Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Jak na odvzdušnění brzd imprezy? 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
Ahoj,

chystám se dnes vyměnit celý brzdový okruh na své impreze 2008. Koupil jsem 2L castrol Dot4.
A chci se zeptat na postup. Jestli tady platí nějaké pravidlo, napr.: levé přední, pak pravé zadní apd...
A jak ABS? To se samo taky proleje tím šlapáním a odvzdušnováním nebo má sůj system?

Děkuji za objasnění

PS: spěchá :)

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


pát srp 01, 2014 10:14 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 7456
Bydliště: Brno
Snaž se to vyměnit tak, abys to nezavzdušnil. Tzn. dole vypouštíš a zároveň nahoře do nádržky doléváš. To je nejlepší varianta, protože odvzdušnit to je celkem hokna. Ale musíš do kříže, tzn. pravé přední, levé zadní, levé přední a pravé zadní. Nejdřív bez zapnutýho zapalování, nakonec s zapnutým zapalováním kvůli ABS. Ale počítej s tím, že to bude tak na 3x a víc.


pát srp 01, 2014 11:11 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7654
Bydliště: Nové Hrady
Supreme> doporucuju kamose, kterej ti bude dolejvat kapalinu a povolovat a utahovat odvzdusnovaci srouby na brzdicich.
Takze dolit kapalinu po vicko, zmacknout brzdu, povolit sroub, vypustit cast kapaliny, utahnout sroub, pustit brzdu. No a furt dokola na vsech kolech, dokud nevyteka cista nova kapalina, ale bacha, at ti v nadobce nedojde kapalina!

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


pát srp 01, 2014 11:15 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 5502
Bydliště: Opava
idelani na servis, kde maji nasazeny na trmen hajzlik s hadickou a ventilkem a nadobkou na brzdovku ..
jeden doliva, druhy slape a odvzdusnovak je povoleny a jen pousti brzdovku, dokud nevyteka cista .. a dalsi kolo ... :)
vynecha se to utahovani, povolovani odvzdusnovaku ....

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


pát srp 01, 2014 11:53 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
ok oka, díky, dělal jsem to už 100x ale nevěděl jsem, jaký je postup na subaru, jestli do kříže a co s tím abs...

je jedno jestli začnu na zadních kolech nebo na předních?
A to abs se zaplým klíčem proč? To začne tlačit i servo čerpadlo a tím pádem to začne protíkat i tam nová brzdovka?
Ted z hlavy nevím, má abs svoji expanzku, nebo si bere z brzd?

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


pát srp 01, 2014 12:09 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14740
Bydliště: Praha
Žádný zapalování zapínat nemusíš. A vyšlapat do systému celou nádobku staré kapaliny? Tu nejhorší kapalinu z celého systému (kapalina v nádobce má navstřebáno nejvíc vody)? Včetně usazenin? To je taky nápad...

Takže:
1) odsát z nádobky starou, nalít novou po okraj
2) postup byl řečen - tedy pravé přední, levé zadní, levé přední, pravé zadní
3) dělat to ve 2 lidech - jeden sedí uvnitř a ovládá brzdový pedál, druhý běhá kolem odvzdušňováků; na pedál je potřeba šlapat pomalu, došlapovat až na doraz (pokud je to možné) a při novém šlápnutí vždy kompletně pustit až na druhý doraz (nesešlápnutý)
4) hlídat nádobku, nesmí v ní dojít kapalina, jinak můžeš začít znovu od začátku
5) není nutné dělat jedno kolo (třmen) vícekrát, jak tady zaznělo
6) samotné odvzdušnění říkáš, že znáš, tak to popisovat nebudu...

EDIT: Jinak 2008? To má už ESP, ne? Máš kapalinu s garantovanou viskozitou? Tzv. vhodnou pro systémy s ESP?

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 01, 2014 12:56 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
oka, ještě jednou díky!

A s tím ESP jsi mě dostal...
Mělo by to být napsaný ze zadu té flašky?
Mám Castrol DOT4 do 300°C

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


pát srp 01, 2014 1:12 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am
Příspěvky: 766
Nedavno sme to s kamosem delali sice na pasatu, ale priste to udelam stejne. Sundali sme naraz vsechny kola, na vsechny odvzdusnovaky se nasadila hadicka s petkou na odchyt kapaliny, pak se odsala z nadrzky stara, nalila se nova, povolili se vsechny odvzdusnovaky naraz a jen se dolivalo. Takhle sme prolili systemem litr kapaliny, ze vsech trmenu nateklo zhruba stejne. Jenom je treba hlidat, aby byla nadobka porad plna a az zacne dochazet kapalina, vsechny odvzdusnovaky zas dotahnout. Predtim nez sme to udelali, byl v brzdach vzduch, kterej nesel beznym zpusobem dostat ven, po teto vymene uz je to 100% bez vzduchu.

_________________
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?


pát srp 01, 2014 1:18 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14740
Bydliště: Praha
Supreme píše:
oka, ještě jednou díky!

A s tím ESP jsi mě dostal...
Mělo by to být napsaný ze zadu té flašky?
Mám Castrol DOT4 do 300°C
No tak třeba ATE má DOT4 SL.6, která má poloviční viskozitu a je přímo doporučená pro systémy s ESP. Běžné kapaliny s viskozitou 1200-1400 mm2/s se do systémů s ESP nedoporučují. Jinak jak jsi přišel na ten bod varu 300°C? Našel jsem jedinou kapalinu od Castrolu a ta má 250...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 01, 2014 1:31 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14740
Bydliště: Praha
Jinak já jsem výměnu provedl, když jsem dělal repasi třmenů - vždy než jsem třmen připojil, tak jsem nechal pár minut vytékat z přívodní hadice kapalinu (cca 1/3 nádobky na každé kolo). A protože jsem měl odpojené třmeny, tak jsem pak samozřejmě musel odvzdušňovat vše klasicky. V servisním manuálu je psáno, že na celé auto stačí 0,5L kapaliny, já prolil cca 3/4 1L plechovky, takže snad se to dostalo všude :-)

Ale po pravdě řečeno, jsem také přemýšlel, jak se to dostane do ABS, ale protože systémy s ABS fungují úplně standardně i bez funkční jednotky ABS a v servisním manuálu nic o tom nepsali, tak jsem prostě postupoval tak, jak psali v oddílu s popisem výměny brzdové kapaliny.

Ještě mě napadá, jak dobře se obmění ve více pístkových třmenech kapalina ve spodním pístku/pístkách. Když odpouštím výpušťákem nahoře a nová přichází uprostřed...? Já to tedy neřešil, protože jsem montoval "suché" třmeny, ale právě z toho hlediska, když se provádí výměna bez demontáže třmenů...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 01, 2014 1:39 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
suchy bod varu 300.

jak poznam ze to je pro to eps. bikde nic neni o esp.

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


pát srp 01, 2014 1:57 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14740
Bydliště: Praha
To nevím, čekal bych to tam někde napsané. Na obalu nebo v technickém listu. Ono to tak moc není ani o viskozitě jako takové (i když ty doporučené pro ESP jí mají nižší), ale o její stabilitě... aby to pak v zimě nemělo třeba zásadně vyšší...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát srp 01, 2014 2:08 pm
Profil ICQ
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 29340
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Kamarádi nerostou na stromě a mě se jich většinou zrovna ve chvíli, kdy chci odvzdušňovat, nedostává. :) Onehdá jsem dostal za nějaký nákup na uni-maxu, jako dárek přípravek na odvzdušňování brzd. Celkem dlouho jsem to nepoužil, myslel jsem , že je to nějaká kravina. Ovšem poté, co jsem to poprvé vyzkoušel, už na to nedám dopustit a můžu jen doporučit.
http://www.uni-max.cz/sada-na-odvzdusneni-brzd-hands-free/d/
Princip už jste tu zmínili. Dutá plastová jehla se vrazí do odvzdušňováku, ten se povolí a pomalu se šlape na brzdu, přičemž se vytlačuje brzdovka a bublinky brobublají ze systému ven. Triviální a vysoce funkční. Doporučuji.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát srp 01, 2014 7:37 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
Tak už jsem prolil 1L balení systémem, a pak 0,5L prováděl křížové odvzdušnění . Poté jsem prolil systém i spojky a vesele si jezdím dál :)
Vždy jsem odsál expanzku. (za 1rok brzdovka pobere přeci 3% vody a sníží bod varu až o 67°C , takže .... :) )
Mám dojem že pedály jdou volněji, ale to možná bude jen o vsugerování pocitu :D

Každopádně mám kvalitní kapalinu v systémech a jsem šťastný :D

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


sob srp 02, 2014 1:06 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am
Příspěvky: 429
Děkuji za příspěvky !!! :pr:

_________________
WRX 2008 169kw 2,5


sob srp 02, 2014 1:07 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: