ho chceš a líbí se ti, taxi ho odvez někam, kde ti k tomu doopravdy něco řeknou...kolísá volnoběh...hm, x možnejch od blbostí po problémy...jestli o historii auta nebudou schopni nic kloudnýho říci, jinou možnost stejně nemáš...nechvátej, lepší ještě chvilku jezdit něčim jiným než jezdit akorát do servisu...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Kolísání volnoběhu
Kluci díky za rady. Na základě vašich doporučení ho pouštím k vodě, i když svezení v něm byl zážitek :826:
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1744
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání volnoběhu
Přátelé, potřeboval bych radu.
Recykluju téma bo mám na Démonovi problém s volnoběhem. Někdy od listopadu se mi začlo sem tam dít to, že při čekání ma červené se otřese auto. Provedl jsem následující pozorování:
1) děje se to jen při zařazeném D, když stojím na brzdě. Při N ani P se neděje. (Ještě vyzkouším R)
2) auto musí být alespoň trochu zahřáté. Při provozní teplotě se sem tam děje při rozjezdu (ve chvíli rozjezdu).
3) jakmile nestojím a jedu, nic se neděje, auto jede v cajku, točí plynule až do omezovače
4) "otřesení" vyletí otáčky o cca 50 nahoru a dolu. Na D stojící točím 660 ot (+/- 10), na N/P kdy to nedělá točím 700 ot (+/-10) - viz foto (včetně vychýlenýho min a max značenýho červenou a oranžovou značkou). 5) žádný chyby to nenačítá, žádný údaje mi (lajkovy) nepříjdou divný, škrtící klapka se přiotřesu a vyletění otáček nepohne (neotevře)
6) pověstný praskající BP airbox před sáním mám už z minula (před koupí 2018) svařen a pohledově není nikde prasklina, ani v jiných místech
7) nemám a auto nikdy nemělo LPG
8) svíčky vyměněné cca 15 000 km nazpátek
9) bez viditelného poškozeni kabeláže v motoru
Napadá vás nějaká potencionální příčina? Případně jak dál postupovat?
Ještě chci zkontrolovat drážkový řemen, jestli není přidřená nějaká kladka. Servopumpa je fungl nová z Dobřan.
Pak bych už, pokud nedá někdo nějakou dobrou radu, musel ject na diagnostiku do servisu, protože mě to dost znervózňuje.
Recykluju téma bo mám na Démonovi problém s volnoběhem. Někdy od listopadu se mi začlo sem tam dít to, že při čekání ma červené se otřese auto. Provedl jsem následující pozorování:
1) děje se to jen při zařazeném D, když stojím na brzdě. Při N ani P se neděje. (Ještě vyzkouším R)
2) auto musí být alespoň trochu zahřáté. Při provozní teplotě se sem tam děje při rozjezdu (ve chvíli rozjezdu).
3) jakmile nestojím a jedu, nic se neděje, auto jede v cajku, točí plynule až do omezovače
4) "otřesení" vyletí otáčky o cca 50 nahoru a dolu. Na D stojící točím 660 ot (+/- 10), na N/P kdy to nedělá točím 700 ot (+/-10) - viz foto (včetně vychýlenýho min a max značenýho červenou a oranžovou značkou). 5) žádný chyby to nenačítá, žádný údaje mi (lajkovy) nepříjdou divný, škrtící klapka se přiotřesu a vyletění otáček nepohne (neotevře)
6) pověstný praskající BP airbox před sáním mám už z minula (před koupí 2018) svařen a pohledově není nikde prasklina, ani v jiných místech
7) nemám a auto nikdy nemělo LPG
8) svíčky vyměněné cca 15 000 km nazpátek
9) bez viditelného poškozeni kabeláže v motoru
Napadá vás nějaká potencionální příčina? Případně jak dál postupovat?
Ještě chci zkontrolovat drážkový řemen, jestli není přidřená nějaká kladka. Servopumpa je fungl nová z Dobřan.
Pak bych už, pokud nedá někdo nějakou dobrou radu, musel ject na diagnostiku do servisu, protože mě to dost znervózňuje.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Kolísání volnoběhu
Nesouvisí to s tím, když se sepne spojka klimakompresoru? Jestli to dělá pravidelně, tak to můžeš na místě vysledovat s druhou osobou a otevřenou kapotou. Že to na neutrál nedělá může bejt tím, že jsou otáčky už o kousek vejš, třeba to na těch mírně nižších na D škubne znatelnějš. Případně jak píšeš, zkontrolovat řemen tak, že ho sundáš a zkusíš otočit všema kladkama a řemenicema.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1744
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání volnoběhu
No klimu zapnutou nemám. Dělá to nepravidelně. Když to dělá jen na kvalt tak si říkám, jestli ty rázy nemůže dělat převodovka. Jak jsem teď jezdil 10 000 km na ten Rexon III a teď jsem nechal udělat pořádný proplach Subaru ATF. Jestli si správně uvědomuju tak to začalo ale dělat cca 2 týdny před proplachem.
Dokonce mi přijde, že když víc akceleruju tak to pak na chvíli přestane a když jedu jen šouračku po městě dělá to víc...
Dokonce mi přijde, že když víc akceleruju tak to pak na chvíli přestane a když jedu jen šouračku po městě dělá to víc...
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Kolísání volnoběhu
vzduchová klapka?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Kolísání volnoběhu
Zdravím teď jsem řešil podobný problém na outbacku od Kofilky symptomy vynechavani,otřesy byly totožné až se to časem zhoršilo až na misfire na 4 valci po demontáži cívky jsme na ni našli malou praklinu. Voda ji časem odrovnala.Vyměnili jsme ji a H6 zase vrni.
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1744
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání volnoběhu
I když se podle diagnosti nepohne?
Dobrý nápad, to mě nanapadlo. Zítra bych měl mít trochu čas, tak zkusím vlézt pod auto a zkontrolovat. Pravda, že co jsem na ně cca před rokem koukal, tak asi 3 byly takový unavený na pohled. A Jak to tak počítám, tak to začalo potom, co hodně nasněžilo.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Kolísání volnoběhu
Jo přesně nejvíc se to projevovalalo po dešti nebo po delším odstavení venku.