Pamět závad - nalezena chyba P0134

Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

To nevím. Možná se dá změřit ta reference, to může být v podstatě zirkonová skoková sonda, ale asi těch typů je víc. Nevím takhle z hlavy, co se používá.

Jako pokud ještě víc rozvedu ten princip, tak je součástí tý širokopásmový sondy skoková sonda a na ní se přičerpávají nebo z ní odčerpávají ionty kyslíku tak, aby na ní bylo průměrné napětí střed mezi jejím maximálním a minimálním napětí. Tedy podobně jako v motoru řízeným pomocí skokové sondy kolísá reálné AFR kolem stechiometrického poměru, tak tady se toho samého snažíš docílit přímo v té sondě pomocí té iontové pumpy. A ta logika je stejná, akorát se necykluje se spalovacím poměrem celého motoru, ale jenom s tím iontovým ochuzováním/obohacováním uvnitř sondy. A měří se proud a polarita napětí toho čerpání. A z toho se pak dá spočítat přesné AFR a podle něj ECU může přesně řídit spalovací cyklus.

A víc už fakt nevím... už tak si to cucám z prstu. Kdo ví, jestli nekecám. :-DDD

EDIT: Takže, abych to uzavřel - dá se změřit vyhřívání, na což je širokopásmová sonda ještě citlivější než obyčejná (ale to dokáže změřit i ECU), pak se dá změřit ta "skoková" část (to musí měřit i ECU a možná to i dává k dispozici v diagnostice) a to iontové čerpadlo samozřejmě musí něco krmit a měřit, jak to krmí (kterým směrem a jak moc). Takže takové to oměření mimo auto, jako se dělalo u skokových, že jsem jí připojil na multimetr a olíznul plynovým hořákem a koukal, jak se mění napětí, to už tady moc nejde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak u H6 180 kW jsou všechny potřebný informace v diagnostice dostupný. Takže zbytečný na ní cokoliv měřit ručně.

- Front oxygen sensor voltage value 1
- Front oxygen sensor voltage value 2
- A/F Sensor #1 Current
- A/F Sensor #2 Current
- A/F Sensor #1 Resistance
- A/F Sensor #2 Resistance
- A/F sensor output lambda 1
- A/F sensor output lambda 2
- Front oxygen monitor 1
- Front oxygen monitor 2

U 2.5 SOHC i DOHC jsou ty hodnoty taky, akorát samozřejmě jenom pro každou variantu jednou, protože má celkově jenom 1 širokopásmovou sondu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od mnov »

Honzo jaké jsou hodnoty toho "Front oxygen sensor voltage value"?
Toto jsem nikdy v logách nesledoval. Ptám se jen pro pochopení toho, jak funguje ta širokopásmová sonda jen na dvou drátech.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od dookees »

Ahoj,

takže to vypadá že jsem tam kde jsem byl a to na začátku.Bez toho aniž by se ta lambda proměřila se nehnu a nikdo s touto chybou asi zkušenost neměl. Každopádně je to tak že já to neproměřím jelikož ani nevím jak. Takže se asi zatím moc z místa nehnu.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od mnov »

Vždyť všechny informace k diagnostice této chyby Honza napsal. Co chceš ještě víc?
Je to poměrně jednoduchá chyba. Vedení k sondě je funkční? Pokud ano tak je KO sonda. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od dookees »

Ahoj,

tak já jsem to pročítal a projížděl ale je tam tolik informací že ne zcela pořádně a potřebuji na to více času. Navíc jsem procházel těch článků ohledně problémů s lambdou už tolik a to i k jiným značkám vozidel. Sposta lidí psala jen že měnila lambdy a výsledek žádný. Spíš jsem chtěl vědět jestli se někdo s touto chybou nesetkal či podobnou a jak to řešil a zda vyřešil. Rad je tady spousta ale ne vždy se podařilo auto opravit. Vyměnit lambdu neni zas až tak složitý ale ono jde o t o aby to pomohlo příčinu závady vyřešit. Jinak se tu píše často u přední lambdě. Je tím myšlena teda lambda před katem co řídí spalování nebo za katem co kontroluje spaliny.Již jsem taky někde nazaril na to že psali o přední lambdě ale nakonec se dospělo k závěru že se má vyměnit ta za katem.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od mnov »

Neptej se na zkušenosti. Hlásí Ti to chybu P0134 a to jsi dostal odpověď, co to je.
Jo já s touto chybou zkušenost mám, když jsem si kdysi připojil signál z lambdy do LPG řídící jednotky. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

dookees: Fakt nechápu, co víc chceš vědět. Proměřit vedení od lambdy k ECU. Pokud netušíš, jak to udělat, tak to svěř někomu, kdo tuší. Pokud ti přijde snazší vyměnit lambdu, než proměřit pár drátů, tak prosím, ale asi tím problém nevyřešíš nebo třeba jo. Proč se řídit postupem výrobce vozidla, když je internet plnej těch nejlepších autodiagnostiků? :-D Taky jsem psal, jaký hodnoty v diagnostice ohledně lambdy figurují, i jak to funguje. Z toho už se dá docela dost zjistit. Bohužel řízení moderního motoru není zrovna jednoduchá problematika a přečtením pár diskuzí se z nikoho diagnostik nestane.

Nevím, co lepšího než postup ze servisního manuálu ti poradit. Možná koupit něco s karburátorem? Tam se to nestane. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Honzo jaké jsou hodnoty toho "Front oxygen sensor voltage value"?
Toto jsem nikdy v logách nesledoval. Ptám se jen pro pochopení toho, jak funguje ta širokopásmová sonda jen na dvou drátech.
Shodou okolností jsou ty hodnoty v tomhle videu, protože jsem se spletl a dal jsem tam napětí místo vypočítaného AFR. Moc nevím, co to napětí vlastně je. :-) Mohl bych udělat nějaké video, kde budou všechny související hodnoty, akorát teď na to vůbec nemám čas.

Jinak jsem na to koukal a ty 4 dráty jsou:
- kostra přes relé spínaný plus
- vyhřívání
- signál 1
- signál 2

EDIT: ECU vše spíná/reguluje přes kostry.

U H6 by to měla být DENSO Dox-0363, což je plánární typ - tady jsou pokecy od nějakých diagnostikářů k planárním sondám Toyota.

Podle toho popisu to funguje tak, že na těch 2 signálních elektrodách ECU generuje o 3,0 V zvýšený potenciál 0,3 V. Tedy na jednom vodiči je 3,0 V a na druhém 3,3 V. Uvnitř ta iontová pumpa pak pracuje tím způsobem, že se podle množství kyslíku mění proud, který protéká. A ten se měří. Směr a velikost. Tak jsem zase tolik nekecal, akorát jsem nevěděl, jak přesně je to zapojené. :-)

Podle toho dokumentu to vypadá, že napětí, co ukazuje diagnostika (ad video) je jenom referenční hodnota - nějaký rozsah AFR přepočítaný na nějaký rozsah napětí. Jestli je to nějaká norma nebo prostě pro lidi, co jsou zvyklý koukat na lambdu jako na napětí 0-1 V?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od mnov »

Jasně, je to nějaká hodnota vypočítaná pro diagnostiku. Do videa je to určitě efektnější než AFR. :-)
Jinak ty vývody na vyhřívání jsou jinak. Je tam přivedeno trvalé plus a ECM to reguluje na kostru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Jasně, je to nějaká hodnota vypočítaná pro diagnostiku. Do videa je to určitě efektnější než AFR.
Jinak ty vývody na vyhřívání jsou jinak. Je tam přivedeno trvalé plus a ECM to reguluje na kostru.
No nevím... mně by se tam víc líbilo AFR, protože by bylo jasně vidět, kdy to reguluje na stechiometrický poměr a kdy na něj kašle a jak moc... :-)

Ty vývody máš pravdu. Ještě jsem na to koukal, jak to spíná přes relé trvalý plus a napsal to blbě. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od dookees »

Ahoj,

nějak to pořeším a zřejmě asi nechám proměřit než to vyměním jak jsem říkal. Vyměnit bych je chtěl asi stejně. Ale děkuji za rady a poznatky
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od dookees »

Tak jsem se k tomu včera trochu dostal a zkoušel co se bude dít. Měl jsem k dispozici 2 lambdy před kat a jednu za kat.Všechny lambdy yli z jiného modelu a z americké verze. Rok přesně nevím ale bylo to něco 2006 nahoru. Po hledání z čísel lambdy mě to odkazovalo spíše na motor 127KW. Každopádně tak skákalo toho více a je těžké to určit přesně.

Nicméně se mi podařilo vyměnit pouze tu za katem. Sondy měli na sobě širší podložku a díky ochranému plechu na výfuku bylo těžké ji tam dostat.Pouze za předpokladu sundání toho plechu ale vše je tak orezlé že jsem to neriskoval abych se to neurvalo a musel jsem to následně nějak uchycovat. Prostříkal jsem kontakty a vyzkoušel jsem tedy poze tu za katem. Po výměně a vymazání paměti to hlasilo chybu P031 a to i po dalším vymazání ( celkem asi 2x ). Následné smazání už jen P0134. Tato chyba se objevuje i na BENZIN a to v podstatě okamžitě asi během 1 min. Dá se tedy říci že i při usazení jiné sondy je chyba neustále stejná. Lamdby byli funkčí a je jen škoda že se mi nepodařilo vyměnit i tu před katem. Dalé nějaká podložka pod lambdu jak se někde píše či ukostření taky nepomáhá. Těch článků je k tomu hodně a důvod proč tomu tomu tak je je zřejmě hodně. Jelikož to dělá i na benzín je zřejmé že chyba někde je a nebude to otázka pouze plynu.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od HonzaCZ »

A proměřil jsi to vedení k ECU?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Pamět závad - nalezena chyba P0134

Příspěvek od dookees »

Ahoj,

nn to jsem neměřil. neměl jsem čas a nešel jsem po kabelech. Nechám to na autoelektikáři. Jen jsem chtěl zkusit zdali to neni tou lambdou.Byla sice k jinému motoru ale za pokus to stálo. Chtěl jsem vědět zdali to nebude hlásit jinou chybu. Škoda jen že jsem to nezpároval i s tou druhou a nemohl to vyzkoušet jak jsem již psal.
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“