Kryogenní zpracování brzdových kotoučů

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Kryogenní zpracování brzdových kotoučů

Příspěvek od mnov »

Chystám se objednat zadní brzdové kotouče na Imprezu a je tam možnost, provést kryogenní úpravu.
Máte s tím někdo praktickou zkušenost?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Kryogenní zpracování brzdových kotoučů

Příspěvek od feroj »

vyzerá to dobre, len či sa to oplatí...

https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q= ... v18fwtcROb

V případě
kryogenního zpracování brzdových kotoučů se jeví, že prodleva 24 hodin je dostatečná pro potřebné difuzní procesy.
Z metalografického pozorování je patrné, že matrice litiny s lupínkovým grafitem je tvořena relativně jemným lamelárním perlitem. Tloušťka jednotlivých lamel mírně ovlivní tvrdost kotouče. Čím jemnější budou jednotlivé lamely, tím vyšší bude tvrdost. Přítomnost a především délka lupínků grafitu výrazně ovlivní tepelnou kapacitu. Je obecně známo, že čím delší jsou lupínky grafitu, tím je vyšší odolnost proti přehřívání kotouče a tím i opotřebení.
4. Závěr
 Z naměřených experimentů vyplývá vyšší odolnost proti opotřebení zařazením kryogenního zpracování s následujícím popouštěním
 Odolnost proti opotřebení se bude zvyšovat s teplotu v místě kontaktu
 Důležitým zjištěním z pozorování lomových ploch je fakt, že kotouče po kryogenním zpracování vyžadují vyšší energie pro šíření trhliny
 Odolnost proti opakovanému dynamickému namáhání je zvýšena zařazením kryogenního zpracování
 Všechny výše uvedené faktory výrazně přispějí ke zvýšení výkonových parametrů brzdových kotoučů
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“