Outback BP H6 servis 300tkm

Odpovědět
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Outback BP H6 servis 300tkm

Příspěvek od xtcc »

Ahoj,

mám 296 tkm, auto jsem kupoval při 286 (Outback BP 2005), takže už má olej 10k a chci ho vyměnit a otázka je, co všechno by se mělo udělat?
V servisu budou předpokládám vědět, ale spíš pro představu co mě čeká / případně doporučení co při podobném nájezdu zkouknout ze zkušenosti?

Po koupi v 286tkm jsem nechával měnit samozřejmě olej+filtr, vzducháč, olej v automatu (na 99% bez filtru, nebyl to Subaru servis), olej v diffech, antifreeze.

Pak jsem to měl v AWD bo jsem potřeboval přidělat klíč, tak jsem je to nechal rovnou komplet zkouknout a byly z toho kraviny za dalších 40k (typu přetěsnění víka, nějaký ložiska, načatá hadice, uložení nápravy apod).

A teď ještě konkrétně:
- manuál tvrdí, že při větším nájezdu než 120tkm (což je v manuálu max) pokračovat v servisním plánu znovu od začátku, takže to mám brát jako servis v 60tkm? (120+120+60)
- určitě chci vyměnit svíčky a rád bych nechal udělat i ventily (nevím kdo to kdy dělal), ale údajně musí motor ven? Má to smysl? Je na ventily nějaký interval? (nenašel jsem)
- nevím co je v automatu za olej a určitě nebyl měněný filtr - je možný ho vyměnit bez výměny náplně a má to vůbec smysl chtít?
- rozvodový řetěz dle manuálu vůbec neřešit? Nebo je tam dobrý při tomhle nájezdu něco zkouknout?

- v manuálu píšou pro "Modely s motory 2.5 litru pro Saudskou Arábii" výměnu svíček po 25k, u ostatních 100k - proč je to tam 4x míň? Dá fakt H6 bez problémů 100k na svíčky, nebo je lepší je měnit častěji u takhle vysokých nájezdů?

a na závěr úplný OT - v manuálu píšou, že 2.5 pálí 1-2-3-4, to je pravda nebo překlep?

díky
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Outback BP H6 servis 300tkm

Příspěvek od HonzaCZ »

Ahoj,

Jj, jako v 60. Svíčky vyměň a dej tam přesně ty, co tam patří. Pokud je mechanik šikovnej, tak ventily se daj zkontrolovat na autě. Na seřízení je ale nutnej už motor ven. Na seřízení interval není. Jestli to nejezdí na plyn, tak snad jedině nechat zkontrolovat vůle a řešit výhledově, až kdyby to bylo moc rozhozený. Filtr ATF je za levým světlem vedle baterky, v blatníku, vyměnit bez výměny ATF se dá. Rozvody neřešit, pokud nejsou hlučný. Hlavně dávej vhodnej motorovej olej, řetězy jsou napínaný hydraulicky.

Modely pro saudskou arábii asi neřeš :-) Zřejmě se tam dávají jiné svíčky kvůli jinak nalazenému palivovému systému. O svíčky bych se asi nebál - pokud to bude blbě zapalovat, tak to poznáš. Já je nechával měnit v cca 200 tis. a chystám je tam nechat do 300, pokud se neozvou samy.

V jakym manuálu? Správně to je pro H4 1 — 3 — 2 — 4 a pro H6 1 — 6 — 3 — 2 — 5 — 4
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Outback BP H6 servis 300tkm

Příspěvek od xtcc »

Ahoj Honzo,

díky, svíčky tam dám co tam patří, ani mě tak nepřekvapily ty SA jako těch 100k u našich - na imprezu jsem dával iridiový Densa TT (taky na 100k) a po 20k a něco odešly (resp. asi jedna). Každopádně nevím kdy byly měněný tak je nechám udělat, je to menší zlo než být pak bez auta. Ventily nechám teda jen zkontrolovat, plyn nejezdím, snažím se mu v Japonských autech vyhnout. ATF filtr nechám radši vyměnit rovnou, to nevypadá jako nějaká palice.

K těm rozvodům - někdy mi přijde, že lehce slyšet jsou, jenže u motoru s 300k je těžko říct co je normální zvuk když to člověk nemá dlouho naposlouchaný, nechám teda asi jen zkouknout. Olej vidím asi na 5W40 vzhledem k nájezdu. Zatím ho to nežere vůbec, asi při 7k jsem ho kontroloval a bylo tam tak 3-4mm pod Full, a to ještě chvíli po zastavení takže by to tam asi v pohodě doteklo, tak jsem tam cmrndnul cca 3 deci jen pro svůj klid. Netuším co tam teď je, ale je dost možný že klasický 10W40 co dává většina neautorizáků do všeho. Možná jsme to dřív spolu řešili nebo s Vláďou, s tím že dám 5W40 a kdyby to žralo, tak zůstane v rezervě 5W50. Ono v manuálu je 5W30 (doporučeno), 10W30 a 10W40, a ve vedru nebo tahání SAE 30,40,10W50,20W40,20W50 - takže kromě 0W20 a 10W60 snad všechno :-D

K pálení - mám pdf manuál na Outback BP a je tam 1-2-3-4, proto mě to zarazilo, jestli třeba Subaru nečísluje válce nějak divně - viz obr. V autě ho mám tištěnej tak se podívám, jestli to tam je taky.
Přílohy
Outback-manual.png
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21935
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Outback BP H6 servis 300tkm

Příspěvek od HonzaCZ »

To spíš někdo blbě opisoval při překladu :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Outback BP H6 servis 300tkm

Příspěvek od xtcc »

jj vypadá to tak :-)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“