Repasování serva Outback 3.0 H6
Repasování serva Outback 3.0 H6
Zdravím pánové, nemá náhodou někdo z vás zkušenost s repasováním posilovače řízení na Outbacka (nebo obecně, na jakékoli auto)? A pokud ano a ta zkušenost je pozitivní, můžete doporučit, kde to nechat udělat (v opačném případě proč to nedělat)?
Proč se ptám - servo na mém Outbacku (3.0 H6, MY 2006) je bohužel trochu hlučnější :655: Abych byl přesnější - servo nepiští, nekňučí, neskučí ani nic podobného, ale vytrvale povrzává (lepší popis toho zvuku mě nenapadá). Původně jsme si myslel, že mám načatý napínák drážkovaného řemenu nebo vodící kladku, bohužel se ukázalo, že původcem zvuku je servo. Ten zvuk je pořád stejný, bez ohledu na to, jestli je motor studený nebo zahřátý, intenzita se mění při pootočení volantem. Není nijak extrémně hlasitý, do auta není slyšet vůbec, musí se poslouchat venku na volnoběh, při zvýšení otáček to zvuk motoru překryje. Jednou za čas se k tomu při vytočení volantu do plného rejdu přidá jakési zarachtání, ale to se neděje vždy, řekněme v 10-20% případů. Účinek serva je jinak bez problémů, posiluje za každého počasí, jediný problém jsou ty pazvuky.
Podle vyjádření mechanika z AWD, kde jsem byl problém konzultovat, tato modelová řada na servo trpí, ale prý k nim běžně jezdí auta, které dělají mnohem větší kravál, takže by to neřešil. Přesněji řečeno, jednoduché řešení prý stejně neexistuje, jedině výměna čerpadla serva (24 tisíc za materiál plus práce) a stejně to prý časem začne dělat znovu... Tak mi nalili do nádržky serva nějaký zázračný přípravek jménem Metaltec a tím to skončilo...
Po pravdě řečeno, měnit servo se mi nechce, s ohledem na to, že to není úplně levná záležitost a to stávající vlastně (pominu-li zvukový projev) funguje tak jak má. Úplně ideální mi taky nepřipadá shánět servo na vrakovišti - předpokládám, že bych si dovezl něco podobného (ne-li horšího), jako mám v autě teď. Na druhou stranu, ty pazvuky něco způsobuje, samo se to nespraví a dřív nebo později se to asi zhorší. Proto si říkám, jestli není lepší cesta zkusit servo repasovat, dokud je ještě relativně zdravé. Na webu jsem našel třeba tyto odkazy:
http://www.servo-rizeni.cz
http://www.klimacar.cz/servo-rizeni
Je mi celkem sympatické, že je mám poblíž (bydlím v Brně), ale nemám s touto problematikou žádnou zkušenost a nerad bych zbytečně vyhodil peníze za něco, co nepomůže :655: Poradíte?
Proč se ptám - servo na mém Outbacku (3.0 H6, MY 2006) je bohužel trochu hlučnější :655: Abych byl přesnější - servo nepiští, nekňučí, neskučí ani nic podobného, ale vytrvale povrzává (lepší popis toho zvuku mě nenapadá). Původně jsme si myslel, že mám načatý napínák drážkovaného řemenu nebo vodící kladku, bohužel se ukázalo, že původcem zvuku je servo. Ten zvuk je pořád stejný, bez ohledu na to, jestli je motor studený nebo zahřátý, intenzita se mění při pootočení volantem. Není nijak extrémně hlasitý, do auta není slyšet vůbec, musí se poslouchat venku na volnoběh, při zvýšení otáček to zvuk motoru překryje. Jednou za čas se k tomu při vytočení volantu do plného rejdu přidá jakési zarachtání, ale to se neděje vždy, řekněme v 10-20% případů. Účinek serva je jinak bez problémů, posiluje za každého počasí, jediný problém jsou ty pazvuky.
Podle vyjádření mechanika z AWD, kde jsem byl problém konzultovat, tato modelová řada na servo trpí, ale prý k nim běžně jezdí auta, které dělají mnohem větší kravál, takže by to neřešil. Přesněji řečeno, jednoduché řešení prý stejně neexistuje, jedině výměna čerpadla serva (24 tisíc za materiál plus práce) a stejně to prý časem začne dělat znovu... Tak mi nalili do nádržky serva nějaký zázračný přípravek jménem Metaltec a tím to skončilo...
Po pravdě řečeno, měnit servo se mi nechce, s ohledem na to, že to není úplně levná záležitost a to stávající vlastně (pominu-li zvukový projev) funguje tak jak má. Úplně ideální mi taky nepřipadá shánět servo na vrakovišti - předpokládám, že bych si dovezl něco podobného (ne-li horšího), jako mám v autě teď. Na druhou stranu, ty pazvuky něco způsobuje, samo se to nespraví a dřív nebo později se to asi zhorší. Proto si říkám, jestli není lepší cesta zkusit servo repasovat, dokud je ještě relativně zdravé. Na webu jsem našel třeba tyto odkazy:
http://www.servo-rizeni.cz
http://www.klimacar.cz/servo-rizeni
Je mi celkem sympatické, že je mám poblíž (bydlím v Brně), ale nemám s touto problematikou žádnou zkušenost a nerad bych zbytečně vyhodil peníze za něco, co nepomůže :655: Poradíte?
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Repasi serva tu řešil HonzaCZ a myslím Majer. Snad se všimnou a zodpoví tvé otázky...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2174
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
HonzaCZ pokud vím, řešil řízení, ne servo pumpu. No, repasovat jde, ale jen gumové a plastové věci, je na to vyloženě sada s nějakými tesnenimi a simerinky. Ložiska jsou na hřídeli a jako díl se sehnat nedají, hřídel taky ne. Možná to někdo umí sundat, já nakonec za 125 € koupil od mr. Sobola jetou pumpu v lepším stavu...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
A tohle uz jsi zkousel?
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... vo#p201156
O-krouzek s part Nr. 34439AE020
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... vo#p201156
O-krouzek s part Nr. 34439AE020
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1062
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Já sem taky dělal řízení servo ne .
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1062
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Aha, to se omlouvám za mystifikaci... a děkuji za upřesnění.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Tak ja to na nej prasknu teda , Juras delal repas servo cerpadla a je kousek od Brna.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2174
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
H6 180 kw? Super...PetrC píše:Tak ja to na nej prasknu teda , Juras delal repas servo cerpadla a je kousek od Brna.
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Honza CZ ve vláknu o svém autě popisuje repasi řízení, nikoli serva (jak správně psal Majer) - nicméně firma Truck-Motor, u které to nechal dělat, repasuje i serva. Jak jsem zjistil, je to ta firma pod prvním odkazem, který jsem uváděl v úvodním příspěvku ::-DD: Tak uvidím, pokud nedostanu lepší tip, asi je taky vyzkouším, Honza si na jejich práci nestěžoval...VDC píše:Repasi serva tu řešil HonzaCZ a myslím Majer. Snad se všimnou a zodpoví tvé otázky...
Ano, výměna toho těsnění byla první věc, kterou jsem udělal. Bohužel, bez jakéhokoli efektu :666:Slavek_xxx píše:A tohle uz jsi zkousel?
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... vo#p201156
O-krouzek s part Nr. 34439AE020
Zajímavé, taky o tom popřemýšlím - tedy přinejmenším o kompletní výměně hydraulické kapaliny. Já zkusil vyměnit co šlo, ale rozhodně to nebylo komplet :666: Na druhou stranu, pokud je tam nějaký mechanický renonc (např. chycené ložisko), tak to asi nepomůže a jsem poněkud skeptický k tomu, že by to nějaká zázračná chemikálie (byť jakkoli kvalitní) mohla spravit.Majer píše:http://www.bg-care.cz/prevence/rizeni/
Ještě je možnost zkusit třeba tohle .....
Díky moc, obrátím se přímo na napráskaného kolegu ::-DD:PetrC píše:Tak ja to na nej prasknu teda , Juras delal repas servo cerpadla a je kousek od Brna.
Jinak všem moc děkuji za odpověď, o dalším vývoji budu informovat.
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Jo já repasoval serva už dvě, ale ze starších ročníků GC8, tak nevím jak moc se liší nebo neliší od těch novějších. Rozebrat to šlo uplně do šroubku a ložisko a těsnění stály pár korun, není (nebyl) tam žádnej nestandartní rozměr.
Pár fotek možná řekne víc.
Pár fotek možná řekne víc.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
To vypadá nadějně. Nevím, jak na tom bude servo v mém modelu, ale konečně jsem měl čas, abych sundal kryt motoru a podíval se na ně a vyppadá to, že tělo čerpadla by snad mohlo jít rozebrat (jsou tam nějaké šroubky ::-DD: ). Pokud půjde sundat řemenice a vevnitř nebudou nějaké atypické rozměry mohla by to být cesta. Ještě se asi jen pro informaci poptám u Truck-Motor, jak by to vypadalo s repasováním u nich a pak to asi (až si na to udělám čas) začnu nějak řešit. Dám pak vědět.Juras píše:Jo já repasoval serva už dvě, ale ze starších ročníků GC8, tak nevím jak moc se liší nebo neliší od těch novějších. Rozebrat to šlo uplně do šroubku a ložisko a těsnění stály pár korun, není (nebyl) tam žádnej nestandartní rozměr.
Pár fotek možná řekne víc.
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Kdyby ses do toho teda pouštěl, tak napřed z toho sundej všechny zbytečnosti (nádržku, držák), pak sundej řemenici, drží tam dost i bez té matky, musí se sklepnout. Zbytek se pak vykuchá zezadu, sundáš ten kryt a postupně vybereš všchno ven. Je to Lamelový čerpadlo, tak bacha at nepoztrácíš lamelky. Doporučuju vyměnit ložisko a gufero. Ty dva O-kroužky pokud jsou v pořádku se měnit nemusí.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Juras: Aby ti jednoho dne domu neslo servo na repas
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Re: Repasování serva Outback 3.0 H6
Já to dělal sobě a kámošovi hlavně proto, že to teklo. Na kšeft to určitě dělat nehodlám.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?