Stránka 70 z 116

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 10:43 am
od Marty73
mnov píše:Prostě za normálního provozu je nesmysl prudce krátce brzdit.
Tak to je samozřejmě pravda. Ono jde spíš třeba o situace, kdy je dlouhý sjezd nebo se jede ostře. Taky zpětná zrcátka se občas hodí. Kdo jel Alpy ví, že existují kopce, kde i osobák má ke konci brzdy jako sklo, když nebrzdí nárazově a nenechá je chladit. Kdo má turbínu, řeší všechno trochu extrémě, tak to berte s rozumem. Neslyšel jsem, že by můj táta řešil v životě kopající kotouče nebo jejich zajíždění. Každopádně se vyplatí tomu věnovat čas, dobře je zajet, dochlazovat, sušit. Ono i nechat mokré kotouče v garáži... Když prší, vždy je před uložením do garáže probrzdím a tak prohřeju, aby zůstaly suché. Puntičkář :)

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 10:46 am
od Bodyšek
Albi píše:no já nevím, mě vždy bylo pouze řečeno, že prvních 200-300km s citem, než si to sedne ... brzdy mám normální, žádný závoďák, netušil bych že takové procedury dělat MUSÍM
a jinak já osobně brzdím "normálně" (ani ostře, ani je nešetřím) ... no, dobře, ale zkusím
(ale stejně mám obavy že si pojedu pro další novou sadu ... )

Tak mi to rekl servisak taky ObrázekObrázek.Zajed s citem aby si to vsecko sedlo a pak uz trosku tvrdeji.Brzdy mam taky normalni plne kotouce Zimmermann a desky taky.Vcera prehozeno najeto 20km a zatim vse v klidu.Nic nepiska a celken bych rekl ze to i brzdi Obrázek.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 11:00 am
od Bodyšek
Panove,damy,mam uspesne vymeneno .Zimmermany kotouce i desky,plne-ne dirovane.Zatim zadne kopani do volantu a ani trepani do volantu ani piskani.Nechame se prekvapit .Celkem bych rekl ze to i brzdi.Pripadne informace,postrehy budu dodavat .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 11:18 am
od HonzaCZ
Hlavně před tím drsnějším zajížděním to zajet poctivě, plynule prohřívat a nechat chladnout, hezky nechat sednout desky na kotouče. Něco jako 500-1000 km normálního ježděním a tím nemyslím, 2x Praha-Brno a zpět...

Je potřeba, aby se ten materiál stabilizoval. Já tenkrát posral fungl nový EBC, když jsem je dával před 4 lety poprvé. Podcenil jsem to úvodní zajetí a už asi po 500 km, z čehož bylo dost dálnice, jsem na ně zkusil ten "burn-in" test, tedy párkrát po sobě intenzivních 100 -> 30 těsně na hranici před iniciací ABS. No, hulilo se z nich hezky a pak se po vychladnutí zkroutily. Musel jsem je nechat rovnou stočit a tím odkázat jejich životnost pouze na jedny desky. Ale je pravda, že po stočení už byly dokonalý, nikdy nevibrovaly, brzdily skvěle.

Takže jako jo, to finální zajetí OK, ale fakt po pečlivém zajíždění. To napětí v těch kotoučích už musí být uvolněné, jinak jak se ohřejou a zároveň přenáší obrovské síly, tak se to prostě zvlní, zničí. Samozřejmě nezastavovat, nechat za jízdy vychladnout, nestát na místě na brzdě, případně si pomoct ručkou, když člověk potřebuje zastavit, ale stejně je lepší nezastavovat vůbec, lepší jet aspoň krokem. Ale to už bylo řečeno.

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 11:23 am
od HonzaCZ
A tu radu, že je potřeba je drtit šokově, to teda nevím... možná tak v průběhu životnosti, když z nich člověk chce strhnout vrchní vyleštěnou vrstvu, ale rozhodně ne v průběhu prvotního zajíždění. Naopak je potřeba je plynule prohřívat a ochlazovat a zároveň po nich nechtít přenášet moc síly. Já teď shodou okolností taky zajíždím. Už je mám tedy ve stavu, že normální provoz OK, tam už se neomezuju, ale když se jedu projet, tak třeba rozjedu na 120, pak pár vteřin lehce brzdím, aby se hezky prohřály a pak pokračuji vy jízdě, aby se dochladily.

Jinak hamoune, už se občas ozývá takové lehké hučení, tak třeba nakonec při intenzivnějším brzdění hučet budou. :)

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 1:27 pm
od Marty73
Honzo, záleží určitě na směsi a zejména je třeba je neutavit. Je to docela věda, udržet ten process na hraně. Ale ve své podstatě je to šokové. V citaci uvádím stanovisko DBA, kterým se řídím a funguje na DBA disky a HAWK desky. Ale záleží hlavně na doporučení konkrétního výrobce.
What is Bed-In?

For optimal use of any given brake system, the pads and rotor have to be compatible with each other. The bed-in procedure establishes that compatibility between the pad and rotor. This is achieved by a combination of rubbing speed, temperature, line pressure, and Inertia. Bed-in is also influenced by pad and rotor material chemistries. It is always recommended that only compatible pads and rotors be used in any given application.

Bedding in advantages:

1. Gradually heat treats the rotor and eliminates any thermal shock in the rotor.

2. Burn off volatiles and moisture from the resin that is near pad surface. This will eliminate “green fade.”

3. Establish a layer of transfer film about a few microns thick on the rotor surface. Shearing of the film during friction is an effective source of friction force. Otherwise, when using a freshly ground rotor without the transfer film, the main friction force would come from cutting, plowing, or scoring the asperities on the rotor surface. This leads to inconsistent braking effectiveness.

4. Mate the two surfaces to a near perfect geometrical match, so that the contact area is high, and therefore the friction force is increased.

5. The performance of a fresh rotor/fresh pad system would be inconsistent. This is due to ever-changing structures and properties of the two mating materials. Bed-in of pads and rotor will form a stable transfer film.

6. If bedding in procedure is not applied, a stable transfer film may not be established for a long time. In other words, the rotor surface would have to be constantly regenerating a film that is not quite stable for a long time. This effect would reduce the performance and increase the wear.

Basic Bed-In Procedure.

Always consider the Brake pad manufacturers bedding in recommendations.

1. After installing new disc rotors &/or brake pads, perform 8 to 10 slow-downs applying moderate pressure from approximately 50 – 60 Kph without coming to a stop.

2. Make an additional 2 to 3 slow-downs applying heavy pressure from approximately 60 – 70 Kph without coming to a stop.

3. DO NOT DRAG BRAKES!

4. Allow at least 15 minutes for brake system to cool down.

After step 4 your new disc rotors &/or pads are ready for normal use. Be aware that the full bedding in process can take up to 300 – 500 kms depending on driving style. During this period try and avoid any high speed hard braking to a dead stop.


Technical Support
Disc Brakes Australia

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 2:21 pm
od HonzaCZ
Tak oni asi myslí, abys je nedržel dlouhodobě nebo dokonce do zastavení. To, že to rozjedu na 120, zabrzdím na 80 za cca 4 vteřiny bych neříkal "drag".

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 2:33 pm
od HonzaCZ

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 3:52 pm
od Marty73
To je právě to, řídit se výrobcem. DBA dělá především performance disky, tak se musí zatavit, EBC zase pro civilní disky volí pozvolný nájezd, ale pro sportovní to take taví. Řídil bych se vždy doporučením výrobce. Ty slitiny a konstrukce jsou kolikrát tak odlišné, že když se civilní kotouče zajedou způsobem doporučeným pro performance díly, tak půjdou rovnou do koše.

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 4:01 pm
od HonzaCZ
Jj, je to tak (*_^) |,,,,

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 6:34 pm
od hamoun
HonzaCZ: diky za info
pokud je to lehce, je to pohoda ... tak to snad tak vydrzi !

Odesláno přes Tapatalk

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: stř zář 20, 2017 8:43 pm
od Bodyšek
Krasne se nam to tema rozjizdi jako Nikdy nekoncici tema Motorovy Olej . A tak to ma byt!!! .Sto lidi,sto nazoru,sto druhu,sto zkusenosti!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: pon říj 02, 2017 4:19 pm
od Albi
seatik píše:Albi, já mám sice jinou kombinaci a to ATE-ATE a taky mi to po zahřátí kope,nejhorší druhé šlápnutí na brzdu třeba při sjezdu z dálnice. Ale co mi pomohlo,vzal sem auto do Mostu na okruh a po třech kolech se odstranili zcela vibrace. Ještě bych to neházel do kopru,zkus si najít klidný úsek dálnice, zabrzdit ostře z 130 na 50/40,vrátit se zase na 130, ujet kolem 500m a opakovat ten proces 4x,5x. Kotouče by měli mít namodrale černou barvu. Pak auto nech odstavené ,dej si kávu a nech brzdy vychladnout. A nedávej ručku či nestůj na brzdě,když si půjdeš orazit.…
Tak jsem to zkusil nějak "zajet" ... ale nakonec pomohl až dnes ráno v Běšinech soustruh (a při odjezdu jsem potkal předsedu :-) ).
Zatím OK, i na dálnici, uvidíme ...
(A pro úplnost - dal jsem tam jiné desky, non-Brembo ... tedy staré - co jsem tam měl předtím od Carpenterů (ty fungovaly, dokud mi nezatuhl ten brzdič))

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: pát úno 09, 2018 9:51 pm
od Mira
Mira píše:Tak jak se vyhánějí pavouci z motoru, je třeba je vyhnat i z brzd. Občas tomu fest zašlápnout a ujistit se, že to fakt brzdí a jen nešolichá.
Protože co píšu nedělám, mám brzdy tak došolichaný, že půjdu do nových. Co se týká "normálních" brzd, mám tak nějak asi vybráno ATE - ATE. Nebo desky Textar. I když EBC by se mi líbílo, ale nabízejí pouze jednu kombinaci a dle jejich čísel nejsem moudrej, protože dle obr. ty desky nejsou ony https://www.ebcbrakeshop.co.uk/info-par ... 0(54%2F04) Cena víc jak dvojnásobná mi taky nevoní a pokud se toho zmocní celníci, tak ještě 21%. A 2x lépe asi brzdit nebudou. Nebo má někdo nejakou novou ozkoušenou volbu? Ještě jsem uvažoval u deskách Ferodo Premier, ale narazil jsem na nějakou EKO friction variantu a nevim co si o tom myslet.

Re: brzdové kotouče + destičky

Napsal: pát úno 09, 2018 9:55 pm
od ybrcek
z UK zatím clo není ne?